معروف ترین موتورسیکلت های کلاسیک هوندا

معروف ترین موتورسیکلت های کلاسیک هوندا

معروف ترین موتورسیکلت های کلاسیک هوندا

موتورسیکلت برای اینکه جلب توجه کند باید خاص باشد و تولید کنندگان زیادی هستند که موتورسیکلت های جذابی را تولید نموده اند و شرکت هوندا نیز شرکتی با تولیدات جذاب می باشد که در صنعت موتورسیکلت  جزو بهترین هاست. هوندا همچنین موتورسیکلت های کلاسیک زیادی تولید نموده است که بسیار پرطرفدار بوده و هستند. در این مقاله می خواهیم به چند نمونه از موتورسیکلت های کلاسیک هوندا که بسیار پرطرفدار هستند بپردازیم. با نمایندگی هوندا کلیک همراه باشید.

کمپانی هوندا

هوندا شرکتی ژاپنی است که توسط سوئیشیرو هوندا در سال ۱۹۴۸ تاسیس شده است و تولیدات موتورسیکلت خود را از سال ۱۹۵۹ شروع کرده است و تاکنون توانسته خوش بدرخشد. قبل از جنگ جهانی این شرکت به تولید رینگ و پیستون پرداخته بود و تولیدات خود را به شرکت تویوتا می فروخت و کم کم خود توانست پادر عرصه تولید موتورسیکلت بگذارد.

در ابتدا موتورسیکلتی را درست کرد که بر روی آن انجین تعبیه شده بود و تفاوت چندانی با دوچرخه نداشت اما در همان زمان طرفداران خود را داشت و به مرور توانست موتورسیکلت سوپر کاب و … را تولید و روانه بازار کند و در حال حاضر حرف اول را در صنعت موتورسیکلت و خودرو می زند. این شرکت موتورسیکلت های زیادی را در کلاس های مختلف تولید کرده است و همگی بسیار پرطرفدار هستند. همچنین هوندا در زمینه تولید موتورهای هوا گرد، هواپیماهای جت، قایق موتوری  پمپ آب، تجهیزات الکتریکی، تیلرها، ربات و … نیز فعالیت دارد.

موتورسیکلت کلاسیک هوندا

موتورسیکلت های کلاسیک از انواع کلاس موتورسیکلت می باشد که طرفداران خود را داشته و نیاز مردم را برطرف نموده است. ظاهر این موتورسیکلت ها خاص و جذاب می باشد و هنوز هم برخی از موتورسیکلت کلاسیک هوندا جزو کلکسیون افراد علاقه مند به موتورسیکلت می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
باک موتور سیکلت هوندا

 

چند نمونه از موتورسیکلت های کلاسیک هوندا

در ادامه می خواهیم چند نمونه از موتورسیکلت های کلاسیک که توسط شرکت هوندا تولید شده اند را به شما معرفی کنیم.

هوندا سوپر کاب

هوندا در ابتدای تولید موتورسیکلت، هوندا سوپر کاب را تولید نمود که در همان تولید اول توانست ۱۰۰ ملیون از این دستگاه را به فروش برساند. این موتورسیکلت پرفروش ترین موتورسیکلت هوندا در آن سالها بود و قیمت مناسب و به صرفه ای داشت و در آن سالها رکورد دار شد.

هوندا RC51 2004

هوندا RC51 که در بازار با نام های RVT1000R و VTR1000SP1 این موتورسیکلت یک V-Twin 90 درجه است و در سال‌های ۲۰۰۰تا ۲۰۰۶ هوندا این موتورسیکلت را تولید نموده است و به گونه ای طراحی شده است تا بتواند از دوکاتی در پیست مسابقات جلو بزند‌.

هوندا وینگ طلایی

هوندا وینگ طلایی در سال ۲۰۰۱ توسط هوندا تولید شده است و از جمله موتورسیکلت های کلاسیک هوندا می باشد که سواری لذتی بخشی داشت. این موتورسیکلت پرچمدار هونداست و در دسته موتورسیکلت های مسافرتی قرار داشت. این موتورسیکلت مجهز به انجین تخت می باشد و انتقال نیرو توسط شفت (میل گاردن) صورت می گیرد.

هوندا CBR900RR1993

این موتورسیکلت هوندا جنبه ورزشی داشت و یک موتورسیکلت بهینه و سبک می باشد که از بقیه رقبای خود در این زمینه سرتر می باشد‌ وزن کم این موتورسیکلت (۱۸۵ کیلوگرم) به عملکرد بی نظیر آن کمک کرده است‌. شتاب و سرعت این موتورسیکلت نیز فوق العاده بود. امروزه نیز این موتورسیکلت در دسته بهترین های هوندا قرار دارد و از آن استفاده می شود و از قیمت مطلوبی برخوردار است و به دلیل کیفیت بالایی که دارد ارزشمند است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتورسیکلت ایرانی بهتر است یا خارجی؟

هوندا CBX

 هوندا CBX یا هوندا ۱۰۰۰ از موتورسیکلت های کلاسیک هوندا می باشد که پرچم دار شرکت هوندا می باشد و مجهز به شش سیلندر خطی با حجم ۱۰۴۷ سی سی است. همچنین توان تولیدی آن ۱۰۵ اسب بخار می باشد و با تولید هوندا CB900F فروش این محصول کمتر شد و تولید آن متوقف گردید.

هوندا CB750

 این موتورسیکلت مجهر به چهار سیلندر خطی بود و فاقد رادیاتور بود. دارای گیربکس پنج دنده می باشد و ترمز جلو دو ترمز دیسکی و ترمز عقب یک ترمز دیسکی دارد. در سال‌های ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۳ در خط تولید هوندا قرار داشت.

جمع بندی نهایی

موتورسیکلت وسیله نقلیه ای برای رفت و آمد می باشد که شرکت هوندا از اولین شرکت های تولید کننده موتورسیکلت در جهان می باشد که توسط سوئیشیرو هوندا تاسیس شده است و در ابتدا پیستون تولید می کرد و بعد از جنگ جهانی دوم توانست دوچرخه را تولید کند که مجهز به انجین بود. این کمپانی در صنعت خودرو نیز فعال دارد و به مرور توانسته مدل های مختلفی از موتورسیکلت را در زمینه کلاسیک، اسکوتر، آفرود و ‌… تولید و وارد بازار کند که از نظر کیفیت و قیمت حرف اول را در ایران و دیگر کشورها می زند. از جمله موتورسیکلت های کلاسیک هوندا می توان به موتورسیکلت سوپر کاپ، هوندا RC51، هوندا CBR900Rr هوندا وینگ طلایی و … اشاره نمود که هر کدام از مزایای خوبی برخوردار بودند.

پیام بگذارید

تماس با ما