علل مهم خفه کردن موتور سیکلت

علل مهم خفه کردن موتور

علل مهم خفه کردن موتور سیکلت

زمانی که موتورسیکلت با مشکلاتی روبرو می شود که بر توانایی شما در رانندگی با آن تأثیر می گذارد، می تواند بسیار خسته کننده باشد. ما به دلایلی یک موتور سیکلت داریم و مسائل مکانیکی واقعاً چیزی نیست که بخواهیم در دستگاه های خود با آن برخورد کنیم.

متأسفانه، چند مشکل مکانیکی در موتورسیکلت اجتناب ناپذیر است، به خصوص اگر موتورسیکلت قدیمی دارید. یکی از مسائل رایجی که مردم اغلب با آن برخورد می کنند، مشکلات کندوپاش بود.

بنابراین، چه چیزی باعث خفه کردن موتورسیکلت می شود؟ دلایل متعددی وجود دارد که موتور سیکلت پاپ می کند. شایع ترین دلایل مشکلات کاربراتور مانند نشت خلاء، نشت سوخت یا مشکلات تنظیم است. سایر مقصران می تواند شامل خوردگی یا ترک خوردگی شمع ها یا سیم های شمع، سیم پیچ احتراق معیوب، گرفتگی فیلتر هوا یا مشکلات زمان بندی موتور باشد.

سه چیزی که برای ایجاد انفجار در محفظه احتراق موتورسیکلت نیاز دارید، هوا، سوخت و جرقه است. بررسی مکانیک هایی که با این سه جزء سر و کار دارند، مطمئن می شود که مشکل کندوپاش خود را پیدا خواهید کرد. من در مورد رایج ترین دلایل کندوپاش صحبت خواهم کرد.

دلایل خفه کردن موتور
خفه کردن موتور سیکلت

شایع ترین مشکلات خفگی در موتور سیکلت چیست؟

کندوپاش به دلیل مشکلات کاربراتور

کاربراتورها یک محصول مکانیکی عالی برای ماشین‌های قدیمی‌تر بوده‌اند و معمولاً با ارائه مخلوط هوا و سوخت مناسبی که موتور برای نیرو دادن به موتورسیکلت نیاز دارد، کار بسیار خوبی انجام می‌دهند. اما آنها ممکن است مشکل ساز شوند (به همین دلیل است که سوئیچ برای انژکتورهای سوخت ساخته شده است) و اگر قسمت کوچکی از داخل آن درست کار نکند، می توانند مشکلات زیادی را برای موتورسیکلت شما ایجاد کنند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
رادیاتور موتور سیکلت هوندا

اگر موتورسیکلت کاربراتوری دارید که در حال پاشیدن است، احتمالاً مقصر کاربراتور است. سه مشکل اصلی وجود دارد که می تواند ناشی از کاربراتور باشد که باعث پاشیدگی موتورسیکلت شما می شود. اولی نشتی خلاء، دومی نشت گاز و سومی ممکن است این باشد که کاربراتور باید تنظیم شود. داشتن ابزار مناسب می تواند این تعمیرات را آسان کند. برای مشاهده لیست ابزارهای توصیه شده من اینجا را کلیک کنید.

ابتدا، احتمال نشتی خلاء در کاربراتور شما را مورد بحث قرار خواهیم داد. نشتی خلاء می تواند مشکلات متعددی را در عملکرد موتور سیکلت ایجاد کند، به خصوص کندوپاش. اگر نشتی خلاء وجود داشته باشد، به این معنی است که کاربراتور مقدار مناسبی از هوا را به مخلوط هوا و سوخت نمی دهد که در نهایت منجر به کندوپاش و عملکرد ضعیف موتور می شود.

نشتی خلاء معمولاً به دلیل ترک خوردگی یا شکننده چکمه های ورودی (یا گیره اطراف آن به اندازه کافی سفت نیست) ایجاد می شود. این بین کاربراتور و موتور قرار دارد. چکمه های ورودی ارزان هستند و اگر مشکوک به این مشکل هستید به راحتی قابل تعویض هستند.

علت خفه کردن موتور
کندوپاش به دلیل مشکلات کاربراتور

نشتی جاروبرقی کاربراتور نیز به دلیل قطع نشدن پورت های خلاء است که استفاده نمی شود. برخی از کاربراتورها چندین پورت خلاء دیگر دارند در صورتی که مالک بخواهد سفارشی سازی دیگری برای کاربراتور انجام دهد، اما اکثر مردم در نهایت از آنها استفاده نمی کنند. دوشاخه های پورت خلاء ارزان هستند و به راحتی نصب می شوند.

اگر هر گونه نشت گاز در کاربراتور داشته باشید، باعث کمبود سوخت در موتور می شود که باعث پاشش موتور سیکلت می شود. نشتی در کاربراتور معمولاً به دلیل یک واشر شکننده یا ترک خورده است که درست بالای کاسه شناور در پایین کاربراتور قرار دارد. معمولاً می‌توانید تشخیص دهید که آیا این مقصر شماست، زیرا به راحتی بوی گاز را متوجه خواهید شد و می‌توانید نشت‌هایی را که در آن منطقه اتفاق می‌افتد به صورت بصری مشاهده کنید. برای مشاهده مقاله ما در مورد دلایل دیگر نشت گاز موتورسیکلت اینجا را کلیک کنید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
طرح خرید قسطی موتور طرح ایروکس 180 سی سی

واشرهای کاسه شناور نیز عموماً ارزان هستند. شما به راحتی قادر خواهید بود یک آموزش آنلاین در مورد نحوه تعویض واشر کاسه شناور مخصوص کاربراتوری که دارید جستجو کنید. اگر بیش از یک کاربراتور دارید، ایده خوبی است که تمام واشرهای کاسه شناور را عوض کنید زیرا احتمالاً آنها نیز فرسوده شده اند.

سومین مشکل کاربراتور که می تواند باعث کندوپاش شود این است که به سادگی باید تنظیم شود. وقتی کاربراتور از تنظیم خارج است، به این معنی است که پیچ هوا/سوخت و تعادل بین کاربراتورها (اگر بیش از یک کاربراتور دارید) باید دوباره تنظیم شود.

برای تنظیم مجدد کاربراتور، باید آن را به یک مغازه ببرید و از آنها بخواهید آن را برای شما تنظیم کنند. آنها ابزار مناسبی برای تنظیم سریع و آسان آن دارند و معمولاً این کار را با حدود 50 دلار انجام می دهند.

مشکلات خفگی در موتور سیکلت
شایع ترین مشکلات خفگی در موتور سیکلت

نکته آخر این است که مشکلات خفگی موتورسیکلت انژکتوری به احتمال زیاد ناشی از نقص الکترونیکی است، بنابراین روزهایی که می‌توانستید جت را برای حل مشکل تمیز کنید، گذشته است.

پیام بگذارید

تماس با ما