موتورسیکلت های تریل را بشناسیم؟

ؤ: موتورسیکلت های تریل را بشناسیم؟

موتورسیکلت های تریل را بشناسیم؟

برای رفتن به مناطق صعب العبور و آفرودی می توان از موتورسیکلت های آفرود استفاده کرد که به راحتی مسیرهای کوهستانی را می پیماید و همچنین برای جاده های خاکی و گلی نیز مناسب می باشد. موتورسیکلت های تریل در دسته موتورهای آفرود قرار دارند که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم. با نمایندگی هوندا همراه باشید.

موتورسیکلت های آفرود

حتما تاکنون در مورد موتورسیکلت های آفرود چیزهای دیده و شنیده اید. این کلاس موتورسیکلت برای تردد در مسیرهای ناهموار مناسب می باشد و خود به چهار گروه تقسیم می شود و طبق شرایطی که دارند کاربردهای متفاوتی ارائه می دهند. اما به طور کلی می توان گفت که برای جاده های ناصاف طراحی و تولید شده اند و دارای قدرت و گشتاور بالا هستند و میزان سرعت در این موتورسیکلت ها چندان اهمیتی ندارد. موتورسیکلت هایی با حجمی کنتر از ۲۵۰ سی سی برای آفرود مناسب نیستند و باید حجم موتور انها بین ۲۵۰ سی سی تا ۶۵۰ سی باشد. موتورهای افرود تک سیلندر هستند و دو زمانه یا چهار زمانه می باشند. موتورسیکلت های خاص آفرود لاستیک های آج دار بلند دارند و همچنین رینگ های سیمی دارد که نسبت به رینگ های دیگر در هنگام عبور از موانع و سنگ ها مقاوم هستند. انواع موتورسیکلت های آفرود عبارتند از:

موتور کراس

موتو کراس ها برای شرکت در مسابقات آفرودی و همچنین مسافت های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. شتاب و قدرت این موتورسیکلت ها بسیار زیاد می باشد و وزن سبکی دارند. مخزن بنزین کوچکی دارند و همچنین فاقد چراغ های جلو و عقب، جک، محافظ دیسک صفحه و … هستند و به همین دلیل به جز استفاده در پیست نمی توان استفاده ای دیگری از آن نمود. به دلیل سیستم تعلیق نرم و راحتی که دارد به راحتی از روی موانع عبور می کند. زین این موتورسیکلت تا سطح زمین فاصله زیادی دارند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
بهترین موتورسیکلت های خاکی 2 زمانه هوندا کدامند؟

موتورسیکلت های اندرو

این موتورسیکلت در ظاهر شبیه به موتور کراس هستند اما از نظر فنی تفاوت های جزئی وجود دارد. موتور های اندرو مقاومت و استحکام بالایی دارند و همچنین به دلیل گنجایش بالای مخزن بنزین برای مسافت های طولانی می توان از آن استفاده نمود. این موتورسیکلت ها قابلیت پلاک شدن دارند و همچنین دارای چراغ های جلو و عقب، راهنما، جک، سیستم‌ استارت، فن و … می باشند. موتورسیکلت های اندرو به کراس های جان سخت معروف می باشند.

 

موتورسیکلت های ترایال

موتورهای ترایال تفاوت چشمگیری دارد و با دیدن آن می توان به تفاوت های آن پی برد. به دلیل وزن کمی که دارند به راحتی موتورسوار می تواند تعادل را برقرار نماید و همچنین حرکات نمایشی به راحتی صورت می گیرد‌. برای کاهش وزن این موتورسیکلت بر روی آنها فلاپ، لوازم جانبی و تزئینی و … نصب نشده است و می توان گفت شبیه به موتورسیکلت های نکد می باشد. 

موتورسیکلت های تریل

موتورسیکلت های تریل از انواع موتورسیکلت های آفرود هستند که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم. این موتورسیکلت های نام آشنا هم در آفرود و هم در خیابان قابل استفاده هستند ولی نسبتا به موتورسیکلت های شهری قابلیت های بیشتری دارند. لازم آیت بدانید این موتورسیکلت ها برای آفرود های سنگین نیز طراحی نشده اند و امکان آسیب در موانع طبیعی و دست ساز بلند ممکن است رخ دهد. به طور کلی در جاده های کوهستانی، خاکی، گلی، جنگل ها و حتی جاده های آسفالته قابل استفاده می باشد‌. اما به دلیل وزن زیادی که نسبت به نمونه های دیگر دارد برای پرش های بلند مناسب نمی باشد. به دلیل عبور در خیابان ها و جاده های شهری مجهز به راهنما، چراغ جلو و عقب، جک و … می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
CBR 1000RR با سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت یکی از سریع ترین موتور سیکلت های جهان

مشخصات ظاهری و فنی موتورسیکلت های تریل

این موتورسیکلت ها ظاهری جوان پسند و زیبا دارند که بیشتر برای تردد در داخل شهر از آم استفاده می کنند. ارتفاع این موتورسیکلت ها زیاد است و دید بهتری برای موتورسوار ایجاد می کند. چرخ های آلومینیومی چند پره ای دارند و همچنین صندلی و زین آن دو تکه است. موتورهای تریل دارای استارت هندلی و برقی می باشد و بر روی صفحه جلو مسافت سنج، کیلومتر شمار و آمارهای جلو قابل مشاهده می باشد. در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱.۵ لیتر بنزین می سوزاند و حداکثر سرعت آن آن ۵۰ کیلومتر در ساعت می باشد.

جمع بندی نهایی

افراد زیادی هستند که برای تخلیه هیجانات خود به آفرود نوردی روی می آورند و یا در پیست های آفرود هیجانات خود را تخلیه می کنند. موتورسیکلت ها در کلاس های مختلفی تولید می شود یکی از کلاس های آفرود می باشد که خود به چهار دسته تقسیم می شود که شامل موتورسیکلت های کراس، موتورسیکلت های اندرو، موتورسیکلت های تریال و موتورسیکلت های تریل می باشد. که موتورسیکلت های تریل هم برای داخل شهر و هم برای آفرود مناسب هستند‌ اما قابلیت آفرود های سنگین را ندارند و نمی توانند پرش های بلند انجام دهند. به دلیل استفاده در خیابان دارای سیستم استارت برقی و هندلی، چراغ راهنما، چراغ های عقب و جلو، جک و .‌‌.. می باشند‌.

پیام بگذارید

تماس با ما