موتور اندرو چیست؟

موتور اندرو چیست؟

موتور اندور چیست؟

موتورسیکلت های در کلاس های مختلفی تولید می شوند و هر کلاس مناسب محل خاصی است. یعنی اینکه برخی از موتورسیکلت مناسب تردد در داخل شهر هستند و برخی برای خارج از شهر(آفرود، پیست های مسابقه، کویر و …)مناسب می باشند. موتور اندرو در دسته موتورسیکلت های کوهستانی و آفرود قرار دارد که قابلیت تردد در مسافت های طولانی را دارد و بسیار مقاوم است. در این مقاله به تعریف بیشتر موتور اندرو خواهیم پرداخت. با نمایندگی هوندا همراه باشید.

موتورسیکلت های اندرو

موتور اندرو برای گردش در طبیعت و آفرود مناسب هستند و برای مسافت های آفرودی زیاد تولید شده اند. حداقل قدرت موتور ۱۶ اسب بخار و حداکثر قدرت موتور ۳۰ اسب بخار می باشد و همچنین حداکثر سرعت اسمی آن ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می باشد.

در طول مسیر می توان وزن دو سرنشین را بدون کوچکترین مشکلی تحمل کند و این موتورسیکلت ها دارای چراغ جلو و عقب راهنما می باشند که دیگر موتورسیکلت های آفرودی اینگونه نیستند. کمک فنر و سیستم تعلیق نرمی دارد و پستی و بلندی ها توسط کمک ها دفع می شوند‌. حجم باک آنها بسیار زیاد است و بین ۱۰ تا ۱۶ لیتر می باشد و می توان مسافت طولانی را با آنها طی کرد. 

وزن موتور اندرو سبک می باشد و وزنی بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلوگرم دارد تا در هنگام پرش از زمین فاصله مطلوبی داشته باشند. البته این موتورسیکلت ها تا ارتفاع ۶ متری می توانند پرش داشته باشند. همچنین در هنگام استفاده از موتورهای اندرو نیاز به پایی که هندل می زند وجود دارد تا بتواند تعادل لازم را در مسیرهای آفرودی حفظ کند پس این موتورسیکلت ها مجهز به استارت می باشد.

همچنین دارای جک هستند تا در جنگل و کوهستان ها بتوان به راحتی آن را ثابت نگه داشت. این موتورها مجهز به فن نیز می باشند تا فشار وارده به موتور کاهش پیدا کند‌. همچنین موتورسواران ممکن است برای موتور فن کمکی و جداگانه ای نیز نصب کنند‌. مجهز بودن به سیستم هوا خنک و در برخی موتورسیکلت ها سیستم مایع خنک برای خنک کاری انجین طراحی شده است. 

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
پاره شدن زنجیر موتورسیکلت

سیستم فن و استارت برای کارکردن خود نیازمند باتری و دینام هستند و این موتورسیکلت های کوهستانی به دلیل داشتن باتری می توانند این سیستم ها را ساپورت کنند.

نکته

موتور اندرو را می توان پلاک کرد و در خیابان ها از آن استفاده نمود و همچنین صدای کمی دارند و مطابق استانداردها ساخته شده اند.

به طور کلی اگر می خواهید در مسیرهایی از لبه های دارای ارتفاع یا خاک خراب یا سنگ های مرطوب و لیز حرکت کنید موتورسیکلت های اندرو بهترین هستند و شما می توانید با سرعت آرام و بدن هیچ گونه هرز گردی چرخ عقب این مسافت را طی کنید. 

بیشتر این موتورسیکلت ها تک سیلندر هستند که موجب سبو بودت و حرکت بهتر موتورسیکلت می شوند. همچنین دارای موتورهای دو زمانه و چهار زمانه می باشند که بیشتر از موتورهای دو زمانه استفاده می شود. البته به دلیل آلایندگی که این نوع موتورها دارند در سال های خزید موتورسیکلت های چهار زمانه بیشتر شده است. موتورهای اندرو حجمی بین ۲۵۰ سی سی تا ۶۵۰ سی سی دارد. 

موتور اندرو و موتور کراس

موتورهای اندرو و موتورهای کراس هر دو برای آفرود هستند اما تفاوت هایی دارند که الیته در ظاهر زیاد به آن نمی توان پی برد و در داخل و به صورت فتی تفاوت ها مشخص می شود. مهم ترین تفاوت آنها گنجایش باک آنهاست که موتور کراس باک کوچکتری دارند. همچنین به دلیل استفاده در برخی جاده ها  موتورسیکلت های اندرو مجهز به چراغ جلو و عقب، پلاک، محافظ صفحه دیسک و .‌‌‌.. هستند. موتور های اندرو در کنار وزن کمی که دارند از موتورسیکلت های کراس سنگین ترند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چگونه موتور هوندا اورجینال بخریم؟

چند نمونه از بهترین موتورسیکلت های اندرو

موتورهای اندرو زیادی توسط شرکت های مختلفی تولید شده اند که در نوع خود بی نظیر هستند که در ادامه به آن می پردازیم.

موتور KTM500EXC-F

 این مدل موتورسیکلت در دسته موتور اندرو قرار دارد و دارای چراغ، پلاک و نشانگر های قانونی خیابانی می باشد. موتور این دستگاه ۵۱۰ سی سی است و چهار زمانه می باشد. نسبتا قدرت و وزن این موتورسیکلت شگفت آور می باشد و جزو موتورسیکلت ها فشراه، سبو و رقابتی می باشد.

موتور هوندا CRF450-WE

 برند هوندا بسیار نام آشنا می باشد و در ایران کسی نیست که موتورسیکلت های آن را ندیده باشد. این مدل موتورسیکلت نیز شگفت انگیز می باشد و و یک CRF معمولی نیست و قابلیت های بالایی دارد. 

جمع بندی نهایی

موتورسیکلت ها در انواع مختلفی تولید می شوند و هر کدام کاربرد مختص به خود را دارند و برای شرایط خاصی تولید شده اند. موتورسیکلت های اندرو نیز در دسته موتورسیکلت های آفرود و کوهستانی هستند و برای رفتن در جنگل و … مناسب هستند. این موتورسیکلت ها بسیار مقاوم هستند و حداکثر قدرت آنها ۳۰ اسب بخار می باشد. همچنین وزن کمی دارند و از ۱۴۰ کیلوگرم فراتر نمی روند. حجم باک بالایی دارند که می توان مسافت زیادی را با آن طی کرد. همچنین وجود باتری و در کنار آن استارت الکتریکی و فن آن را از دیگر موتورسیکلت ها متمایز می کند. به دلیل استفاده آن در خیابان ها و ‌… دارای چراغ جلو و عقب، پلاک و استانداردهای دیگر می باشد.

پیام بگذارید

تماس با ما