چند نمونه از بهترین موتورسیکلت های آفرود ایرانی و خارجی را بشناسیم.

بهترین موتورسیکلت های آفرود ایرانی و خارجی

چند نمونه از بهترین موتورسیکلت های آفرود ایرانی و خارجی را بشناسیم.

موتورسیکلت وسیله نقلیه ای است که برای کار و همچنین مسابقات ورزشی و حتی مسافرت استفاده می شود. آفرود نیز یکی از گزینه هایی است که می توان با موتورسیکلت انجام داد و مسیر های سخت و ناهمواری که با خودرو نمی توان طی کرد می توان با موتورسیکلت های آفرود طی نمود. در این مقاله می خواهیم به بهترین موتورسیکلت های آفرود ایرانی و خارجی بپردازیم. با نمایندگی هوندا همراه باشید.

موتورسیکلت چیست؟

موتورسیکلت وسیله ای نقلیه است که در حجم های مختلف تولید می شود و در کنار حجم های متفاوت در مدل ها و کاربردهای متفاوت نیز تولید میشود. مثلا دسته ای از موتورسیکلت ها، مناسب مسابقه هستند، برخی فقط مختص استفاده در داخل شهر و برخی دیگر برای مسافرت و تردد در جاده خارج از شهر و صعب العبور می باشند. موتورسیکلت های آفرود که مناسب جاده های سخت، خاکی، جنگلی، کوهستانی هستند خود به دسته های دیگری تقسیم می شود که شامل موتورسیکلت های تریل، موتورسیکلت های کراس، موتورسیکلت های اندرو و موتورسیکلت های ترایال می باشد. موتورسیکلت های تریل و اندرو در برخی خیابان ها قابل استفاده هستند اما موتورسیکلت های کراس و ترایال فقط مختص پیست های آفرود هستند و در مسابقات قابل استفاده می باشند.

مهم ترین ویژگی های موتورسیکلت های آفرود

برای اینکه موتورسیکلتی در دسته بهترین موتورسیکلت های آفرود قرار بگیرد باید یک سری ویژگی ها را داشته باشد. از جمله ویژگی های این موتورسیکلت ها قدرت بالای آنها می باشد و باید گشتاور زیادی تولید کنند تا بتواند در جاده های ناهموار و نامناسب که برای خودروها عبور از آنها سخت است دوام بیاورد. 

همچنین حجم این موتورسیکلت ها باید حتما بالای ۲۵۰ سی سی باشد و تا کنون موتورسیکلت های آفرودی تا حجم ۶۵۰ سی سی تولید شده است. این موتورسیکلت ها عمدتا تک سیلندر هستند که این موضوع به این علت است که در هنگام دنده سنگین گشتاور بیشتری تولید شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
رقابت دو موتور معروف یاماها و هوندا

داشتن لاستیک های آج دار بزرگ نیز بسیار مهم می باشد که حتما این موتورسیکلت ها باید برای آفرود مجهز به آن باشند تا بتوانند سواری بهتر و قدرت بیشتری به موتور دهند و جاده ها را به راحتی بپیمایند.

بهترین موتورسیکلت های آفرود ایرانی و خارجی

موتورسیکلت هوندا CRF

هوندا از شرکت های قدیمی تولید کننده موتورسیکلت می باشد که توانسته موتورسیکلت های CRF را طراحی و تولید کند. این موتورسیکلت های آفرودی در ایران و کل جهان پرطرفدار هستند و جزو بهترین موتورهای آفرود محسوب می شوند. حجم انجین این مدل موتورسیکلت ها از ۱۵۰ سی سی آغاز  و تا حجم ۴۵۰ ادامه داشته است و همچنین قیمت ها نیز متناسب با حجم افزایش پیدا کرده است. CRF 250 از شناخته ترین های ایم مدل در ایران می باشد که بعد از آن CRF250L نیز با شاسی بلندتر و فاصله محوری کشیده تر وارد ایران شد. همچنین مدل CRF 250L Rally نیز با افزایش ارتفاع تعلیق و همچنین افزودن حجم باک، نصب طلق جلو، گارد زیر انجین، تغییر فلاپ ها و گلگیر جلو بسیار زیبا و چشمگیر تر می باشد.

 موتورسیکلت کویر T2N

تریل ۲۵۰ رادیسون موتورسیکلتی پرفروش بود که برای آفرود سواری اصلا مناسب نمود و این به دلیل گیربکس آن بود. همچنین سیستم تعلیق جلو آن ایراداتی داشت که در هنگام عبور از ناهمواری مشکلاتی ایجاد می کرد‌. بعد از موفق نبودن این تولید کویر موتور T2N را تولید نمود که نسخه به روزرسانی رادیسون ۲۵۰ می باشد و مجهز به سیستم انژکتوری است و به همین دلیل در دسته بهترین موتورسیکلت های آفرود قرار دارد. انجین این موتورسیکلت دارای حجم ۲۵۰ سی سی است و تک سیلندر و دو سوپاپ دارد. 

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتورسواری در هوای سرد پاییز و زمستان

موتورسیکلت فلات تریل

موتورسیکلت های تریل فلات توسط شرکت جهان همتا در ایران تولید شده اند و مدل های فلات ۲۰۰ و فلات ۲۵۰ از بهترین موتورسیکلت های تریل هستند‌. این موتورسیکلت در ابتدا با انجین های کاربراتوری تولید می شد و بعد از مدتی سیستم سوخت رسانی آن به انژکتوری تغییر پیدا کرد و همچنین در طراحی فلاپ های موتورسیکلت نیز تغییر ایجاد شد. 

موتورسیکلت کاوازاکی KLX

موتورسیکلت کاوازاکی بهترین موتورسیکلت های آفرود می باشد که از رقبای آن می توان به هوندا CRF و سوزوکی DR  اشاره کرد. این موتورسیکلت کاوازاکی دارای سیستم جرقه زنی CDI دیجیتالی می باشد و همچنین مجهز به استارتر الکتریکی هوشمند می باشد که که در هر بار استارت زدن یک دریچه خروج دود همیشه باز می باشد. 

جمع بندی نهایی

موتورسیکلت ها در انواع مختلف توسط شرکت های برجسته ای تولید می شوند و هر کدام مختص مکان خاصی می باشد و به طور مثال می توان از موتورسیکلت های مسابقه در داخل شهر استفاده کرد. حال آنکه برای آفرود نیز اینگونه است و نمی توان با هر موتوری،  آفرود انجام داد. زیرا برای تردد در مسیرهای سخت و ناهموار و پر مانع باید موتورسیکلت های پرشی را انتخاب نمود تا موانع را به راحتی پشت سر بگذارد. موتورهای آفرود خود چند دسته بندی دارد که شامل موتورهای تریل، کراس، اندرو و ترایال می باشد که بسته به نیاز باید از بین این دسته ها مناسب ترین را انتخاب نمود. 

بهترین انتخاب را باید بر اساس ویژگی هایی که در بالا ذکر شد انتخاب کرد و سپس از موتور آفرود انتخاب شده لذت برد. در این مقاله به چند نمونه از بهترین موتورسیکلت های آفرود ایرانی و خارجی پرداختیم.

پیام بگذارید

تماس با ما