بهترین موتورسیکلت ژاپنی در سال 2022

بهترین موتورسیکلت

چرا مارک های ژاپنی موتورسیکلت محبوب هستند؟

ما قابلیت اطمینان را به عنوان یکی از دلایل محبوبیت موتورسیکلت های ژاپنی مورد بحث قرار داده ایم. مشتریان می خواهند موتورسیکلت هایی بخرند که به راحتی خراب نمی شوند و به راحتی قابل تعمیر هستند و اغلب آنها را به برندهای ژاپنی می برد.

مارک های موتورسیکلت
بهترین برندهای موتورسیکلت ژاپنی

اما علاوه بر قابلیت اطمینان، در اینجا دلایل دیگری برای محبوبیت مارک های موتورسیکلت ژاپنی وجود دارد.

  • راحتی

سازندگان ژاپنی به جزییات دقیقی که اکثر سازندگان از آن غافل هستند، توجه می کنند تا دوچرخه های خود را کاملا راحت کنند.

دوچرخه ها در ارتفاع های مختلف برای در نظر گرفتن قد سوارکار و ارگونومی اولیه ای که از موتورسیکلت خود انتظار دارید در نظر گرفته می شوند، بنابراین راحت هستند.

  • مزایای مالی

برندهای ژاپنی در هر قیمتی در دسترس هستند تا همه سوارکاران را تامین کنند. این برندها تمایل دارند قیمت‌های خود را پایین بیاورند و دوچرخه‌های خود را به صورت عمده بفروشند، که باعث شده است خریداران اقتصادی را در سراسر جهان جذب کنند.

  • دسترسی

به ندرت پیش می آید که وارد یک موتورسیکلت فروشی شوید و برند ژاپنی موتورسیکلت یا قطعات یدکی آن را پیدا نکنید. دوچرخه ها و قطعات یدکی به صورت عمده ساخته می شوند و توزیع کننده های بیشتری نسبت به سایرین دارند، بنابراین همیشه به راحتی در دسترس هستند.

  • سرعت

اعداد دروغ نمی‌گویند و گزارش‌ها نشان می‌دهند که موتورسیکلت‌های ژاپنی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های جهان هستند.

دوچرخه های ژاپنی مانند کاوازاکی نینجا H2R، کاوازاکی ZH2 (2020) و سوزوکی هایابوسا به طور متوسط ​​حداکثر سرعت 200 مایل در ساعت دارند.

 آیا موتورسیکلت های ژاپنی دارای عیب و ایراد هستند؟

نمی توان انکار کرد که موتورسیکلت های ژاپنی از نظر قابلیت اطمینان، راحتی، مقرون به صرفه بودن، در دسترس بودن و سرعت، برندهای دیگر را شکست می دهند.

با این حال، این بدان معنا نیست که آنها در زمینه های دیگر از برندهای دیگر پیشی می گیرند. در اینجا مواردی وجود دارد که برندهای موتورسیکلت ژاپنی عملکرد ضعیفی دارند.

  • نوآوری

از آنجایی که سازندگان ژاپنی بیشتر بر قابلیت اطمینان تمرکز می کنند، موتورسیکلت های خود را با بسیاری از ویژگی های نوآورانه بسته بندی نمی کنند. از نظر نوآوری، برندهای موتورسیکلت اروپایی تاج کلی را به خود اختصاص می دهند.

  • فن آوری

سازندگان ژاپنی تنها از فناوری‌های ساده برای بهتر و ایمن‌تر ساختن دوچرخه‌های خود استفاده می‌کنند، و باز هم، این به قابلیت اطمینان ختم می‌شود. این دوچرخه ها کمتر فانتزی هستند اما قابل اعتمادتر هستند.

  • ظرافت

در جایی که قابلیت اطمینان، در دسترس بودن و راحتی است، ظرافت به نظر یک ایده فراموش شده است. این چیزی است که در مورد مارک های ژاپنی اتفاق می افتد (به جز چند دوچرخه رده بالا).

موتورسیکلت های ژاپنی به زیبایی موتورسیکلت های اروپایی یا آمریکایی نیستند. آنها اغلب از نظر زیبایی شناسی برجسته نیستند اما ارزش خود را در عملکرد ثابت می کنند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
لیست قیمت موتور سیکلت هوندا در نمایندگی هوندا اورجینال

بهترین موتورسیکلت ژاپنی در سال 2022

در اینجا بهترین مارک های موتورسیکلت ژاپنی (رده بندی شده از معتبرترین تا کم اعتمادترین موتورسیکلت طبق گزارش مصرف کننده) آورده شده است.

1. موتور سیکلت یاماها

موتورسیکلت های یاماها دارای 11 درصد خرابی هستند که آنها را به قابل اعتمادترین موتورسیکلت ها در سراسر جهان تبدیل می کند.

جالب اینجاست که یاماها با بودجه های مختلف به انواع موتورسیکلت سواران پاسخ می دهد. در سطح جهانی، این دومین برند بزرگ موتورسیکلت (پس از هوندا) از نظر درآمدزایی است.

یاماها سال ها با والنتینو روسی افسانه ای ایتالیایی MotoGP در ارتباط بود. پس از آن، یاماها همیشه در بالای نقشه در مورد سریع ترین موتورسیکلت ها قرار دارد. به طور کلی، یاماها راه طولانی را پیموده است. اولین دوچرخه آن، یاماها YA-1 (معروف به سنجاقک قرمز)، سلطنت کلاسیک خود را در سال 1955 آغاز کرد.

در سال 1959 یاماها سری دوچرخه های ورزشی یاماها YDS را ارائه کرد که بیش از 3000 دستگاه فروخت. این شرکت در سال 1968 وارد بازار اندرو شد و از یاماها DT-1 Enduro پرده برداری کرد که اولین موتورسیکلت اسپرت دوگانه جهان بود.

موتور یاماها
موتور سیکلت یاماها

2. موتور سیکلت هوندا

تصور کنید یک موتور ژنراتور را روی یک دوچرخه معمولی نصب کنید؟ اینگونه بود که مخترع ژاپنی Soichiro Honda اولین موتورسیکلت هوندا را اختراع کرد.

سوئیچیرو که در مغازه دوچرخه‌فروشی پدرش کار می‌کرد، تصمیم گرفت یک موتور ژنراتور قدیمی را روی یکی از دوچرخه‌ها نصب کند و در کمال تعجب او کار کرد.

او سپس با تاکئو فوجیساوا همکاری کرد و این دو شرکت هوندا موتور را در سال 1949 تأسیس کردند. این شرکت اولین موتور سیکلت خود را با نام Dream D-Type در سال 1949 ساخت و در دهه 50 هوندا محبوب ترین و بزرگترین موتور سیکلت بود. برند در ژاپن

امروزه، آنها بزرگترین در سطح جهان و دومین قابل اعتماد هستند. به طور کلی، هوندا به خاطر هوندا سوپر کاب نمادین 1958، پرفروش‌ترین موتورسیکلت هوندا در تمام دوران‌ها شناخته می‌شود.

کلاسیک های دیگر عبارتند از هوندا CB750 1969 (اولین سوپر دوچرخه جهان) و هوندا CBR900RR Fireblade 1992 (سبک ترین سوپر دوچرخه جهان). با این حال، مدل های اخیر آن عبارتند از هوندا CBR 650R (قوی ترین دوچرخه اسپرت هوندا) و هوندا MX500 Rebel (مقرون به صرفه ترین رزمناو هوندا).

بهترین موتور جهان
موتور سیکلت هوندا

3. موتور سیکلت سوزوکی

سوزوکی همان قابلیت اطمینان هوندا را حفظ می کند، اما آنقدر بزرگ نیست. برخلاف اکثر برندهای موتورسیکلت، سوزوکی به عنوان یک برند موتورسیکلت شروع به کار نکرد.

این شرکت به عنوان یک شرکت تولید چرخ خیاطی در سال 1909 تاسیس شد تا بتواند تقاضای فزاینده ای را برای چرخ خیاطی در ژاپن به دنبال رشد سریع صنعت پنبه ژاپنی تامین کند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور سیکلت هوندا 160 pcx

پس از جنگ جهانی دوم، این شرکت تصمیم گرفت اولین موتورسیکلت خود را در سال 1952 بسازد. آنها حتی در مسابقات قهرمانی جهان در سال های 1962 و 1963 شرکت کردند و در دسته 50 سی سی پیروز شدند.

در سال 1963 نیز این شرکت اولین کارخانه خود را در ایالات متحده افتتاح کرد. در سال 1970، جوئل رابرت سوزوکی را در مسابقات موتور کراس قهرمانی جهان 250 سی سی رهبری کرد و سه بار متوالی قهرمان شد.

امروزه سوزوکی با سوزوکی هایابوسا، ارتقا یافته سوزوکی بوسا 1999 شناخته می شود. سوزوکی هایابوسا یکی از سریع ترین موتورسیکلت های جهان است که حداکثر سرعت 248 مایل در ساعت را دارد. فقط Kawasaki Ninja H2R و MTT-420 RR سریعتر هستند. از دیگر مدل های محبوب سوزوکی می توان به سوزوکی کاتانا، GSA-R125 و سوزوکی SV650 اشاره کرد.

موتور سوزوکی
موتور سیکلت سوزوکی

4. موتورسیکلت های کاوازاکی

کاوازاکی قدیمی ترین برند ژاپنی در این لیست است که تاریخچه غنی آن به سال 1878 باز می گردد. این شرکت به عنوان یک برند موتورسیکلت کار خود را آغاز نکرد، بلکه به عنوان تولید کننده هواپیما و قایق شروع به کار کرد.

کاوازاکی اولین زیردریایی ژاپنی را در سال 1906 و اولین هواپیمای خود را در سال 1922 ساخت. این شرکت در سال 1962 توجه خود را به موتورسیکلت ها معطوف کرد و از کاوازاکی B8، یک موتور ساده 125 سی سی با حداکثر سرعت 62 مایل در ساعت رونمایی کرد.

سپس چندین موتور دو زمانه 50-250 سی سی دنبال شد، اما بزرگترین فروشنده در دهه 60 سامورایی 250 سی سی بود که بازار ایالات متحده را شگفت زده کرد.

معیار موتور سیکلت جابجایی بزرگ کاوازاکی، کاوازاکی 650WJ 1966 بود. در سال 2004 این شرکت از کاوازاکی ZX10R رونمایی کرد که می توان گفت قوی ترین موتور سیکلت کاوازاکی تا به امروز است.

با این حال، محبوب ترین مدل کاوازاکی نینجا 650 است که به دلیل سرعت فوق العاده و زیبایی شناسی شناخته شده است. دوچرخه ورزشی ژاپنی نیازی به معرفی در دنیای دوچرخه سواری ندارد زیرا حداکثر سرعت آن 130.5 مایل در ساعت است. با این حال، این سرعت با حداکثر سرعت 249 مایل در ساعت کاوازاکی نینجا H2R برابری نمی کند.

موتور کاوازاکی
موتور سیکلت کاوازاکی

نتیجه

اکنون بهترین مارک های موتورسیکلت ژاپنی و محبوب ترین و پرفروش ترین دوچرخه های آنها را می شناسید. با توجه به اینکه قابلیت اطمینان تمام این موتورسیکلت ها با هیچ موتورسیکلت دیگری قابل مقایسه نیست.

بهترین مارک موتورسیکلت ژاپنی کدام است؟

بهترین برندهای موتورسیکلت ژاپنی یاماها، هوندا، سوزوکی و کاوازاکی هستند. این مارک های دوچرخه دارای نرخ شکست 11-15٪ هستند، بنابراین قابل اطمینان ترین هستند. برندهای ژاپنی میزان خرابی بسیار کمتری دارند و معتبرترین برندهای موتورسیکلت هستند.

پیام بگذارید

تماس با ما