تفاوت اصلی موتور سیکلت های هوندا و هارلی دیویدسون چیست؟

موتور سیکلت های هوندا و هارلی دیویدسون

تفاوت اصلی موتور سیکلت های هوندا و هارلی دیویدسون چیست؟

  • موتور سیکلت های هارلی دیویدسون گران تر است

یکی از ایرادات عمده موتورسیکلت هارلی، قیمت بسیار بالای آن نسبت به هوندا است. موتورسیکلت‌های هارلی نه تنها گران‌تر هستند، بلکه نگهداری از آنها در درازمدت نیز پرهزینه است که قطعاً یک عیب بزرگ است.

و عجیب ترین چیز این است که هارلی واقعاً فناوری های پیشرفته ای مانند هوندا را ارائه نمی دهد. آن‌ها هنوز از قدیمی‌ها استفاده می‌کنند و قیمت همچنان بالاست که احتمالاً یک نقطه ضعف بسیار بزرگ برای هارلی است.

اگرچه هارلی دارای مدل های نسبتاً ارزان موتورسیکلت مانند هارلی دیویدسون 1200 یا چند مدل دیگر است، اما مدل های دیگر آنها بسیار گران قیمت از هوندا فروخته می شوند و به نظر من عمدتاً به این دلیل است که هارلی یک نماد است و دوست دارد روی طراحی آن سرمایه گذاری کند. کیفیت ساخت و موتور که به طور قابل توجهی قیمت را افزایش می دهد.

به عنوان مثال ارزان ترین موتورسیکلت هارلی ۷۶۰۰ دلار قیمت دارد و اکثر مدل های دیگر آن با میانگین قیمت ۲۰ هزار دلار به فروش می رسند. آنها حتی مدل هایی با قیمت 50000 دلار دارند که در مقایسه با هوندا که موتورسیکلت های بسیار ارزانی دارد که از 2000 دلار تا 4000 دلار شروع می شود و گران ترین موتورسیکلت آن 28000 دلار قیمت دارد.

موتور سیکلت های هوندا
موتور سیکلت های هوندا و هارلی دیویدسون
  • موتورسیکلت های هوندا از فناوری بهتری نسبت به موتورسیکلت های هارلی دیویدسون برخوردار هستند

بر کسی پوشیده نیست که موتورسیکلت‌های هارلی با فناوری‌های بسیار قدیمی عرضه می‌شوند که یادآور موتورسیکلت‌های دهه 1950 در مقایسه با هوندا هستند که از تمام فناوری‌های جدید شما استفاده می‌کنند. شما همچنین عملکرد بهتر و پیشرفته ترین عملکرد موجود در بازار را خواهید داشت و حقیقت این است که هارلی از ارتقاء موتور خود سرباز می زند. هنوز از موتورهای بسیار قدیمی استفاده می کند.

هارلی برای حرکت به سمت فناوری جدید حرکت نمی کند و ترجیح می دهد به فناوری قدیمی خود پایبند بماند، این ممکن است برای من یک نقطه ضعف باشد، اما برای برخی، یک مزیت است. بسیاری از مردم واقعاً دوست دارند که هارلی ویژگی های زیادی نداشت و هنوز از طراحی و مشخصات قدیمی استفاده می کند و حتی کسانی هستند که عاشق آن هستند، بنابراین در بین سوارکاران متفاوت است.

  • موتورسیکلت های هوندا برای مسابقه بهتر از موتورسیکلت های هارلی دیویدسون هستند

موتورسیکلت های هوندا برای مسابقه بسیار بهتر از موتورسیکلت های هارلی دیویدسون هستند. در واقع، آنها برای مسابقات طراحی شده‌اند، زیرا هوندا مدل‌های ورزشی تولید می‌کند که می‌دانند چگونه با هر زمین سختی برخورد کنند، در حالی که هارلی دیویدسون کشتی‌های کروز تولید می‌کند، یعنی انواع موتورسیکلت‌هایی که عموماً برای مسابقه طراحی نشده‌اند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
CBR 1000RR با سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت یکی از سریع ترین موتور سیکلت های جهان

علاوه بر این، هوندا مدل های بسیار سریع تری دارد که با سرعت های بالاتر کار می کنند و پیشرفته ترین فناوری ها را در بازار ارائه می کنند. در واقع بدیهی است که هوندا یکی از بهترین مدل های موتورسیکلت برای مسابقه است، بنابراین اگر به دنبال موتورسیکلت مسابقه ای هستید، هوندا گزینه بسیار بهتری برای شما خواهد بود.

  • هارلی فقط کروز تولید می کند در حالی که هوندا همه انواع موتورسیکلت را تولید می کند

متأسفانه، تنها انواع موتورسیکلت‌هایی که هارلی تولید می‌کند، کروزر هستند، در حالی که هوندا انواع موتورسیکلت‌ها، از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین و موتورسیکلت‌هایی با اشکال و رنگ‌ها را تولید می‌کند، که به هوندا این مزیت را می‌دهد که انتخاب‌های بیشتری برای انتخاب داشته باشد.

علاوه بر این، تقریباً تمام موتورسیکلت‌های هارلی در طراحی خود به‌جز تغییر رنگ یکسان به نظر می‌رسند، بنابراین این چیزی است که باید به آن توجه کنید.

  • احتمال ملاقات شما با موتورسیکلت های هارلی بیشتر از هوندا است

چیزی که بسیاری از مردم در مورد داشتن موتورسیکلت های هارلی نمی دانند این است که احتمال ملاقات با دوستان شما بیشتر است زیرا تعداد زیادی از علاقه مندان هارلی در آمریکا وجود دارند که آخر هفته ها با هم ملاقات می کنند، به یک رستوران یا حتی کلوپ می روند. اما این مورد برای هوندا نیست. حتی به ندرت هیچ گروه اجتماعی هوندا وجود دارد.

  • موتورسیکلت های هارلی نسبت به موتورسیکلت های هوندا خوش ساخت هستند

هارلی در طراحی و ساخت مدل های خود سرمایه گذاری زیادی می کند، آنها از باکیفیت ترین مواد استفاده می کنند که البته قیمت موتور سیکلت آنها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، اما ارزش آن را دارد زیرا موتورسیکلت های هارلی بسیار خنک تر از طرح های اسپرت هوندا هستند.

مدل های هوندا طرح های ورزشی معمولی دارند که شبیه هر شرکت دیگری است، اما برای هارلی، طرح های آن ها همه اصلی است. اگرچه برخی از شرکت ها سعی کردند از آنها کپی کنند، اما هرگز موفق نشدند، بنابراین شما به دوام بسیار بالای هارلی از این نظر نگاه کنید.

  • موتورسیکلت های هارلی بیشتر از موتورسیکلت های هوندا دوام خواهند آورد

از آنجایی که مدل‌های هارلی قوی‌تر و بادوام‌تر از مدل‌های هوندا طراحی شده‌اند، مزیت اضافه‌شده همه این موارد باعث می‌شود موتورسیکلت‌های هارلی بسیار بیشتر از مدل‌های هوندا دوام بیاورند.

  • موتورهای هارلی صدای بیشتری نسبت به موتورهای هوندا دارند

اگر صدای موتور برای شما بسیار مهم است، پس مطمئن باشید که هارلی در این زمینه برتر است و با وجود تمام نوآوری های تکنولوژیکی که هوندا در موتور خود دارد، همچنان به سطح صدای باورنکردنی موتورهای هارلی نزدیک نشده است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
تفاوت طرح‌های هوندا کلیک با هم + بهترین مارک های‌کلیک در ایران چیست؟

من بسیاری از سوارکاران را می شناسم که صدای موتور برای آنها بسیار مهم است و می توانم درک کنم که داشتن موتوری که صدای زیادی تولید می کند حتی اگر سطحی به نظر برسد واقعاً سرگرم کننده است. بنابراین، اگر صدای موتور همان چیزی است که به دنبال آن هستید، موتورسیکلت های هارلی بهترین گزینه برای شما هستند.

  • موتورسیکلت های هارلی بزرگتر از موتورسیکلت های هوندا هستند

موتورسیکلت های هارلی از نظر اندازه و وزن بسیار بزرگتر و بزرگتر از موتورسیکلت های هوندا هستند. من این را به عنوان یک نقطه ضعف یا مزیت به حساب نمی‌آورم، اما ارزش این را دارد که این را در نظر بگیرم زیرا افراد زیادی را می‌شناسم که برای سوار شدن به موتورسیکلت خیلی بزرگ و سنگین بسیار اذیت می‌شوند.

هوندا و هارلی
تفاوت های هوندا و هارلی

بنابراین، کدام موتورسیکلت هوندا یا هارلی را انتخاب کنید؟

بنابراین، حقیقتی که به این دو شرکت می رسد این است که هر دو شگفت انگیز هستند و هر دو اعتبار زیادی دارند. موتورسیکلت های هارلی بیشتر از هوندا عمر می کنند اما هر دو شرکت های فوق العاده ای هستند.

اول از همه، توصیه می کنم از شرکتی که مناسب شماست خرید کنید. از یک طرف موتور سیکلت هارلی را برای کسانی که پول نگهداری از آنها را دارند توصیه می کنم. اما برای قیمت های بالای موتور سیکلت هارلی، برای کسانی که مشکلی با کاهش عملکرد ندارند، آن را تضمین می کنم.

از سوی دیگر، هوندا برای کسانی که به دنبال موتورسیکلت ارزان و قابل اعتمادی هستند که عملکرد خوب و نگهداری ارزان داشته باشد، عالی خواهد بود. هوندا از نظر قیمت قطعا برای اکثر افراد مناسب خواهد بود.

پیام بگذارید

تماس با ما