موتور شاسی بلند CRF 250 سی‌سی را بشناسیم

موتور شاسی بلند CRF 250 سی‌سی را بشناسیم.

موتور شاسی بلند CRF 250 سی‌سی را بشناسیم.

موتور CRF250 موتور شاسی بلند می باشد که برای آفرود سواری مناسب است. این موتورسیکلت حجم ۲۵۰ سی سی دارد که نمایانگر قدرت و شتاب آن است. موتورهای افرود مناسب برای جاده های صعب العبور می باشند و در جاده های برفی، کوهستانی، شن و ماسه و … به راحتی عبور می کند. همچنین برای افراد حرفه ای که مسابقات موتورسواری علاقه مند هستند مناسب می باشد.

موتورسواری با موتورسیکلت CRF250 تجربه خوبی را ایجاد می کند. این موتورسیکلت بهترین گزینه برای آفرود می باشد.

 

موتور آفرود چیست؟

موتورهای آفرود یا پرشی در دسته موتورهای تریل قرار دارند که برای عبور از زمین های سنگلاخ، شنی و همچنین جنگلی مناسب است. موتور آفرود باید به گونه ای باشد که سواری نرمی داشته باشد و همچنین از مسیرهای سخت به خوبی عبور کند.

موتورهای شاسی بلند مناسب آفرود باید انجین زیاد و گشتاوری بالایی برخوردار باشند. وزن سبکی داشته باشند و همچنین باید چرخ های بزرگ نیز داشته باشند. انجین موتورشاسی بلند آفرود از ۲۵۰ سی سی تا ۶۵۰ سی سی شروع می شود.

از قابلیت موتورسیکلت های نوع تریل تک سیلندر بودن آن می باشد. به طور کلی موتورهای سیکلت های این کلاس تک سیلندر هستند و اصلا دو سیلندر طراحی و تولید نمی شود.  زیرا با تمرکز نیروی یک پیستون، قدرت گشتاوری بالا رفته و در نتیجه با دنده سنگین می توان حرکت نمود. لوله اگزوزهای دو تایی یا چند تایی که در این نوع موتورهای آفرود دیده می شود فقط برای خروج گازهای یک سیلندر تعبیه شده اند.

 

این موتورسیکلت ها از قدرت بالایی برخوردار هستند که برای پیمودن مسیر های سخت همانند سربالایی و شیب ها مناسب هستند. همچنین در ظاهر موتور شاسی بلند آفرود خبری از لاستیک های تیوپلس، رینگ آلومینیومی اسپرت و … نمی باشد.

آفرودها دو دسته طبیعت گردی و مسابقاتی دارند که در ادامه به طور مجزا به هر کدام خواهیم پرداخت.

 

آفرود تفریحی یا طبیعت گردی

سفر در طبیعت همراه با هیجان را برای شما به ارمغان می آورد. این سفرهای هیجانی مشتاقان زیادی دارد و به صورت گروهی نیز می توان انجام داد. در هنگام آفرود تفریحی باید در ابتدا مسیر مشخص شود. به این معنا که در هر برنامه باید به بکر بودن محیط مورد نظر، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آسیب دیدن پوشش زیست بومی منطقه و مهارت راننده برای مسیر مورد نظر بررسی شود.

 

آفرود مسابقاتی

آفرود مسابقاتی زیر مجموعه مسابقات اتومبیلرانی هستند. موتورسیکلت هایی که در این حوزه استفاده می شوند تقویت شده اند و سرعت و شتاب بالایی دارند. این نوع مسابقات در مسیرهای خاکی، گلی، کویری، صخره ای و برفی برگزار می شود. افرادی که از این موتورسیکلت ها استفاده می کنند باید مهارت لازم را داشته باشند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه هوندا اسکوپی ۱۱۰ و جینیو ۱۱۰

 

موتور شاسی بلند شرکت هوندا

هوندا از شرکت های ژاپنی در عرصه تولید موتورسیکلت و خودرو می باشد. همچنین موتور جت، پمپ آب، ژنراتور و … نیز تولید می کند. این برند جزو قدیمی ترین برندهای موتورسیکلت می باشد و در بازار جهانی در کنار شرکت هایی چون یاماها، سوزوکی و کاوازاکی خوش می درخشد. این برند موتورسیکلت های زیادی در انواع و کلاس مختلف تولید نموده است. موتورسیکلت های این برند دارای کیفیت و سرعت خوبی هستند و خریدار را راضی نگه می دارد. هوندا برای هر کدام از کلاس های موتورسیکلت کدی را انتخاب نموده است و کد CRF نشانگر موتورهای کلاس آفرود می باشد. موتور شاسی بلند CRF250 جزو بهترین موتورسیکلت ها در کشورمان ایران است که مجوز تردد دارد و در جاده های درون شهری، برون شهری و آفرود می توان از آن استفاده نمود.

مشخصات ظاهر موتور شاسی بلند CRF250

 این موتورسیکلت دارای شاسی فولادی است که به صورت مخروطی طراحی شده است و فشارها و شوک های ناگهانی را متحمل می شود.

وزن این موتور شاسی بلند هوندا ۱۴۴ کیلوگرم می باشد و به دلیل سبک بودن وزن آن می توان با آن تک چرخ زد و همچنین آن را مهار نمود.

کمک های جلو موتورسیکلت به صورت وارونه می باشند و تک کمک پرولینک عقب آن نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

فلاپ ها و کله چراغ موتورسیکلت سی آر اف طراحی آیرودینامیکی دارد و فلاپ ها به گونه ای نصب شده اند تا از تجمع گل روی بدنه جلوگیری نمایند. در زیر انجین صفحه ای فلزی تعبیه شده است که مراقبت کننده انجین است و در اثر برخورد با مانع انجین دچار آسیب نمی شود.

 

این موتورسیکلت از جنس چرم می باشد و جلوی تعریق راکب را می گیرد و همچنین خشک می باشد که با توجه به نرمی شاسی می توان این خشکی را تحمل نمود.

مشخصات فنی هوندا CRF250

 

انجین موتورسیکلت هوندا CRF250 ۲۴۹ سی سی می باشد و تک سیلندر، چهار زمانه و چهار سوپاپ دارد حداکثر توان تولیدی ۲۲.۵۸ اسب بخار است  و در ۶۷۵۰ دور در دقیقه ۲۲.۶ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین گیربکس ۶ سرعته دارد که گشتاور را به چرخ های عقب منتقل می کند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
10 نکته مهم درباره موتورسیکلت هوندا گلدوینگ 2024

سیستم ترمز این موتورسیکلت ABS می باشد که می توان آن را در هنگام آفرود غیر فعال کرد. دارای صفحه کیلومتر تمام دیجیتال می باشد که میزان سرعت، دور موتور، حجم سوخت و هشدارهای فنی ECU را نمایش می دهد. ظرفیت باک این موتورسیکلت ۷.۸ لیتر می باشد و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۰۶ لیتر سوخت مصرف می کند.

همچنین دارای کیلومتر شمار دیجیتال می باشد. با دنده سنگین کاربرد این موتورسیکلت خوب است و به راحتی شیب ها را می پیماید. حداکثر سرعتی که توسط شرکت هوندا در مورد این موتورسیکلت اعلام شده ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

 

موتورسیکلت سی آر اف با استارت روشن می شود. البته در نمونه های قدیمی از هندل استفاده می شد. همچنین دارای سیستم خنک کننده می باشد که برای استفاده در آب و هوای گرم گزینه مناسبی می باشد.

 

دو مدل موتورسیکلت آفرود شاسی بلند نیز وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت‌.

 

هوندا CRF Rally

این موتورسیکلت جزو موتورهای رالی می باشد که جزو موتورهای تریل آپشنال اسپیشیال است و امکانات ویژه ای دارد. این موتور شاسی بلند دارای تلق جلو می باشد و چراغ های مه شکن دو قلو دارد. همچنین مجهز به محافظ دست کربنی است. همچنین از نظر طراحی بی نظیر می باشد و صندلی های نرمی دارد. همچنین وزن کمی دارد که برای تک چرخ زدن و … مناسب می باشد.

 

 

هوندا CRF250 R

هوندا CRF250R از موتورسیکلت های تریل شرکت هوندا می باشد که برای پیست های آفرود مناسب می باشد. لازم به ذکر است که این موتورسیکلت چراغ ندارد و همچنین فاقد سیستم ایمنی استاندارد جاده ای است.

 

قیمت موتور شاسی بلند هوندا

قیمت موتورسیکلت ها متفاوت می باشد خصوصا موتورهای آفرود و شاسی بلند به دلیل کارایی بالایی که دارند از قیمت بالایی نیز برخوردا هستند. همچنین نوسان قیمتی نیز وجود دارد و هر زمان با قیمتی جدید مواجه خواهیم شد.

 

کلام آخر

موتورهای آفرود دسته ای از کلاس تریل هستند که برای مسیرهای سنگلاخی، شنی و … مناسب هستند. این موتورها شتاب و قدرت بالایی دارند و با دنده سنگین در مسیرهای صعب عبور خواهند کرد.

موتور CRF250 از موتورهای پر حجم می باشد که انجین موتور آن ۲۴۹ سی سی می باشد. موتورسیکلت های آفرود تک سیلندر هستند و مجهز به امکانات خنک کننده می باشد و برای مناطق گرمسیری مناسب می باشد.

پیام بگذارید

تماس با ما