نگه داری از موتورسیکلت هوندا کلیک

نگه داری از موتورسیکلت هوندا کلیک

نگه داری از موتورسیکلت هوندا کلیک

موتورسیکلت ها در دسته وسایل نقلیه پرمصرف هستند که انواع مختلفی دارد و به موتورهای مسابقه، موتورهای کروزر، موتورهای کافه ریسر، موتورهای استاندارد شهری، موتورهای اسکوتر، موتورهای همه جا رو و … تقسیم می شود‌. موتورسیکلت هوندا کلیک نیز از انواع موتورهای اسکوتر می باشد که بسیار در ایران پرطرفدار می باشد. برای نگه داری از موتورسیکلت هوندا کلیک باید به نکاتی توجه کرد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت‌.

برای فهمیدن چگونگی نگه داری این موتورسیکلت باید در ابتدا دفترچه راهنما آن را مورد مطالعه قرار داد. در صورتی که به دفترچه راهنما دسترسی ندارید خواندن این مقاله خالی از لطف نمی باشد.

نگه داری از موتورسیکلت هوندا کلیک

هوندا از برندهای ژاپنی است که چندین سال است در بازار ایران خودنمایی می کند. هوندا کلیک ۱۲۵ سی سی در سال ۱۳۹۵ برای اولین بار وارد ایران شد که ظاهر تهاجمی داشت و در ایران لقب سامورایی بر روی آن نهادند.

این مدل موتورسیکلت مشکلاتی از قبیل نبود لوازم یدکی و … داشت که شرکت هوندا مدل پیشرفته تری را با عنوان هوندا کلیک ۱۵۰i وارد بازار کرد که قدرت و شتاب نسبتا بالاتری داشت. البته در سال ۱۴۰۰ نمونه بهتری از قبلی را تولید کردند که امروزه حرف اول را در ایران می زند و خواهان زیادی دارد.

تفاوت هوندا کلیک با دیگر اسکوترها در ظاهر تهاجمی و خاص آن می باشد و همچنین رنگ بندی جذابی دارد. رینگ های آن آلومینیومی به زیبایی ظاهری آن افزوده است و سواری نرم و راحتی دارد.

این موتورسیکلت مجهر به امکاناتی چون اتوهلد، سیستم‌ آی دلینک، استاپ، سنسور جک، کلید بازکرد محفظه بار، صفحه پشت آمپر آنالوگ و دیجیتال و سیستم روشنایی زنون می باشد. تک سیلند، چهار زمانه و دو سوپاپه می باشد. ترمز جلو آن دیسکی است و در قسمت عقب ترمز کاسه ای می باشد. تایرهای پهنی دارد و فاصله چرخ ها کم می باشد.

این موتور پرشتاب و بی صداست و ظاهر جمع و جور و سبکی دارد. این محصول برای افراد قد بلند مناسب نمی باشد چون فضای کافی ندارد و زانو راکب به داشبورد برخورد می کند. ظرفیت باک موتور سیکلت هوندا کلیک ۵.۵ لیتر می باشد و وزن موتور حدود ۱۱۲ کیلوگرم می باشد‌.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
سفر به گذشته! اسم هوندا جوکر را شنیده بودید؟

در حال حاضر هوندا کلیک ۱۲۵ و ۱۵۰ سی سی در بازار ایران خرید و فروش می شود و شما می توانید این محصول را به صورت اصل از فروشگاه اینترنتی هوندا کلیک خریداری کنید.

نکات مهم نگهداری موتورسیکلت هوندا کلیک

این موتورسیکلت نگهداری آسان و استهلاک کمی دارد. از جمله نکات مهمی که به عمر بیشتر و نگهداری موتورسیکلت کمک می کند می توان به موارد زیر اشاره داشت.

سرگاز رفتن

با سرگاز رفتن، موتورسیکلت کلیک فشار کمتری را تحمل می کند. برای اینکار دسته گاز را باید به میزان کمی بچرخانید تا موتور به آرامی دور بگیرد و سرعت آن زیاد شود.

تعویض روغن موتور

همانند خودرو، برای موتورسیکلت نیز باید  تعویض روغن انجام داد و بهترین روغن برای کلیک روغن N 40-10 می باشد. همچنین تعویض فیلتر نیز امر مهمی می باشد. هنگامی که صدای موتور کمی زیاد شد وقت آن رسیده است که روغن موتور عوض شود‌.

اگر سرعت بالا داشته باشید در مسافت های طولانی، در کنار افزایش سوخت، موتورسیکلت داغ می کند و همچنین تسمه و صفحه کلاچ به مرور خراب و باید تعویض شود.

باد لاستیک عقب

لاستیک عقب فشار زیادی را تحمل می کند چون هوندا کلیک در قسمت پشت سنگین تر است و اگر دو سرنشین بر موتور سوار باشند در قسمت عقب سنگینی چند برابر می شود.

آب بندی موتورسیکلت: نگه داری از موتورسیکلت هوندا کلیک

آب بندی شدن موتورسیکلت نیز امری مهم می باشد و باید حتما انجام شود.

بررسی و تعویض قطعات

برخی از قطعات کلیک باید همیشه مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت مشکل تعویض شوند. لنت ترمز جلو و عقب در موتورسیکلت زود تمام می شود و حتما باید تعویض صورت گیرد.

تسمه گیربکس موتور نیز هر ۱۰۰۰۰کیلومتر باید بررسی شود چون از جنس CVT پلاستیکی است و باید در صورت هر گونه مشکل تسمه گیربکس جدید متناسب با موتورسیکلت جایگزین شود.

چک کردن لاستیک

چک کردن لاستیک ها نیز در نگه داری موتورسیکلت هوندا کلیک نقش دارد. در سرما و گرما لاستیک ها ممکن است آسیب ببیند و باید به آنها دقت کرد. پس در صورت داشتن فرصت هر هفته لاستیک ها کلیک خود را چک نمایید و در صورت صاف شدن لاستیک سریعا لاستیکی نو جایگزین نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتورسواری در هوای سرد پاییز و زمستان

سر باتری

جدا کردن سرباتری بسیار مهم است. هوندا کلیک از موتورسیکلت هایی است که خیلی سریع باتری خالی می  کند و بهتر است سرباتری را همیشه جدا کنید.

تعداد سرنشین

این موتور قادر به تحمل وزن بیشتر از دو سرنشین نمی باشد و باید توجه داشته باشید هر چقدر موتور سنگین تر شود عمر کوتاه تری نیز خواهد داشت.

همچنین فقط می توانید بارهای کوچک را با آن حمل کنید. زیرا شتاب و قدرت موتور را می گیرد.

موتورسیکلت هوندا کلیک برای جاده های صاف مناسب است و در جاده های جنگلی و … نمی توان از آن استفاده کرد.

 

اقدامات ایمنی نگهداری موتورسیکلت هوندا کلیک

در ابتدا راکب موتورسیکلت باید موتورسواری را فرا گیرد و سپس در خیابان کم تردد و کم ترافیک سواری کند و بعد وارد اتوبان های شلوغ شود.

موتورسواران باید قابل شناسایی باشند و لباس هایی بپوشند که دیده شوند. همچنین در نقاط کور خودرو ها قرار نگیرند تا منجر به تصادف نشوند‌.

در تقاطع ها، ورودی پارکینگ ها احتمال بروز تصادف زیاد است و باید در این مکان ها مراقب باشید.

از سرعت مجاز بالاتر نروید. از عوامل دیگر تصادف رعایت نکردن سرعت مجاز می باشد.

کلاه ایمنی، عینک محافظ، پوتین، دستکش، لباس کلفت از صدمه دیدن موتورسواران جلوگیری می کند.

در جاده های سنگلاخ و ناهموار بهتر است با موتورسیکلت عبور نکنید. این امر موجب عدم کنترل وسیله نقلیه و آسیب دیدن موتورسیکلت می شود.

با دو دست فرمان را بگیرید و بر روی قسمت جاپایی پاهای خود را قرار دهید.

قیمت هوندا کلیک

هوندا کلیک قیمت نسبتا بالایی دارد و قیمت بالای آن به دلیل پرطرفدار بودن آن است. البته کیفیت قطعات نیز بر روی قیمت بالای آن بی تاثیر نمی باشد.

فروشگاه اینترنتی هوندا کلیک عرضه کننده انواع موتور سیکلت های هوندا می باشد و مدل های جدید و به روز را در فروشگاه خود به فروش می رساند.

هوندا کلیک ۱۲۵ سی سی و ۱۵۰ سی سی از موتورسیکلت های پرفروش در این فروشگاه می باشد و شما می توانید با قیمتی مناسب آن را خریداری کنید. تمامی محصولات این فروشگاه   دارای گارانتی می باشند و توسط فروشگاه هوندا کلیک ضمانت می شوند.

پیام بگذارید

تماس با ما