لوازم جانبی پیک موتوری

لوازم جانبی پیک موتوری

لوازم جانبی پیک موتوری

حتما پیک موتوری ها را دیده اید که یک سری لوازم بر روی موتور خود قرار داده اند و بار سبک را حمل می کنند. بیشتر فست فودها، رستوران ها، اداره پست و … از پیک های موتوری استفاده می کنند و کار سخت و خطر آفرینی می باشد. البته  از راه های دیگر سریعتر می باشد و  هر پیک موتوری در ابتدا باید لوازم جانبی موتور خود را فراهم نماید و ایمنی خود را آماده کند. با هوندا کلیک همراه باشید تا بیشتر در مورد لوازم جانبی و ایمنی موتورسیکلت اطلاعات کسب کنید.

لوازم جانبی پیک موتوری

پیک موتوری برای ایمنی و راحتی در کار باید لوازم جانبی برای موتور و همچنین لوازم ایمنی برای خود تهیه نماید. از جمله لوازم جانبی پیک موتوری می توان به باکس موتور، کش باربند، ترک بند، قفل و زنجیر، مدارک و اسناد، کلاه کاسکت و دستکش می باشد. در ادامه می خواهیم به تعریف هر کدام از این لوازم بپردازیم.

 

باکس یا جعبه

حتما موتور سوارانی را دیده اید که در قسمت عقب موتور خود باکس قرار داده اند. این باکس ها برای قرار دادن بسته ها می باشد و می توان چندین بسته را در باکس های بزرگ قرار داد تا در وقت پیک موتوری نیز صرفه جویی شود. باکس ها انواع مختلفی دارند و دارای سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ می باشد.

همچنین باید توجه داشت پیک هایی که در رستوران ها و فست فودها کار می کنند باید از باکسی استفاده نمایند که عایق دما باشد. هر گونه تغییرات دمایی در غذا نارضایتی مشتری را در پی دارد.

 

ترک بند

ترک بند از لوازم ضروری پیک موتوری نیست و می توان خود آن را نصب کرد. البته در موتورهای جدید به دلیل اسپرت بودن این امکان وجود ندارد ولی موتورهای CG125 قابلیت نصب ترک بند را دارند. لازم به ذکر است برخی موتورهای تولید شده با ترک بندهای بزرگ به فروش می رسند و برای پیک های موتوری که وسایل زیادی حمل می کنند مناسب می باشد. 

کلاه کاسکت

کلاه کاسکت از لوازم جانبی پیک موتوری است که به منظور ایمنی پیک موتوری و موتورسواران دیگر تولید شده است. افراد زیادی هستند که در حین موتورسواری از کلاه کاسکت استفاده نمی کنند. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که حادثه در کمین است و نمی توان از قبل زمان حادثه را فهمید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه موتور سیکلت های هوندا adv 160 با یاماها xmax 250

پس بهتر است با ایمنی کامل وارد جاده شوید تا اگر دچار حادثه شدید کلاه کاسکت از سر، گوش و فک شما محافظت کند. البته باید بدانید استفاده از کلاه کاسکت در قوانین موتورسواری قید شده است و در صورت نگذاشتن کلاه کاسکت مامورین راهنمایی رانندگی می توانند شما را جریمه کنند. کلاه کاسکت انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

کلاه کاسکت فک دار

این کلاه تمامی سر و گردن را پوشش می دهد و جزو مهم ترین و بهترین کلاه های ایمنی است. به دلیل داشتن فک از فک و چانه شما محافظت می کند. برای هر موتورسواری این کلاه مناسب است. همچنین کلاه کاسکت های جدید تمام رخ دارای آپشن های جدیدی مثل بلندگوهای دارای بلوتوث، طرح و رنگ مختلف، روکش هایی مناسب با شرایط نور و … می باشند.

 

کلاه ایمنی فک متحرک

در این نوع کلاه می توان قسمت فک را جدا کرد و همچنین شیشه جلو و فک با هم قابل حرکت هستند. این کلاه ها جنس مشابه مدل های فک دار دارد و برآمدگی در قسمت پیشانی دارد که به عنوان پوشش صد نه و آفتاب می باشد. بلندگو بلوتوثی نیز دارد.

 

کلاه ایمنی بدون فک

آیت کلاه سر را کامل نمی پوشاند و فقط قسمت پشت، کف سر و گوش ها را محافظت می کند‌. نبود نوار چانه بسیار مشکل ساز است و خرید این نوع کلاه کاسکت به هیچ وجه توصیه نمی شود. شیلدهای تعبیه شده در این کلاه که چشم ها را در برابر نور آفتاب حفظ می کند.

 

کش قلاب دار: لوازم جانبی پیک موتوری

کش قلاب دار بسیار مهم است و در هر موتوری کاربرد دارد. با استفاده از کش های قلاب دار می توانید بسته های بزرگ را در پشت موتور قرار دهید تا نیفتد. توجه داشته باشید موتورسیکلت وانت بار نیست که کلی بر روی آن بار ببندید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور سیکلت سبک ریس یا اسپرت (Race)

موتورسیکلت توانایی بار زیاد ندارد و همچنین دید پشت موتور کاملا کور می شود و موتور تعادل نخواهد داشت. کش قلاب دار را جوری بر روی موتور ببندید تا قسمت فلزی، برروی موتور زدگی ایجاد نکند و رنگ آن را از بین نبرد.

 

هندزفری و هولدر

شما با استفاده از هندزفری و هولدر می توانید روند سفارشات را تسهیل ببخشید. البته بهتر است در هنگام صحبت کردن با تلفن در جای مناسب نگه دارید تا دچار حادثه نشوید.

 

دستکش: لوازم جانبی پیک موتوری

پیک های موتور در سرما و گرما در حال کار هستند و در فصل سرما باید حتما از دستان خود در برابر سرما محافظت کنند. استفاده از دستکش این مشکل را برطرف می سازد. همچنین گرفتن دسته و فرمان موتور به صورت همیشگی سخت است و ممکن است دستان شما را اذیت کند و با استفاده از دستکش از دستهای خود محافظت نمایید.

 

قفل و زنجیر

قفل و زنجیر در دسته لوازم جانبی پیک موتوری قرار دارد و برای هر موتوری باید خریداری شود. قفل و زنجیر موتور را در برابر دزدیدن حفط می کند. نمی توان موتورسیکلت را بدون هیچ گونه قفل و بندی در خیابان رها کرد. این موضوع مصداق این کلمه است که مال خود را سفت بگیر، همسایه را دزد نگیر است. پس بهتر است با خرید این وسیله از موتور خود محافظت نمایید.

 

مدارک و اسناد موتور

البته مدارک و اسناد موتور جزو لوازم جانبی نمی باشد ولی پیک موتوری باید همیشه مدارک موتورسیکلت را همراه خود داشته باشد. در صورتی که پلیس از شما گواهی نامه یا کارت موتور را خواست باید حتما در دست داشته باشید وگرنه موتورسیکلت شما به پارکینگ می رود و در نتیجه چندین روز اجبارا بیکار خواهید شد.

 

خرید و نصب این لوازم برای هر پیک موتوری لازم می باشد و در ابتدای کار باید این لوازم را تهیه نمایید. هوندا کلیک عرصه کننده انواع لوازم جانبی موتورسیکلت می باشد و شما می توانید تمامی محصولات گفته شده را از فروشگاه اینترنتی هوندا کلیک باقیمت مناسب خریداری کنید.

پیام بگذارید

تماس با ما