هوندا Activa 125 در مقابل Activa 6G 

هوندا Activa 125

هوندا Activa 125 در مقابل Activa 6G

هوندا اکتیوا یکی از پرفروش‌ترین خودروهای دو چرخ در بازار هند است و همیشه به دلیل قابلیت اطمینان عالی، نگهداری مقرون به صرفه و تجربه مالکیت بدون سر و صدا در مقایسه با رقبا شناخته شده است. با این حال این برند چند سال پیش نسخه قدرتمندتر Activa را عرضه کرد. این اسکوتر جدید که با نام Activa 125 نامگذاری شده است، نه تنها با موتوری بزرگتر عرضه می شود، بلکه تغییرات زیادی برای توجیه قیمت بالای خود و قرار گرفتن در سبد محصولات این برند دارد. هر دوی این اسکوترها به عنوان محصولات VFM ارائه می شوند و در نتیجه خریداران را سردرگم می کند. اگر شما هم برای خرید یک اسکوتر اتوماتیک جدید از خط تولید این برند در بازار هستید، در ادامه یک مقایسه سریع هوندا Activa 125 در مقابل Activa 6G را مطالعه می کنید.

طراحی بیرونی Honda Activa 125 vs Activa 6G

ابتدا با Activa 125 شروع می شود، این اسکوتر در مقایسه با Honda Activa 6G زبان طراحی پریمیوم و شلوغ تری دارد. در جلو، Activa 125 دارای چراغ‌های LED و حاشیه‌های کرومی است که آن را متمایز و جذاب می‌کند. نشانگرها پایین‌تر قرار گرفته‌اند و روکش شیشه‌ای سیاه رنگ بالای چراغ‌های جلو فقط مختص Activa 125 است. از طرفین، از کروم و سایر گرافیک های بدنه استفاده شده است که در Activa 6g وجود ندارد. از قسمت عقب نیز، چراغ‌های عقب متفاوت هستند و دسته‌های دستگیره نیز طراحی کشیده‌تری دارند. Activa 125 در مقایسه با سایر اسکوترهای موجود در بازار قطعاً بسیار شلوغ تر و پرمصرف تر به نظر می رسد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور سیکلت هوندا Beat FC50

از طرف دیگر Activa 6G با چراغ‌های جلو و ORVM‌های نصب شده در بالا، ظاهر ظریف‌تری پیدا می‌کند. استفاده از کروم محدود است و پنل های بدنه نیز ظاهری ساده و ساده دارند. صندلی کمی کوچکتر است و روکش مشکی براق در جلو وجود ندارد. Activa 6G به طور قابل توجهی ارزانتر از Activa 125 است و در ظاهر کلی اسکوتر خود را نشان می دهد. مقایسه سریع مشخصات هر دو اسکوتر در جدول زیر آورده شده است:

موتور و عملکرد Honda Activa 125 vs Activa 6G

اکتیوا 125 از همان موتور 124 سی سی بهره می برد که در تعدادی دیگر از موتورسیکلت ها و اسکوترهای هوندا دیده می شود.
نیروبخش اکتیوا 125 همان موتور 124 سی سی است که در تعدادی دیگر از موتورها و اسکوترهای این برند نیز دیده می شود. این موتور حداکثر توان خروجی 8.29 اسب بخار را دارد در حالی که حداکثر گشتاور خروجی 10.3 نیوتن متر است. گیربکس تک سرعته CVT صاف است و قطعاً آن را به وسیله نقلیه ای عالی برای رفت و آمدهای شهری و همچنین بزرگراهی تبدیل می کند. قدرت تحویل و پاسخ دریچه گاز از این موتور چشمگیر است و عملکرد نیز برای اسکوترهای این کلاس بیش از اندازه کافی است.

از طرف دیگر Activa 6G دارای یک موتور کوچکتر با حجم 109 سی سی است که 7.79 اسب بخار قدرت و 8.79 نیوتن متر حداکثر گشتاور تولید می کند. این موتور نیز از نوع گیربکس مشابهی برخوردار است اما فاقد عملکرد کامل و انتهای صاف است. مصرف سوخت ارائه شده توسط این موتور چشمگیر و بهتر از بسیاری از رقبای خود است. با این حال، این قدرت در مراحل بعدی وارد می شود و از این رو در مقایسه با Activa 125 در بخش عملکرد عقب مانده است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چگونگی اخذ معاینه فنی موتورسیکلت

نتیجه گیری Honda Activa 125 vs Activa 6G

هر دو، Activa 125 و Honda Activa 6G محصولات فوق العاده ای هستند و به عنوان اسکوترهای VFM بسیار ارائه می شوند. هر دوی این اسکوترها توسط پشتیبانی پس از فروش قابل اعتماد پشتیبانی می شوند و ما را با قابلیت اطمینان طولانی مدت خود تحت تاثیر قرار داده اند. با این اوصاف، هوندا Activa 125 در مقایسه با Activa 6g محصول کمی بهتر است زیرا نه تنها موتور قدرتمندتری دارد، بلکه علاوه بر این، ویژگی‌های بیشتر و سیستم تعلیق و ترمز بهتری را نیز ارائه می‌کند.

1 دیدگاه

  • رضا

    17 بهمن 1402 - 5:44 ب.ظ

    واقعا با این قیمت در بازار ایران گزینه مناسبی هست .من گرفتم و راضی هستم قبلاً اسکوترهای دیگری داشتم ولی این سواری بسیار نرم و راحتری داره. توصیه میکنم.

پیام بگذارید

تماس با ما