موتورسیکلت هوندا در برابر هیوندا

موتورسیکلت هوندا

موتورسیکلت هوندا در برابر هیوندا

هوندا و هیوندای ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، اما به وضوح متفاوت هستند. شهرت آنها برای کیفیت ممکن است شما را در انتخاب آنها گیج کند، اما مهم است که ویژگی های متمایز هر دو برند را بدانید. اگر در مورد انتخاب برند هوندا یا هیوندا سردرگم هستید، ما به شما در این مقاله کمک خواهیم کرد.

ویژگی های موتور هوندا
موتورسیکلت هوندا

تفاوت برند هیوندای و هوندا چیست؟

بزرگترین تفاوت هوندا و هیوندای در کشور مبدا آنهاست. در حالی که هوندا ژاپنی است، هیوندای یک شرکت کره جنوبی است. هر دو خودروهای باکیفیت تولید می کنند، اما برند هوندا بسیار بزرگتر از هیوندای است.

تاریخ برند هوندا

هوندا یک برند خودروسازی ژاپنی است که در سال 1948 توسط یک سازنده موتور سیکلت به نام Soichiro Honda تاسیس شد. در آن زمان، سوئیچیرو نشان خود را در دنیای موتورسیکلت نشان داده بود. بنابراین، طولی نکشید که او در صنعت خودرو محبوب شد.

در سال 1973، هوندا با هوندا سیویک، که در مصرف سوخت صرفه جویی می کرد، به موفقیت در آمریکا دست یافت. در سال 1979، هوندا با عرضه هوندا آکورد به یکی از بهترین برندهای خودرو در جهان تبدیل شد.

هیوندای یک برند خودروی کره جنوبی است که توسط چانگ جو یونگ در سال 1947 تاسیس شد. این برند دارای یک کارخانه تولیدی در سواحل کره است که از آن خودرو به کشورهای دیگر صادر می کند. معروف ترین مدل های آن Genesis Sedan و Santa Fe SUV هستند.

هوندا به عنوان شرکتی که به دنبال ارائه راه حل برای مشکلات خودرو و ساخت وسایل نقلیه است، شهرت دارد. هیوندای اما شهرت متفاوتی دارد. برند هیوندای به دلیل ثبات در بهبود ویژگی‌ها، سبک و کیفیت فضای داخلی‌اش معتبرتر شده است.

اگرچه هوندا یکی از اولین برندهای خودرویی بود که خودروهای الکتریکی تولید کرد، اما در ارائه نسخه های هیبریدی و ارتقا یافته خودروهای خود عقب مانده است.

مدل های خودرو و موتورسکیلت هوندا

این برندها چندین مدل را در بخش‌هایی مانند SUV و سدان ایجاد می‌کنند.

هوندا به خاطر خلق مدل های پرفروش در بخش های مختلف شهرت دارد. هوندا آکورد سالانه نزدیک به 300000 دستگاه فروخته است. یکی دیگر از خودروهای هوندا، CR-V، در سال 2019 تقریباً 400000 فروخته است.

هیوندای همچنان در تلاش است تا در اکثر بخش‌ها به انتخاب اول خریدار تبدیل شود. سدان هیوندای النترا و هیوندای پالیسید باشکوه موج می زند، اما مورد علاقه همه زمان ها نیستند. در اینجا برخی از مشکلات هیوندای پالیسید آورده شده است.

کدام یک از این دو برند قابل اعتمادتر است؟

خودروهای هیوندای نسبت به خودروهای هوندا قابل اعتمادتر هستند و همه خودروهای آن حداقل 3.5 از 5 را در رتبه‌بندی اخبار ایالات متحده کسب می‌کنند. در مقابل، تنها 3 خودروی هوندا در رتبه بندی ها امتیاز 3.0 از 5 را دریافت کرده اند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
دیدگاه کاربران موتور سیکلت هوندا

هیوندای گارانتی بیشتری نسبت به هوندا ارائه می دهد، تا حدی برای جذب مشتریان بیشتر. برند هیوندای گارانتی پایه 5 ساله/60000 مایلی و گارانتی پیشرانه 10 ساله/100000 مایلی را ارائه می دهد.

هوندا گارانتی پایه 3 ساله/36000 مایلی و گارانتی پیشرانه 5 ساله/60000 مایلی ارائه می دهد.

ما می‌توانیم استدلال کنیم که هوندا برای خود شهرتی ایجاد کرده است، بنابراین لازم نیست برای جلب اعتماد آن‌ها کار زیادی انجام دهد. اما هیوندای به طور مداوم در خودروها و خدمات پس از فروش خود بیش از حد ارائه می کند. برای خریداران ارزش محور، این می تواند انگیزه قدرتمندی برای خرید باشد.

آیا هیوندای ارزان تر از هوندا است؟

خودروهای هیوندای ارزان تر از خودروهای هوندا هستند. هر خودروی هیوندای قیمت اولیه کمتری نسبت به مدل رقیب خود هوندا دارد.

اکسنت، ارزان‌ترین مدل هیوندای، با قیمت اولیه 14995 دلار به فروش می‌رسد. گران‌ترین مدل هیوندای، سانتافه، برای مدل 2018 41300 دلار قیمت دارد.

مقرون به صرفه ترین مدل هوندا فیت 2019 با قیمت اولیه 16190 دلار است. پایلوت 2018، رقیب مستقیم سانتافه، 48020 دلار قیمت دارد.

با توجه به اینکه هیوندای ضمانت‌های بالاتر، مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته کمک راننده و قیمت‌های پایین‌تر را ارائه می‌دهد، بسیاری از خریداران پولدار ترجیح می‌دهند آن را به جای هوندا انتخاب کنند.

در واقعیت، هوندا همچنان از ارقام فروش قوی‌تری برخوردار است که تا حدی به دلیل شهرت فوق‌العاده و استایل زیبایش است.

فروش کدام یک از برندهای هیوندای یا هوندا بیشتر است؟

هوندا فروش بیشتری نسبت به هیوندای دارد. برای سال مالی 2019، هیوندای موتور آمریکا 688711 دستگاه فروخت که نسبت به سال قبل سه درصد رشد داشت. در مقایسه، آمریکا هوندا 1,608,176 خودرو و کامیون فروخت که نسبت به سال قبل 0.2 درصد افزایش را نشان می دهد.

ارقام فروش فوق نشان می دهد که هوندا در سال 2019 نزدیک به یک میلیون دستگاه بیشتر از هیوندای در ایالات متحده فروخته است.

این گواهی بر محبوبیت بیش از حد هوندا در بین مردم رانندگی آمریکایی است.

قیمت‌های تعمیر و نگهداری هردو برند چگونه است؟

نگهداری خودروهای هیوندای نسبت به خودروهای هوندا گران‌تر است. هزینه سرویس یک خودروی هیوندای حدود 468 دلار و برای تعمیر خودروهای هوندا 428 دلار است.

این ممکن است کمی تکان دهنده باشد، زیرا خودروهای هوندا گرانتر از هیوندای هستند، اما زمانی که به‌روزرسانی‌های معمولی را در نظر بگیرید، هیوندای برای خودروهای آن‌ها اعمال می‌شود، دیگر غافلگیرکننده نیست.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
قوانین رانندگی و ایمنی موتور سیکلت

یکی از مشکلات عمده خودروهای هیوندای این است که قطعات یدکی آنها معمولاً به راحتی در مغازه های پس از فروش در دسترس نیستند. و تکنسین های کمتری می توانند تعمیر و نگهداری آنها را انجام دهند.

این برخلاف هوندا است که بازار بزرگی برای مدل‌های مختلف خود دارد. همچنین، افراد بیشتری با سیستم های هوندا آشنا هستند که هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد.

عملکرد دو برند چگونه مقایسه می شود؟

خودروهای هوندا عملکرد بهتری نسبت به خودروهای هیوندای دارند. در اخبار ایالات متحده برای عملکرد، خودروهای هیوندای میانگین امتیاز 8.1 از 10 را داشتند.

خودروهای هوندا که بهترین عملکرد را داشتند شامل ادیسه 2019، سیویک 2018 و ریج لاین 2019 می‌شوند که همگی میانگین امتیاز 8.9 از 10 را کسب کردند. در مقابل، تنها یک خودروی هیوندای امتیاز 8.8 از 10 را کسب کرد.

تقریباً در هر بخش بازار که هر دو برند مدل های رقیب را ارائه می دهند، هوندا از هیوندای بهتر عمل می کند.

یک استثنای قابل توجه هوندا HR-V در مقابل هیوندای کونا است که در آن کونا تقریبا یک امتیاز کامل بالاتر از HR-V کسب می کند.

نمونه کمیاب دیگر هیوندای لونیک است که در رتبه بندی عملکرد از هوندا کلاریتی پیشی گرفته است. Loniq دارای امتیاز 8.2 است که چند امتیاز بالاتر از همتای هوندا خود یعنی Clarity است.

کدام برند بادوام تر است؟

هر دو خودروی هیوندای و هوندا بسیار بادوام هستند. سخت است که بگوییم کدام یک از عمر طولانی تری برخوردار است، اما ما باید به هیوندای شک و تردید بدهیم. این به این دلیل است که آنها گارانتی طولانی تری دارند.

هیوندای 5 سال گارانتی اولیه ارائه می دهد در حالی که هوندا گارانتی بسیار پایین تر، 3 سال گارانتی اولیه ارائه می دهد.

حتی با وجود چند واقعیت، هیوندای همچنان در دوام پیروز است. در سال 2018، J.D. Power Survey هیوندای را به عنوان قابل اعتمادترین برند رتبه بندی کرد.

honda-navi
کدام برند بادوام تر است؟

ایمنی خودروهای هوندا و هیوندا

خودروهای هوندا در تست تصادف نتایج بهتری نسبت به هیوندای دارند. با این حال، هر دو خودروی هوندا و هیوندای عملکرد عالی دارند، اگرچه تفاوت هایی بین مدل های خاص وجود دارد. با این حال، میانگین هیوندای توسط النترا 2018 کاهش یافته است که در رتبه بندی اخبار ایالات متحده تنها امتیاز 8.9 از 10 را کسب کرده است.

رتبه بندی اخبار ایالات متحده برای النترا پس از کسب رتبه چهار ستاره در اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) کاهش یافت.

پیام بگذارید

تماس با ما