آیا وقتی بنزین تمام می شود برای موتورسیکلت شما ضرر دارد؟

آیا وقتی بنزین تمام می شود برای موتورسیکلت شما ضرر دارد؟

نحوه حرکت وسایل نقلیه طی چند دهه گذشته به شدت بهبود یافته است و امروزه بیشتر وسایل نقلیه هنوز به بنزین نیاز دارند. موتور سیکلت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بدون گاز، شما واقعاً نمی توانید به جایی بر روی دستگاه مورد علاقه خود برسید. تمام شدن بنزین در حین سواری می تواند کمی ترسناک و همچنین بسیار آزاردهنده باشد، به خصوص اگر با علائم و نشانه های آن آشنا نباشید.

وقتی بنزین موتورسیکلت شما تمام شود چه اتفاقی می افتد؟ وقتی بنزین موتورسیکلت تمام می شود، موتور سیکلت برای چند ثانیه شروع به پاشیدن می کند و قدرت خود را از دست می دهد. برخی از موتورسیکلت ها حتی ممکن است به سادگی بدون هیچ هشداری خاموش می شوند.

خرید بنزین موتورسیکلت
خطرات تمام شدن بنزین موتورسیکلت

وقتی بنزین موتورسیکلت تمام می شود چه اتفاقی می افتد؟

چه عمداً سعی کنید محدودیت های توانایی سوخت را در موتور سیکلت خود افزایش دهید یا به سادگی از مقدار کم در باک خود بی اطلاع باشید، فقط لاز است بدانید که تمام شدن بنزین اتفاقی است که برای اکثر موتورسواران اتفاق می افتد.

هر کسی که هر نوع وسیله نقلیه ای را رانندگی می کند، احتمالاً با چنین موقعیتی مواجه خواهد شد. این فقط یک واقعیت رانندگی با چیزی است که از بنزین استفاده می کند. وقتی برای یک موتورسیکلت اتفاق می افتد، به دلیل تفاوت آنها با سایر وسایل نقلیه، ممکن است کمی مشکل باشد.

اکثر موتورسیکلت ها دو نوع سیستم سوخت رسانی دارند: کاربراتور یا انژکتور سوخت. انژکتورهای سوخت در بحث تحویل سوخت مدرن تر و کارآمدتر دیده می شوند. اما چه کاربراتور یا انژکتور سوخت در موتورسیکلت خود داشته باشید، علائم تمام شدن بنزین مشابه است.

هنگامی که سوخت به محفظه احتراق می رسد، مقدار مناسبی از هوا نیز تحویل داده می شود. مخلوط سوخت و هوا با کمک شمع جرقه می زند که همان چیزی است که پیستون های موتور را بالا و پایین می کند. بدون سوخت، مخلوط قادر به احتراق نیست، بنابراین پیستون‌ها دیگر قادر به حرکت نخواهند بود و باعث می‌شود موتور از کار بیفتد.

وقتی بنزین باک شما تمام می شود، موتورسیکلت شما ابتدا با شروع به پاشیدن علائم شروع به نشان دادن می کند. کاربراتور یا انژکتور سوخت مقادیر کمتری سوخت را تحویل می‌دهد که باعث کندوپاش می‌شود. این شبیه به نوشیدن آن چند قطره آخر نوشیدنی از طریق نی است: چند قطره چکه می کنید و کاملاً از بین می رود. با این حال، برخی از موتورسیکلت ها ممکن است به سادگی بدون هیچ هشداری از کار خارج شوند.

شما احتمالاً همچنان برق چراغ های جلو، چشمک زن و غیره را خواهید داشت، زیرا هنوز جریان باتری را دارید. برای استفاده طولانی مدت از این چراغ ها برنامه ریزی نکنید مگر اینکه نیاز باشد زیرا باتری به زودی به دلیل عدم شارژ از استاتور تخلیه می شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
 سریع ترین موتور سیکلت های هوندا: معرفی 5 مدل برتر

هنگامی که موتورسیکلت برق را از دست داد، همچنان می‌توانید سوار شوید. شما باید ساحل شوید و به سمت مکانی که برای پارک امن است هدایت شوید. ممکن است لازم باشد موتورسیکلت خود را به تنهایی در آنجا پارک کنید، در حالی که می خواهید مقداری بنزین بیاورید.

وقتی بنزین موتورسیکلت افراد تمام می شود، اغلب نگران این هستند که علت آن برخی از مشکلات اساسی دیگر باشد. ممکن است موتورسیکلت به دلیل چیز دیگری کاملاً از کار بیفتد، اما اگر موتورسیکلت شما قبل از ترک به خوبی کار می کرد و نمی توانید دوباره آن را راه اندازی کنید، مقصر احتمالی شما این است که بنزین شما تمام شده است.

تمام شدن سوخت
وقتی سوخت شما خالی است چه کاری باید انجام دهید؟

وقتی سوخت شما خالی است چه کاری باید انجام دهید؟

برخی از موتورسیکلت ها مجهز به نشانگر سوخت هستند، برخی دیگر آن لوکس را ندارند که مالک را در بیشتر مواقع در بازی حدس زدن رها می کند. آگاهی از میزان بنزین باک شما یکی از اصول داشتن موتورسیکلت است.

باز هم، اگر بنزین موتورسیکلت شما تمام شد، احساس بدی نداشته باشید. اکثر ما موتورسواران این موضوع را به این صورت تجربه می کنیم. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، چند کار وجود دارد که باید برای اطمینان از ایمنی خود و همچنین ایمنی موتورسیکلت خود انجام دهید.

اگر تلفنی در دسترس دارید، ابتدا باید با کسانی که قرار ملاقاتی با آنها داشتید تماس بگیرید و احتمالاً به آنها نخواهید رسید. این می تواند شامل کار، یک جلسه، دور هم جمع شدن خانواده و غیره باشد. هنگامی که وضعیت خود را توضیح دادید و درگیرش های قبلی خود را پوشش دادید، باید با فردی که می شناسید برای کمک تماس بگیرید. امیدواریم یکی از اعضای خانواده، دوست یا همکار شما در دسترس باشد تا به کمک شما بیاید.

اگر تلفن دستی ندارید، سعی کنید بفهمید نزدیکترین پمپ بنزین چقدر نزدیک است. اگر تا حدودی نزدیک است، می‌توانید به آنجا بروید و موتورسیکلت خود را پارک کرده و مقداری بنزین بیاورید یا می‌توانید موتور سیکلت خود را به پمپ بنزین هل دهید، هر کدام که راحت‌تر هستید.

آیا وقتی بنزین تمام می شود برای موتورسیکلت شما ضرر دارد؟

در این مرحله ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا تمام شدن بنزین برای موتورسیکلت شما مضر است؟ صدای پراکنده ای که می تواند قبل از خاموش شدن ایجاد کند می تواند کمی دلسرد کننده به نظر برسد، بنابراین طبیعی است که تعجب کنیم که آیا کار بدی با موتورسیکلت خود انجام داده اید یا خیر.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
بهترین و بدترین ویژگی های هوندا CR250 2007

با دانستن اینکه احتمالا موتور خود را نشکسته اید، خیالتان راحت باشد. گهگاه تمام شدن بنزین در حین رانندگی نباید آسیب زیادی به موتورسیکلت شما وارد کند. شما فقط باید حوصله داشته باشید و زمانی که مقداری بنزین در باک وارد می کنید دوباره آن را راه اندازی کنید زیرا ورود سوخت جدید به سیستم سوخت زمان می برد.

برخی از افراد ممکن است استدلال کنند که تمام شدن بنزین می تواند انژکتور سوخت را خراب کند زیرا گاز همان چیزی است که سیستم را خنک می کند و اگر سوخت از آن عبور نکند می تواند بیش از حد گرم شود. در حالی که درست است که گاز یک انژکتور سوخت را خنک می کند، باید به خاطر داشته باشید که موتورسیکلت به سرعت در زمانی که سوخت وجود ندارد متوقف می شود. وقتی موتورسیکلت کار نمی کند، انژکتور سوخت نمی تواند بیش از حد گرم شود.

چگونه از تمام شدن بنزین جلوگیری کنیم؟

چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به طور کامل از چنین موقعیتی اجتناب کنید. اگر قبلاً برخی از این موارد را انجام نداده اید، به شدت توصیه می کنم که شروع کنید. از زمانی که شروع به تمرین برخی از این موارد کردم، هرگز با تمام شدن بنزین موتورسیکلتم مشکلی نداشتم.

اولین چیزی که من توصیه می کنم این است که هرگز اجازه ندهید تانک شما از نیمه راه کمتر شود. این ممکن است کمی افراطی به نظر برسد، اما به نظر می رسد که نیمه دوم مخزن موتورسیکلت بسیار سریعتر از نیمه اول خرج می شود.

تصور نکنید که چون چراغ سنج گاز شما به تازگی روشن شده است، هنوز چندین مایل باقی مانده تا واقعاً نیاز به بنزین داشته باشید. هر زمان که این چراغ روشن شد، فوراً بنزین بزنید زیرا آن گیج‌های موتورسیکلت آنقدرها که فکر می‌کنید قابل اعتماد نیستند.

 

موتورسیکلت های هوندا
چگونه از تمام شدن بنزین جلوگیری کنیم؟

سوالات مرتبط

موتورسیکلت ها از چه نوع بنزینی استفاده می کنند؟

موتورسیکلت ها باید از بنزین اکتان بالاتر بدون اتانول استفاده کنند. اتانول یک ماده افزودنی در گاز است که برای افزایش اکتان استفاده می شود، اما در نهایت می تواند کاربراتورهای موتورسیکلت را مسدود کند.

آیا می توانید باک خود را در حالی که موتورسیکلت در حال کار است پر کنید؟

در حالی که ممکن است باک خود را در حالی که موتورسیکلت در حال کار است پر کنید، انجام این کار بسیار خطرناک است. هنگامی که موتورسیکلت سوار است، خطر ایجاد الکتریسیته ساکن بیشتر است که می تواند باعث انفجار شود. بهتر است موتورسیکلت خود را هنگام شارژ کردن خاموش بگذارید.

پیام بگذارید

تماس با ما