تایرهای کانتیننتال، حداکثر ایمنی در تمام شرایط آب و هوایی، حتی در زمستان

تایرهای کانتیننتال

تایرهای کانتیننتال، حداکثر ایمنی در تمام شرایط آب و هوایی، حتی در زمستان

علت بسیاری از ترک خوردگی های موتورسیکلت به علت بدی آب و هوا و کیفیت پایین تایرهای موتورسیکلت است، بنابراین ما تایرهای خود را با فناوری لازم برای مواجهه با باران، باد یا دمای یخبندان آماده می کنیم. مهندسانی که هر روز در بخش تحقیق و توسعه در کارخانه های تولید چرخ موتورسیکلت کار می کنند، فناوری های مختلفی را توسعه داده اند که تضمین می کند تایرهای کانتیننتال دو الزام ضروری را برآورده می کنند: چسبندگی و ایمنی. این موضوع در فصل زمستان که جاده ها سردتر و مرطوب تر هستند، اهمیت بیشتری دارد.

بهترین تایر موتورسیکلت
تایرهای کانتیننتال

در ادامه در مورد برخی از فناوری‌هایی صحبت می‌کنیم که تایرهای کانتیننتال را در ماه‌های زمستان ایمن می‌کنند.

  • Multigrip: این فناوری گیره مقاومت بیشتری را در ناحیه مرکزی آج ایجاد می کند تا از فرسودگی سریع تایر در طول مایل ها حمایت کند. علاوه بر این، دارای ترکیبی با چسبندگی بیشتر در انتهای آج است که امکان چسبندگی بیشتر هنگام خم شدن به گوشه‌ها و انتقال تدریجی‌تر هنگام رفتن از زوایای مستقیم به گوشه را فراهم می‌کند. ساخت MultiGrip تنها با تکنولوژی بالا امکان پذیر است که در نهایت ایمنی و راحتی بیشتری را برای سوارکار فراهم می کند.

به طور خاص، فناوری MultiGrip Continental شامل «انتقال تدریجی» ترکیب، سخت‌تر در مرکز و سفیدتر به سمت شانه‌ها، دستیابی به مزایای یک ترکیب چندگانه، اما تنها با استفاده از یک ترکیب و کنترل دمای ولکانیزاسیون آن در مناطق مختلف است. لاستیک این از مراحل تولید شده در چند ترکیب جلوگیری می کند و سایش یکنواخت و بدون پله را تضمین می کند.

  • BlackChili: یکی دیگر از گام های بزرگ رو به جلو که توسط Continental برداشته شده است، ترکیب BlackChili است. آنچه درمورد این فناوری می توانیم بگوییم این است که فناوری را از سیلیکا و نسل جدید کربن بلک به ارث برده است. این ترکیب از سه قسمت اصلی درگیر در عملکرد یک تایر، بدون تأثیر بر عملکرد سایرین، بیشترین استفاده را می‌کند. ما در مورد چسبندگی، مقاومت غلتشی و مسافت پیموده شده صحبت می کنیم. به عبارت دیگر، باعث می شود تا لاستیک به حداکثر سطح چسبندگی برسد، بدون اینکه سریعتر فرسوده شود یا کندتر بچرخد.
  • RainGrip: این فناوری برای زمستان ضروری است، زمانی که جاده های خیس بیشتر رایج است. این بر اساس اعمال سیلیس بیش از حد معمول به ترکیب است که باعث واکنشی می شود که چسبندگی آب را افزایش می دهد. علاوه بر این فناوری، افزایش چسبندگی نیز به طور قابل توجهی تحت تأثیر طراحی آج جدید مدل های جدید کانتیننتال است که قادر به دفع آب در مقادیر بیشتر و سرعت بیشتر هستند.
  • ZeroDegree: در نهایت، فناوری ZeroDegree، که یک تسمه فولادی را در اطراف کل تایر اعمال می کند تا استحکام بیشتری به ساختار ارائه دهد. این ساختار تراز شده گرما را به طور یکنواخت در تمام سطح توزیع می کند، بنابراین در اولین لحظه ای که تایر در حال چرخش است، از قبل دما را از قسمت مرکزی که اصطکاک بیشتری دریافت می کند، به سمت دیواره های جانبی اعمال می کند. این اطمینان باعث می شود که دما سریعتر توزیع شود.
پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
معرفی موتورسیکلت هوندا CRF1100L Africa Twin 2021

تایر درست موتورسیکلتتان را انتخاب کنید و مراقب لاستیک های خود باشید

کانتیننتال لاستیک هایی را ارائه می دهد که دارای این فناوری ها هستند و عملکرد عالی را در این شرایط ارائه می دهند: اگر موتورسیکلت ورزشی دارید، به سراغ ContiRoadAttack 4 جدید بروید، در حالی که اگر معمولاً دوچرخه‌های اسپورت‌تری سوار می‌شوند، ContiSportAttack 4 بهتر است. ContiTrailAttack 3، TKC 70 Rocks و TKC 80 برای تریل سواران عالی هستند.

اما بدیهی است که علاوه بر انتخاب لاستیک های خوب، باید آن طور که شایسته است از آنها نیز مراقبت کنید. باتری یا سطح مایع ضد یخ تنها چیزی نیست که باید هنگام ورود هوای سرد بررسی شود، همچنین مهم است که مطمئن شویم لاستیک های ما در شرایط خوبی هستند. اگر زمان تعویض لاستیک فرا رسیده باشد، این فصل از سال زمان مناسبی برای عجله در آنها نیست، زیرا همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، شرایط جاده بسیار ظریف تر از تابستان است.

همچنین ضروری است که از فشار مناسب مطمئن شوید. در هوای سرد، تایرها برای رسیدن به دمای کار طولانی‌تر طول می‌کشند، بنابراین می‌توانیم چند دهم (حداکثر دو یا سه) بیشتر از مقدار توصیه شده توسط سازنده افزایش دهیم. به این ترتیب باعث می‌شویم دوچرخه شبیه رفتاری باشد که در زمان بالاتر بودن دما دارد، یعنی به دنبال اثری معکوس نسبت به زمانی که به پیست می‌رویم، هستیم. به شما توصیه می کنیم هر روز صبح به فشارها نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که در نقطه مناسبی قرار دارند، خواهید دید که چقدر امنیت و اعتماد به نفس خواهید داشت.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
آیا روغن موتور سیکلت خراب می شود؟
تایر درست موتورسیکلت
مراقب لاستیک های خود باشید

سخن آخر

اگر نمی دانید که چه تایری برای موتورسیکلتتان مناسب تر است، با نمایندگی موتورسیکلت خود صحبت کنید و یا از همکاران ما در فروشگاه هوندا کلیک درمورد بهترین چرخ موتورسیکلت های هوندا سوال بپرسید.

پیام بگذارید

تماس با ما