چه نوع موتورسیکلتی برای سبک زندگی شما مناسب تر است؟

بهترین موتورسیکلت برای شما

چه نوع موتورسیکلتی برای سبک زندگی شما مناسب تر است؟

هرکدام از موتورسیکلت برای کاربردهای خاص طراحی شده اند و مناسب هستند. اگر در موتورسواری تازه کار هستید و فکر می‌کنید چه نوع موتورسیکلتی بخرید، احتمالاً تنها نیستید. همه ما در برهه‌ای از سفرهای سواری خود با این معضل مواجه بوده‌ایم، و همین امر را می‌توان برای افرادی که اولین موتورسیکلت خود را خریداری می‌کنند، گفت.

در اینجا در فروشگاه هوندا کلیک، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین اطلاعات را در اختیار سوارکاران مبتدی قرار دهیم. بنابراین اگر احساس می‌کنید از انواع مختلف موتورسیکلت‌های موجود در بازار غرق شده‌اید، به جای درستی آمده‌اید. امروز، بیایید انواع مختلف موتورسیکلت های – بزرگ و کوچک – را مورد بحث قرار دهیم و مشخص کنیم که کدام نوع برای سبک زندگی شما مناسب تر است.

بهترین موتورسیکلت
انواع موتورسیکلت مناسب مبتدیان

موتورسیکلت سوزوکی بورگمن

بیایید کارها را با رایج ترین نوع موتورسیکلت که هر بار در جاده می بینیم شروع کنیم. بیش از نود درصد موتورسیکلت‌های موجود در جاده‌های فیلیپین یا اسکوتر، مسافربری یا موتور سیکلت زیربنایی هستند، و فهمیدن دلیل آن بسیار آسان است. برای شروع، آنها مقرون به صرفه و بسیار مقرون به صرفه هستند. آنها همچنین به لطف محفظه های ذخیره سازی زیر صندلی، لوازم جانبی چمدان، و طبیعت سبک و آسان برای سوار شدن، بسیار کاربردی هستند.

مدل های محبوب عبارتند از یاماها NMAX، سوزوکی رایدر، و یاماها MT-15، زیرا این موتورها نیز شیک هستند و به مقدار مناسبی از فناوری مجهز هستند. همانطور که گفته شد، اگر به دنبال سبک زندگی دو چرخ با در نظر گرفتن کاربردی بودن در شهر هستید، نمی‌توانید با این ماشین‌های با جابجایی کوچک اشتباه کنید.

موتورسیکلت های 400 سی سی و بالاتر

Triumph Street Triple RS

حال، اگر در رفت و آمد شما مجبور باشید از جاده‌های پر ترافیک EDSA عبور کنید و از بزرگراه جنوب مترو مانیل عبور کنید، چه؟ مطمئناً یک اسکوتر با ظرفیت کوچک یا مدل زیر استخوانی آن را قطع نمی کند. اینجاست که موتورسیکلت های برهنه با موتورهای 400 سی سی به بالا وارد بازی می شوند. ما همیشه معتقد بوده‌ایم که موتورهای برهنه بهترین ابزارهای همه جانبه هستند، مخصوصاً وقتی سواری شهری با دسترسی به بزرگراه را در نظر بگیرید. حتی می توان آنها را با لوازم جانبی تجهیز کرد تا آنها را به تورهای مسافت طولانی نیز تبدیل کند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتورهای پرفروش برند هوندا در ایران را بشناسیم

هزاران موتورسیکلت برهنه در انواع سبک ها برای انتخاب وجود دارد. افراد مبتدی به دلیل مقرون به صرفه بودن و عملکرد چشمگیر آن، به سراغ دستگاه هایی مانند CFMOTO 400 NK می روند. در همین حال، کسانی از شما که به دنبال مدلی شیک و با الهام از سبک قدیمی هستند، می توانند یاماها XSR700 را انتخاب کنند. موتورسواران پیشرفته ای که به دنبال بهترین استفاده از تجربه موتورسیکلت خیابانی خود هستند، می توانند موتوری مانند KTM 790 Adventure را انتخاب کنند.

موتورسیکلت CFMOTO 400 GT

حال، اگر دوچرخه سواری در شهر کار شما نیست و بیشتر وقت خود را در بزرگراه ها و جاده های حاشیه ای در مناطق روستایی و حومه شهر می گذرانید، احتمالاً یک دوچرخه سواری ورزشی یا تورگردی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همانطور که گفته شد، در حالی که تورهای ورزشی و دوچرخه‌های تور در جاده‌های باز و دره‌های پرپیچ‌وخم می‌درخشند، ممکن است به دلیل نسبت‌های بزرگ‌تر، سواری در خیابان‌های شهر برای شما دشوار باشد.

از مدل های محبوب تورهای مبتدی می توان به CFMOTO 400 GT اشاره کرد. همانطور که از نردبان بالا می روید، موتورسیکلت هایی مانند Yamaha Tracer 9 GT و BMW F 900 XR نیز گزینه های بسیار خوبی را ایجاد می کنند.

موتورسیکلت های ورزشی

موتورهای اسپرت یکی از محبوب‌ترین دو چرخه‌ها هستند، به ویژه در میان سوارکاران Pinoy که ماشین‌های عملکرد محور را دوست دارند. با این حال، یک موتورسیکلت اسپرت به دلیل ارگونومی تهاجمی، هندلینگ تیز و موتورهای معمولا قدرتمند، واقعاً در پیست می درخشد. معمولاً برای سوارکارانی که برای اولین بار هستند توصیه نمی شود که با یک موتور اسپرت قدرتمند وارد جاده شوند، زیرا گاهی اوقات رام کردن آنها برای سوارکاران آموزش ندیده دشوار است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
کدام مدل موتورسیکلت هوندا برای شما مناسب تر است؟

با این وجود، موتورهای ورزشی مبتدی مانند Kawasaki Ninja 400 و Yamaha YZF-R3 در بازار وجود دارند. برعکس، برخی از پیشرفته ترین موتورسیکلت های جهان موتورهای اسپرت هستند. موتورهایی مانند Ducati Panigale V4S و BMW M 1000 RR توسط موتورسواران کهنه‌کار و تازه‌کار مورد تحسین قرار می‌گیرند.

Moto Guzzi V85TT

موتورسیکلت های ماجراجویی به لطف راحتی، عملکرد و قابلیت رفتن به هر مکانی بسیار محبوب هستند. آنها همچنین نماد سبک زندگی هستند، و شما اغلب افرادی را می بینید که سوار بر موتورهای ماجراجویی بزرگ در استارباکس محلی شما می گردند. جدای از شوخی، موتورهای ماجراجویی برای کسانی که میل به خارج شدن از مسیر شکست خورده دارند عالی هستند. موتورسیکلت‌های دو اسپرت همان تجربه را ارائه می‌کنند، البته در پیکربندی کوچک‌تر و سبک‌تر.

برخی از محبوب ترین موتورهای ماجراجویی موجود در بازار عبارتند از BMW R 1250 GS نمادین و همچنین Ducati Multistrada. در همین حال، دو اسپرت در حجم‌های مختلف با مدل‌های کوچک مانند یاماها WR155 و ماشین‌های بزرگ‌تر و قانونی مانند KTM 690 Enduro R ارائه می‌شوند.

موتورسیکلت اسپرت
مدل های مختلف موتورسیکلت

هارلی دیویدسون اسپورتستر اس

آخرین دسته در لیست ما برای سواران آرامی است که در بزرگراه تردد می کنند. رزمناوها فنجان چای همه نیستند، اما وقتی صحبت از استایل، فاکتور شگفت انگیز و پایداری بزرگراه به میان می‌آید، به‌ویژه درخشان می‌درخشند. این ماشین‌های سنگین وزن معمولاً با موتورهای بزرگ V-twin کار می‌کنند، با این حال، چند مدل مبتدی نیز در بازار وجود دارد.

برخی از رزمناوهای مبتدی دوستدار هوندا Rebel 500 و Bristol Bobber 650 هستند که به دلیل ارتفاع کم در میان موتورسوارانی که برای اولین بار بزرگ می‌شوند مورد علاقه هستند. مدل‌های پریمیوم بیشتر تقریباً تمام مدل‌های هارلی دیویدسون و همچنین موتورهایی مانند Yamaha Bolt 950 R و Ducati Diavel را شامل می‌شوند.

پیام بگذارید

تماس با ما