موتورسیکلت دست دوم یا نو، کدام بهتر است؟

موتورسیکلت دسته دوم

موتورسیکلت دست دوم یا نو، کدام بهتر است؟

موتورسیکلت وسیله نقلیه پرطرفدار و پرمصرف در کلان شهر ها می باشد که به راحتی در ترافیک ها تردد می کند و در مدت زمان کوتاه به محل کار و … خواهید رسید. در خیابان های ایران موتورسیکلت های زیادی دیگه می شوند چه بسا موتورسیکلت نو یا موتورسیکلت دست دوم در خیابان ها مشاهده می شوند و می توانند با قیمتی کمتر از قیمت خودرو آن را خریداری کنند و همچنین اتلاف وقت کمتری نیز داشته باشند و در ترافیک های خیابان های شلوغ گیر نکنند. در این مقاله به مقایسه موتورسیکلت نو و موتورسیکلت دست دوم و کارکرده خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

موتورسیکلت دست دوم یا نو

کسانی که مایل به خرید موتورسیکلت هستند در ابتدا سر دو راهی قرار دارند و نمی دانند موتورسیکلت نو مناسب آنهاست یا می توانند از موتورسیکلت های دست دوم در ابتدا استفاده کنند.

به طورکلی موتورسیکلت و تمامی وسایل دست دوم دچار عیب و مشکلی است یا اگر مشکلی نداشته باشد با آن کار شده و همانند موتور نو که از کارخانه تولید شده است قطعات آن عملکرد خوبی ندارد و باید برخی قطعات آن را تعویض کرد.  

البته موتورسیکلت های دست دوم قیمت پایین تری از نمونه های تازه خود دارد ولی در صورت خرابی قطعات باید تعمیر و تعویض صورت گیرد که از نظر مالی تفاوت چندانی ندارد. همچنین باید این نکته را نیز در نظر داشت که موتورسیکلت ها دست دوم کارکرد بیشتری دارند و باید در صورت خرید موتورسیکلت دست دوم موتورسیکلتی کم کارکرد را خریداری نمایید تا مدت زمان بیشتری برای شما کارایی داشته باشد.

به طور کلی خرید موتورسیکلت نو و دست دوم به خود نطر شخص بستگی دارد و با بودجه ای که دارد می تواند موتورسیکلت نو یا دست دوم را خریداری کند.

مزایای موتورسیکلت نو

خرید موتورسیکلت نو مزایای خیلی بیشتری نسبت به موتورسیکلت های دست دوم دارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت‌.

دارای سیستم مکانیکی مدرن

موتورسیکلت های جدید دارای سیستم مکانیکی جدید می باشند و در ساخت آنها از تکنولوژی های پیشرفته استفاده شده است که ایمنی موتورسیکلت را افزایش داده است.از جمله مهم ترین سیستم های نصب شده بر روی موتورسیکلت های نو می توان به سیستم ترمز ارتقاع یافته، سیستم‌ تعلیق و عملکرد سوخت اشاره کرد.

سیستم ترمز ارتقا یافته جزو تکنولوزی های به روز در موتورسیکلت های جدید می باشد و امروزه بر روی موتورسیکلت ها ترمز دیسکی ضد قفل نصب می شود که به آن ABS گقته می شود.

همچنین برخی دارای سیستم تزریق سوخت هستند و همانند موتورسیکلت های قدیمی که دارای کاربراتور هستند نیازی به تعمیر و تمیز کردن ندارند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
پیش فروش و ثبت نام هوندا adv160 فول abs تایلندی

سیستم تعلیق نیز در راحتی موتورسیکلت تاثیر دارد و در موتورسیکلت های نو این آپشن نصب شده است و راحتی راکب را به همراه دارد.

تعمیر و نگهداری کمتر

موتورسیکلت ها باید در زمان مناسب روغن موتور آنها تعویض شود و همچنین باد تایر ها و زنجیر چرخ هر بار باید مورد بررسی قرار گیرد. هر چقدر موتورسیکلت جدید تری داشته باشید انجام ایم کارها راحت تر و آسان تر خواهد بود.

موتورسیکلت های کارکرده به دلیل عملکرد بیشتری که دارند دچار سائیدگی و فرسودگی می شوند و باید در فواصل کوتاه مدت قطعات آن تعمیر یا تعویض شود. از جمله مشکلات و اختلالات موتورسیکلت های کارکرده می توان به پاسخ ضعیف دریچه گاز، مشکلات الکتریکی، مشکلات ترمزگیری و یا لرزش موتور در سرعت های بالا اشاره داشت.

گارانتی موتورسیکلت نو

موتورسیکلت های نو که از کارخانه خارج می شوند دارای گارانتی شرکتی هستند. ممکن است برای برخی گارانتی ارزشی نداشته باشد و همچنین برعکس برخی مردم به دلیل گارانتی ای که موتورسیکلت های جدید دارند آن را خریداری می کنند. گارانتی یک قرار داد می باشد که بین فروشنده یا تولید کننده و مالک صورت می گیرد و در صورت خرابی موتورسیکلت می توان از این گارانتی استفاده کرد.

از جمله قطعاتی که شامل برگه گارانتی می شود شامل: سیستم سوخت، اگزوز، برق، سیستم‌ خنک کننده، ترمز، شاسی و موتور موتورسیکلت می باشد. لازم به ذکر است باتری، شمع، لاستیک و از این قبیل قطعات دارای گارانتی نمی باشند. البته برخی شرکت های سازنده قطعات بیشتری را نیز ممکن است در برگه گارانتی پوشش دهند.

عمر بیشتر موتورسیکلت

موتورسیکلت های نو عمر بیشتری از موتورسیکلت های کارکرده دارند و این یکی از مزایای موتورسیکلت های جدید می باشد. همچنین با فناوری های جدیدی که بر روی موتورسیکلت ها امروزه صورت می گیرد طول عمر موتورسیکلت را چند سال بیشتر خواهد کرد. در حال حاضر موتورسیکلت ها دارای سیستم ترمز ضد قفل،چراغ های جلو تطبیقی، گیربکس های اتوماتیک  و مانیتور فشار باد لاستیکمی باشد که به ایمنی بیشتر کمک خواهد کرد و در نتیجه عمر موتورسیکلت بیشتر خواهد شد. هر چه موتورسیکلت کمتر دچار تصادف و خرابی شود عمر بیشتری خواهد کرد.

مزایای موتورسیکلت دست دوم

موتورسیکلت های کارکرده نیز مزایای مثبت زیادی دارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت‌.

 

ارزان‌تر بودن موتورسیکلت دست دوم

موتورسیکلت های دست دوم قیمت پایین تری نسبت به نمونه های نو خود دارند و برخی افراد که بودجه لازم برای خرید موتورسیکلت نو ندارند برای رفت و آمد موتورسیکلت های کارکرده خریداری و استفاده می کنند. همچنین باید گفت موتورسیکلت های نو در اولین استفاده ۱۱ درصد استهلاک خواهد داشت و هر سال ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست می دهد و در نتیجه برخی مردم موتورسیکلت های دست دوم را گزینه بهتری می دانند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
 موتورسیکلت های مناسب کوهستان

 

ارتقاء موتورسیکلت ارزش آن را افزایش می دهد.

 

قطعات موتورسیکلت را می توان ارتقاء داد و با این کار ارزش آن بیشتر خواهد شد. در هنگام ارتقاء شما می توانید صندلی جدید، لاستیک نو، موتور بازسازی شده، مخزن رنگ آمیزی شده، دسته جدید و … را به موتورسیکلت بیفزایید.

 

سفارشی سازی آسانتر موتورسیکلت دست دوم

موتورسیکلت های کارکرده را می توان سفارشی کرد. به این منظور که شخصیت و علایق فرد را نشان دهد. بر روی موتورسیکلت های قدیمی بیشتر این عمل صورت می گیرد. زیرا موتورسیکلت های قدیمی با لوله های فولادی ساخته شده اند در صورتی که موتورسیکلت های نو با تیتانیوم، فیبر کربن یا آلومینیوم ساخته شده اند و به دلیل سختی این نوع موادها سفارشی کردن آن ها کار مشکل و هزینه بری می باشد.

 

شناخته شده هستند.

در هنگام خرید موتورسیکلت نو یا دست دوم در ابتدا باید اطلاعاتی داشته باشید. موتورسیکلت های دست دوم به دلیل عملکردی که داشته اند شناخته شده تر هستند و می توان از تجربه افراد در خرید استفاده کرد. در صورتی که موتورسیکلت های نو تاکنون عملکرد آن دیده نشده و کارکرد آن معلوم نیست. به طور کلی باید موتورسیکلتی خرید که جزو برندهای و مدل های معروف باشد تا در صورت خرابی نیز قطعات آن پیدا شود.

 

خرید موتورسیکلت دست دوم یا نو

موتورسیکلت های نو و دست دوم به صورت آنلاین و همچنین در فروشگاه و … به فروش می رسند و شما باید قبل از خرید اطلاعات دقیقی از موتورسیکلت ها داشته باشید و با آگاهی کامل خرید خود را انجام دهید. موتورسیکلت های دست دوم به دلیل ارزان بودن بیشتر مورد توجه قرار می گیرند ولی اگر شما بودجه لازم را برای موتورسیکلت نو دارید بهتر است از فروشگاه های معتبر این وسیله نقلیه را خریداری کنید.

 

جمع بندی موتورسیکلت دست دوم یا نو

موتورسیکلت های نو و کارکرده زیادی در سطح شهر تردد می کنند که هر فرد نسبت به بودجه ای که دارد نو یا کارکرده آن را خریداری می کنند.

هر چه موتورسیکلت جدیدتر باشد از آپشن ها و تکنولوژی های جدیدی نیز بهره برده است و ایمنی فرد راکب را به همراه دارد. همچنین موتورسیکلت های کارکرده نیز به دلیل قیمت پایین تر و شناخته شده بودن در بین مردم ممکن است پرطرفدار باشد.

پیام بگذارید

تماس با ما