نکات مهم در مورد موتورسواری در شب

نکات مهم در مورد موتورسواری در شب

نکات مهم موتورسواری در شب

موتورسیکلت از جمله وسایل نقلیه پرطرفدار در کل جهان می باشد که بیشتر توسط جوانان خریداری می شوند و برای فروکش نمودن هیجانات درونی خود از آن استفاده می کنند‌. حال آنکه در شب ها خصوصا شب های تابستان استفاده بیشتری از این وسیله نقلیه می شود تا هم از گرمای روز در امان باشند و هم اوقات بیکاری خود را به گونه ای سپری کنند. البته موتورسواری در شب بسیار خطرناک می باشد و باید به نکاتی توجه داشت تا بتوانید بدون بروز هیچگونه حادثه ای از موتورسواری خود لذت ببرید. در این مقاله به نکات مهم در مورد موتورسواری در شب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نکات مهم موتورسواری در شب

در هنگام موتورسواری در شب باید تدابیری اندیشیده شود که ایمنی موتورسوار فراهم گردد و هیچ گونه حادثه ای رخ ندهد. در ادامه به چند نکته مهم در مورد موتورسواری در شب خواهیم پرداخت. 

لباس های بازتابی بپوشید.

لباس ها تیره و سیاه در هنگام شب دیده نمی شوند و استفاده از لباس های بازتابی کمک می کنند تا سایر رانندگان در جاده متوجه شما شوند و از بروز هر گونه حادثه ای جلوگیری شود. حتما توجه کرده اید که کارگران شهرداری لباس های زرد یا نارنجی می پوشند. این لباس ها کمک می کنند تا در هنگام شب دیده شوند.

وصل کردن نوار بازتابی

اگر نمی توانید لباس های بازتابی تهیه و بپوشید از نوارهای بازتابی استفاده نمایید و به موتورسیکلت خود وصل کنید. این نوارها همانند یک نور مستقل عمل می کنند و در قسمت هایی چون جلوی فرمان، لبه آینه ها و دور پلاک می توان استفاده کرد.

از اگزوزهای قوی برای موتورسیکلت سواری در شب استفاده نمایید.

اگر صدای اگزوز شما بلند باشد ممکن است سایر رانندگان را متوجه شما کند و در صورت دیده نشدن یکی از راه های جلوگیری از بروز حادثه می باشد. 

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
علت جا نخوردن دنده موتورسیکلت

از سالم بودن سیستم برقی موتورسیکلت خود مطمئن شوید.

روشن کردن چراغ ها در هنگام شب بسیار مهم می باشد و بهتر است قبل از حرکت و ورود به جاده چراغ جلو، چراغ خطر و راهنمای موتور را مورد بررسی قرار دهید. در هنگام گردش به چپ یا راست حتما راهنما بزنید تا رانندگان پشتی متوجه تغییر مسیر شما شوند. 

کاهش سرعت برای موتورسواری در شب

برای موتورسواری در شب باید توجه داشته باشید که سرعت زیاد ممکن است حادثه ساز باشد و در صورتی که سرعت شما کم باشد به راحتی می توانید اشیا، حیوانات و حتی چاله ها را ببینید و از بروز حادثه جلوگیری نمایید.

در اتوبان و بزرگراه ها در شب رانندگی نکنید.

در اتوبان ها و بزرگراه ها بیشتر ماشین های سنگین در شب تردد می کنند و عبور موتورسیکلت ها در این جاده ها خطرناک می باشد. در صورت لزوم حتما نکات ایمنی را رعایت نمایید و با رعایت فاصله از اتوبوس ها و کامیون ها حرکت کنید و در صورت نزدیک بودن به آنها با نور بالا زدن رانندگان را هوشیار کنید.

 

کمبود سوخت

امکان اتمام سوخت در هنگام رانندگی وجود دارد و اگر در روز با کمبود سوخت مواجه شوید به راحتی می توان از رانندگان دیگر کمک دریافت کرد. اما در هنگام شب اگر با این مشکل مواجه شوید کمکی دریافت نخواهید نمود و ممکن است خطر خفتگیری برای شما رخ دهد. برای جلوگیری از بروز این مشکل قبل از حرکت، مخزن بنزین موتورسیکلت خود را چک نمایید.

استفاده از زنون یا هدلایت

برای افزایش دید موتورسواری در شب استفاده از زنون و هدلایت پیشنهاد می شود. ازاین نورها به دید بهتر کمک می کنند ولی باید توجه داشته باشید که به صورت اصولی استفاده شود تا برای رانندگان دیگر مشکلی ایجاد نکند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مشخصات کامل موتورسیکلت هوندا CB1300

رانندگی در یک خط

در یک خط صاف رانندگی کنید و بدون دلیل به چپ یا راست خیابان نروید. این حرکات مارپیچی در شب موجب حادثه خواهد شد.

نکات ایمنی در موتورسواری در شب

در هنگام رانندگی با موتورسیکلت باید یکسری نکات ایمنی را رعایت کرد که عبارتند از:

از کلاه کاسکت های کامل استفاده کنید تا در صورت بروز هر گونه حادثه ای به سر آسیبی وارد نشود.

از لباس های مخصوص موتورسواری استفاده نمایید.

گواهی نامه موتورسیکلت اخذ کنید. گرفتن گواهی نامه موتورسیکلت از گواهی نامه خودرو راحت تر می باشد.

بعد از خرید موتورسیکلت حتما مراحل انجام بیمه آن را انجام دهید.

جمع بندی موتورسواری در شب

موتورسیکلت وسیله ای هیجان انگیز خصوصا برای جوانان می باشد که در هنگام اوقات فراغت خصوصا در شب ها بیشتر از آن استفاده می کنند و نوعی تفریح برای آنان محسوب می شود. اما موتورسواری در شب خطرناک می باشد و ممکن است مشکلاتی ایجاد شود و برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه ای بهتر است نکاتی را رعایت نمود. از جمله نکات مهم موتور سواری در شب می توان به روشن نمودن تمامی چراغ ها و چک کردن آنها، زیاد کردن صدای اگزوز موتور، استفاده از لباس های روشن یا لباس های بازتابی، استفاده از زنون یا هدلایت، استفاده از نوارهای شب رنگ و … اشاره کرد.

همچنین در هنگام موتور سواری در شب یا روز حتما باید نکات ایمنی را نیز رعایت نمود و از کلاه کاسکت، لباس های مناسب موتورسواری و … استفاده نمود و با در دست داشتن بیمه نامه و گواهی نامه موتورسواری انجام گیرد.

پیام بگذارید

تماس با ما