موتورسیکلت های کلاسیک چه نوع موتورسیکلت هایی هستند؟

موتورسیکلت های کلاسیک چه نوع موتورسیکلت هایی هستند؟

موتورسیکلت های کلاسیک چه نوع موتورسیکلت هایی هستند؟

امروزه اکثر آدم ها دوست دارند به زمان برگشته باز گردند و از وسایل گذشته و به اصطلاح کلاسیک بهره ببرند تا بتوانند فضای پیرامون خود را به گذشته نزدیک کنند. موتورسیکلت ها نیز اینگونه اند و بیشتر شرکت های تولید کننده موتورسیکلت، مدل های کلاسیک زیادی را تولید و روانه بازار کرده اند.  بعضی از موتورسیکلت های کلاسیک هستند که در سطح جهانی معروف شده اند و امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر این موتورسیکلت های کلاسیک تولید نمی شوند. در این مقاله به چند نمونه از موتورسیکلت های کلاسیک که معروف شده اند خواهیم پرداخت.

تاریخچه موتورسیکلت

تاریخچه موتورسیکلت در ایران به دهه ۲۰ شمسی می رسد که در ابتدا شرکت های انگلیسی تولیدات خود را وارد ایران نمودند و چند سال بعد کشورهای دیگری چون آلمان، ایتالیا و … نیز تولیدات خود را به ایران وارد کردند که با استقبال خوبی همراه بود. با ورود موتورسیکلت های یاماها واردات موتورسیکلت های دیگر به حداقل رسید و هم اکنون نیز در بازار ایران موتورسیکلت های یاماها خوش می درخشند. در آن زمان موتورسیکلت های کلاسیک بسیار طرفدار داشتند و حتی در فیلم ها نیز از موتورسیکلت های کلاسیک استفاده می نمودند.

موتورسیکلت های کلاسیک

موتورسیکلت ها انواع مختلفی دارند و در کلاس های مختلفی تولید می شوند که شامل موتورسیکلت های مسابقه، موتورسیکلت های کروزر، موتورسیکلت های شهری، اسکوترها، مینی موتورها، موتورهای کلاسیک و … می باشند. موتورهای کلاسیک یکی از کلاس های موتورسیکلت می باشد که در قسمت زین دارای فرورفتگی است و این فرورفتگی به سرعت بیشتر موتورسیکلت کمک می کند. موتورهای کلاسیک در سال‌های اخیر بسیارکم تولید می شوند و از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند. البته موتورسیکلت های کلاسیک امروزی بسیار پیشرفته هستند و در ساخت آنها از تکنولوژی های روز جهان استفاده شده است تا نیاز مشتری را برطرف سازند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
راهنمای استفاده ایمن از موتورسیکلت هوندا در شهر

از جمله موتورسیکلت های کلاسیک جدید می توان به موتورسیکلت هوندا CBX750 سی سی اشاره کرد که بسیار پرقدرت می باشد.

چند نمونه از موتورسیکلت های کلاسیک قدیمی

در گذشته موتورسیکلت های کلاسیک زیادی تولید می شدند که در بین مردم بسیار مشهور بودند. در ادامه به چند نمونه از لین موتورسیکلت ها خواهیم پرداخت.

موتورسیکلت تریومف

این موتورسیکلت دوقلو عمودی با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت و حداکثر ظرفیت ۶۵۰ سی سی جزو مشهورترین موتورهای کلاسیک بود که بسیاری از تولید کنندگان از طرح عمودی نیروی محرکه آن کپی برداری نموده اند. 

 

موتورسیکلت هارلی دیویدسون مدل دبلیو ال ۴۵T

این موتورسیکلت ظرفیتی معادل ۷۳۸ سی‌سی و حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بود که از موتورهای دوقلو عمودی بود و برای جنگ جهانی دوم نیروهای آمریکا و انگلستان از آن استفاده می کردند. 

موتورسیکلت وینسنت مدل بلاک شادو

این موتورسیکلت در دهه ۱۹۵۹ جزو موتورسیکلت های کلاسیک مشهور بود و از کیفیت و ظرفیت خوبی برخوردار بود و همچنین سواری نرمی داشت. ظرفیت این موتورسیکلت ۹۹۸ سی سی و حداکثر سرعت آن ۱۹۷ کیلومتر در ساعت بود. همچنین مجهز به موتور دوقلو V بود.

موتورسیکلت بروگ سوپریور مدل اس اس ۱۰۰

این موتورسیکلت مجهز به موتور دوقلو V بود و ظرفیت آن ۹۸۰ سی‌سی و دارای حداکثر سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت بود. این موتورسیکلت دست ساز بود و مشهور بودن آن به دلیل روان بودن در حرکت و ویژگی های فنی آن بود.

موتورسیکلت هوندا مدل سی بی ۷۵۰

این موتورسیکلت مجهز به موتور چهار سیلندر متقاطع می باشد که ظرفیت آن ۷۳۶ سی سی و حداکثر سرعت آن ۱۹۷ کیلومتر در ساعت می باشد. این موتور دارای استارت الکتریکی می باشد و مصرف سوخت مناسبی داشت. همچنین شتاب موتور بسیار فوق العاده بود و در ۶ ثانیه قادر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بود. 

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور سیکلت هوندا CBR300R - قیمت و امکانات

موتورسیکلت بی ام و مدل آر ۶۹ اس

موتورسیکلت بی ام و مدل آر ۶۹ اس از موتورسیکلت های کلاسیک می باشد که دارای موتور دوقلوی افقی روبه رو بود و ظرفیت آن ۵۹۴ سی سی و حداکثر سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت بود. به دلیل سیستم فنر بندی خوبی که داشت و همچنین لرزش گیر بود برای مسافرت مناسب بود و موجب آسودگی موتورسوار می شد. 

موتورسیکلت لاورداجوتا 

این موتورسیکلت مجهز به موتور سه قلو متقاطع بود و ظرفیت آن معادل ۹۸۱ سی سی و حداکثر سرعت ۲۲۷ کیلومتر در ساعت بود. از سرعت بالایی برخوردار بود و در سرعت های زیاد راحت بود.

جمع بندی موتورسیکلت های کلاسیک

در گذشته موتورسیکلت های زیادی تولید می شد که موتورهای کلاسیک معروف بود. شرکت های بزرگ زیادی شروع به تولید موتورسیکلت های کلاسیک کرده اند. تاریخچه موتورسیکلت در ایران به دهه ۲۰ شمسی می رسد و در ابتدا فقط موتورسیکلت های انگلیسی وارد ایران می شدند و بعد از مدتی موتورسیکلت های دیگری از کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، چین و … نیز وارد ایران شدند‌. در گذشته موتورسیکلت های زیادی با ظرفیت بالا تولید می شد که می توان به موتورسیکلت تریومف، موتورسیکلت هارلی دیویدسون مدل دبلیو ال ۴۵T، موتورسیکلت وینسنت مدل بلاک شادو، موتورسیکلت بروگ سوپریور مدل اس اس ۱۰۰ و … اشاره کرد. که سواری نرم و راحتی داشتند و همچنین از سرعت بالایی برخوردار بودند. از موتورسیکلت های کلاسیک جدید نیز می توان به هوندا cbx۷۵۰ سی سی اشاره کرد که قدرت و سرعت آن بسیار بالاست.

پیام بگذارید

تماس با ما