چگونه از سرقت موتورسیکلت جلوگیری کنیم؟

چگونه از سرقت موتورسیکلت جلوگیری کنیم؟

چگونه از سرقت موتورسیکلت جلوگیری کنیم؟

حتما در خیابان های شلوغ موتورسوارانی را دیده اید که موتورسیکلت را بدون هیچ قفل و بند در خیابان رها کرده اند و به دنبال کارهای خود رفته اند. این افراد بیشتر در معرض مشکلاتی اعم از سرقت قرار می گیرند زیرا سهل انگاری نموده اند و سارقین به راحتی موتورسیکلت ها را دزدیده و از محل فرار می کنند. برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت راهکارهایی وجود دارد که هر فرد باید برای مراقبت از اموال خود از این راهکارها استفاده کند. در این مقاله به راه های جلوگیری از سرقت موتورسیکلت خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

روش های جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

برای افرادی که سرقت موتورسیکلت برای آنها دغدغه می باشد چند راهکار ارائه خواهیم کرد تا بتوانند با خیالی راحت با انجام روش های امنیتی از سرقت موتورسیکلت خود جلوگیری نمایند.

استفاده از دزدگیر 

دزدگیر یکی از روش های امنیتی می باشد که با فعال نمودن آن سارقین نمی توانند موتورسیکلت شما را بربایند. دزدگیر موتورسیکلت در انواع مختلفی تولید شده است که نمونه ماهواره ای آن بسیار کاربردی و ایمن می باشد و همچنین به دلیل داشتم جی پی اس می توان مکان موتورسیکلت را ردیابی‌ کرد. بهتر است بعد از خرید موتورسیکلت یا خودرو حتما دزدگیر ماهواره ای بر روی آن نصب گردد تا خیالتان از امنیت آن راحت باشد.  

استفاده از قفل دیسک

قفل دیسک یکی از انواع قفل وسایل نقلیه می باشد که بسیار کوچک و سبک می باشد و بعد از هربار خاموش کردن و پیاده شدن می توانید به دیسک جلویی موتور ببندید تا توان حرکتی موتورسیکلت را بگیرد و در نتیجه از سرقت موتورسیکلت جلوگیری نمایید.

قفل و زنجیر کردن موتورسیکلت

قفل و زنجیر کردن روشی سنتی است که از قدیم برای جلوگیری از سرقت استفاده می شد ولی امروزه به دلیل حرفه ای شدن سارقین بازکردن قفل و زنجیر کار ساده ای است و فقط روند عملکرد سارق را کند تر می کند. کاهش عملکرد و کند شدن سرقت بسیار مهم می باشد و یک فرصت طلایی می باشد تا سارقین را به دام بیاندازید. با قفل و زنجیر می توان چرخ ها موتورسیکلت را به ستون و یا میله ای قفل کرد و تا حدودی از امنیت موتورسیکلت مطمئن شوید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
10 نکته مهم درباره موتورسیکلت هوندا گلدوینگ 2024

استفاده از قفل فرمان برای موتورسیکلت

یکی دیگر از روش های جلوگیری از سرقت موتورسیکلت استفاده از قفل فرمان می باشد که با استفاده از سوئیچ موتور، فرمان قفل می شود. اکثر موتورسواران این کار آسان و راحت را انجام نمی دهند و به همین دلیل سارقان می توانند در کوتاه ترین زمان موتورسیکلت را به سرقت ببرند. البته ممکن است قفل فرمان شکسته شود ولی بهتر است برای امنیت بیشتر موتورسیکلت استفاده شود.

برداشتن سوئیچ بعد از پیاده شدن

بعد از پیاده شدن از موتورسیکلت حتما سوئیچ را بردارید. حتی در صورتی که مشکل مهم و حیاتی برای شما پبش آمده از برداشتن سوئیچ غافل نشوید. شما با فراموش کردن برداشتن سوئیچ به سارقین این اجازه را می دهید تا موتورسیکلت شما را بربایند.

 

استفاده از ردیاب موتورسیکلت

ردیاب ها روش های جدید و به روز می باشند که در سال‌های اخیر برای امنیت وسایل نقلیه تولید شده اند. ردیاب ها بسیار کوچک هستند و برای پیدا کردن موقعیت مکانی موتورسیکلت بر روی وسیله نصب می شوند. حتما همه موتورسواران باید از این وسیله نقلیه کوچک و کاربردی که وزن سبکی نیز دارد برای  امنیت بیشتر استفاده کنند. ردیاب را می توانید در زیر باک موتورسیکلت جاسازی نمود تا سارقین متوجه آن نشوند.

با نصب ردیاب در کوتاه ترین زمان باه شما کمک می کند تا موقعیت مکانی و جی پی اس موتورسیکلت را با دست آورید و با نشان دادن آن به پلیس موتورسیکلت خود را تحویل بگیرید‌.

پارک کردن موتورسیکلت در مکان های امن

پارک کردن موتورسیکلت در جاهای پرت و نا امن که هیچگونه تردد ندارد راه را برای سارقین فراهم می آورد و بهتر است موتورسیکلت خود را در جاهای امن که تردد وجود دارد پارک کنید تا دزد ها نتوانند با خیال موتورسیکلت را به سرقت ببرند. از جمله جاهایی که نباید موتورسیکلت را پارک کرد می توان به کوچه های خلوت و خالی از سکنه، اطراف پارک های خلوت، کنار خیابان های بسیار شلوغ و در نزدیکی غرفه های بازار اشاره کرد. بهترین کار نگهداری موتورسیکلت در پارکینگ منزل یا پارکینگ های عمومی می باشد که در سطح شهر وجود دارند و امنیت وسایل شما را تامین می کنند. 

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چهار دلیل که نداشتن سوخت کافی به موتورسیکلت شما آسیب می زند

جمع بندی چگونه از سرقت موتورسیکلت جلوگیری کنیم؟

موتورسیکلت نیز همانند خودرو و دیگر وسایل نقلیه ممکن است دزدیده شود که با استفاده از انواع روش های امنیتی می توانید تا حد امکان از سرقت موتورسیکلت خود جلوگیری کنید. از جمله روس های جلوگیری از سرقت این وسیله نقلیه می توان به استفاده از قفل فرمان، استفاده از قفل و زنجیر، نصب کردن دزدگیر و ردیاب بر روی موتورسیکلت، زدن قفل دیسک، پارک کردن در جاهای امن و … اشاره کرد که با انجام هر کدام از این کارها می توانید روند دزدی را کاهش دهید و با نصب نمودن ردیاب در صورت به سرقت رفتن موتورسیکلت نیز می توانید موقعیت مکانی آن را پیدا کرده و موتورسیکلت خود را با کمک پلیس پس بگیرید.

پیام بگذارید

تماس با ما