چگونگی تصادف با موتورسیکلت و راه های جلوگیری از آسیب تصادفات

تصادف با موتورسیکلت

تصادف با موتورسیکلت و آسیب های آن

موتورسیکلت وسیله نقلیه ای پرشتاب و پرسرعت می باشد که هیجان زیادی ایجاد می کند و اکثرا جوانان طالب موتورسیکلت می باشند و ممکن است با رعایت نکردن قوانین و رانندگی با سرعت بالا تصادف با موتورسیکلت را تجربه کنند. که این تجربه اصلا خوشایند نیست و با رعایت نکردن موارد ایمنی ممکن است دچار مشکلات جبران‌ناپذیری شوند. در این مقاله به مبحث چگونگی تصادف با موتورسیکلت و راه های جلوگیری از آسیب ناشی از تصادف خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

رانندگی با موتورسیکلت

رانندگی با موتورسیکلت بسیار خطرآفرین می باشد ولی امروزه به دلیل سیستم های پیشرفته ای که بر روی موتورسیکلت ها نصب شده اند همانند ترمز های فوق قدرتمند، هندلینگ عالی، لاستیک های بسیار پر تحرک و … شاهد کاهش تصادفات با موتورسیکلت هستیم. همچنین استفاده از لباس های مناسب موتورسواری و رعایت قوانین به شما کمک می کنند که دچار این گونه مشکلات نشوید. به طور کلی تجهیزات ایمنی موجب راحتی در رانندگی می شود و به کنترل بهتر موتورسیکلت کمک خواهد کرد.

چگونگی تصادف با موتورسیکلت 

تصادف با موتورسیکلت ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

وقتی وسیله نقلیه ای از پشت به شما می زند.

در این نوع تصادف شما بدون هیچ گونه مشکلی در پشت چراغ قرمز توقف نموده اید و ناگهان ماشینی از پشت به شما برخورد می کند که این امر در اثر حواس پرتی راننده ماشین اتفاق افتاده است و ممکن است خود شخص ضارب هیچ آسیبی نبیند ولی موتورسوار و موتورسیکلت در اثر تصادف دچار مشکل شوند. برای جلوگیری از آسیب های این شکلی بهتر است در کناره های پیاده رو توقف کنید و به هیچ وجه در وسط لاین توقف ننمایید. همچنین در هنگام توقف چندین بار ترمز بگیرید تا چراغ پشت موتورسیکلت روشن شود و راننده عقبی از ایست شما اطمینان پیدا کند.

موتورسیکلت بین دو لاین حرکت می کند.

وقتی در هنگام ترافیک بین دو لاین حرکت می کند و دو طرف شما را خودرو های زیادی احاطه کرده است و به دلیل فضای محدودی که موتورسوار دارد تصادف رخ می دهد.  پس بهتر است به هیچ وجه در بین دو لاین که ترافیک وجود دارد حرکت نکنید. همچنین از حرکت بین دو وسیله نقلیه طولانی مانند اتوبوس ها که در موازات یکدیگر قرار دارند بهتر است قرار نگیرید چون راننده اتوبوس و … قادر به دیدن شنا نمی باشد و ممکن است تصادف با موتورسیکلت رخ دهد.

تصادف به علت سواری گروهی

وقتی با یک گروه در حال موتورسواری هستید امکان بروز حادثه افزایش پیدا می کند. چون تمامی خیابان را اشغال خواهید کرد و ممکن است برخی افراد نتوانند با گروه هماهنگ باشند و سابقه موتورسواری گروهی را نداشته باشند. در نتیجه امکان برخورد موتورسواران با یکدیگر یا وسایل نقلیه دیگر ممکن است اتفاق بیفتد. به طور کلی نباید در خیابان های شلوغ شهری دست به این کار خطرناک زد و اگر علاقه به سواری گروهی دارید بهتر است در جاده های آزاد یا طبیعت با هماهنگی با دیگر اعضای گروه این عمل را انجام دهید. تمرکز و دقیق بودن در این نوع موتور سواری حرف اول را می زند.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
7 جالب ترین موتورسیکلت 2023 و لاستیک های پیشنهادی آنها

تصادف در جاده ها و خیابان های لغزنده

یکی دیگر از دلایل تصادف با موتورسیکلت، رانندگی در جاده های لغزنده می باشد که در اثر بارش باران و برف لغزنده شده اند و امکان بروز تصادف را افزایش می دهد و ممکن است آسیب های جدی به راکب وارد نماید. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است از لاستیک های با کیفیت و بادوام استفاده کنید  و همچنین از افزایش سرعت جدا خودداری نموده و سعی کنید با کمترین سرعت در خیابان و جاده ها تردد کنید. دقت خود را در روزهای بارانی که زمین لغزنده است بالا ببرید و تمام خیابان را مورد بررسی قرار دهید. بعد از بارش باران نفت و روغن به جا مانده از وسایل نقلیه دیگر بر روی آب شناور خواهند شد و بدترین وضعیت بعد از بارش باران ایجاد می شود و به شدت خطرناک می باشد.

وقتی درب خودرو در مسیر شما باز می شود.

یکی از دیگر عواملی که منجر به تصادف با موتورسیکلت می شود باز شدن ناگهانی درب خودرو در مسیر تردد شما می باشد و برای جلوگیری از ایجاد آسیب بهتر است تا حدا امکان فاصله خود را با ماشین های پارک شده حفظ کنید. همچنین در صورت بروز حادثه نیز فقط ترمز بگیرید تا سرعت شما کاهش پیدا کند و شدت تصادف نیز کمتر شود.

استفاده از مواد مخدر در حین رانندگی با موتورسیکلت

در صورتی که راکب موتورسیکلت مصرف کننده مواد مخدر و روانگردان باشد ممکن است در حین رانندگی دچار اختلال حواس و … شود و در نتیجه با وسایل نقلیه دیگر برخورد کند و تصادف وحشتناکی به بار آورد. پس بهتر است بعد از مصرف مواد مخدر به هیچ وجه رانندگی نکنید و به طور کل مواد مخدر را از زندگی حذف نمایید.

جمع بندی نهایی

موتورسیکلت وسیله نقلیه ای هیجان انگیز می باشد که همه جوانان طرفدار آن هستند و به دلیل عشق سرعت بودن علاقه زیادی به آن دارند. البته که همین علاقه و عشق به سرعت مشکل آفرین است و در یک لحظه غفلت ممکن است پیامدهای بدی را به بار آورد و موجب تصادف و آسیب های بزرگی شود. بهتر است بعد از خرید موتورسیکلت تمامی وسایل ایمنی آن را نیز خریداری کنید تا در اثر سانحه رانندگی بتوانید از سر و بدن خود در برابر تصادف محافظت کنید. 

در تصادف رانندگی فقط خود شخص مقصر نیستید شاید عوامل دیگری نیز موجب بروز حادثه شوند. مثلا در چراغ قرمز ایستاده اید و خودرویی از پشت به شما می زند. یا به دلیل شرایط آب و هوایی و لغزندگی جاده ها تصادف با موتورسیکلت را تجربه کنید. همچنین برخی دیگر کاملا اشتباه هستند و حادثه آفرینی می کنند مثلا در بین دو لاین خودرو که در ترافیک گیر کرده اند در حال حرکت باشید که این سهل انگاری فرد راکب می باشد و یا حتی سواری گروهی در خیابان های پرتردد شهری که در صورت بروز خطا از یک نفر، حادثه رخ می دهد.

 

پیام بگذارید

تماس با ما