انواع موتورسیکلت هوندا اسکوتر

انواع موتورسیکلت هوندا اسکوتر

انواع موتورسیکلت هوندا اسکوتر

ترافیک در شهرهای بزرگ بیداد می کند و بهترین راه حل برای رفت و آمد استفاده از موتورسیکلت های کلاس اسکوتر می باشد. این موتورسیکلت از جمله موتورهای اتوماتیک و مدرن می باشند که برای تردد های شهری مناسب هستند و می توانند افراد را از ترافیک، پیدا نکردن جای پارک، افتادن در طرح ترافیک، مصرف بالای بنزین و … نجات می دهد. موتور سیکلت های اسکوتر در کنار راحتی که دارند قیمت آنها نیز مناسب می باشد و یک سواری نرم و راحت دارند. در این مقاله به انواع موتورسیکلت هوندا اسکوتر خواهیم پرداخت. با هوندا کلیک همراه باشید.

اسکوتر چیست؟

اسکوتر در چند سال اخیر جزو پرفروش ترین موتورسیکلت ها می باشد و طرفداران زیادی دارد. این موتورها با دست فقط قابل کنترل هستند و یک گیربکس اتوماتیک CVT جای اهرم تعویض دنده پایی را گرفته است و پدال ترمز پایی به روی دسته منتقل شده است. زین اسکوتر بزرگ و راحت می باشد و در زیر آن محفظه ای وجود دارد که می توان کلاه کاسکت و … را در آن قرار داد. این موتورها اکثرا بی صدا هستند و استفاده از آنها لذت بخش می باشد.

موتورهای اسکوتر اتوماتیک می باشند یعنی بدون کلاچ می باشند و برای افرادی مبتدی تا حرفه ای مناسب می باشد. شایان به ذکر است برخی از موتورهای اسکوتر دنده نیز ندارند و با ترمز و گاز حرکت می کنند. در ایران انواع موتورسیکلت هوندا اسکوتر دیده می شود و به همین دلیل در صورتی خرابی به راحتی توسط تعمیرکاران موتورسیکلت تعمیر می شود‌.

انواع موتورسیکلت هوندا اسکوتر

در ایران برند هوندا بسیار پرفروش و پرطرفدار می باشد و از زمان قدیم محصولات شرکت هوندا وارد ایران می شد و مردن ایران با هوندا آشنایی زیادی دارند. در این مقاله می خواهیم به انواع موتورسیکلت هوندا اسکوتر بپردازیم.

موتور هوندا کلیک

موتورسیکلت هوندا کلیک در دسته پرفروش‌ترین موتورها در ایران قرار دارد. این موتور ظاهر زیبایی دارد و در کنار آن از سرعت و شتاب بالایی نیز برخوردار است. این موتورسیکلت در ابتدا با کمبود قطعات در ایران مواجه بود که در سری جدید این مشکل نیز برطرف شده و جزو بهترین های شرکت هوندا می باشد. هوندا کلیک یک روبات دو چرخ می باشد که سواری عالی ای دارد. بسیار نرم و راحت است و هیچ صدایی تولید نمی کند.

این سامورایی ژاپنی دارای ظاهر تهاجمی می باشد که ترکیب رنگی زیادی دارد و با رینگ های آلومینیومی بسیار جلوه زیبایی دارد. این موتور جمع و جور و کوچک است و برای افراد قد بلند اصلا مناسب نیست. در کنار ظاهر از امکانات خوبی نیز برخوردار می باشد که شامل: سیستم اتوهلد، سیستم‌ آی دلینک، استاپ، سنسور جک، کلید بازکرد محفظه بار، صفحه پشت آمپر آنالوگ و دیجیتال و همچنین سیستم روشنایی زنون می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
سوئیچ احتراق موتور سیکلت

موتور کلیک تک سیلندر، چهار زمانه و دو سوپاپ می باشد. در قسمت جلو ترمز دیسکی و در قسمت عقب ترمز کاسه نصب شده است. وزن آن ۱۱۲ کیلوگرم می باشد و ظرفیت باک موتور ۵.۵ لیتر است. در بازار ایران هوندا کلیک ۱۲۵ سی سی و ۱۵۰ سی سی به فروش می رسد.

هوندا ADV150

این موتورسیکلت هوندا در دسته موتورهای اسکوتر و ادونچر (ماجراجو) قرار دارد و اتومات می باشد. در داخل شهر و همچنین جاده های خارج شهر قبل استفاده می باشد و برای آفرود های سبک نیز می توان از آن استفاده کرد. این موتور ظاهر زیبا و شیکی دارد و ارتفاع آن زیاد می باشد.

هوندا ADV150 در کنار ظاهر خوب از لحاط فنی دارای انجین ۱۵۰ سی سی می باشد قدرت تولیدی آن ۱۴ اسب بخار و گشتاور آن ۱۴ نیوتن متر می باشد. این موتور تک سیلندر، چهار زمانه و دو سوپاپ می باشد و استارت آن از نوع برقی است. ترمز جلو و عقب دیسکی می باشد و ظرفیت باک موتورسیکلت ADV150، ۸ لیتر می باشد. وزن این موتور ۱۳۳ کیلوگرم است و کنترل آن برای افراد تازه کار نیز سخت نیست.

این موتور بسیار بی صدا است و در سرعت و شتاب بالا اصلا صدایی ندارد.

هوندا PCX150

هوندا PCX150 دارای انجین پیشرفته ای می باشد وهمچنین بر روی آن نمایشگر دیجیتال و ترمز ضد قفل برای چرخ جلو نیز نصب شده است. در سال ۲۰۱۹ در ژاپن برای اولین بار تولید شده است و به محض وارد شدن به داخل ایران نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

این موتور دارای تایرهای پهن و فنر بندی بهتری است که سواری آن را راحت کرده است. همچنین از دیگر قابلیت های این موتور می توان به سیستم تزریق سوخت،موتور آب خنک بهسازی شده، سامانه خودکار خاموش کردن موتورسیکلت در حالت بی حرکت و استارت متناوب اشاره داشت.

انجین و جعبه دنده این موتورسیکلت در مدل های جدیدتر بهینه سازی شده است و همچنین مقاومت تایرها در جاده کاهش یافته و از لامپ ها ال ای دی به جای لامپ های رشته استفاده شده است. به همین دلایل این موتور در دسته موتورهای کم مصرف سوخت و انرژی قرار دارد.

این موتور تک سیلندر، و چهار سوپاپ هوشمند دارد و برای افرادی که سرعت بالا را دوست دارند و بودجه بالایی را برای خرید موتورسیکلت هوندا اسکوتر در نظر گرفته اند مناسب می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
راهنمای خرید موتور سیکلت هوندا

هوندا اسکوتر فورزا

هوندا اسکوتر فورزا از انواع موتورسیکلت های هوندا اسکوتر می باشد. این موتور ظاهر تهاجمی تری نسبت به اسکوترهای دیگر دارد و دارای یک صندلی دو نفره بزرگ می باشد. همچنین محفظه آن بزرگتر می باشد و دو کلاه کاسکت در آن جای می گیرد. پیشرانه این موتور حجم ۲۴۹ سی سی دارد و قدرت تولید آن ۲۲۰۷ اسب بخار می باشد.

هوندا این محصول را برای پیمایش مسافت زیاد تولید کرده است و در چهار رنگ قرمز آبنباتی،سفید مرواریدی، طوسی متالیک و مشکی متالیک تولید شده است.

هوندا Dio

 هوندا Dio نیز در دسته اسکوترهای اتوماتیک می باشد. تک سیلندر و دو سوپاپه می باشد و جعبه دنده آن اتوماتیک است. جنس رینگ این موتور از جنس فولاد می باشد و حجم مخزن ات ۶ لیتر است. سیستم تعلیق جلو موتور هیدرولیکی است و  ترمز عقب و جلو آن از نوع کاسه ای می باشد. گشتاور موتورسیکلت هوندا Dio ۸ نیوتن متر می باشد و قابلیت حمل دو سرنشین را دارد.

نگه داری از انواع موتورسیکلت هوندا اسکوتر

موتورسیکلت در کنار کارایی بالایی که دارند نیازمند مراقبت هستند و باید از آنها به خوبی نگه داری شود تا عمر طولانی تری داشته باشند.

موتورهای هوندا باید به موقع روغن آنها تعویض شود و بهتر است با توجه به دفترچه راهنما روغن خود موتورسیکلت را با گرانول مناسب استفاده کنید. همچنین در هر بار تعویض روغن فیلتر آن نیز بهتر است تعویض شود.

از سنگین کردن موتورسیکلت خودداری کنید و موتورهای اسکوتر تحمل بیشتر از دو سرنشین را ندارد.

 سرگاز حرکت کنید تا فشار زیادی به موتور وارد نشود.

باد لاستیک های موتورسیکلت را همیشه چک کنید. زیرا برخی اسکوترها در قسمت عقب سنگین تر هستند و ممکن است چرخ عقب باد خالی کند‌.

جمع بندی انواع موتورسیکلت هوندا اسکوتر

خرید موتورهای اسکوتر در ایران کار دشواری نیست و ب صورت اینترنتی یا حضوری می توانید خرید خود را انجام دهید. اما مهم خرید نیست اطمینان از خرید می باشد و باید از فروشگاه هایی خرید کنید که محصولاتی اصل و اورجینال به فروش می رسانند و همچنین محصولات آنها دارای ضمانت نامه و گارانتی می باشند.

هوندا کلیک از فروشگاه های اینترنتی در ایران می باشد که موتورسیکلت های هوندا و همچنین لوازم یدکی و جانبی برند هوندا را به فروش می رساند و شما می توانید هوندا اصل و هوندا اورجینال را از این فروشگاه خریداری کنید.

پیام بگذارید

تماس با ما