طریقه نصب طلق موتورسیکلت هوندا

نصب طلق موتورسیکلت هوندا

نصب طلق موتورسیکلت هوندا

طلق موتورسیکلت در دسته لوازم جانبی قرار دارد و برای بهبود عملکرد موتورسیکلت بهتر است بر روی موتورسیکلت نصب شود. نصب طلق موتورسیکلت شما را در برابر وزش باد، دید بهتر و … در امان نگه می دارد. در این مقاله می خواهیم به چگونگی نصب طلق موتورسیکلت بپردازیم. با نمایندگی هوندا همراه باشید.

تعریف طلق موتورسیکلت

طلق موتورسیکلت نوعی محافظ برای موتورسوار می باشد که برای ایمنی موتورسوار نصب شده است و به تسریع عملکرد موتورسیکلت کمک می کند‌. اکثر موتورسیکلت ها فاقد طلق هستند ولی می توان بر روی آنها طلق نصب کرد تا از وزش باد، ورود گرد و غبار و حشرات به چشم جلوگیری کرد و دید بهتری داشت. طلق برای بروز حادثه های ناشی از تصادف نیز مفید می باشد و تا حدودی از اتفاقات ناگوار جلوگیری می کند‌.

نکات مهم در خرید طلق موتورسیکلت

شاید فکر کنید که خرید و نصب طلق موتورسیکلت کار آسانی است اما باید بدانید که در هنگام خرید باید به نکاتی توجه کنید تا خریدی ایمن داشته باشید. آیت نکات عبارتند از:

جنس طلق

جنس طلق در هنگام خرید بسیار مهم می باشد و دو جنس پلاستیک شیشه ای و کربن در بازار به فروش رسد. طلق های پلاستیکی شیشه ای انعطاف پذیر نیستند و بیشتر شرکت های تولید کننده موتورسیکلت خصوصا شرکت هوندا از طلق های کربن برای موتورسیکلت های خود استفاده می کند.

شفافیت

هر چه طلق شفاف تر باشد موتورسوار دید بهتری خواهد شد. طلق های نیمه شفاف و تار دید درستی ایجاد نمی کنند و ممکن است هر حادثه ای در اثر دید نامناسب ایجاد شود. پس در هنگام خرید طلق نمونه های تار و تیمه شفاف را انتخاب نکنید.

قوس طلق

بهتر است در هنگام نصب طلق موتورسیکلت مدل هایی که قوس استاندارد دارند استفاده کنید‌. قوس در طلق می تواند جریان هوا را هدایت کند و هر چه قوس طلق بیشتر باشد از سرعت موتورسیکلت می کاهد.

لوازم جانبی

طلق موتورسیکلت نیز دارای وسایل جانبی است و فرد موتورسوار با توجه به نیاز خود می تواند لوازم جانبی آن را نیز خریداری کنند. مثلا برخی طلق ها دارای دستکش هستند که موتورسوار برای محافظت از دست ها در برابر سرما می تواند از آن استفاده کند.اغلب افراد در موتورسیکلت های اسپرت خود کمتر از دستکش و ‌… استفاده می کنند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
9 نکته مهم در هنگام خرید موتور هوندا که نباید فراموش کنیم

ضد خش بودن

بهتر است در هنگام خرید طلق های ضد خش خریداری کنید. به این دلیل که بعد از نصب طلق موتورسیکلت و رانندگی با آن ذرات موجود در هوا با آن برخورد می کنند و در نتیجه دید فرد را مختل می کنند‌.

نشکن بودن طلق

طلق نشکن انتخاب کنید تا در صورت برخورد موتورسیکلت به زمین یا پرتاب شدن سنگ یا … به طلق شکستگی ایجاد نشود‌ و راکب در امنیت باشد.

انعطاف پذیر بودن

طلق باید انعطاف پذیر باشد و این انعطاف موجب نشکستن طلق خواهد شد‌. همچنین نصب طلق موتورسیکلت منعطف به راحتی امکان پذیر می باشد.

یک تکه یا چند تکه بودن طلق

یک تکه یا چند تکه بودن طلق به سلیقه شما بستگی دارد و شما نی توانید مدل های یک تکه یا چند تکه که قسمت جلویی از شیشه و قسمت های کنار از پارچه هستند را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید.

 

لوازم مناسب برای نصب طلق موتورسیکلت

برای نصب طلق یک سری لوازم وجود دارد که به آن می پردازیم.

  • طلق
  • میله نگه دارنده طلق
  • گیره هایی روی فرمان نصب می شوند.
  • پیچ و مهره هایی که گیره های فرمان را متصل می کنند.
  • پیچ و مهره هایی که طلق را به میله های نگه دارنده متصل می کنند.
  • گیره های اتصال میله به طلق با پیچ و مهره
  • بادگیر چرم یا پلاستیکی
  • بست زیپی
  • پیج و مهره برای اتصال طلق موتورسیکلت به بادگیر.

نحوه نصب طلق موتورسیکلت

در مرحله اول گیره های بزرگ که بر روی فرمان نصب شده است را به میله های طلق با پیچ و مهره وصل کنید و سپس گیره های بزرگ روی فرمان را با کمک پیچ و مهره به صورت آزاد بر روی فرمان مستقر نمایید. برای اتصال میله ها به طلق باید در هر میله سه گیره وجود داشته باشد که بعد از درست کردن طلق در جای خود گیره ها به پیچ و مهره و واشر درون سوراخ ها متصل شوند و ثابت بمانند. در هنگام نصب به این نکته توجه کنید که سر پیچ ها باید به سمت خود راننده باشد نه به سمت بیرون.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
دلایل خفه کردن موتورسیکلت را بدانیم.

بعد از نصب طلق به میله ها پیچ هارا کاملا سفت کنید ولی نه تا حدی که موجب ترک برداشتن یا شکستن طلق شود.

نصب بادگیر نیز راحت است و باید در قسمت پایین طلق، بادگیر را نصب کنید. در ابتدا به مساوی بودت بادگیر در دو طرف توجه داشته باشید و سپس با کمک یک میخ سوراخ های طلق را بر روی بادگیر درست کنید و پیچ و مهره نمایید. در قسمت جلو با بست زیپی دو طرف بادگیر را به هم متصل نمایید و با کمک قیچی باقی مانده آن را ببرید.

نصب شیشه جلو نیز به راحتی امکان‌پذیر است و با کمک واشر مخصوص می توان آن را به طلق وصل کرد. برای اینکار واشر را به شیشه بچسبانید و با وارد نمودن کمی فشار به طلق بچسبانید.

جمع بندی نهایی

طلقموتورسیکلت برای حفاظت از موتور سوار در برابر وزش باد، آفتاب سوزان، گردو غبار و … نصب می شود و به راحتی نصب آن امکان پذیر است. طلق برای همه موتورسیکلت ها مناسب می باشد و با توجه به سلیقه و شرایط جوی و آب هوایی می توان آن را نصب کرد. در هنگام خرید طلق باید به نکاتی توجه نمود که شامل جنس طلق، انعطاف پذیر بودن آن، شفاف بودن، ضد خش و ‌‌‌… می باشد‌‌. همچنین نصب طلق موتورسیکلت با توجه به یکسری لوازم تمکانپذیر است و با اطلاعاتی که در بالا در اختیار شما گذاشتیم می توانید به راحتی آن را نصب کنید.

پیام بگذارید

تماس با ما