موتورهای پرفروش برند هوندا در ایران را بشناسیم

موتورهای پرفروش در ایران

موتورهای پرفروش در ایران

هوندا از برندهای قدیمی است که سالیان سال است محصولات ان د ایران خرید و فروش می شود و همگی از کیفیت آن مطلع هستند. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به بهترین موتورهای پرفروش ایران بپردازیم و هوندا کلیک در صدر جدول قرار دارد. با ما همراه باشید.

شرکت هوندا

شرکت هوندا از شرکت های قدیمی ژاپنی است که در ابتدا به تولید رینگ و پیستون برای شرکت تویوتا مشغول بود و سپس با حوادث جنگ جهانی دوم شروع به تولیدات خود در زمینه موتورسیکلت نمود. در ابتدا دوچرخه ای ساخت و بر روی آن موتور نصب کرده بود که پرفروش بود و مردم ژاپن از آن استقبال کردند.

سپس با ساخت کارخانه خود در آمریکا، تولید موتورسیکلت را به طور جدی ادامه داد و تاکنون موتورهای پیشرفته و مدرنی را در کلاس های مختلف تولید و روانه بازار کرده است. شرکت هوندا تولید کننده انواع موتورسیکلتهای اتوماتیک و غیر اتوماتیک می باشد و تاکنون توانسته جایگاه ویژه ای را در بازار ایران و دیگر کشورهای همسایه کسب کند. این شرکت در تولید خودرو، موتور جت، موتور هواپیما، ربات و … نیز فعالیت دارد.

 

موتورهای سوپر کاب در دسته موتورهای پرفروش در کل جهان می باشند که اولین مدل آن در سال ۱۹۵۹ ساخته و روانه بازار شد و ۳۰ میلیون از این مدل در بازار به فروش رسید. این موتور چهارزمانه حجم ۱۰۰سی سی داشت و دارای یک گیربکس چهار دنده بود.

انواع موتورسیکلت در بازار ایران

موتورسیکلت در کلاسهای مختلفی تولید شده است که در ابتدا به آن می پردازیم.

موتور مسابقه

موتور مسابقه دارای سرعت بالایی است و انجین آن بسیار قوی می باشد. این موتورهای فرمان های کوتاهی دارند و بین ۱۰ تا ۱۵ درجه می چرخند. موتور سوار در هنگام سواری حالت آیرودینامیکی دارد. وزن این موتورها زیاد است و افراد مبتدی نمی توانند آن را کنترل کنند‌.

موتور استاندار شهری

این موتور قابلیت تردد در داخل شهر را دارند. موتورهای استاندارد از آرگونومی خوب و کاربری راحتی برخوردار هستند‌. این موتورها قیمت کمی دارند و از برجسته ترین موتورهای شهری می توان به مدل سی جی ۱۲۵ اشاره کرد.

 

موتورهای کروزر

موتورهای کروزر یا تفریحی برای تردد مسافت های زیاد مناسب هستند. ارتفاع زین در این موتورها کم است و برای گرفتن دستگیره موتور باید دست به سمت بالا کشیده شوند. ابن موتور فضای زیادی دارد و می توان تجهیزات صفر را بر روی موتور جای داد.

 

موتور مسافرتی

از ترکیب موتور مسابقه و موتور کروزر موتور مسافرتی تولید شده است. به طوری که هم سرعت بالایی دارد و همچنین بسیار راحت است و در مسافت زیاد سرنشینان اذیت نمی شوند. این موتورها وزنی حدود ۳۶۰ کیلوگرم دارند ‌و افراد با قدرت بدنی بالا می توانند آن را کنترل کنند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
خرابی و آسیب هایی که در آفرود به موتورسیکلت وارد می شود.

 

موتور فرا جاده ای

موتورهای فراجاده ای یا افرود مناسب برای جاده های کویری، بیابان ها و … می باشد که خود چهار زیر گروه دارد که شامل موتور کراس، موتور دو منظوره، موتور رالی، و موتور تریل می باشد.

 

موتور اسکوتر

موتورهای اسکوتر برای رفت و آمد در شهر با سرعت بالا تولید شده است. انجین موتور در قسمت عقب نصب شده است و قسمت عقب موتور سنگین تر می باشد. در زیر زین موتور محفظه خالی ای وجود دارد که می توان کلاه کاسکت را درون آن جای داد.

 

موتور کافه ریسر

موتور کافه ریسر ظاهر کلاسیکی دارد و در قسمت زین نوعی فرورفتگی دارد که به سرعت بیشتر موتور کمک می کند. کافه ریسر ها امروز به ندرت وجود دارند.

 

موتور گازی

ترکیب دوچرخه و موتور بنزینی را موتور گازی می نامند. این موتورها فاقد گیربکس هستند و سرعت موتورسیکلت با گاز و دور موتور با دو عدد پولی که بر روی خروجی انجین و چرخ عقب که توسط تسمه مرتبط هستند افزایش می یابد.

موتور مینی

موتور مینی برای تازه کارها مناسب است تا با آن موتورسواری را یاد بگیرند‌ در بزرگراه ها و جاده نمی توان از این موتورسیکلت استفاده کرد.

 

 موتور همه جا رو

در همه جا می تواند تردد کند و زمین های صاف یا ناصاف برای این موتورها فرقی ندارد. موتورهای همه جا رو چهار چرخ دارند.

 

بهترین موتورهای پرفروش ایران

 

هوندا ویو

این موتورسیکلت شهری دارای ظاهر زیبا و کوچکی است و در ایران و کشورهای دیگر کپی های زیادی از آن وجود دارد. حجم این موتور ۱۲۵ سی سی می باشد و قدرت آن ۹ اسب بخار می باشد. همچنین گشتاور موتور ویو ۱۰.۴ نیوتن متر است که با جعبه دنده چهار سرعته قدرت آن به قسمت عقب منتقل می شود.

از استارت الکتریکی هندلی برخوردار می باشد و دارای مسافت سنج الکتریکی است‌. مخزن سوخت موتور ۶ لیتر گنجایش دارد و در صد کیلومتر ۱.۶ لیتر سوخت مصرف می کند.

هوندا کلیک ۱۲۵ سی سی و هوندا کلیک ۱۵۰ سی سی

 

هوندا کلیک به دلیل قیمت مناسبی که نسبت به رقبای خود دارد از موتورهای پرفروش در ایران می باشد که در دو حجم ۱۲۵ سی سی و ۱۵۰ سی سی در بازار موجود است.

در ایران کپی های بسیاری از این موتورسیکلت تولید شده است که کیفیت مطلوبی ندارد و در حد نسخه اورجینال آن نمی باشد. این موتورسیکلت دارای امکاناتی چون اتوهلد، سنسور جک اتوماتیک و … می باشد. کلیک از انواع اسکوترهای پرفروش می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور سیکلت های سبک آندربن یا کاب (Cub)

 

هوندا CG125

هوندا سی جی در سال ۱۹۷۶ در ژاپن ساخته شد و به کشورهای دیگر نیز وارد شد. این موتور در ایران و کشورهای دیگری چون پاکستان، برزیل و … نیز تولید می شود که کیفیت شرکت هوندا را ندارد. برخی از شرکت ها با همان شاسی اما انجین مختلف شروع به تولید این موتورسیکلت کرده اند. به طوری که هوندا سی جی در حجم های ۱۵۰، ۲۰۰ و ۲۵۰ سی سی در بازار قابل خرید می باشد.

 

هوندا CB1000

این مدل جزو موتورهای حرفه ای می باشد که در سال ۱۹۹۲هوندا شروع به تولید آن نمود. موتورهای CB با موتورسیکلت ها CBR متفاوت هستند و مناسب برای پیست نمی باشند.

موتور CB1000 از موتورهای کلاسیک می باشد که دارای دو لوله اگزوز در دو طرف می باشد و از رنگ های ترکیبی در قسمت بدنه استفاده شده است. باک بزرگی دارد و وزن بالایی دارد. حجم این موتور سنگین ۹۹۸ سی سی می باشد و دارای ۴ سیلندر است. قدرت موتور آن ۹۸ اسب بهار و گشتاور آن ۸۴ نیوتن متر می باشد.

این موتورسیکلت برای افراد حرفه ای مناسب است و افراد مبتدی نمی توانند آن را کنترل نمایند.

 

هوندا CB1300

این مدل هوندا نیز در دسته موتورهای سنگین قرار دارد که قدرت آن ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور آن ۱۱۷ نیوتن متر می باشد که با گیربکس چهار سرعته به قسمت عقب منتقل می شود. در قسمت جلو و عقب از ترمز هیدرولیکی استفاده شده است و دارای سیستم ضد قفل است.

موتور CB1300 دو تیپ سوپر فور و سوپر بولدر دارد که کمی با هم تفاوت دارند و این تفاوت در ظاهر می باشد‌. این مدل هوندا دارای قیمت بالایی است و برای هر کسی مناسب نیست.

 

قیمت موتورسیکلت

موتورسیکلت های شرکت هوندا نسبت به رقیب های دیگر مانند یاماها، سوزوکی، بنلی و … از قیمت کمتری برخوردار است و می توان گفت به راحتی می توان لوازم و قطعات آن را پیدا کرد و تعمیر نمود. همچنین هزینه دستمزد و تعمیر موتورهای شرکت هوندا نیز نسبت به موتورهای دیگر کمتر می باشد‌.

 

کلام آخر

شرکت هوندا موتورهای پرفروش در ایران زیاد دارد و هوندا جزوی از ایران شده است. به طوری که اکثر موتورسواران این برند را ترجیح می دهند. هوندا کلیک از فروشگاه های معتبر اینترنتی می باشد که به صورت آنلاین فعالیت دارد‌.

این شرکت فروشنده انواع موتورسیکلت های هوندا می باشد و شما می توانید موتورسیکلت های نظیر PCX150 ، ADV 150، هوندا جینیو، هوندا اسکوپی، Crf250، هوندا گلکسی SF180 و … را از این فروشگاه به همراه ضمانت نامه و گارانتی خریداری کنید.

پیام بگذارید

تماس با ما