تفاوت بین موتورهای هوندا و موتورهای تویوتا

موتورسیکلت هوندا

تفاوت بین موتورهای هوندا و موتورهای تویوتا

وقتی شرکت های موتورسازی را در نظر می گیریم هر روز فناوری ها و اختراعات جدیدی در حال ظهور هستند.  جدیدترین خودروها و وسایل نقلیه‌ای که در جاده‌ها می‌بینیم کاملاً مجهز به فناوری جدید و مفهوم طراحی جدید هستند که شامل قدرت بالا، سرعت عالی، سیستم‌های پیشرفته کمک راننده، برنامه‌های موبایل متصل/کلید دیجیتال، فناوری راننده نوجوان، کمک خروج ایمن و … برای محافظت از موتورسواران و بسیاری دیگر انجام می شود.

در این مقاله قصد داریم به موتورهای هوندا و تویوتا که بزرگترین تولیدکنندگان موتورسیکلت و خودرو هستند بپردازیم.

موتورسیکلت هوندا چیست؟
بهترین موتورسیکلت هوندا

موتورهای هوندا در مقابل موتورهای تویوتا

تفاوت بین موتورهای هوندا و موتورهای تویوتا این است که یک موتور توربو هوندا راندمان سوخت عالی و همچنین عملکرد جامد را ارائه می دهد. قبل از ظهور موتور هیبریدی، موتورهای توربو با حداکثر قدرت با راندمان سوخت بالا مشخص می شدند. از سوی دیگر، موتور چهار سیلندر خطی تویوتا (I4) قدیمی ترین و موفق ترین موتور جهان است. طراحی آن هم بهره وری سوخت و هم تعادل اولیه عالی را فراهم می کند.

موتورهای هوندا از آنجایی که ثابت شده است که برای مدت طولانی دوام می آورند، تصویر خوبی دارند. موتورهای خودروهای هوندا اغلب بیش از 200000 مایل را روی خود دارند.

موتورها نسبت به بسیاری از رقبای خود با استفاده از مواد پیشرفته ساخته شده اند که حداکثر عملکرد را حتی در شدیدترین شرایط ارائه می دهند و ثابت کرده اند که بادوام هستند.

صنایع تویوتا موتورهای گازی، بنزینی و دیزلی با حجم های متفاوت از 1000 تا 5200 سی سی تولید می کند. شرکت تویودا موتور موتورهای خودرویی را تولید می کند که منحصراً در خودروهای تحت برند تویوتا استفاده می شود.

به دلیل توجه کامل این شرکت به طراحی و ساخت، خودروهای تویوتا به دلیل دوام و دوام خود شناخته شده اند و از قابل اعتمادترین موتورهای موجود در بازار برخوردارند.

موتورهای هوندا چیست؟

شرکت هوندا موتور با مسئولیت محدود یک سازنده برجسته موتورسیکلت ژاپنی و یک تولید کننده بین المللی خودرو است. دفتر مرکزی این شرکت در توکیو قرار دارد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
تأثیر تکنولوژی‌های نوین در پرفروشی مدل‌های موتور سیکلت هوندا

هوندا سوچیرو، مهندس مکانیک، موسسه تحقیقات فنی هوندا را در نزدیکی هاماماتسو در سال 1946 با هدف توسعه موتورهای داخلی کوچک و اقتصادی ایجاد کرد.

هوندا موتور مفهومی اولین بار معرفی شد و در سال 1949 شروع به تولید موتورسیکلت کرد. یک موتورسیکلت با موتور کوچک به نام هوندا C-100 در سال 1953 معرفی شد و تا سال 1959 به پرفروش ترین دستگاه جهان تبدیل شد.

این تجارت همچنین یک شرکت وابسته به ایالات متحده به نام شرکت هوندا موتور آمریکایی را در سال 1959 تشکیل داد که در سال 1979 تولید موتورسیکلت و در سال 1982 در ایالات متحده اتومبیل تولید کرد.

هوندا یکی از برجسته ترین برندهایی است که برخی از کارآمدترین و پرتقاضاترین خودروها و موتورسیکلت ها را ایجاد کرده است، اما عملکرد خودروها بیشتر به موتور یک وسیله نقلیه بستگی دارد.

ویژگی های موتورهای هوندا

بنابراین بیایید به برخی از ویژگی های موتورهای هوندا نگاه کنیم:

  1. عملکرد استثنایی: بهبود مصرف سوخت. افزایش انرژی. عملکرد ضعیف تر. استفاده از آن بسیار ساده تر است. موتورهای هوندا معیار راندمان استثنایی موتور را افزایش دادند.
  2.  سطح بالایی از قابلیت اطمینان و کیفیت: هوندا از نظر موتورهای قابل اعتماد و سخت پیشرو در صنعت است. این موتورها با مواد باکیفیت ساخته شده‌اند که حتی در شدیدترین شرایط کارایی بالایی دارند.
  3.  سهولت ورود افسانه ای: موتورهای هوندا به دلیل قابلیت اطمینان و سهولت راه اندازی مشهور هستند. این موتورها با استارت های سریع و بدون زحمت ساخته شده اند.

موتورسیکلت تویوتا چیست؟

شرکت تویوتا موتور در سال 1937 در ژاپن تأسیس شد و در طول دوره آشفتگی صنعتی پس از جنگ، به بزرگترین تولیدکننده خودرو در کشور تبدیل شد.

این شرکت توسط ساکیچی تویودا تأسیس شد و از اواخر دهه 1990 در هند فعالیت می کرد. ساکیچی تویودا قبل از راه اندازی شرکت خودروسازی خود، شرکت ماشین بافندگی خودکار تویودا را تأسیس کرد.

او طرح متمایز ماشین بافندگی را به یک شرکت انگلیسی فروخت و شرکت موتور تویوتا را راه اندازی کرد. علیرغم میلیون ینی که تویودا برای کانسپت خود به دست آورد، دولت ژاپن به دلیل نیاز به استفاده نظامی در آن زمان، از این شرکت خودروسازی حمایت کرد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
تفاوت اصلی موتور سیکلت های هوندا و هارلی دیویدسون چیست؟

ژاپن در سال 1936، تنها چند سال پس از ساخت اولین خودروهای خود، تقریباً همه واردات را ممنوع کرد. این کسب و کار اولین موتور خود را در سال 1934، اولین خودرو خود را در سال 1937، و طراحی دوم خودرو را در سال 1936، تنها چند سال پس از اولین ساخت، ساخت.

تویوتا معروف ترین و بزرگترین تولید کننده این شرکت خودروسازی است که موتورهای آن بهترین و قابل اعتمادترین موتورهای بازار محسوب می شوند، ویژگی هایی که موتور تویوتا را قابل اعتماد می کند به شرح زیر است:

  • تکنیک PDCA: این اصطلاح مخفف “طرح، انجام، بررسی، اقدام” است و استراتژی بهبود شرکت را توصیف می کند.

از آنجایی که این شرکت نمونه‌های اولیه را تا حد خرابی ارزیابی می‌کند و نقاط ضعف آنها را به طور مداوم تا زمانی که معیارهای طراحی برآورده می‌شود برطرف می‌کند که باعث می‌شود موتور قابل اعتمادتر شود.

  •  بهبود مستمر و نوآوری: هر مدل به تنهایی دارای نوعی خلاقیت است. تمرکز شرکت این است که به طور منظم پیشرفت کند.

موفقیت این شرکت بر اساس کیفیت است.

  • تکنیک 5S: این شرکت از تکنیک 5S استفاده می کند که مخفف عبارت Sustainability, Standard, Shine, Set in Order, And Sorting است. همه این تکنیک ها به ساخت بهترین موتور تویوتا کمک می کند.
موتورسیکلت هوندا
تفاوت های اصلی بین موتورهای هوندا و موتورهای تویوتا

تفاوت های اصلی بین موتورهای هوندا و موتورهای تویوتا

سری D. 01–05 1.7 L D17A2 (Civic) EX VTEC/VTEC-II، سری E. 1973 1.2 L EB (Civic)، سری F. 94–02 1.8 L هوندا F نام برخی از موتورهای هوندا است. در حالی که 2JZ-GTE Inline-six، 1JZ-GTE Inline-Six.، 4A-GE Inline-Four نام برخی از موتورهای تویوتا است.

  •  هوندا بر موتورهای قدرتمند و بادوام تمرکز می کند، در حالی که تویوتا بر روی مصرف سوخت کارآمد تمرکز می کند.
  •  تویوتا در مقایسه با هوندا سواری نرم تری دارد و موتور کم صداتری دارد.
  •  هوندا در مقایسه با تویوتا در بازار جدید است.
  •  موتورهای هوندا عملکرد بالایی دارند و دوام بیشتری نسبت به موتورهای تویوتا دارند.

پیام بگذارید

تماس با ما