چرا باک بنزین موتورسیکلت‌های انژکتوری نباید خالی شود؟

خالی شدن بنزین موتورسیکلت

چرا باک بنزین موتورسیکلت‌های انژکتوری نباید خالی شود؟

نحوه حرکت وسایل نقلیه طی چند دهه گذشته به شدت بهبود یافته است. جمعیت بشری آموزش های زیادی در مورد نحوه استفاده بهتر از برق دیده است و ما امروزه در حال دیدن مزایای آن در پیرامون خود هستیم. اما امروزه بیشتر وسایل نقلیه هنوز به بنزین نیاز دارند.

موتور سیکلت نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون بنزین، شما واقعاً نمی توانید با موتورسیکلت خود حرکت کنید. تمام شدن بنزین در حین سواری می تواند کمی ترسناک و همچنین بسیار آزاردهنده باشد، به خصوص اگر با علائم و نشانه های آن آشنا نباشید.

تمام شدن بنزین موتورسیکلت
وقتی بنزین موتورسیکلت شما تمام شود چه اتفاقی می افتد؟

وقتی بنزین موتورسیکلت شما تمام شود چه اتفاقی می افتد؟

وقتی بنزین موتورسیکلت تمام می شود، موتور سیکلت برای چند ثانیه شروع به سر و صدا می کند و قدرت خود را از دست می دهد. برخی از موتورسیکلت ها حتی ممکن است به سادگی بدون هیچ هشداری متوقف شوند.

چه عمداً سعی کنید محدودیت های توانایی سوخت را در موتور سیکلت خود افزایش دهید یا به سادگی از مقدار کم بنزین در باک موتور خود بی اطلاع باشید، فقط بدانید که تمام شدن بنزین چیزی است که برای اکثر موتورسواران اتفاق می افتد.

هر کسی که در هر نوع وسیله نقلیه ای رانندگی می کند، احتمالاً با چنین موقعیتی مواجه خواهد شد. این فقط یک واقعیت رانندگی با چیزی است که از بنزین استفاده می کند. وقتی برای یک موتورسیکلت اتفاق می افتد، به دلیل تفاوت آنها با سایر وسایل نقلیه، ممکن است کمی مشکل باشد.

سیستم های سوخت رسانی موتورسیکلت ها

اکثر موتورسیکلت ها دو نوع سیستم سوخت رسانی دارند: کاربراتور یا انژکتور سوخت. انژکتورهای سوخت در بحث تحویل سوخت مدرن تر و کارآمدتر دیده می شوند. اما چه کاربراتور یا انژکتور سوخت در موتورسیکلت خود داشته باشید، علائم تمام شدن بنزین مشابه است.

هنگامی که سوخت به محفظه احتراق می رسد، مقدار مناسبی از هوا نیز تحویل داده می شود. مخلوط سوخت و هوا با کمک شمع جرقه می زند که همان چیزی است که پیستون های موتور را بالا و پایین می کند. بدون سوخت، مخلوط قادر به احتراق نیست، بنابراین پیستون‌ها دیگر قادر به حرکت نخواهند بود و باعث می‌شود موتور از کار بیفتد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
با موتور سیکلت Honda SS 125‎ بیشتر آشنا شوید!

وقتی بنزین باک شما تمام می شود، موتورسیکلت شما ابتدا با شروع به پاشیدن علائم شروع به نشان دادن می کند. کاربراتور یا انژکتور سوخت مقادیر کمتری سوخت را تحویل می‌دهد که باعث کندوپاش می‌شود. این شبیه به نوشیدن آن چند قطره آخر نوشیدنی از طریق نی است: چند قطره چکه می کنید و کاملاً از بین می رود. با این حال، برخی از موتورسیکلت ها ممکن است به سادگی بدون هیچ هشداری از کار خارج شوند.

شما احتمالاً همچنان برق چراغ های جلو، چشمک زن و غیره را خواهید داشت، زیرا هنوز جریان باتری را دارید. برای استفاده طولانی مدت از این چراغ ها برنامه ریزی نکنید مگر اینکه نیاز باشد زیرا باتری به زودی به دلیل عدم شارژ از استاتور تخلیه می شود.

هنگامی که موتورسیکلت برق را از دست داد، همچنان می‌توانید سوار شوید. شما باید ساحل شوید و به سمت مکانی که برای پارک امن است هدایت شوید. ممکن است لازم باشد موتورسیکلت خود را به تنهایی در آنجا پارک کنید، در حالی که می خواهید مقداری بنزین بیاورید.

وقتی بنزین موتورسیکلت افراد تمام می شود، اغلب نگران این هستند که علت آن برخی از مشکلات اساسی دیگر باشد. ممکن است موتورسیکلت به دلیل چیز دیگری کاملاً از کار بیفتد، اما اگر موتورسیکلت شما قبل از ترک به خوبی کار می کرد و نمی توانید دوباره آن را راه اندازی کنید، مشکل احتمالی شما این است که بنزین شما تمام شده است.

سیستم سوخت رسانی موتورسیکلت
سیستم های سوخت رسانی موتورسیکلت ها

وقتی سوخت شما خالی است چه کاری باید انجام دهید؟

برخی از موتورسیکلت ها مجهز به نشانگر سوخت هستند، برخی دیگر این ویژگی را ندارند. آگاهی از میزان بنزین باک شما یکی از اصول داشتن موتورسیکلت است.

اما اگر بنزین موتورسیکلت شما تمام شد، احساس بدی نداشته باشید. اکثر ما موتورسواران این موضوع را به این صورت تجربه می کنیم. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، چند کار وجود دارد که باید برای اطمینان از ایمنی خود و همچنین ایمنی موتورسیکلت خود انجام دهید.

  1. ممکن است شانس بیاورید اگر یک تنظیم ذخیره بنزین در موتورسیکلت خود داشته باشید. این سیستم ذخیره این گونه عمل می کند که ذخیره بنزین از یک خروجی پایین تر از تنظیم اصلی صورت می گیرد. سطح گاز کمتر از خروجی اصلی است اما همچنان بالاتر از خروجی ذخیره است. می‌توانید آن را روی رزرو تنظیم کنید که احتمالاً بنزین کافی برای رساندن شما به نزدیک‌ترین پمپ بنزین به شما می‌دهد. این کار توسط مهندسان به عنوان هشداری به موتورسوار طراحی شده است که آنها فقط سوخت کافی برای رسیدن به پمپ بنزین دارند.
  2. اگر تلفن در دسترس دارید، ابتدا باید با کسانی که قرار ملاقاتی با آنها داشته اید، تماس بگیرید زیرا احتمالاً به آنها نخواهید رسید. این قرار می تواند شامل کار، یک جلسه، دور هم جمع شدن خانواده و غیره باشد. هنگامی که وضعیت خود را توضیح دادید، باید با فردی که می شناسید برای کمک تماس بگیرید. امیدواریم یکی از اعضای خانواده، دوست یا همکار شما در دسترس باشد تا به کمک شما بیاید.
  3. اگر آن شخص بتواند برود و برای شما بنزین بگیرد و به جایی که هستید بیاورد، بهتر است. اگر هوا خیلی گرم، بارانی یا به هر طریقی برای ایستادن شما نامناسب است، از آنها بخواهید ابتدا شما را همراه خود ببرند تا از نزدیکترین ایستگاه مقداری بنزین بیاورند. اگر کسی که می شناسید در دسترس نیست و پمپ بنزین نزدیک نیست، ممکن است لازم باشد با یک یدک کش تماس بگیرید.
  4. اگر تلفن دستی ندارید، سعی کنید از طریق دیگران بفهمید نزدیکترین پمپ بنزین چقدر نزدیک است. اگر تا حدودی نزدیک است، می‌توانید به آنجا بروید و موتورسیکلت خود را پارک کرده و مقداری بنزین بردارید یا می‌توانید موتور سیکلت خود را به پمپ بنزین هل دهید، ببینید با کدام راحت‌تر هستید.
  5. شما همچنین می توانید وسایل نقلیه دیگری را که در حال عبور هستند، ردیابی کنید. من توصیه نمی‌کنم با آن‌ها سوار شوید، مگر اینکه این آخرین راه حل شما باشد (سعی کنید حدالامکان به کسی اعتماد نکنید). در عوض، از آن ها بپرسید که آیا می توانید تلفن همراه آنها را قرض بگیرید یا آنها مایلند در نزدیکترین ایستگاه برای شما بنزین بیاورند.
پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور هوندا و تکنولوژی نورپردازی: انتخاب بهترین روشنایی برای رانندگی در شب

پیام بگذارید