10 اشتباه بزرگی که هر موتورسواری مرتکب می شود

10 اشتباه بزرگ هر موتورسوار مبتدی

10 اشتباه بزرگی که هر موتورسواری مرتکب می شود

اگرچه این یک کار هیجان انگیز و جدید است، سواران جدید اغلب مرتکب اشتباهاتی در سطح ایتدایی موتورسواری می شوند که می تواند خود، موتورسیکلت و سایر رانندگان را در معرض خطر قرار دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، در این مقاله ده اشتباهی که تقریباً هر موتورسوار جدیدی مرتکب می شود، آورده شده است.

اشتباهات موتورسواران
اشتباهات ریج موتورسواران مبتدی

بنابراین، برخی از رایج ترین اشتباهات موتورسیکلت سواران جدید چیست؟

راندن موتورسیکلت می تواند ناامن باشد و این امر به ویژه اگر مهارت ها، تجربه و همچنین پشتیبانی لازم را نداشته باشید، ممکن است برایتان اتفاق بیفتد. همه راکبان موتورسیکلت، حتی مسن‌ترین آنها، در ابتدا مبتدی بوده‌اند. همه اشتباه می کنند روش این است که خیلی بهتر از آنچه بودید از آنها دور شوید. همین امر قطعاً در مورد موتور سواری نیز صدق می کند، به خصوص اگر موتورسوار جدیدی هستید. استفاده از موتورسیکلت ها ممکن است کمی طول بکشد، و مطمئناً همه چیز در آن دوره اصلاح اتفاق می افتد.

1. توقف

این یکی از بزرگ ترین نگرانی‌هایی که وقتی رانندگی می‌کنید یا موتورسیکلت سواری با گیربکس استاندارد دارید، با آن مواجه می‌شوید: توقف است.

درواقع همه چیز به گرفتن کلاچ بستگی دارد. تا زمانی که اهرم را درست به داخل کشیده باشید، می‌توانید به طور کامل ترمز کنید. سپس به آرامی پایتان را از ترمز بردارید.

2. دنده نادرست

وقتی یک موتورسوار جدید هستید، بسیار آسان است که درگیر تمام تجهیزات موجود برای موتورسواران شوید. وسایلی برای تور، موتورهای خاکی و غیره وجود دارد. همه چیز خوب به نظر می رسد و همچنین همه چیز در خدمت یک هدف است. حقیقت ماجرا این است که تا زمانی که برای مدتی سوار موتورسیکلت نشوید، هرگز متوجه نمی‌شوید که به چه چیزهایی نیاز دارید.

3. ترمز در دست اندازها

در یک دست انداز و یا پیچ های تند، اگر احساس می‌کنید که ممکن است با سرعتی که می روید، نتوانید موتورسیکلت را کنترل کنید باید سرعت خود را به آهستگی کم کنید و در زمان مناسب ترمز بگیرید زیرا می تواند خطر آفرین باشد و نتوانید موتورسیکلت را هدایت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
خرید موتورسیکلت هوندا واریو ۱۶۰ با abs بصورت اقساطی از هوندا اورجینال

4. در جاده کمی ناهموار توقف کنید

این مورد اغلب برای موتورسواران مبتدی اتفاق می افتد، هنگامی که با جاده ناهمواری مواجه شدید، سرعت خود را کم کنید و با قراردادن پاهایتان در طرفین موتورسیکلت از شتاب موتور بکاهید.

بنابراین به موقع و در زمان و جای مناسب توقف کنید و با سرعت کمتر به مسیر خود ادامه دهید.

6. فراموش کنید که علائم نوبت خود را لغو کنید

اولین بار موتورسواران تمایل دارند بر روی فعالیت های مختلف مورد نیاز برای موتورسواری تمرکز کنند و اغلب چیزهای کوچک را از دست می دهند. این اتفاق با علائم ها بسیار زیاد است. یک سوارکار مبتدی مطمئناً نشانگر خود را روشن می کند یا راهنما می زنند که تغییر مسیر دهند، اما پس از آن، آنها فراموش می کنند که آنها را خاموش کنند. این موضوع شاید برای خود موتورسوار خطرناک نباشد، اما می تواند برای رانندگان وسایل نقلیه اطراف آنها عوارضی را ایجاد کند.

اما امروزه تعداد فزاینده ای از موتورسیکلت ها به نشانگرهای لغو خودکار مجهز شده اند که بلافاصله پس از چند ثانیه خاموش می شوند.

7. عدم اطلاع از محدوده سوخت شما

برخی از موتورسیکلت ها فاقد ارزیابی سوخت هستند. در نتیجه، به عنوان یک موتورسوار مبتدی، تمام شدن بنزین بسیار آسان است. محدوده سوخت شما بستگی به نحوه سواری و نوع سواری شما دارد. خوشبختانه، شما همیشه می توانید آرایه سوخت متوسط ​​خود را تعیین کنید و پس از آن هر زمان که به میانگین نزدیک شدید، بنزین بزنید.

8. از نگهداری اولیه موتور سیکلت غفلت کنید

هنگامی که موتورسیکلت خود را دریافت کرده اید و با آن به محل کار، به مغازه، به رستوران و … می روید. نباید نکات مربوط به تعمیر و نگهداری موتورسیکلت را نادیده بگیرید. نگهداری صحیح از موتورسیکلت باعث می شود موتورسواری شما ایمن تر شود. به همین ترتیب طول عمر موتور سیکلت شما را افزایش می دهد. هنگامی که در حال گشت و گذار هستید، می توان روی موتورسیکلتی که به خوبی از آن نگهداری می شود، حساب کرد. بی توجهی به نگهداری از موتورسیکلت به این معنی است که شما همیشه در طول حرکت، با مشکلی مواجه خواهید شد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چگونگی اخذ معاینه فنی موتورسیکلت

این یک مفهوم عالی است که به طور مداوم موتور سیکلت خود را بازرسی کنید. لاستیک ها را بررسی کنید، زنجیر موتورسیکلت را ارزیابی کنید، و همچنین به درجه های مایع آن نگاه کنید.

9. گرفتن مسافر

توصیه می‌کنیم قبل از سوار شدن سایر افراد بر روی موتورسیکلت، از موتور خود اطمینان داشته باشید. حمل یک فرد اضافی به طور قابل توجهی ویژگی ها و همچنین اینرسی موتورسیکلت را تغییر می دهد، بنابراین نه تنها برای شما، بلکه برای مسافر شما نیز می تواند ناامن باشد.

سواری با مسافر بسیار متفاوت از سواری به تنهایی است. مؤثرترین کار برای یک مسافر این است که سوارکار آگاه باشد و بتواند گردش وزن های مختلف را به درستی مدیریت کند.

10. موزیک گوش دادن

صراحتاً این یکی از اشتباهاتی نیست که افراد مبتدی روی موتورسیکلت مرتکب می شوند، بلکه اشتباهی است که تا زمانی که شخص متوجه اشتباه بودن آن شود، مرتکب می شود. در موسیقی، ما صداهای مرزی را در نظر نمی گیریم. اما آسیب پذیری موتورسوار عملاً به احتیاط شدید منجر می شود. توصیه می شود که بجای گوش دادن به موسیقی، به صدای اطراف خود با دقت توجه کنید تا از بوق ماشین ها، حرکت آن ها و سایر صداها آگاه باشید.

بهترین موتورسیکلت برای سوارکاران
بهترین موتورسیکلت برای سوارکاران مبتدی

سخن نهایی

هیجان موتورسواری یکی از مسائلی است که هر فردی به ویژه پسران دوست دارند آن را تجربه کنند. این علاقه هرگز قدیمی نمی شود زیرا روزانه هزاران مدل جدید موتورسیکلت وارد بازارهای دنیا می شود و علاقه افراد نیز به مراتب بیشتر می شود.

موتورسواران تازه کار دائماً مشتاق حرکت با موتورسیکلت هستند. در حالی که اشتیاق آن بسیار عالی و خوشحال کننده است اما نباید اجازه دهید به ذهن شما نفوذ کنند. ممکن است در نهایت مرتکب اشتباهات جدی شوید که ممکن است به قیمت جان شما تمام شود.

رعایت احتیاط بسیار ارزشمند است. به عنوان یک موتورسوار تازه کار، باید از اشتباهات ذکر شده در این مقاله اجتناب کنید. انجام این کار نه تنها شانس بقای شما را افزایش می دهد، بلکه تجربه سواری شما را نیز افزایش می دهد.

پیام بگذارید

تماس با ما