مروری بر گرانترین موتورسیکلت های جهان

گرانترین موتورسیکلت های جهان

مروری بر گرانترین موتورسیکلت ها

در صنعت جدید موتورسیکلت سازی، موتورسیکلت هایی وارد ایران شده اند که از تکنولوژی های روز دنیا بهره برده اند و به نوعی لاکچری هستند. این موتورسیکلت ها ظاهر خاصی دارند و از نظر فنی نیز بی نظیر هستند و جزو گرانترین موتورسیکلت های جهان می باشد. افراد لاکچری که علاقه ای زیادی به موتورسواری دارند بیشتر این موتورسیکلت ها را خریداری می کنند و یک فرد عادی قادر به خرید آن نمی باشد. در این مقاله به گرانترین موتورسیکلت های جهان می پردازیم. با ما همراه باشید.

گرانترین موتورسیکلت های جهان

همانطور که گفته شد موتورسیکلت هایی امروزه توسط شرکت های به نام ژاپنی، چینی، آمریکایی، هندی و ‌… تولید شده اند که از نظر ظاهری و فنی با موتورسیکلت های معمولی متفاوت هستند و همچنین مواد استفاده شده در ساخت این موتورسیکلت ها نیز فرق دارد. قیمت این موتورسیکلت بسیار بالا می باشد و افراد لاکچری پسند و همچنین افرادی که کلکسیون موتورسیکلت دارند و دوست دارند مجموعه خود را کامل کنند بیشتر این موتورسیکلت ها را خریداری می کنند‌.

لیستی از گرانترین موتورسیکلت های جهان

در این قسمت به موتورسیکلت های لوکسی خواهیم پرداخت که توسط شرکت های موتورسیکلت سازی بنام ساخته شده اند و برای خرید آنها باید قیمت زیادی را پرداخت کرد.

نیمان مارکوس لیمیتد ادیان فایتر

این موتورسیکلت آمریکایی قیمت بسیار بالایی دارد و گرانترین موتورسیکلت می باشد. در هنگام حراج این موتورسیکلت در ابتدا ۱۱۰ هزار دلار قیمت گذاری شد و در آخر به قیمت ۱۱ میلیون دلار به فروش رسید که قیمت بسیار بالایی است.

۱۹۸۹پورکوپین

۱۹۸۹ پورکوپین موتورسیکلتی مسابقه ای و قدیمی است که در رتبه دوم گرانترین موتورسیکلت های جهان قرار دارد. این موتورسیکلت به دلیل عتیقه بودن قیمت بالایی دارد و فقط ۴ عدد از این موتورسیکلت تولید و به حراج گذاشته شده است. این موتورسیکلت مسابقه ای موجب قهرمانی لس گراهام در مسابقات موتور سواری جهان شده است و در سال ۱۹۴۹ به تولید این موتورسیکلت پرداخته اند.

موتورسیکلت اکوسی ای اس ۱ اسپریت

موتورسیکلت اکوسی ای اس اسپریت بسیار خاص می باشد و ظاهر جالبی دارد. این موتورسیکلت تیتانیومی در رده سوم قرار دارد و فقط اختلاف کمی (در قیمت) با موتورسیکلت رده چهارم دارد. این اختلاف قیمت از لحاظ فنی و تولید محدود آن می باشد. همچنین انجین آن نیز قدرت ۳۷۰ کیلومتر را دارد.

یاماها بی ام اس چاپر

یاماها از شرکت های ژاپنی تولید کننده موتورسیکلت می باشد که موتورسیکلت لاکچری خود را با نام بی ام اس چاپر وارد بازار کرده و رتبه چهارم از لحاظ گرانترین موتورسیکلت های جهان را از آن خود نموده است. این موتورسیکلت برای گذاشتن در مجموعه ساخته شده است و در جاده تاکنون استفاده نشده است. زیبایی و طراحی آن خاص است و همچنین حجم موتور ۱۷۰۰ سی سی آن نیز درجه خاص بودن آن را افزایش داده است‌. بدنه و چند قطعا از اجزای این موتورسیکلت با طلای ۲۴ عیار پوشانده شده است و صندلی آن دارای روکش مخملی قرمز می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
علت خفگی موتور به دلیل اشتعال

هارلی دیویدسون کاسمیک استارت شیپ

هارلی دیدید سون از شرکت های تولید کننده موتورسیکلت می باشد که پیشینه قدیمی دارد. جک آرمسترانگ که از هنرمندان معروف جهان هستند این موتورسیکلت را نقاشی نموده اند و به دلیل هنر وی از قیمت بالایی برخوردار می باشد. این موتورسیکلت جزو پنج موتورسیکلت گران قیمت جهان می باشد.

دوج توماهاک وی ۱۰ سوپر بایک

آیت موتورسیکلت عجیب بسیار کمیاب می باشد و به دلیل کمیاب بودن گرانقیمت نیز می باشد. وزن این موتور ۶۸۰ کیلوگرم است و در کمتر از سه ثانیه می توان به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این موتورسیکلت مفهومی است و هنوز به مرحله تولید نرسیده است.

لجندری بریتیش وینتیج بلک

در دسته موتورسیکلت های کلاسیک قرار دارد که در سال ۱۹۴۸ فقط ۳۳ دستگاه از آن تولید شده است. در کشور بریتانیا دست به تولید این موتورسیکلت زده اند و در زمان خود پرسرعترین موتورسیکلت بود. انجین این موتورسیکلت ۲۵۰ سی سی می باشد.

 

اکوسی فلاندرز ادیشن

این موتورسیکلت از شاسی و اگزوز تیتانیومی برخوردار است و حجم انجین آن ۲۴۰۹ سی سی آلومینیومی بیلت می باشد و می تواند قدرتی برابر با ۲۲۸ اسب بخار را به چرخ عقب هدایت نماید.در سراسر بدنه موتورسیکلت از فیبر کربن استفاده شده است که موجب کاهش وزن موتورسیکلت شده است. داشتن صندلی چرم به زیبایی ظاهری این موتورسیکلت افزوده است.

دوکاتی دسموسدیسی دی ۱۶ آر آر

موتورسیکلت دوکاتی دسموسدیسی دی ۱۶ آر آر از جنس تیتانیوم، آویونیک و آلومینیوم می باشد و گلگیرهای آن از فیبر کربنی می باشد. این موتورسیکلت ۱۴۴ کیلوگرم وزن دارد و انجین آن یک موتور دسمودرومیک با حجم ۹۸۹ سی سی می باشد که می تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

دوکاتی تستا استردا

برند دوکاتی این موتورسیکلت را تولید نموده است که ظاهری تهاجمی و خشن دارد. وزن موتورسیکلت ۱۳۵ کیلوگرم می باشد و قدرت موتور آن ۱۸۵ اسب بخار می باشد.طراحی موتورسیکلت دوکاتی تستا استردا توسط الدو درودی طراحی شده است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور سیکلت 125 CBF

سوزوکی ای ای ام فیبر کربن هایابوسا

کاوازاکی رقیب کاوازاکی، هوندا و یاماها می باشد و موتورسیکلت های زیادی را در کلاس های مختلف تولید نموده است. همچنین در حیطه گرانترین موتورسیکلت های جهان نیز این مدل خود را عرضه داشته است. ابن موتورسیکلت در سال ۱۹۹۹ برای اولیت بار تولید شد و در سال ۲۰۰۸ نسخه به روزرسانی شده آن وارد بازار شد.

هوندا آر سی ۲۱۳: گرانترین موتورسیکلت های جهان

هوندا در تولید موتورسیکلت های قدرتمند، پرشتاب و سریع زبانزد می باشد. هوندا آر سی ۲۱۳ نیز از موتورسیکلت های مسابقه ای این برند می باشد. گیربکس ۶ سرعته متوالی دارد و در هر سیلندر ۴ سوپاپ دارد. وزن این موتور ۱۶۰ کیلوگرم می باشد.

ام تی تی توربین استریت فایتر

این موتورسیکلت از شتاب و سرعت بالایی برخوردار است. قادر به ۳۲۰ اسب بخار قدرت می باشد و در هر سال فقط ۵ دستگاه از آن تولید می شود. به دلیل زیبایی ظاهری که دارد و همچنین قدرتمند بودن آن طرفداران زیادی دارد.

آیکون شین

آیکون شیت بسیار محدود تولید شده است و به احترام بری شین اینگونه نامگذاری شده است. این موتورسیکلت دارای موتور ۴ سیلندر سوزوکی ۱۴۰۰ سی سی توربو شارژ می باشد و همچنین برچسب محدودیت ۵۲ عددی بر روی آن نصب شده است.

ان سی آر لجرا ۱۲۰۰ تیتانیوم

این موتورسیکلت دارای بدنه ای تیتانیومی است و جزو گرانترین موتورسیکلت های جهان می باشد. از امکانات این موتورسیکلت می توان به چراغ های کربنی BST، ترمزهای بامبو و سیستم تعلیق Ohlins اشاره کرد‌. به دلیل وزن کمی که دارد بسیار پر سرعت می باشد.

جمع بندی گرانترین موتورسیکلت های جهان

موتورسیکلت های تولید شده اند که در دسته گرانترین موتورسیکلت های جهان قرار دارند و هر کدام از امکانات و ظاهر خاصی برخوردار هستند. مثلا برخی از جنس تیتانیوم می باشد یا برخی حتی با طلا پوشیده شده اند. شرکت های زیادی دست به تولید موتورسیکلت های لوکس زده اند که می توان به شرکت های هوندا، دوکاتی، هارلی دیویدسون، سوزوکی و … اشاره کرد. تمامی این موتورسیکلت ها از شتاب و قدرت بالایی برخوردار هستند و برخی برای جاده مناسب می باشند و برخی برای کلکسیون مناسب می باشند.

پیام بگذارید

تماس با ما