نکاتی برای افراد قد کوتاه: از موتورسیکلت نترسید!

نکاتی برای افراد قد کوتاه

نکاتی برای افراد قد کوتاه: از موتورسیکلت نترسید!

آیا کوتاه قد هستید و نمی دانید بهترین موتورسیکلت برای شما کدام است؟ همه ما می دانیم که موتور سیکلت یک وسیله نقلیه مملو از هیجان است، بنابراین اولین توصیه ما این است: مدلی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید! زیرا یک فرد قد کوتاه نیز می تواند یک موتورسیکلت قد بلند را به خوبی اداره کند. شما فقط نیاز به تمرین، اعتماد به نفس و حداکثر به کارگیری نکاتی دارید که در ادامه به شما می گوییم.

درست است که اگر مبتدی هستید یا به دنبال اولین موتورسیکلت خود هستید، ایده آل ترین مدل با ارتفاع صندلی کم تا سطح زمین است. اما اگر در حال حاضر یه موتورسیکلت با ارتفاع کوتاه دارید، زمان آن رسیده که از نقطه امن خود خارج شوید. رسیدن به زمین با هر دو پا مفید است، اما نحوه موتورسواری را تعیین نمی کند. ارتفاع موتورسیکلت تنها زمانی تعیین کننده است که از آن پیاده شوید، یعنی زمانی که باید آن را در حالت ایستاده حرکت دهید. حتی زمانی که در بالای آن هستید، به جز شیب ها، نباید مشکل اساسی باشد.

علت ترس موتورسواران قد کوتاه
ترس موتورسواران قد کوتاه از موتور

توصیه هایی برای سوارشدن بر روی موتورسیکلت

اگر نمی توانید هر دو پایتان را به سطح زمین برسانید، کاری که باید در حالت ایستاده انجام دهید این است که به یک طرف موتور تکیه دهید و پای دیگر را روی گیره پا بگذارید. وقتی شروع کردید، تعادل بقیه کارها را انجام می دهد. ما به شما توصیه می‌کنیم با موتوری تمرین کنید که از یک طرف بالا رفتن و از طرف دیگر پایین آمدن را یا بگیرید، بنابراین خود را از یک طرف به طرف دیگر جا به جا کنید تا اعتماد به نفس پیدا کنید. گاهی اوقات مردم وقتی موتورسیکلت شروع به جا به جایی به سمت مخالف جایی که پایشان روی زمین قرار دارد، می کنند؛ منتظر می مانند تا پایی که به زمین نمی رسد سطح زمین را لمس کند تا شروع به ایجاد نیرو کند، اما اشتباه است! آنچه ما باید یاد بگیریم این است که با لغزیدن از یک طرف به طرف دیگر، تکیه گاه را تغییر می دهیم. برای تبدیل این حرکت به چیزی که با اینرسی انجام می شود، فقط باید آن را تمرین کنید. برای انجام این کار، این کار را در خانه با موتورسیکلت ثابت و حتی با پایه روی آن انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
بهترین برندهای موتور سیکلت اسپرت دوگانه

و اگر هنگام پیاده شدن مجبورید موتور را حرکت دهید، همیشه سعی کنید حالت عمودی خود را حفظ کنید و آن را با دنده درگیر و کلاچ درگیر حرکت دهید. به این ترتیب، اگر برای چیزی نیاز دارید که فرمان را رها کنید، یا فقط موتور را تکیه دهید، دنده درگیر موتورسیکلت را روی شیب نگه می دارد. نکته دیگر این است که سعی کنیم زیاد به موتورسیکلت نزدیک نشویم تا در صورت سرنگونی به سمت مقابل، حاشیه خطا داشته باشیم. گزینه دیگر این است که وزن را روی باسن تحمل کنیم، تلاش را روی پاهای خود متمرکز کنیم و از غلبه بر کناره ها خودداری کنیم.

تنظیم ارتفاع موتورسیکلت

و اگر با وجود تمرین با این نکات همچنان احساس ناامنی می کنید، چندین گزینه نیز برای کاهش ارتفاع موتورسیکلت وجود دارد. از یک طرف می توانید سیستم تعلیق جلو را با بالا بردن میله ها اصلاح کنید. این کاری است که معمولاً در پیست انجام می شود، اما باید مراقب باشیم که زیاده روی نکنیم، زیرا کاهش زیاد قسمت جلو می تواند موتور را عصبی و ناپایدار کند. به طور منطقی، همچنین لازم است پیوندهای عقب (قطعاتی که تعلیق عقب و بازو چرخشی را به هم متصل می کنند) محور عقب را برای حفظ افقی موتورسیکلت اصلاح کنید.

بدیهی است که این تغییرات به معنای تغییر در رفتار موتورسیکلت خواهد بود، بنابراین مهم است که به متخصصان مراجعه کنیم تا به ما کمک کنند تا آن را خراب نکنیم. از طرف دیگر، کیت های خاصی نیز برای کاهش تعلیق موتورسیکلت شما وجود دارد که اساسا آنها را کوتاه تر می کند. در نهایت اگر سیستم تعلیق ها الکترونیکی هستند، می توانید با لمس یک دکمه ساده آنها را تنظیم کنید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
زمان تعویض فیلتر روغن موتورسیکلت

کار دیگری که می توانیم انجام دهیم این است که ارتفاع صندلی خود را تغییر دهیم. بسیاری از مدل ها به صورت استاندارد دارای موقعیت های مختلف صندلی هستند که چند سانتی متر فاصله می گیرند. اگر این کافی نیست، می‌توانیم آن را با یک صندلی باریک‌تر نیز تغییر دهیم. بسیاری از اوقات خود برندها گزینه هایی دارند، اما اگر نمی خواهید صندلی دوم بخرید، می توانید برای اصلاح فوم داخلی به یک روکش داخلی متوسل شوید. تغییر صندلی تأثیر شدیدی بر رفتار موتورسیکلت ندارد، اگرچه ارگونومی آن را به طور قابل توجهی تغییر می دهد. تغییر موقعیت دسته‌ها و نزدیک‌تر کردن آن‌ها به هم می‌تواند احساس راحتی بیشتری در موتورسیکلت داشته باشد.

تنظیم ارتفاع موتورسیکلت برای موتورسواران
تنظیم ارتفاع موتورسیکلت

سخن آخر

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد انواع موتورسیکلت، به ویژه موتور هوندا سایر مقالات ما را در فروشگاه هوندا کلیک مطالعه نمایید و یا با همکاران ما در ارتباط باشیم.

پیام بگذارید

تماس با ما