10 مضرات سفر با موتور سیکلت

سفر با موتور سیکلت

10 مضرات سفر با موتور سیکلت

راندن موتورسیکلت نیز عموماً مقرون به صرفه‌تر از سفر با ماشین است، خرید آنها ارزان‌تر است و اغلب می‌توانید زمانی که مشکلی برایشان پیش می آید خودتان آنها را تعمیر کنید. به علاوه پارک کردن آنها در مناطق شهری آسان تر است.

با این حال، همچنین باید گفت که موتورسواری دارای نکات منفی نیز می باشد. در این مقاله نکات منفی سفر با موتور سیکلت را فهرست کرده و آن ها را بررسی می کنیم.

سفر با موتورسیکلت
10 تا از مشکلات سفر با موتور سیکلت

10 تا از مشکلات سفر با موتور سیکلت

در اینجا 10 نکته منفی از سفر با موتور سیکلت وجود دارد.

  • قرار گرفتن در معرض عناصر
  • نگرانی های ایمنی
  • خطر سرقت
  • عدم آسایش فیزیکی
  • ذخیره سازی و چمدان محدود
  • حداکثر یک مسافر
  • نیاز به توجه بیشتر
  • نیاز به مجوز دیگری
  • بدون چت
  • نیاز به قدرت بدنی

هر یک از معایب را که در زیر به طور مفصل ذکر شده است بررسی می کنیم.

1. قرار گرفتن در معرض عناصر

هنگامی که سوار موتورسیکلت می‌شوید، در مقایسه با سایر وسایل نقلیه جاده‌ای، در معرض باران، برف، تگرگ، گرما، باد و سایر انواع آب و هوا قرار می‌گیرید. این می تواند گاهی اوقات حرکت را دشوار کند، به خصوص اگر موتورسیکلت تنها وسیله حمل و نقل شما باشد. در نهایت می توانید در شرایطی به مکان هایی بروید که از نظر فیزیکی ناراحت کننده هستند. این می تواند یک آزمون استقامت یا حتی به طور بالقوه ناامن باشد.

2. نگرانی های ایمنی

هیچ راهی برای دور زدن این واقعیت وجود ندارد که سفر با موتورسیکلت بسیار خطرناک تر از رانندگی با ماشین است. اگر تصادف کردید، هیچ دری یا سقفی برای محافظت از شما وجود ندارد. هنگام رانندگی، برای سایر کاربران جاده کمتر دیده می شوید و یاد می گیرید که از رانندگان بد بترسید. حتی خطرات نسبتاً جزئی جاده مانند انشعابات، سنگریزه یا چاله ها می توانند مشکلاتی ایجاد کنند، به خصوص اگر در حال پیچیدن هستید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
لوازم یدکی موتورسیکلت را بشناسیم.

3. مستعد دزدی

احتمال سرقت موتورسیکلت بیشتر از اتومبیل است. این به این دلیل است که دسترسی به آن‌ها آسان‌تر است (لازم نیست به آن‌ها نفوذ کنید) و سبک‌تر هستند و آنها را به هدف جذاب‌تری برای سارقان تبدیل می‌کند. راه‌هایی برای ایمن کردن موتورسیکلت‌ها وجود دارد، اما به‌خصوص زمانی که در مکان‌های عمومی پارک می‌کنید، سخت است که آنها را کاملاً ضد سرقت کنید. این عیب نیز وجود دارد که شما نمی توانید تمام دارایی های خود را مانند یک ماشین در آنها قفل کنید.

4. عدم آسایش فیزیکی

در حالی که تا حدودی به موتورسیکلت خاص بستگی دارد، معمولاً سواری راحت تر از سفر با ماشین یا بیشتر وسایل نقلیه جاده ای دیگر است. سفرهای طولانی می تواند به خصوص از نظر جسمی خسته کننده باشد. معمولاً پشتیبانی کمتری از پشت وجود دارد و هنگام تنظیم وضعیت نشستن، فضای تکان دادن بسیار کمی دارید. مواردی مانند تهویه مطبوع، دسترسی به رادیو و صدا، و همچنین محافظت در برابر مواردی مانند اشکالات، همگی محدود هستند یا وجود ندارند.

5. ذخیره سازی و چمدان محدود

در حالی که موتورسیکلت ها ممکن است برای جابجایی یک یا دو انسان مناسب باشند، اما در جابجایی چمدان و تجهیزات کمتر خوب هستند. در حالی که سفر با ماشین به این معنی است که شما می توانید مجموعه ای کامل از لباس ها، وسایل شخصی و سایر دارایی ها را به همراه داشته باشید، سفرهای جاده ای که شامل موتورسیکلت می شود به معنای سفر سبک است و نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. حتی استفاده از موتورسیکلت برای خرید مواد غذایی نیز محدودیت هایی دارد.

6. حداکثر یک مسافر

ناگفته نماند که موتورسیکلت ها در حمل و نقل افراد توانایی محدودی دارند. در یک دو چرخ استاندارد، شما به تنهایی می روید، یا این شما و یک مسافر سرنشین هستید. این می تواند گاهی اوقات یک محدودیت واقعی باشد. موتورسیکلت‌ها معمولاً برای خانواده‌های دارای فرزند مناسب نیستند و مواقعی پیش می‌آید که می‌خواهید به دوستانتان در رانندگی کمک کنید، اما نمی‌توانید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتورسیکلت دو سیلندر چیست؟

7. نیاز به توجه بیش از حد

طبق تجربه من، رانندگی با موتورسیکلت به دقت بیشتری نیاز دارد. اگر اشتباهی مرتکب شوید، خطر آسیب جدی یا حتی مرگ را تهدید می کنید. بنابراین شما باید به سایر کاربران جاده و همچنین خطرات احتمالی مانند زباله در جاده توجه کامل و مداوم داشته باشید.

قضاوت در مورد چیزهایی مانند گرفتن گوشه ها نیز به انرژی ذهنی بیشتری نیاز دارد. فرصت کمتری برای خاموش کردن مغز و سرد کردن، مانند یک ماشین وجود دارد.

8. نیاز به یک مجوز دیگر

راندن موتورسیکلت اغلب به گواهینامه دیگری نیاز دارد که برای رانندگی اتومبیل نیاز دارید. این معمولاً به معنای صرف هزینه، زمان و انرژی بیشتر برای شرکت در کلاس ها و آزمون ها است. این یک دسته دیگر از نوار قرمز است که شما به آن نیاز ندارید. اگر علاوه بر ماشین، موتورسیکلت سواری می کنید، ممکن است گران شود.

9. بدون چت

وقتی در جاده هستید، موتورسواری اساساً یک کار انفرادی است. شما معمولاً تنها هستید، و حتی اگر مسافر دارید، فرصت‌های شما برای گفتگو بسیار کم است. حیف است، زیرا صحبت کردن می تواند راهی عالی برای کاهش خستگی یک سفر طولانی باشد.

10. نیاز به مقداری قدرت بدنی

در حالی که تکنیک مهم است و می توان آن را یاد گرفت، اما نمی توان از این واقعیت گذشت که موتورسیکلت از نظر فیزیکی بیشتر از سایر اشکال حمل و نقل جاده ای است. این امر مخصوصاً اگر موتورسیکلت بزرگ و سنگینی دارید صادق است. پارک کردن موتورسیکلت و مانور دادن آن در یک فضای محدود، مانند گاراژ، نیاز به تلاش دارد.

خطرات سفر با موتور
مشکلات سفر با موتورسیکلت

سخن آخر

در این مقاله به بررسی مشکلات و خطرات سفر با موتورسیکلت پرداخته ایم، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد انواع موتورسیکلت به ویژه موتور هوندا، با ما در فروشگاه هوندا کلیک همراه باشید.

 

پیام بگذارید

تماس با ما