نحوه راه اندازی موتورسیکلت بدون کلید

راه اندازی موتورسیکلت بدون کلید

نحوه راه اندازی موتورسیکلت بدون کلید

اگر تا به حال کلید موتورسیکلت خود را گم کرده اید، احتمالاً به دنبال یک روش ساده تر، مانند روش کردن و راه اندازی موتورسیکلت بدون کلید بوده اید. توجه داشته باشید، ما در این مقاله سرقت موتورسیکلت را تبلیغ نمی کنیم، این مقاله صرفا به این دلیل است که اگر نمی توانید کلید موتورسیکلت خود را پیدا کنید، چگونه از موتورسیکلت خود استفاده کنید.

شما می توانید یک موتورسیکلت را بدون کلید راه اندازی کنید، اما سختی آن بستگی به عمر موتورسیکلت و سهولت دسترسی به سیستم جرقه زنی آن دارد. هر کسی می تواند یاد بگیرد که چگونه یک موتور سیکلت را بدون کلید راه اندازی کند. این فرآیند به عنوان سیم کشی گرم شناخته می شود و ممکن است روی همه موتورسیکلت ها، به خصوص موتورسیکلت های جدیدتر، کار نکند.

بسته به پیچیدگی سیستم استارت موتورسیکلت، ممکن است بتوانید آن را بدون کلید روشن کنید. موتورسیکلت‌های قدیمی‌تر با استارت فشاری، که به عنوان راه‌اندازی ضربه‌ای نیز شناخته می‌شود، شروع به کار می‌کنند، اما برای روشن کردن احتراق به یک کلید نیاز دارند.

سیم کشی گرم برای شروع نیازی به کلید ندارد. هنگامی که سیم ها را به درستی وصل کردید، دکمه احتراق را فشار داده و موتور روشن می شود.

روشن کردن موتورسیکلت
روشن کردن موتورسیکلت بدون کلید

آیا می توان موتورسیکلت را بدون کلید راه اندازی کرد؟

بله، شما می توانید موتورسیکلت را بدون کلید راه اندازی کنید، اما بستگی به قدمت موتورسیکلت و دانش شما از سیستم های الکتریکی آن دارد. در اصل، همه موتورسیکلت ها بدون کلید روشن نمی شوند، زیرا موتورسیکلت های مدرن برای جلوگیری از سرقت طراحی شده اند.

یک موتور سیکلت مدرن زمان زیادی را برای دور زدن سیستم استارت بدون کلید نیاز خواهد داشت.

خطرات احتمالی روشن کردن موتورسیکلت بدون سوییچ

کم خطرترین راه برای راه اندازی موتورسیکلت بدون کلید، سیم کشی آن است. این شامل دور زدن سوئیچ احتراق با یک سیم برای روشن کردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت است.

بزرگترین مشکل این روش این است که اکثر موتورسیکلت های مدرن یک سیستم محافظت در برابر سرقت مستقیم در سوئیچ جرقه نصب دارند که به شکل یک مقاومت سوئیچ احتراق است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
تقویت کاربراتور موتور سیکلت

یکی دیگر از مشکلات سیم کشی گرم می تواند پیدا کردن کانکتور کابل سوئیچ احتراق باشد. در موتورسیکلت های جدید و محافظت شده، ممکن است لازم باشد برخی از پنل‌ها را بردارید، در حالی که در برخی دیگر، مانند سوزوکی SV1000S، کانکتور زیر مخزن بنزین است.

اگر موتورسیکلت شما مقاومت سوئیچ احتراق را نداشته باشد، سیم کشی گرم کار می کند. شما می توانید به سرعت کلید احتراق را دور بزنید و موتورسیکلت خود را در چند مرحله ساده راه اندازی کنید.

آیا موتور موتور سیکلت برای روشن شدن نیاز به کلید دارد؟

برخی از دارندگان موتورسیکلت قدیمی ادعا می کنند که می توانند موتورسیکلت خود را با فشار دادن یا ضربه زدن بدون کلید روشن کنند. اما بعید است که موتور موتورسیکلت بدون کلید روشن شود زیرا کلید استارتر باید موتور را بچرخاند.

بدون روشن کردن کلید موتور سیکلت جرقه ای ایجاد نمی شود و در نتیجه موتور روشن نمی شود. این برای موتور سیکلت های 2 زمانه یا 4 زمانه اعمال می شود. بدون جرقه به این معنی است که موتور موتور سیکلت روشن نمی شود.

با این وجود، موتورسیکلت های موتورکراس کلید ندارند، به این معنی که می توانید بدون کلید آنها را راه اندازی کنید.

چگونه یک موتور سیکلت را بدون کلید راه اندازی کنید:

در ادامه مراحل مختلف نحوه راه اندازی موتورسیکلت بدون کلید را توضیح می دهیم:

یک سیم کوتاه را در دستتان بگیرید و روکش لاستیکی یا پلاستیکی را در دو طرف آن جدا کنید.

  • پوشش سیستم جرقه زنی را بردارید

زیرا موتور سیکلت شما برای شروع به سیستم جرقه زنی بستگی دارد. برخلاف موتورسیکلت های قدیمی، موتورسیکلت های جدید دارای پوشش هایی هستند که از سیستم سیم کشی احتراق محافظت می کند. پس از برداشتن درپوش جرقه زنی، قدم بعدی یافتن محل سیستم جرقه زنی است.

برای تعیین سیستم جرقه زنی مناسب می توانید به دفترچه راهنمای موتورسیکلت مراجعه کنید. از طرف دیگر، سیستم سیم کشی احتراق را برای مدل موتورسیکلت خود به صورت آنلاین جستجو کنید. اکثر موتورسیکلت های مدرن آن را در یک سوکت سیم کشی قرار می دهند.

  • سوکت/درپوش سیم کشی را پیدا کنید.

درپوش سیم کشی را بررسی کنید تا زمانی که متوجه شوید که سیم های سه رنگ با یک کلاه/سوکت سیم کشی پلاستیکی به کجا ختم می شوند. درپوش سیم کشی ممکن است حاوی گروه دیگری از سیم ها باشد که به آن وصل شده اند.

  • سوکت/درپوش سیم کشی را جدا کنید.
پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی

درپوش به صورت گروهی سیم ها را می پوشاند و این سیم ها قسمت های مهم موتورسیکلت را به سیستم جرقه زنی آن متصل می کند.

سیم ها باید از طرف مقابل سوکت یا کلاهک بیایند. همچنین مطمئن شوید که از درپوشی که مستقیماً به موتور سیکلت وصل می شود استفاده کنید زیرا ممکن است کلاه های سیم کشی مشابهی روی موتور سیکلت شما وجود داشته باشد.

توجه داشته باشید که ممکن است دو کلاهک را ببینید – یکی از درپوش ها و دیگری متصل به دسته. سیم های متصل به فرمان مهم نیستند.

  • Speaker Wire را در سوکت قرار دهید

بگذارید سیم جرقه آویزان شود، قسمت پایین سیم کشی را پایین نگه دارید. حالا Speaker Wire را خم کنید و یک سر آن را در یکی از نقاط اتصال سوکت درپوش قرار دهید.

انتهای دوم را در نقطه اتصال دیگر یا چشمی سوکت درپوش قرار دهید. اگر موتورسیکلت همراه با کلیک موتور روشن نشد، دو سر سیم ها را در چشم ها یا نقاط اتصال مختلف قرار دهید تا کار کند.

  • دکمه احتراق را فشار دهید

وقتی موتور کلیک کرد و روشن شد، دکمه احتراق روی دریچه گاز را فشار دهید تا موتور موتورسیکلت بدون کلید روشن شود.

راه اندازی موتورسیکلت
راه اندازی موتورسیکلت بدون کلید

سوالات متداول نحوه راه اندازی موتورسیکلت بدون کلید

وقتی کلید موتورسیکلت خود را گم می کنید چه باید بکنید؟

اگر کلید موتورسیکلت خود را گم کردید، با یک قفل ساز تماس بگیرید تا از کد سیلندر احتراق یا کل سیلندر احتراق موتورسیکلت برای جعل کلید جدید استفاده کنید. گزینه دیگر این است که با استفاده از VIN موتورسیکلت، یک کلید جایگزین برای موتور خود دریافت کنید.

سخن آخر

همانطور که توضیح داده شد، راه اندازی موتورسیکلت بدون کلید دیگر در موتورسیکلت های مدرن آسان نیست زیرا دارای سیستم محافظتی قوی تری هستند اما در موتورسیکلت های قدیمی، ممکن است شانس روشن کردن و راه اندازی موتورسیکلت خود را داشته باشید.

پیام بگذارید

تماس با ما