موتور هوندا ویو 125

موتور هوندا ویو

موتور هوندا ویو 125

هر چیزی که نشان Activa یا ویو داشته باشد برای هوندا یک تجارت جدی است. با این حال، فروش Activa 125 بسیار کمتر از آنچه که مدل 110cc هر ماه به فروش می رسد است، بنابراین این مدل خوبی برای هوندا بود. هوندا ماه‌ها پیش اعلام کرد که کل محدوده به سمت تزریق سوخت حرکت می‌کند، به این معنی که ما برای افزایش قیمت تخمینی ۱۰ تا ۱۵ درصدی آماده شده‌ایم.

بسیار خوب، این آخرین مورد از جناس های مربوط به دما است، اما موضوع اینجاست – هر دستگاه با ظرفیت کوچکی که به BS6 حرکت می کند بسیار گران تر می شود. هوندا تصمیم گرفته است که اولین اسکوتر هندی BS6 را در قالب Activa 125 BS6 که در اینجا مشاهده می کنید، عرضه کند. بابت برداشتن اولین قدم از آنها قدردانی می کنیم، اما اکنون بیایید دریابیم که با این همه پول اضافی که باید خرج کنید، چه چیزی به دست می آورید.

موتور هوندا 125
هوندا ویو 125

 سوار شدن بر یک دوچرخه مطابق با BS6 چه حسی دارد؟

هوندا کار زیادی برای آن انجام داده است و اعداد حفره‌ای x stroke موتور از 52.4 x 57.9 mm به 50 x 63.1 mm تغییر کرده است. ظرفیت کلی آن خیلی متفاوت نیست، در 124 سی سی، اما موتور در حال حاضر سرعت بسیار طولانی تری دارد، و البته، در حال حاضر تزریق سوخت است. فراتر از این، هوندا همچنین برای کاهش تلفات ناشی از اصطکاک و وزن برخی از قطعات داخل موتور کار کرده است. با این حال، در برگه مشخصات، رقمی که ابتدا متوجه خواهید شد کاهش قدرت است، از 8.63 اسب بخار به 8.29 اسب بخار. گشتاور نیز کاهش یافته و از 10.54 نیوتن متر به 10.3 نیوتن متر رسیده است. Activa هرگز یکی از اسکوترهای 125 سی‌سی سریع‌تر نبوده و با این اسکوتر تغییری نکرده است، به خصوص وقتی در نظر بگیرید که اکنون 3 کیلوگرم سنگین‌تر است.

آنچه قدم مثبت به جلو برداشته است، بهبود محسوس در اصلاح موتور، هم از نظر صدا و هم از نظر احساس است. سیستم استارت بی‌صدا جدید هوندا موتور استارت معمولی را با استارت «ژنراتور AC» جایگزین می‌کند و این بدان معناست که دیگر صدای مش‌بندی دنده وجود ندارد. در ابتدا عجیب است، اما شما به سرعت از فرآیند فشار دادن دکمه استارت و روشن کردن موتور به آرامی و بی صدا خوشتان می آید – اسکوترهای بیشتری باید این را داشته باشند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
آیا هوندا قابل اطمینان ترین موتور سیکلت است؟
موتور هوندا
مشخصات موتور هوندا

ویژگی های موتور Activa 125

  • در حرکت، جدای از نرمی اضافی، همه چیز بسیار آشنا به نظر می رسد. انتقال نیرو نیز بسیار نرم و بدون هیچ گونه ضربه ای است. عملکرد در بهترین حالت مناسب است و دقیقاً مانند قبل، موتور شروع به احساس فشار کمی تا 70 کیلومتر در ساعت می کند، با 90 نشان داده شده حداکثری است که هنگام نشستن عمودی خواهید دید. تست‌های vbox ما زمان 0-60 کیلومتر در ساعت را 11.2 ثانیه نشان می‌دهد که حدود 3 ثانیه کندتر از سریع‌ترین اسکوتر در این بخش، TVS Ntorq 125 است.
  • بقیه تجربه سواری نیز بسیار شبیه است، زیرا شاسی تقریباً بدون تغییر است. اکتیوا با لاستیک‌های نسبتاً نازک در دو انتها و ترکیبی از چرخ جلوی 12 اینچی و چرخ واقعی 10 اینچی، در سرعت سواری در شهر بسیار چابک است، اما وقتی سریع در یک خط مستقیم یا در گوشه‌ای سوار می‌شود، بسیار چابک است. کیفیت سواری و عملکرد ترمز هر دو مناسب هستند، اما هیچ کدام برجسته نیستند. موقعیت سواری نیز تغییر نکرده است و در حالی که صندلی خوب و راحت است، فرمان هنوز برای سواران قد بلند خیلی پایین است.
  • Activa 125 پس از آن همچنان انتخاب معقولی در بخش برای افرادی است که به دنبال یک راه حل عملی هستند، اما از نظر عامل سرگرم کننده کار زیادی انجام نمی دهد. چیزی که تغییر کرده این است که تعدادی ویژگی جدید وجود دارد که هدف آنها افزایش حس یک تجربه برتر است. به غیر از استارت موتور صاف، یک ویژگی قطع موتور در حالت ایستاده جانبی نیز دارد و درپوش پرکننده سوخت به یک مکان خارجی راحت‌تر منتقل شده است. مدل برتری که ما سوار آن شده‌ایم حتی یک سیستم استارت-استاپ غیرفعال دارد که کاملاً یکپارچه کار می‌کند.
  • اگر بیش از 3 ثانیه توقف کنید، موتور به طور خودکار خاموش می شود و زمانی که زمان حرکت فرا می رسد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دریچه گاز را بچرخانید و به سرعت به سمت بالا حرکت می کند. دو مدل برتر دارای یک چراغ جلو LED جدید هستند که بسیار متوسط ​​است، اما آنها همچنین دارای یک دسته ابزار جدید با صفحه نمایش دیجیتال برای زمان، یک متر سفر، بهره وری سوخت و یک گیج فاصله تا خالی هستند.
  • Activa 125 همچنین دارای تغییرات بصری است، با طراحی مجدد قسمت چراغ جلو، یک جعبه دستکش کوچک جدید در جلو (که نسبتاً ضعیف به نظر می رسد) و مقداری پاشیده شدن کروم در جلو و جانبی سطوح کیفیت مناسب است، و در حالی که چند شکاف ناهموار پانل وجود دارد. قابل مشاهده با بازرسی دقیق، چیزها کم و بیش همان چیزی است که شما نسبت به قیمت انتظار دارید. مدل پایه با ترمزهای درام و چرخ های فولادی، اکنون 67490 روپیه قیمت دارد که 6300 روپیه افزایش قیمت دارد. با این حال، اگر ترمز دیسکی می‌خواهید، چاره‌ای ندارید جز اینکه به سراغ مدل برتر بروید، که اکنون قیمت آن 74490 روپیه است، یعنی 9000 روپیه افزایش قیمت نسبت به قبل.
پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
6 علامت هشداردهنده مشکل تعلیق در موتورسیکلت

این افزایش قیمت قابل انتظار بود، اما فکر نمی‌کنم انتظار داشتن یک ترمز دیسکی به صورت استاندارد در سراسر محدوده غیرمنطقی باشد. یک مشتری Activa معمولاً یک تجربه سواری بدون سر و صدا می‌خواهد و ممکن است به اندازه عملکرد ترمز مطمئن به ویژگی‌های اضافه‌شده اهمیتی ندهد. در حال حاضر، آنها حرف زیادی در این مورد ندارند.

موتور Activa 125
ویژگی های موتور Activa 125

نتیجه گیری

به طور خلاصه، Activa 125 به روز رسانی نسبتاً قابل توجهی برای BS6 دریافت کرده است و فقط یک مسئله زمان است که بقیه محدوده از این روند پیروی کنند. اگر به نرمی و ویژگی‌های اضافه شده اهمیت می‌دهید، آنچه را که این به‌روزرسانی به ارمغان می‌آورد دوست دارید، اما اگر این موارد چیزهایی نیست که به آن علاقه‌مندید، زمان زیادی برای تهیه مشخصات مقرون‌به‌صرفه‌تر BS4 باقی نمانده است.

پیام بگذارید

تماس با ما