هوندا در مقابل موتور سیکلت های هندی

موتور هوندا یا هندی؟

هوندا در مقابل موتور سیکلت های هندی

هوندا موتور کورپوریشن توسط یک شرکت خوشه‌ای ژاپنی چندملیتی تولید شده است، که از لحاظ طراحی و تولید موتورسیکلت، خودرو و موتور خودرو در جهان شناخته شده‌است. هوندا در سال ۱۹۴۸ توسط سوییشیرو هوندا تأسیس شد و از سال ۱۹۵۹ تاکنون، بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان می‌باشد که علاقه مندان زیادی پیدا کرده است. همچنین لازم به ذکر است که این شرکت با تولید ۱۴ میلیون موتور خودرو در سال، به‌عنوان بزرگترین سازنده موتورهای درون‌سوز جهان، شناخته می‌شود.

هوندا به‌جز صنعت خودروسازی، در حوزه‌های دیگر، همچون تولید موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت، قایق‌های موتوری، پمپ‌های آب، تجهیزات الکتریکی، تیلرها، ژنراتورها، ربات و تجهیزات انتقال برق نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.

شرکت هوندا نخستین خودروساز ژاپنی بود، که اقدام به تولید خودروهای لوکس، تحت برند اکیورا نمود و شرکت‌های تویوتا و نیسان نیز با الگوبرداری از هوندا، اقدام به راه‌اندازی برندهای لکسوس و اینفینیتی کردند.

اکنون هوندا موتور پس از گروه فولکس‌واگن، تویوتا، استلانتیس، جنرال موتورز، هیوندای موتور، فورد موتور و نیسان به‌عنوان هشتمین خودروساز بزرگ جهان به‌شمار می‌آید.

موتور هندی یا هوندا؟
انتخاب بین موتور هندی و هوندا

Polaris در سال 2013 یک شرکت را در هند را خریداری کرد و این برند را به یکی از معتبرترین برندهای آمریکایی تبدیل کرد. هوندا تجربه بیشتری در طراحی و ساخت موتورسیکلت دارد و موتورهایش در جاده ها با 400000 مایل ساعت دارد. Polaris Indian می توانند بیش از 100000 مایل دوام بیاورند. Polaris هندی از نظر تئوری به قدمت هوندا است.

با این حال، هوندا در طول 3 تا 4 دهه وقفه ای که انجام داد، تحقیق کرد، آزمایش کرد، تغییرات مختلفی را ایجاد کرد و موتورهای جدیدی را تولید کرد و آن ها را بهبود بخشید.  گفته می شود، Polaris نیروی مهندسی پشتوانه کشور هند است و آنها از دهه 50 یک تولید کننده خودرو قابل اعتماد بوده اند.

موتور پلاریس هندی دارای سیستم تعلیق عالی، صندلی‌ها و میله‌های ارگونومیک‌تر و عملکرد تهاجمی دریچه گاز V-twin است که این موتور مدال راحتی و سبک را می گیرد. با این حال، موتورهای هوندا به دلیل دوام بیشتر شهرت دارند.

موتور هوندا در مقابل هارلی

یک هوندا به طور متوسط ​​150000 مایل دوام می آورد، اما هونداهایی وجود دارند که تا 400000 هزار مایل روی کیلومترشمار پیموده اند، به این معنی که آنها نسبت به هارلی هایی که بیش از 100000 مایل می توانند دوام بیاورند بیشتر دوام می آورند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
9 نکته مهم در هنگام خرید موتور هوندا که نباید فراموش کنیم

هارلی اولین برندی است که ما به موتورسیکلت در ایالات متحده فکر می کنیم، اما هوندا برای صنعت ساخت موتور بیشتر از خودروها انجام داده است. هوندا سالانه بیش از هر برند دیگری موتور می‌سازد و بودجه‌های زیادی برای تحقیق و توسعه اختصاص داده شده است. از سوی دیگر، هارلی از سال 1903 موتورهایی را با این شعار می‌سازد که «اگر خراب نشد، آن را تعمیر نکن». تجربه، آزمایش و ساختار پیشرفته باعث می شود که هوندا بیشتر از هارلی دوام بیاورد.

خرید موتور هوندا
موتور هوندا در مقابل هارلی

موتور هوندا در مقابل Triumph

تریومف و هوندا در بخش های مهندسی و قابلیت اطمینان دودسته هستند. با این حال، در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن قطعات هوندا به آنها اطمینان بیشتری می دهد که می تواند دوام بیشتری داشته باشد.

Triumph دارای یک بخش مهندسی پیشگامانه است که مانند هوندا بودجه برای تحقیق و توسعه اختصاص داده است. در این مورد، صرفاً مقیاس عملکرد هوندا است که به آنها مزیت می دهد. هوندا کارخانه ها و نمایندگی هایی در سرتاسر جهان دارد.

با Triumph، ممکن است یک یا دو هفته منتظر باشید تا آن قطعات ارسال شوند. عملیات کوچک و نجیب تریومف، برند را مجبور می کند تا برای قطعات نیز هزینه بیشتری بپردازد.

و در مورد قطعات پس از فروش، گزینه های بی شماری برای ارتقاء موتور هوندا وجود دارد، در حالی که بازار قطعات جانبی Triumph کمی باریک تر است. آپشن‌های بیشتر و قطعات ارزان‌تر به این معنی است که هوندا در صورت بروز مشکل به‌سرعت تعمیر می‌شود.

این یک تماس سخت بود، اما واقعیت این است که هوندا گلدوینگ را تولید می کند، موتورهایی که به طور معمول 300000 مایل را بدون مشکل طی می کند.

آیا موتورسیکلت های هوندا قابل اعتماد هستند؟

موتورسیکلت هوندا بسیار قابل اعتماد است، به شرطی که شما از خدمات معمول آن پیروی کنید، آن را به درستی ذخیره کنید و به طور منظم و مسئولانه سوار آن شوید. بررسی‌های هوندا کلیک نشان داده است که موتورهای هوندا یکی از پایین‌ترین درصد خرابی را دارند.

هرچه نرخ تعمیرات برند موتور در هر مقدار مایل کمتر باشد، قابل اعتمادتر در نظر گرفته می شوند. آسیب پذیرترین بخش موتور، سیستم های الکترونیکی آن است.

  • خرابی الکترونیکی عامل 24 درصد از کل تعمیرات موتورسیکلت است.
  • تعمیر لوازم جانبی 19 درصد است
  • 18 درصد برای سیستم های ترمز
  • 13 درصد از تعمیرات ناشی از خرابی سیستم سوخت است.
پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
زمان تعویض صفحه کلاچ موتورسیکلت

با استفاده از این داده ها، می توان گفت که حفظ وسایل الکترونیکی، لوازم جانبی، ترمزها و سیستم های سوخت، هوندای شما را از نظر قابلیت اطمینان بالاتر از جمعیت قرار می دهد.

برندهای ژاپنی موتورسیکلت همگی در دسته بندی قابلیت اطمینان این مطالعه قرار دارند، از جمله هوندا.

یک نظرسنجی گزارش مصرف‌کننده در سال 2015 نشان داد که موتورسیکلت‌های هوندا دارای نرخ خرابی بسیار پایین 12 درصدی هستند که آن‌ها را به یکی از معتبرترین برندهای موتورسیکلت در بازار تبدیل می‌کند.

موتورسیکلت های هوندا از اواخر دهه 1950 وجود داشته اند، و علاوه بر عملکرد بالا و ویژگی های فنی پیشرفته، هوندا در سرتاسر جهان به عنوان یکی از معتبرترین برندهای موتورسیکلت شناخته می شود.

موتور هندی بهتر است یا هوندا؟
موتور هندی بهتر است یا موتور هوندا؟

رایج ترین مشکلات هوندا چیست؟

شایع ترین شکایات صاحبان موتورسیکلت هوندا شامل نبود سوئیچ کشتن موتور در مدل های مختلف، ناهماهنگی مراکز خدمات نمایندگی و تعویض دنده یا عملکرد خشن گیربکس است. به طور کلی، هوندا یکی از معتبرترین برندهای موتورسیکلت در بازار است و در هنگام بروز مشکل یکی از پاسخگوترین برندهای موتورسیکلت است.

با این حال، سه شکایت رایج در مورد موتورسیکلت های هوندا عبارتند از:

1. مدل های بدون سوئیچ kill

به گفته برخی از علاقه مندان به موتور سیکلت هوندا در هند، جایی که این برند بازار بزرگی دارد، موتورهای آنها با سوئیچ kill عرضه نمی شود.

“سوئیچ kill” کلیدی است که بدون توجه به موقعیت کلید احتراق، موتور را بلافاصله خاموش می کند که این یک ویژگی ایمنی است.

با این حال، سوئیچ kill فقط برای مواقع اضطراری استفاده می شود تا در طول ریپ های روزانه آن را از دست ندهید.

2. نمایندگی ها و مراکز خدمات ناسازگار

هوندا یک برند بزرگ است که در سرتاسر جهان از این برند در محصولات استفاده می کنند. به گفته مشتریان بین المللی هوندا، برخی از مناطق مکانیک خود را با استانداردهای بالاتری نسبت به سایرین نگه می دارند.

3. جابجایی سخت:

باز هم، این فقط برای مدل‌های خاص صدق می‌کند، اما ما با شکایت‌هایی در مورد تعویض سخت در مدل‌های سال خاصی از هوندا مواجه شده‌ایم. تعویض دنده سخت می تواند ناشی از نگهداری ضعیف باشد، یعنی استفاده از روغن قدیمی یا کم از طریق گیربکس شما. مطمئن شوید که با برنامه خدمات هوندا که در دفترچه راهنمای مالک خود ذکر شده است.

پیام بگذارید

تماس با ما