نکات مهم در انتخاب آینه موتورسیکلت که باید بدانیم!

نکات مهم در انتخاب آینه موتورسیکلت که باید بدانیم!

نکات مهم در انتخاب آینه موتورسیکلت

آینه موتورسیکلت برای دید بهتر موتورسوار به قسمت عقب تعبیه شده است و ممکن است در اثر حادثه شکسته شود و یا حتی به مرور دچار خرابی شود و موتورسوار دید خوبی نداشته باشد. موتورسیکلت ها انواع مختلفی دارند و مدل آینه های آنها نیز متفاوت است‌ و در هنگام خرید آینه جدید باید آینه ای متناسب با موتورسیکلت خود انتخاب و خریداری کنید. در این مقاله می خواهیم به نکات مهم در انتخاب آینه موتورسیکلت بپردازیم‌. با نمایندگی هوندا همراه باشید.

آینه موتورسیکلت

آینه موتورسیکلت برای دید بهتر موتورسوار تعبیه شده است و در هر طرف موتورسیکلت یک آینه در قسمت جلویی نصب شده است. بعد از مدتی که از موتورسیکلت تازه خود استفاده می کنید متوجه خرابی و عدم استفاده درست از آینه ها خواهید شد و در نتيجه احتیاج به تعویض آن وجود دارد و باید متناسب با موتورسیکلتتان انتخابی درست داشته باشید.

نکات مهم در انتخاب آینه موتورسیکلت

نوع و مدل موتورسیکلت در هنگام تعویض آینه موتورسیکلت بسیار مهم است و نشان می دهد که چه قطعاتی برای نگه داشتن آینه باید خریداری کرد. آینه موتورسیکلت انواع مختلفی دارد و می توان گفت که برخی از موتورسیکلت ها آینه های اسپرت نیاز دارند و برخی مدل های دیگر برای آنها مناسب است. موتورسیکلت در اشکال هندسی گرد، بیضی مستطیل و ‌‌… در بازار به فروش می رسند.

آینه های ال ای دی

آینه ها دارای انواع مختلفی هستند و بهتر است از نمونه ال ای دی آن استفاده کرد. آینه های ال ای دی وضوح تصویر بالایی دارند و دید خوبی برای راکب به همراه دارند‌. خصوصا در مکان ها خیلی تاریکی این آینه ها کمک زیادی خواهند کرد.

جنس آینه

قاب آینه از جنس فلزی و پلاستیکی می باشد و در هنگام خرید آینه هایی که قاب فلزی دارند به ضد زنگ بودن آن توجه کنید.

زیبایی آینه موتورسیکلت

آینه باید ظاهر زیبایی به موتورسیکلت شما ببخشد و این زیبایی یکی از نکات مهمی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. همچنین باید توجه داشته باشید که زیبایی در کنار استحکام مهم است و صرفا زیبایی مهم نیست. هر چقدر آینه مستحکم و مقاوم‌تر باشد کمتر دچار شکستگی می شود و نیازی به تعویض مجدد آینه وجود ندارد. خصوصا موتورسیکلت های سنگین و نیمه سنگین باید آینه های مقاوم داشتن باشند تا در صورتی قرار گرفتن در معرض باد شدید نشکنند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
کدام موتورهای هوندا بعنوان موتور پلیس در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

وزن آینه موتورسیکلت

آینه نه باید سنگین باشد و نه سبک. به طور کلی آینه های سنگین طرفداران زیادی ندارد و همچنین آینه سبک بی کیفیت هستند. پس بهتر است آینه ای انتخاب کنید تا وزن متعادلی داشته باشد و با کیفیت باشد.

اندازه پایه آینه

اندازه پایه نیز بسیار مهم می باشد و در صورتی که پایه کوچک و بزرگ باشد در نصب آینه با مشکل مواجه خواهید شد. خصوصا خرید آینه برای موتورسیکلت های اسپرت به دقت بالایی احتیاج دارد.

قابلیت تنظیم

بهتر است آینه ها قابل تنطیم باشند و راکب بتوان آن را تنظیم کند. البته آینه های ساده ای میز در بازر وجو دارد که تنطیم نمی شود و نمی توان زاویه و موقعیت قرار گیری آینه را تغییر داد.

رنگ آینه

رنگ آینه نیز باید متناسب با رنگ موتورسیکلت شما باشد و هارمونی جذابی را ایجاد کند‌‌. آینه موتورسیکلت در رنگ های مختلفی تولید می شود و می توان با توجه به سلیقه خود و متناسب با موتورسیکلت رنگ دلخواهی را انتخاب نمود.

 

نصب آینه موتورسیکلت

 در ابتدا به نکات مهم در انتخاب اینه موتورسیکلت پرداختیم و در ادامه به چگونگی نصب آینه موتورسیکلت به صورت مرحله به مرحله خواهیم پرداخت.

مرحله اول

با نصب درست آینه ها دید بهتری به پشت خواهید داشت و فقط در ابتدا خریدی درست باید انجام دهید. خرید آینه های محدب به شما کمک می کند تا دید بهتری داشته باشید.

 مرحله دوم

در ابتدا آینه قدیمی را باید باز کنید. برای اینکار با آچار مناسب مهره قفلی و قسمت پایین آینه را بردارید و سپس میله آینه را از قسمت پایه جدا کنید. در صورت که پیچ آینه دچار زنگ زدگی شده باشد و به راحتی باز نشد کمی روغن موتور به آن بزنید تا نرم شود و به راحتی باز گردد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
هوندا زد بی (Honda ZB‎)

مرحله سوم

در قسمت انتهایی فرمان وزنه های انتهای میله را بردارید. همچنین درپوش انتهای روی دستگیره نیز باید برداشته شود. در صورت بسته بودن دستگیره ها در قسمت انتها دوباره آنها را باز و دوباره وصل نمایید‌.

مرحله آخر

برای نصب آینه جدید باید ابتدا رزوه انتهای فرمان را مشاهده کرد و سپس میله آینه جدید را در قسمت رزوه دار انتهای فرمان قرار دهید و همچنین می توانید از پیچ برای اتصال میله نیز استفاده کنید. همچنین برای پر کردن فضای خالی بین آینه و تا انتها فرمان می توانید از پیچ کله قارچی استفاده نمایید.

جمع بندی نهایی

وسایل نقلیه چه خودرو و چه موتورسیکلت برای دید بهتر قسمت عقب موتورسیکلت خود دو آینه در دو طرف خود دارند که در قسمت جلویی تعبیه شده آمد. در موتورسیکلت آینه ها در کنار فرمان قرار گرفته اند و ممکن است در اثر عوامل مختلفی خراب شوند یا بشکنند و نیاز به آینه جدید داشته باشند. در بازار آینه های زیادی با اشکال هندسی مختلف وجود دارد که می توان متناسب با نوع و مدل موتورسیکلت آینه جدیدی خریداری کرد. در هنگام خرید آینه باید به نکاتی توجه کرد که می توان به وزن آینه، جنس آینه، رنگ و استحکام اینه، اندازه پایه و … اشاره نمود. نصب آینه موتورسیکلت اصلا سخت نیست و با باز کردن پیچ های آینه قدیمی می توام آن را باز کرد و بعد نوبت نصب آینه جدید است که میله آینه را در قسمت انتهایی فرمان در قسمت رزوه دار می توان نصب نمود.

پیام بگذارید

تماس با ما