موتورسیکلت نیکد چیست؟

موتورسیکلت نیکد چیست؟

موتورسیکلت نیکد چیست؟

موتورسیکلت وسیله نقلیه ای دو چرخ می باشد که انواع مختلفی دارد و برای مسافرت، مسابقه، تردد در داخل شهر و … می توان از آن استفاده نمود. برخی از موتورسیکلت ها حجم بالایی دارند و به اصطلاح به موتورسیکلت های سنگین معروف هستند و بیشتر در مسابقات از آنها استفاده می شود. امروزه موتورسیکلت های نیکد جزو کلاس های موتورسیکلت می باشد که پوششی ندارند. این موتورسیکلت فاقد فلاپ هستند و قطعات با طراحی عالی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند که به زیبایی آن افزوده اند. در مقاله به موتورسیکلت های نیکد خواهیم پرداخت. با نمایندگی هوندا کلیک در ادامه این مقاله همراه باشید.

موتورسیکلت نیکد چیست؟

موتورسیکلت ها در گذشته بدون پوشش بودند و بعد طراحان و تولیدکنندگان موتورسیکلت قطعاتی از جنس پلاستیک، فایبر گلاس و فیبر کربن به نام فلاپ تولید نمودند و قطعات موتورسیکلت را از دیدها پنهان نمودند از جمله مزایای فلاپ ها می توان به جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل قطعات، ورود باد، آیرودینامیک بهتر، سوخت کمتر و … اشاره کرد. امروزه موتورسیکلت هایی تولید و روانه بازار می شوند که قسمتی از آنها با فلاپ پوشیده شده است و در قسمت های دیگر قطعات با آرایشی زیبا کنار هم قرار گرفته اند که به آن ها موتورسیکلت های نیکد گفته می شود. نیکد یه معنای برهنه است و ممکن است کاملا موتورسیکلت بدون فلاپ باشد و تمامی قطعات در معرض دید قرار بگیرند. این موتورسیکلت ها بسیار رایج شده اند و تفاوت چندانی با موتورسیکلت های معمولی ندارد.

ویژگی موتورسیکلت های نیکد

این کلاس موتورسیکلت ویژگی های زیادی دارد که به آنها خواهیم پرداخت.

برای همه‌ی افراد مناسب می باشد و همه می توانند سوار آن شوند. به دلیل پایین بودن ارتفاع صندلی این موتورسیکلت ها افراد تازه کار و مبتدی می توانند از آن استفاده کنند و به حالت عمودی بر روی موتورسیکلت قرار بگیرند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
تفاوت اصلی موتور سیکلت های هوندا و هارلی دیویدسون چیست؟

این موتورسیکلت های اسپرت سرعت بالایی دارند و افراد حرفه ای برای موتورسواری می توانند از آن استفاده کنند. 

موتورسیکلت های نیکد سواری راحتی دارد و استفاده روزانه در خیابان می توانی از آن استفاده نمایید. به طور کلی این موتورسیکلت ها باریکتر، کمی سبک تر و سریع تر از موتورسیکلت های دیگر می باشد.

تفاوت موتورسیکلت های نیکد و موتورسیکلت های فلاپ دار

این موتورسیکلت ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند که عبارتند از:

در هنگام تعمیرات ساده موتورسیکلت موتور سوار خود نمی تواند فلاپ ها را جدا کند. در صورتی که برای تعویض روغن نیز نیاز به برداشتن فلاپ وجود دارد. فلاپ هایی که در جلو موتورسیکلت قرار دارند برای سرعت های بالای ۱۶۰ کیلومتر در ساعت لازم است و در سرعت های کم موتورسواران ترجیح می دهند که فلاپ و شیشه جلو را بردارند. جداسازی فلاپ ها سخت می باشد و نیاز به مهارت دارد. لازم به ذکر است که هزینه فلاپ ها بسیار بالاست و در صورت صدمه دیم هزینه بالایی برای تعویض و تعمیر باید صرف گردد. 

وجود فلاپ ها موتورسیکلت را در برابر باد مقاوم می سازد و در نتیجه مصرف سوخت موتور نیز کاهش پیدا می کند و همچنین در سرعت های بالا به کاهش دور موتور می انجامد. فلاپ ها محافظت کننده قطعات نیز می باشند.

کم بودن فاصله موتورسیکلت های فلاپ دار از زمین، هزینه بالا تعمیر آنها در صورت آسیب، اشغال فضای زیادتر از جمله تفاوت های بارز این موتورسیکلت ها با موتورسیکلت های نیکد می باشد و همچنین برخی افراد از نظر زیبایی شناختی این نوع موتورسیکلت ها را نمی پسندند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور سیکلت هوندا PCX

این نوع موتورهای برای چه کسانی مناسب هستند؟

جوانان بیشتر در کنار راحتی در سواری به زیبایی موتور علاقه دارند و بیشتر جوانان خریداری این موتورسیکلت ها هستند‌. با خرید این موتورسیکلت ها هم می توانید در داخل شهر تردد داشته باشید و هم به مسافرت های کوتاه به خارج از شهر بروید. در مسافرت های طولانی امکان استهلاک زیاد موتور و همچنین ایجاد کمر درد وجود دارد.

 

چند نمونه از موتورسیکلت های نیکد

شرکت های زیادی دست به تولید این نوع موتورسیکلت ها زده اند و از جمله موتورسیکلت های برتر در این کلاس می توان به بی ام و مدل M1000R، هوندا CB650R، ام وی آگوستاRRLH44  800، ب ام و ویژن مدل Next 100 اشاره کرد.

 

جمع بندی نهایی

موتورسیکلت های نیکد از جمله موتورسیکلت های تازه تولید شده توسط شرکت های موتورسازی می باشند که قطعات با آرایش مناسب و به صورت منظم و زیبا در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به زیبایی بیشتر موتورسیکلت ها افزوده اند. این موتورها انعطاف پذیر هستند و در داخل شهر و خارج شهر بر روب جاده های آسفالت می توان از آن استفاده کرد. این موتورسیکلت ها ارتفاع کمی دارند و برای افراد تازه کار مناسب هستند.

همچنین به دلیل سرعت بالایی که دارند موتورسواران حرفه ای نیز می توانند از آنها استفاده کنند. این موتورسیکلت نسبت به موتورسیکلت های دیگر باریکتر، سلک تر و چابک تر هستند.

تفاوت موتورسیکلت های نیکد با موتورسیکلت های دیگر که دارای فلاپ هستند می توان به کاهش فاصله آنها از زمین، تعمیرات هزینه بر، اشغال فضای بیشتر در هنگام پارک کردن و … اشاره کرد.

پیام بگذارید

تماس با ما