طلق موتورسیکلت و باک موتورسیکلت را بشناسیم.

تقویت موتورسیکلت

طلق موتورسیکلت را بشناسیم.

 موتورسیکلت دارای اجزاء مختلفی است که برخی اساسی و مهم هستند و برخی در دسته لوازم جانبی قرار دارند و نصب آنها بر روی موتورسیکلت به بهبود عملکرد آن کمک خواهد کرد. طلق موتورسیکلت در دسته لوازم جانبی قرار دارد که در صورت نصب آن به عملکرد موتور و همچنین دید راکب موتور کمک خواهد کرد.

طلق به موتورسواران کمک خواهد کرد تا از وزش باد شدید در امان باشند و مانعی بین چشم ها و باد خواهد بود. در این مقاله به طلق موتورسیکلت و انواع آن می پردازیم‌. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

طلق موتورسیکلت چیست؟

برای حفاظت از موتورسواران طلق نصب می شود و در صورت وزش باد شدید محافظت از چشمان را بر عهده دارد. همچنین از ورود گرد و غبار و حشرات نیز به داخل چشم ها جلوگیری می کند‌. به طور کلی می توان گفت برای ایمنی فرد راننده و جلوگیری از تصادفات نصب می شود و بسیار کاربردی و مهم می باشد.

نکات مهم در هنگام خرید طلق موتورسیکلت

در هنگام خرید طلق باید به نکاتی توجه داشت تا بتوان خرید مطمئن و خوب را تجربه کرد.

جنس طلق

باید در هنگام به جنس طلق توجه داشته باشید. طلق هایی که در بازار وجود دارند از جنس پلاستیک شیشه ای یا کربن هستند. طلق های کربنی انعطاف پذیری بالاتری نسبت به طلق های پلاستیکی شیشه ای دارند و برای موتورسیکلت های هوندا بیشتر از این جنس طلق استفاده می شود.

شفافیت

در هنگام خرید به شفافیت طلق نیز دقت کنید. طلق های غیر شفاف مانع از دید شما خواهند شد و در صورت عدم دید درست ممکن است تصادف رخ دهد. طلق های تار یا نیمه شفاف برای موتورسیکلت به هیچ وجه انتخاب نکنید.

قوس طلق

همه ی طلق های موجود در بازار دارای قوس هستند و این قوس نشانگر هدایت جریان هوا می باشد و بر روی سرعت موتورسیکلت تاثیر گذار است. اگر قوس طلق بیشتر باشد سرعت موتورسیکلت به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند‌ و در نتیجه امنیت موتورسوار را در پی دارد. طلق های استاندارد برای هر مدل موتورسیکلتی مناسب هستند و مشکلی ایجاد نخواهند نمود.

لوازم جانبی

طلق موتورسيکلت دارای وسایل جانبی نیز هستند. برخی از طلق ها دارای دستکش می باشند که دستان راکب را از سرما و آفتاب حفظ می کند. البته برخی این آپشن را دوست ندارند و ترجیح می دهند از آن استفاده نکنند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
تفاوت گشتاور موتور و قدرت موتور چیست؟

ضد خش بودن طلق موتورسیکلت

طلق های ضد خش را انتخاب کنید، زیرا در صورت برخورد ذرات موجود در هوا خط و خش ایجاد می شود و موجب دید ناکافی راکب خواهد شد.

نشکن بودن طلق

خرید طلق نشکن بسیار حائز اهمیت است. ممکن است در حین سواری موتور شما به زمین برخورد کند یا سنگ یا وسیله دیگری به طلق برخورد کند و اگر طلق موتورسیکلت شما نشکن باشد به راحتی دچار شکستگی نمی شود و ایمنی شما در هنگام رانندگی تضمین خواهد شد.

انعطاف پذیر بودن طلق موتورسیکلت

استفاده از طلق هایی که خشک نیستند در الویت قرار دارد. طلق های انعطاف پذیر نوعی طلق نشکن هستند که انعطاف بالایی دارند و در اثر انعطاف پذیری شکسته نمی شوند‌. طلق های منعطف به راحتی بر روی موتورسیکلت نصب می شوند.

یک تکه یا چند تکه بودن طلق موتورسیکلت

طلق ها به صورت یک تکه یا چند تکه به فروش می رسند. به این صورت که یک تکه از شیشه می باشد و در دو طرف از پارچه برای جلوگیری از وزش باد و … استفاده شده است. انتخاب این نوع طلق ها به سلیقه خود شما بستگی دارد و هر طور که دوست دارید و به مدل موتورسیکلت شما همخوانی دارد می توانید خرید کنید.

طریقه نصب طلق موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ سی سی

برای نصب طلق به لوازمی احتیاج است که عبارتند از:

  • طلق
  • میله نگه دارنده طلق
  • گیره هایی که باید روی فرمان نصب شوند.
  • پیچ و مهره برای اتصال گیره های فرمان
  • پیچ و مهره های اتصال طلق به میله های نگه دارنده
  • گیره های اتصال میله به طلق با پیچ و مهره
  • بادگیر چرم یا پلاستیکی
  • بست زیپی
  • پیچ و مهره برای اتصال طلق موتورسیکلت به بادگیر

برای نصب طلق  باید در مرحله اول گیره های بزرگی که بر روی فرمان نصب می شود را به میله های طلق با کمک پیچ و مهره نصب کنید. حال نوبت مستقر کردن گیره های بزرگ روی فرمان است که با پیچ و مهره بر روی فرمان به صورت آزاد باید نصب شوند. حال نوبت به اتصال میله ها به طلق موتورسیکلت می باشد.

باید در هر میله سه گیره انداخته شود و بعد با قرار دادن درست طلق در جلو موتور، گیره ها را با پیچ و مهره و واشر درون سوراخ های طلق ثابت کنید. توجه داشته باشید سر پیچ ها باید در سمت راننده قرار گیرد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
هوندا استید (Honda Steed): موتورسیکلتی برای لذت بردن از رانندگی

وقتی طلق را به میله ها متصل کردید پیچ های روی فرمان و روی طلق را سفت کنید تا باز نشود. البته سفت شدن زیاد پیچ و مهرهای متصل به طلق درست نیست زیرا ممکن است طلق موتورسیکلت ترک بردارد یا شکسته شود.

نصب بادگیر طلق موتورسیکلت

برای نصب بادگیر نیز قسمت پایین طلق محل نصب بادگیر می باشد که با سه سوراخ اتصال صورت می گیرد. به بالای بادگیر توجه کنید تا به صورت مساوی نصب شده باشد. حال با کمک یک میخ می توانید سوراخ های طلق را بر روی بادگیر سوراخ نمایید و پیچ و مهره را از آن رد کنید.

در قسمت جلو موتورسیکلت (زیر چراغ جلو) با بست زیپی دو طرف بادگیر را به هم وصل نمایید و با سیمبین یا قیچی اضافه بست را ببرید.

برای وصل کردن شیشه جلو نیز که به منظور کاهش انعکاس نور و دید بهتر نصب می شود باید از واشر مخصوص استفاده نمود و به طلق وصل کرد. به این صورت که واشر را به شیشه بچسبانید و سپس با کمی فشار آن را به طلق وصل کنید.

خرید طلق

برای خرید این محصول در بازار انواع زیادی وجود دارد و طبق سلیقه فردی خود می توانید انتخابی درست داشته باشید. فقط توجه کنید که ضد خش بودن و شفاف بودن طلق در اولویت اول قرار دارند و با یک بار خرید چندین سال ماندگاری را تجربه کنید.

هوندا کلیک عرضه کننده انواع لوازم جانبی و یدکی موتورسیکلت می باشد و شما می توانید محصول مورد نظر خود را از این فروشگاه اینترنتی خریداری کنید.

جمع بندی طلق موتورسیکلت

طلق موتورسیکلت برای تمامی فصول مناسب می باشد و بهتر است موتورسواران فقط در فصل زمستان از آن استفاده نکنند. به طور کلی این  طلق ها محافظ بدن در برابر بادهای سرد در فصل زمستان و بادهای گرم در فصل تابستان می باشند.

هوای گرم همچون هوای سرد ممکن است مشکلاتی ایجاد کند و استفاده از طلق موتورسیکلت راهکار خوبی برای جلوگیری از برخی مشکلات حاصل از هوای گرم می باشد.

طلق ها همچنین از چشم ها در برابر حشرات، ذرات معلق در هوا و … حفاظت می کند و از بروز تصادفات ناشی از دید نامناسب جلوگیری خواهد کرد.

پیام بگذارید

تماس با ما