عوامل تاثیر گذار بر سرعت موتورهای برقی

سرعت موتورهای برقی

عوامل تاثیر گذار بر سرعت موتورهای برقی

سرعت موتور به انجین موتور بستگی دارد و قدرت و توان عر موتورسیکلت متفاوت می باشد‌‌. سریعترین موتور برقی موتورسیکلتی می باشد که در مدت زمانی معلوم بتواند به حداکثر سرعت خود برسد. در این مقاله به عواملی که در سرعت موتورهای برقی نقش دارند خواهیم پرداخت. با نمایندگی هوندا کلیک همراه باشید.

موتورسیکلت های برقی

موتورسیکلت های زیادی هستند که برای حرکت از سوخت ها فسیلی استفاده می کنند. اما امروزه به دلیل کاهش آلودگی و آلایندگی هوا، کاهش آلودگی صوتی و … موتورسیکلت های برقی زیادی تولید شده اند که سوخت و انرژی آنها از طریق باطری تامین می شود و با شارژ کردن هر باره باطری می توانند موتورسیکلتی ایمن، زیبا و بدون آلایندگی داشته باشند. 

تولید کنندگان موتورسیکلت، موتورسیکلت های برقی زیادی تولید نموده اند که برای مسافرت، مسابقه و … می توان از آنها استفاده کرد و راحتی و سرعت بالایی دارند.

عوامل تاثیر گذار بر سرعت موتورهای برقی

چند عامل وجود دارد که بر سرعت موتورسیکلت های برقی تاثیر بسزایی دارد که عبارتند از:

نیروی گشتاوری

قدرت چرخش موتور به نیروی گشتاوری معروف است و موتورسیکلت های برقی برای رسیدن به حداکثر سرعت خود باید انرژی زیادی به موتور بدهند. همانطور که گفته شد گشتاور به نیروی در حال چرخش گفته می شود که هر چقدر گشتاور موتور بیشتر باشد ظرفیت حمل بار بیشتری دارد و نیروی گشتاور کمتر نشان می دهد که ظرفیت حمل بار نیز پایین می باشد. برای رسیدن به سرعت حداکثری باید توان موتور ثابت باشد و ظرفیت حمل بار آن نیز به کمترین میزان برسد.

نیرو: حداکثر سرعت موتورهای برقی

به قدرتی که برای انجام کار احتیاج است نیرو گفته می شود که از جمله عوامل تاثیر گذار بر روی سرعت موتورهای برقی می باشد. وقتی توان خروجی موتورسیکلت را افزایش می دهید با سرعت بیشتری می توانید موتورسیکلت را برانید. هر چقدر نیروی بیشتری احتیاج باشد انرژی بیشتری از باتری گرقته می شود. هر چقدر سرعت بیشتری داشته باشید در زمانی کوتاه کار بیشتری می توانید انجام دهید و مسافت زیادی طی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
آیا مسافرت با موتورسیکلت امکان پذیر می باشد؟

میزان بار

میزان بار موتورسیکلت برقی در سرعت آن تاثیر بسزایی دارد و وقتی نیرو ثابت باشد افزایش بار منجر به کاهش سرعت می شود. افزایش وزن به نیروی چرخشی زیادی احتیاج دارد تا چرخ ها حرکت کنند. پس نیروی گشتاور زیادی استفاده می شود و از سرعت موتورسیکلت کاسته می شود.

چند نمونه از موتورسیکلت های برقی پر سرعت

شرکت های معتبر زیادی بنابر خواسته مشتریان موتورسیکلت های برقی تولید نموده اند که هر کدام در نوع خود بهترین هستند. در ادامه به چند موتورسیکلت برقی پرسرعت خواهیم پرداخت.

موتور برقی Lightning LS-218

این موتورسیکلت برقی ظاهر بسیار شیک و زیبایی دارد و همچنین سرعت آن بسیار بالاست و فقط در ۲ ثانیه می تواند به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد. حداکثر سرعت موتورهای برقی Lightning LS-218 به ۲۱۸ مایل بر ساعت می رسد و استفاده آن در خیابان ها با مشکلات قانونی مواجه است.

موتور برقی KillaCycle

این موتورسیکلت برقی بسیار سریع می باشد و رکوردار سرعت در سال ۲۰۰۰ می باشد. همچنین می توان گفت که در ۹۷/۰ثانیه می تواند به سرعت ۶۰ مایل در ساعت از حالت سکون برسد. 

موتور برقی LIGHTNING STRIKE

این موتورسیکلت نیز در دسته موتورسیکلت های پر سرعت قرار دارد که با سرعت ۱۵۰مایل بر ساعت حرکت می کند. این موتورسیکلت طبق تکنولوژی های پیشرفته ساخته شده است و فقط در ۳۵ دقیقه باتری آن فول شارژ می شود. 

افزایش سرعت موتورهای برقی

برخی از موتورسیکلت های برقی هستند که سرعت بالایی ندارند و برای افزایش سرعت باید اقداماتی انجام داد که عبارتند از: 

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه موتور سیکلت های هوندا adv 160 با یاماها xmax 250

تغییر نوع باطری 

تامین منبع تغذیه ای مجزا

انجام دادن هر دو این کارها هزینه بالایی دارد و باید از اجناس برند و معتبر استفاده کنید تا در هنگام استفاده از موتورسیکلت مشکلی ایجاد نشود. 

جمع بندی عوامل تاثیر گذار بر سرعت موتورهای برقی

موتورسیکلت ها دو نوع بنزینی و برقی دارند و با توجه به رو به اتمام بودن سوخت های فسیلی بهتر است از لوازم و دستگاه های برقی استفاده کرد. موتورهای برقی به جز عدم استفاده از سوخت های فسیلی فواید زیادی دارد که می توان به کاهش آلایندگی هوا، ایمنی بیشتر، عدم ایجاد آلودگی صوتی، زیبایی ظاهری اشاره کرد. عوامل زیادی وجود دارند که بر روی سرعت موتورهای برقی تاثیر می گذارند که عبارتند از نیروی گشتاوری، نیرو و میزان بار که هر کدام به نوعی بر روی کاهش و افزایش سرعت نقش دارند. شرکت های زیادی چون هارلی دیویدسون، هوندا و … موتورسیکلت های برقی زیادی تولید نموده اند و جای این نوع موتورسیکلت ها در لیست تولیدات آنها خالی نیست که هر کدام از سرعت بالایی برخوردار هستند و طبق تکنولوژی های پیشرفته دنیا طراحی و تولید شده اند‌. البته بعضی موتورسیکلت های برقی هستند که سرعت بالایی ندارند و می توان با تعویض نوع باطری و همچنین تامین منبع تغذیه مجزا موجب افزایش سرعت آن شد.

پیام بگذارید

تماس با ما