موتورسیکلت برقی بهتر است یا بنزینی

موتورسیکلت برقی بهتر است یا بنزینی

موتورسیکلت برقی بهتر است یا بنزینی

موتورسیکلت برقی با موتورسیکلت بنزینی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و هر کدام مزیت های خوب و بدی دارند که به سلیقه فردی هر کس خرید آنها بستگی دارد. در گذشته موتورسیکلت های برقی فقط برای کاهش آلایندگی مفید بودند و دیگر مزیت آنچنانی نداشته اند. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی شرکت های موتورسازی، موتورسیکلت هایی با فناوری های روز دنیا تولید شده اند که بی رقیب می باشند و از نمونه های بنزینی بهتر هستند.

موتورسیکلت برقی یا بنزینی

موتور برقی هنوز در بین مردم زیاد پرطرفدار نمی باشد و بیشتر از موتورسیکلت های بنزینی استفاده می شود. این موتورهای الکتریکی در دهه ۱۹۰۰ تولید شده اند و از آلایندگی، آلودگی صوتی، حجم بالای تصادفات و … کاسته اند. به دلیل کاهش مصرف سوخت فسیلی استفاده از نمونه های برقی بسیار توصیه می شود و امیدواریم در سالهای نه چندان دور استفاده از این موتورسیکلت ها همیشگی شود.

مقایسه موتورسیکلت های برقی و بنزینی

موتورسیکلتهای برقی یا بنزینی هر دو وسیله نقلیه ای برای عموم می باشند که شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند. در این مقاله به تفاوت این موتورها خواهیم پرداخت.

تحویل گشتاور و قدرت فوری

موتکرسیکلت های بنزینی برای رسیدن به حداکثر قدرت و گشتاور خود چند ثانیه زمان احتیاج دارند و این در صورتی است که نمونه های برقی در لحظه به گشتاور و قدرت مورد نیاز خود می رسند.

هزینه نگهداری و تعمیر کمتر

موتورسیکلت بنزینی نسبت به موتور برقی به نگهداری بیشتری احتیاج دارد و تعمیر و نگهداری مداوم موتورسیکلت برای برخی سخت است و تمایل دارند موتورسیکلتی داشته باشند که از آن لذت ببرند. موتورسیکلت های برقی فقط به شارژ برق احتیاج دارند و دیگر نیازی به بررسی آب، روغن و … ندارد. همچنین لازم به ذکر تست هزینه سوخت کمتری نیز دارند و موتورسیکلتی به صرفه می باشند.

راحتی موتورهای الکتریکی

در هنگام توقف در برخی از مکان ها مثلا در پشت چراغ قرمز متوجه لرزش موتور بنزینی خود می شوید ولی موتورهای برقی بی صدا و بی لرزش می باشند و موجب راحتی راکب می شوند. به دلیل تعبیه نشدن لوله اگزوز در این موتورها از صدای کمی برخوردار هستند که به صدای موتور و تسمه بر می گردد.

کاهش آلودگی صوتی

آلودگی صوتی بر سلامت روان تاثیر می گذارد و با توجه به تاثیراتی که بر روی حیات وحش می گذارد بهتر است از آلودگی صوتی بیشتر جلوگیری کنیم و در نتیجه موتورسیکلت برقی را به موتورسیکلت های بنزینی ترجیح دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
قابلیت های امنیتی موتور سیکلت هوندا مانند سیستم ترمز ABS و سیستم کنترل پایداری

محدوده رانندگی

همگی بر این امر واقف هستیم که هر وسیله نقلیه به سوخت احتیاج دارد چه بنزینی و چه برقی. موتورهای برقی نیز برای سوخت خود باید بعد از اتمام باتری شارز شوند و بهتر است ابتدا محدوده تعیین کنید و با یک برنامه ریزی کامل با موتورسیکلت برقی به مسافرت بروید. توجه داشته باشید برنامه ریزی به شما کمک می کند تا زمان شارژی باتری موتور را بسنجید و در زمان احتیاج به شارژ در شهر یا روستا که دارای برق می باشد وقت بگذرانید. فقط کافیست شارژ باتری موتورسیکلت همراهتان باشد.

بازدید کمتر از مکانیکی

موتورسیکلت هایی که با برق کار می کنند کمتر دچار شکستگی قطعه و … می شوند و نیاز کمتری به مکانیکی دارند. پس هزینه شما کمتر می شود و بسیار برای شما به صرف می باشد.

توانایی به روز کردن موتورسیکلت برقی

این موتکرسیکلت ها با استفاده از تلفن همراه به روز رسانی می شوند و تنظیماتی که خود دوست دارید را می توانید بر روی موتورسیکلت اجرا کنید.

چند نمونه از موتورسیکلت های برقی پرقدرت

هارلی دیویدسون مدل LiveWire

هارلی دیویدسون یک برند معتبر در زمینه موتورسیکلت برقی می باشد و این مدل از موتورسیکلت این شرکت از باتری تغدیه می کند و یک موخور قدرتمند و پر سرعت می باشد و راحتی خوبی دارد. به دلیل سیستم تعلیق خوبی که دارد برای مسیرهای طولانی مناسب می باشد.

موتور برقی Zero FXS

این موتور برقی برای استفاده در داخل شهر مناسب می باشد و باتری ان در دو ساعت شارژ کامل می شود و قابلیت شارژ سریع دارد. وزن کمی دارد و به راحتی قابل کنترل می باشد. در مسیرهای طولانی یا کم می توانید از این موتورسیکلت استفاده کنید.

موتورسیکلت برقی Arc Vector

این موتورسیکلت بسیار پر قدرت نی باشد و در سه ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می رسد. باتری این موتورسیکلت از طول عمر بالایی برخوردار است و از تولیدات شرکت سامسونگ می باشد که از توان بالایی برخوردار است.

موتورسیکلت Lightning LS-218

از موتورسیکلت های پرقدرت برقی می باشد که می تواند در یک ساعت ۲۱۵ مایل را بپیماید که این شگفت انگیز می باشد. به دلیل باتری فوق العاده ای که دارد وزن آن در حالت متوسط قرار دارد. باتری این موتکرسیکلت در یک ساعت فول می شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه مدل کلاسیک و مدرن موتورسیکلت هوندا

موتورسیکلت انرژیکا EGO

این موتورسیکلت در کنار قدرتی که دارد از ظاهر زیبایی نیز برخوردار است و در دسته بهترین موتورسیکلت های برقی جهان قرار دارد. به دلیل سیستم تعلیقی که دارد بسیار سواری راحت و نرمی دارد. بدون هیچ نگرانی برای مسافت های طولانی نیز می توان از آن استفاده کرد.

موتورسیکلت Johammer j1

این موتورسیکلت ظاهر خاصی دارد که تاکنون نظیر آن تولید نشده است.  در دو مدل j1.150 و j1.200 تولید شده است و سرعت حداکثری هر دو مدل ۷۵ مایل می باشد. راکب در هنگام سواری راحتی زیادی دارد و باتری ان در صورت عادی و استاندارد بعد از ۳.۵ ساعت شارژ می شود.

موتورسیکلت Lito Sora Generation

 این موتورسیکلت در دسته موتورسیکلت های برقی لوکس قرار دارد و از طراحی بی نظیری برخوردار است. حداکثر سرعت این مدل موتورسیکلت برقی ۱۲۰ مایل بر ساعت می باشد. سیستم مدیریت انرژی این موتور سه حالت دارد و بر روی آن صندلی  متفاوتی نصب شده است. در حالت استاندارد برای شارژ کانل به ۳.۵ ساعت زمان احتیاج دارد.

موتورسیکلت Brutus V9

برای طی مسیرهای طولانی و همچنین مسافرت مناسب می باشد و ظاهر شیک و کلاسیکی دارد. این موتورسیکلت توان حمل دو سرنشین را دارد و صندلی دو نفره ای بر روی آن تعبیه شده است.

وسپا Elettrica

 وسپا از شرکت های معتبر موتور سازی است و موتورسیکلت وسپا التریکا برای مسافت های کوتاه بسیار مناسب می باشد. دارای یک اپلیکیشن مخصوص است که تماس و پیام های دریافتی را در صفحه نمایشگر موتور می توان کنترل نمود. قابلیت نمایش وصعیت شارژ باتری را نیز دارد.

نتیجه گیری

موتورسیکلت های بنزینی از جایگاه بالایی برخوردار هستند و از وسایل نقلیه همچون خودرو سوخت و آلایندگی کمتری دارند و به نوبه خود مفید می باشند. اما بهتر است مصرف سوخت های فسیلی را کم کنیم و از موتورسیکلت های برقی استفاده کنیم. این موتورسیکلت ها آلایندگی کمتر، صدای کم و همچنین هزینه کمی دارند و در کنار آن از قدرت سرعت بالایی برخوردار می باشند و گشتاور و قدرت آن در لحظه پر می شود.

پیام بگذارید

تماس با ما