زندگی نامه سوئیشیرو هوندا

سوئیشیرو هوندا

زندگی نامه سوئیشیرو هوندا

افراد بزرگ زیادی در کل جهان در زمینه های مختلفی چون صنعت، علم و … پیشرفت داشته اند که یکی از این افراد بزرگ سوئیشیرو هوندا موسس کمپانی هوندا می باشد که در صنعت خودروسازی و موتورسازی سرآمد می باشد و توانسته خودرو ها و موتورسیکلت های زیادی را تولید و روانه بازار کند.در این مقاله به زندگی نامه سوئیشیرو هوندا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تاریخچه زندگی سوئیشیرو هوندا

سوئیشیرو در سال ۱۹۰۶ در ژاپن از  پدری آهنگر و مکانیک به دنیا آمد. که در دوران دبیرستان درس و تحصیل را رها کرد و پیشه پدر را در پیش گرفت. بعد از مدتی آگهی استخدام شرکت آرتی شوکتی ترکیه را در مجله ای دید و در آن شرکت به عنوان شاگرد تعمیرکار استخدام شد. در بیست سالکی با پیشنهاد مدیر شرکت آرت شوکاتی توانست یک شعبه از این شرکت را در دهکده خود تاسیس کند و با پشتکار بالا و تلاش شبانه روزی توانست موفق شود. 

سوئیشیرو هوندا در سن ۳۰ سالگی به فکر به ثبت رساندن اختراع خود افتاد و با جدا شدن از شرکت آرت شوکاتی به طراحی حلقه پیستون پرداخت. به دلیل فقیری که داشت بالاخره توانست حلقه پیستون که مناسب شرکت تویوتا باشد را طراحی کند اما شرکت تویوتا پیستون را خریداری نکرد. اما سوئیشیرو از هدف خود دست برنداشت و دو سال تمام با همه تحقیرها کار خود را ادامه داد. اما به دلیل مطابقت نداشتن رینگ و پیستون ها با استانداردهای معمول دوباره شرکت تویوتا قطعات را خریداری نکرد. 

این تلاش های زیاد شبانه روزی سر آخر وی را از پا انداخت و بعد از چندی به تولید قطعات با کیفیت تر پرداخت و توانست موفق شود و تولیدات خود را به شرکت تویوتا بفروشد.

تاسیس کارخانه تولید حلقه پیستون

با موفق آمیز بودن طراحی حلقه پیستون سوئیشیرو هوندا به ساخت کارخانه حلقه پیستون کرد که همزمان با جنگ جهانی دوم بود و در آن زمان سیمان برای ساخت کارخانه نایاب بود و توانست با کمک دوستان خود سیمان بسازد و کارخانه خود را بنیان گذاری کند. بعد از ساخت کارخانه شروع یه تولید رینگ و پیستون و فروش آن به تویوتا کرد ولی بعد از مدتی به دلیل جنگ جهانی دوم کارخانه وی دچار بمباران قرار گرفت و سوئیشیرو هوندا ناچار شد قطعات و ملزومات آن را به شرکت تویوتا بفروشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
ثبت نام هوندا فورزا 250 سی سی (پایان ثبت نام تا 1402/8/12)

اختراع موتورسیکلت توسط هوندا

بعد از کناره گیری از تولید رینگ و پیستون، جرقه ای در سر سوئیشیرو زده شد و او را به سمت تولید موتورسیکلت سوق داد. اولین موتورسیکلت جهان در ابتدا دوچرخه ای بود که بر روی آن موتور کوچکی نصب شده بود و به دلیل کمبود گازوئیل در آن دوران بسیار به صرفه بود‌. این موتورسیکلت کوچک برای نیازهای روزمره مناسب بود و موجب شد تا هوندا به فکر تولید کارخانه موتورسیکلت سازی بیفتد.

تاسیس کارخانه موتورسیکلت سازی

سوئیشیرو به دلیل هزینه بالایی که ساخت کارخانه و ملزومات آن داشت مجبور شد نامه ای به صاحبان فروشگاه های دوچرخه در سراسر ژاپن بفرستد و از آنها تقاضای سرمایه گذاری نماید‌. با کمک ۳ هزار نفر از صاحبان فروشگاه های دوچرخه توانست اولین سری موتورسیکلت را تولید و روانه بازار کند. البته این طرح بسیار موفقیت آمیز نبود ولی چندی بعد آوازه شرکت هوندا در همه جا پیچید و جزو تولید کنندگان مطرح در زمینه موتورسیکلت بود.

بعد از مدتی یعنی در سال ۱۹۶۲ تولید خودرو را نیز شروع کرد و تحولی اساسی را در زندگی خود انجام داد. خودرو های این شرکت به دلیل آلودگی کمتر محیط زیست مورد حمایت قرار گرفتند خصوصا دولت آمریکا حمایت ویژه ای از این شرکت داشت.

در صنعت خودرو سازی این برند در مقام هفتم و در صنعت موتورسیکلت نیز جزو بزرگترین تولید کنندگان محسوب می شود و از جمله رقبای اصلی هوندا می توان به یاماها، کاوازاکی، سوزوکی و … اشاره کرد.

سوئیشیرو هوندا با تاسیس شرکت هوندا فقط موتورسیکلت و خودرو تولید نکرد و در حال حاضر تولید کننده انواع موتورسیکلت، خودرو، اسکوتر، دستگاه چمن زنی، تراکتور، و تجهیزات فنی دیگر می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
راهنمای خرید از فروشگاه هوندا اورجینال

مرگ سوئیشیرو

 در سن ۶۶ سالگی و در سال ۱۹۷۳ خود را بازنشته نمود و سوئیشیرو هوندا در سال ۱۹۹۱ در صورتی که ۸۵ سال داشت از دنیا رفت.

جمع بندی زندگینامه سوئیشیرو هوندا

سوئیشیرو از کودکی علاقه زیادی به موتو سیکلت داشت و بعد از مدتی با ورود به شرکت آرت شوکات به عنوان شاگرد تعمیرکار شروع به فعالیت نمود. بعد از مدتی با بودجه کمی توانست رینگ و پیستون طراحی کند که در نوبت های ابتدایی موفقیت آمیز نبود و بعد از مدتی توانست قطعه ای با کیفیت را تولید و روانه بازار کند. سپس در بحبوحه جنگ جهانی شروع به ساخت کارخانه رینگ و پیستون کرد و با نتیجه بخش نبودن آن و مشکلات جنگ جهانی مجبور به کناره گیری از آن گرد. اما از هدف خود دست نکشید و بعد از مدتی یک موتورسیکلت دوچرخ را تولید کرد. این موتورسیکلت شبیه به دوچرخه بود فقط بر روی آن موتور تعبیه شده بود. هوندا توانست شرکت هوندا را تاسیس کند و در ابتدا به تولید موتورسیکلت پرداخت و بعد از مدتی خودرو و محصولات دیگر نیز تولید نمود.

این شرکت تولیداتی بر اساس پایه مهندسی و فناوری داشته است و به دلیل ارتباطی که با مشتریان خود داشت توانست در صنعت موتورسیکلت خوش بدرخشد. هنور بعد از چندین سال و بازنشستگی سوئیشیرو هوندا هنوز هم این ارتباط برقرار می باشد و با سلایق و توقعات مشتریان محصولات خود را تولید می کنند.

پیام بگذارید

تماس با ما