موتورسیکلت ایرانی بهتر است یا خارجی؟

موتورسیکلت ایرانی بهتر است یا خارجی؟

موتورسیکلت ایرانی بهتر است یا خارجی؟

موتورسیکلت برای کاهش اتلاف وقت در ترافیک مناسب می باشد و می توان با سرعت بالا در خیابان ها تردد نمود و هیجان بالایی را تجربه کرد. اگر به صورت حرفه ای راندن موتورسیکلت را فرا گرفته اید استفاده از آن بسیار به صرفه تر می باشد و در کنار سوخت کمی که دارد سرعت بالایی نیز دارد. همچنین موتورسیکلت های ایرانی مزیت های بیشتری از نوع خارجی دارند که در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

موتورسیکلت چیست؟

موتورسیکلت وسیله نقلیه ای می باشد که بر روی دوچرخ حرکت می کند البته نوع سه چرخ و چهارچرخ آن نیز توسط برخی شرکت ها تولید شده است. موتورسیکلت ها در کلاس های مختلفی چون کروزر، مسابقه ای، مسافرتی، اسکوتر، گازی، کافه ریسر و … تولید می سود و هر کدام کاربرد خاصی دارند. در ایران شرکت های زیادی هستند که سالهاست به تولید موتورسیکلت پرداخته اند و موتورسیکلت هایی به مراتب بهتر از نمونه های خارجی تولید نموده اند. واردات موتورسیکلت به داخل کشور نیز بسیار زیاد می باشد و موتورسیکلت های خارجی زیادی وارد ایران می شود که بنا به سلیقه فردی خریداری و استفاده می شود.

مزایای موتورسیکلت های ایرانی نسبت به موتورسیکلت های خارجی

موتورسیکلت های ایرانی مزایای زیادی دارند که به آن خواهیم پرداخت‌.

قیمت مناسب موتورسیکلت های ایرانی

موتورسیکلت های تولید داخل به دلیل نداشتن هزینه ورود به کشور از قیمت کمتری برخوردار هستند و همچنین افزایش دلار بر قیمت آنها تاثیر زیادی نگذاشته است. در ایران شرکت های موتورسازی تسهیلاتی را برای فروش اقساطی موتورسیکلت قرار داده اند تا همه بتوانند این وسیله نقلیه را خریداری و استفاده کنند.

طراحی زیبا و قابل قبول

شرکت های موتورسازی تنوع بالایی در تولید موتورسیکلت ندارند و از طراحی ساده تری نسبت به موتورسیکلت های خارجی دارند. افرادی که به ظاهر اهمیت بالایی می دهند ممکن است موتورسیکلت خارجی خریداری کنند. البته موتورسیکلت های اسپرت ایرانی تولید می شوند که ظاهر آنها شبیه به نمونه های خارجی است و تفاوت چندانی ندارند.

دسترسی آسان به قطعات و لوازم جانبی موتورسیکلت

موتورسیکلت های خارجی به صورت وارداتی وارد ایران می شوند و ممکن است قطعات آن به صورت کامل وارد ایران نشود و در صورت خرابی نتوان قطعه آن را پیدا کرد و تعویض نمود و در نتیجه کلی پول به هدر می رود. این در صورتی است که موتورسیکلت های ایرانی ساخت خود کشور می باشد و تمامی محصولات و قطعات آن را می توان از نمایندگی های رسمی خریداری کرد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتورسیکلت برقی بهتر است یا بنزینی

خرید و فروش آسان‌تر موتورسیکلت های ایرانی نسبت به موتورسیکلت های خارجی

به دلایلی زیادی چون هزینه نگهداری کمتر، موجود بودن لوازم جانبی و همچنین قیمت کم موتورسیکلت های داخلی خرید و فروش آسانی دارد و پرطرفدار تر می باشد. در هنگام فروش نیز به راحتی می توانید موتورسیکلت خود را به پول نقد تبدیل کنید و موتورسیکلت دست دوم شما به راحتی به فروش می رسد.

موتورسیکلت های برتر ایرانی

در ایران شرکت های زیادی هستند که به موتورسازی مشغول هستند و نسبت به قیمتی که دارند از کیفیت خوبی برخوردار می باشند.

موتورسیکلت کبیر مدل KM150

این موتورسیکلت شبیه به هوندا سی جی می باشد و طرفداران زیادی آورد. این موتورسیکلت خیابانی دارای حجم ۱۵۰ سی سی می باشد و یک سیلندر با چهار سوپاپ دارد. قدرت موتور آن ۱ اسب بخار می باشد و گشتاوری معادل ۱۰.۵ نیوتن متر دارد. نیروی موتور با گیربکس ۵ سرعته به چرخ عقب منتقل می شود.

موتورسیکلت احسان مدل RD125

 این موتورسیکلت جاده ای نیز مشابه طرح های هوندا می شد و حجمی بین ۱۱۰ تا ۱۲۵ سی سی دارد و گشتاور آن ۸.۸۵ نیوتن متر می باشد. این موتورسیکلت چهار زمانه چهار سیلندر یک گیربکس ۴ سرعته دستی با کلاچ اتوماتیک دارد. در قسمت جلو از ترمز دیسکی و در قسمت عقب ترمز کاسه ای دارد.

موتورسیکلت کویر مدل CDI200

شرکت کویر نیز در تولید موتورسیکلت های طرح هوندا فعالیت دارد و با حجم ۱۲۵، ۱۵۰ و ۲۰۰ سی سی موتورسیکلت تولید می کند. این مدل موتورسیکلت کویر تک سیلندر، ۴ زمانه و ۲ سوپاپه است که قدرت تولیدی آن ۱۴ اسب بخار و گشتاور ۱۳ نیوتن متر دارد. همچنین از گیربکس ۵ سرعته با کلاچ دستی بهره برده است‌.

موتورسیکلت سحر مدل RD135

 اسکوتر سحر تک سیلندر ۴ زمانه و ۲ سوپاپ می باشد. توان قدرتی آن ۸ اسب بخار می باشد و ۸.۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. همچنین دارای گیربکسی ۴ سرعته می باشد و کلاچی اتوماتیک دارد. تا ۹۰ کیلومتر سرعت دارد و از ترمز دیسکی در جلو و ترمز کاسه ای در عقب برخوردار می باشد.

موتورسیکلت نامی TS150

اسکوتر نامی TS150 از تولیدات شرکت نیرو محرکه می باشد که حجم موتور آن ۱۴۹.۵ سی سی می باشد و همانند سایر اسکوترها کلاچ اتوماتیک دارد. این موتورسیکلت ایرانی برای تردد در خیابان ها مناسب می باشد و به دلیل سرعت کم در اتوبان نمی توان با آن تردد کرد. در جلو دارای ترمز دیسکی و در عقب از ترمز کاسه ای برخوردار است و کمک فنر جلو نیز از نوع دو شاخ تلسکوپی و کمک فنر عقب تک شاخ هیدرولیکی می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
با موتور هوندا وی اف (Honda VF) آشنا شوید!

موتورسیکلت نامیQM249

 شرکت نیرو محرکه به جز اسکوتر موتورسیکلت های دیگری نیز تولید می کند. این مدل موتورسیکلت به دلیل طاهر زیبایی که دارد جزو قدرتمندترین موتورسیکلت های ایرانیاست و پیشرانه ای ۲۴۹ سی سی دارد. تک سیلندر و چهار زمانه است و توان قدرتی آن ۱۸.۱ اسب بخار و گشتاور ۱۸ نیوتن متر دارد. از گیربکس دستی ۵ سرعته برخوردار است و ترمز جلو و عقب دیسکی می باشد.

موتورسیکلت کویر مدل MEGELLI200

 این موتورسیکلت مسابقه ای کویر دارای رینگ اسپرتی است و شبیه به موتورسیکلت بریتانیایی Megelli می باشد. موتورسیکلت مالی ۲۰۰ کویر تک سیلندر، ۴ زمانه و ۲ سوپاپ می باشد و دارای گیربکس ۶ سرعته نیز می باشد. ۱۵.۵ اسب بخار قدرت تولید می کند و ترمز جلو و عقب آن دیسکی می باشد.

موتورسیکلت تریل روان QM200

 شرکت روان تولید کننده موتورسیکلت های ایرانی می باشد که موتورسیکلت های زیادی تولید نموده است. این موتورسیکلت در دسته موتورهای کراس قرار دارد و پیشرانه ای ۱۹۹ سی سی دارد. تک سیلندر و ۴ زمانه می باشد و می تواند ۱۵.۵ اسب بهار نیرو تولید کند. همچنین گشتاور آن ۱۴.۵ نیوتن متر می باشد. دارای گیربکس دستی ۵ سرعته می باشد.

جمع بندی نهایی

موتورسیکلت های زیادی هستند که در داخل ایران تولید می شوند و مزایای زیادی دارند که آنها را نسبت به موتورسیکلت های خارجی متمایز می کند. البته تولید کنندگان ایرانی نیز موتورسیکلت با طاهر و فنی مشابه با شرکت های خارجی می سازند و کیفیت نزدیکی نیز دارد. به طور کلی از مزیت های موتورسیکلت های خارجی می توان به قیمت کمتر، در دسترس بودن قطعات و لوازم جانبی، فروش بهتر و طراحی زیبا و قابل قبول اشاره کرد.

موتورسیکلت های کویر، احسان، روان، کبیر، سحر، نامی و ‌… از تولیدات داخلی می باشند که کیفیت و قیمتی مطلوب و مناسب دارند‌.

پیام بگذارید

تماس با ما