آیا مسافرت با موتورسیکلت امکان پذیر می باشد؟

آیا مسافرت با موتورسیکلت امکان پذیر می باشد؟

آیا مسافرت با موتورسیکلت امکان پذیر می باشد؟

اکثر افراد فقط موتورسیکلت را برای تردد شهری مناسب می دانند و برای مسافرت حتما از خودرو، قطار، هواپیما و … استفاده می کنند و این در صورتی است که با موتور می توانید کل جهان را ببینید و خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید. مسافرت با موتورسیکلت هیجان بالایی را ایجاد می کند و لذت بخش ترین سفر را می توانید با موتورسیکلت تجربه کنید. در این مقاله به مسافرت با موتورسیکلت خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مسافرت با موتورسیکلت

امروزه به دلیل استقبال زیاد از موتورسیکلت های جدید، مسافرت با آن همه گیر شده است و افراد حرفه ای ترجیح می دهند با موتور به مسافرت بروند. البته ایمنی موتورسیکلت بسیار کمتر می باشد و باید نکات ایمنی را در هنگام موتورسواری حتما رعایت نمایید. در هنگام مسافرت ابتدا باید مکان مورد نظر را مشخص کنید و با توجه به انتخاب شما که سفر خارجی یا سفر داخلی است باید نکاتی را رعایت نمود.

موتورسیکلت های مناسب برای مسافرت

هر موتورسیکلتی برای مسافرت مناسب نیست و باید موتورسیکلتی انتخاب کنید تا بتواند مسافت زیادی را بپیماید. شرکت های داخلی و خارجی زیادی موتورسیکلت های مسافرتی تولید نموده اند که حجم بالایی دارند و در اتوبان ها می توانند تردد کنند. در ادامه به چند نکته مهم در مورد مسافرت با موتورسیکلت خواهیم پرداخت.

موتورسیکلت خارجی یا ایرانی

برای سفر با موتور ابتدا مقصد خود را باید مشخص کنید و اگر می خواهید به سفر خارجی بروید بهتر است موتورسیکلتی خارجی را برای سفر انتخاب کنید تل بتوانید در صورت خراب شدن قطعات آن را تعمیر نمایید. همچنین در سفر های داخلی نیز موتورسیکلت های داخلی مناسب هستند و بدون هیچ مشکلی می توانید سفری بی دردسر را تجربه نمایید.

مدل موتورسیکلت

موتورسیکلت های کلاس تورینگ بیشتر برای مسافرت استفاده می شوند. همچنین موتورسیکلت های کلاس کراس و استریت نیز برای سفر مناسب می باشد. موتورسیکلت های تورینگ دارای محفظه مناسب برای سفر می باشد و مز توان تجهیزات سفر را در آن جاسازی کرد.

از موتورسیکلت های کاربراتوری استفاده نکنید.

باید توجه داشته باشید که برای مسافرت با موتور، از موتورسیکلت های بدون کاربراتور استفاده کنید. توجه داشته باشید که انجین موتورسیکلت مسافرتی شما در حین سفر بعد از دو ساعت داغ نشود وگرنه حجم و سنگین بودن تاثیر چندانی ندارد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
تفاوت بین زنجیر تایم، دنده تایم و تسمه تایم

موتورسیکلتهایی با تکنولوژی روز استفاده نمایید

در هنگام مسافرت باید موتورسیکلت هایی را انتخاب کنید که جدید باشد و با تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده باشد. موتورسیکلت های جدید سواری نرم و راحتی دارند و بدون فشار آوردن به انجین می توانند ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را بپیمایند.

بررسی موتورسیکلت

برای مسافرت  بررسی موتورسیکلت بسیار مهم می باشد و باید قبل از سفر وضعیت ترمزها، زنجیر چرخ، اگزوز، کیلومتر، انجین موتورسیکلت، کمک فنر و سیستم برق را حتما بررسی نمایید. راکبان موتورسیکلت باید نگه داری و تعمیرات موتورسیکلت را بلد باشند تا در حین مسیر مشکلی برای آنها رخ ندهد.

ملزومات مسافرت با موتورسیکلت

برای سفر در ابتدا باید ملزومات سفر خود را محیا کنید. از جمله ملزومات سفر می توان به پاسپورت، مجوز های لازم، اسناد موتورسیکلت، بیمه مسافرتی، کلاه کاسکت، لوازم یدکی، شارژ و پاور بانک، آب و مواد غذایی و وسایل شخصی و … را به همراه داشته باشید.

همچنین برای کمپینگ نیز باید وسایلی چون چادر، کیسه خواب، پتوی مسافرتی، زیرانداز، بالشت و … داشته باشید. با موتورسیکلت باید سبک سفر کرد و لباس های مناسب فصل را همراه خود داشته باشید. وسایل خود را در چمدان های بزرگ نگذارید و بهتر است در کیف های ایستاده قرار داده شوند. در هنگام رانندگی کیف و کوله پشتی خود را بر روی دوش ها حمل نکنید زیرا موجب آسیب به شانه های شما می شود.

هزینه مسافرت با موتورسیکلت

هزینه به مقصد مورد نظر، سبک خرج کردن شما و … بستگی دارد و بهتر است مقداری پول نقد نیز در اختیار داشته باشید.

لازم به ذکر است که در برخی مسافرت های خارجی ممکن است از خطوط ترانزیت هوایی یا دریایی استفاده کنید و بهتر است پول کافی به همراه داشته باشید.

نکات مهم در حین سفر با موتورسیکلت

در هنگام روز رانندگی کنید و در هنگام شب اگر حتما باید رانندگی کنید از فلاشر استفاده نمایید.

کورس با خودرو ها کار اشتباهی است و بهتر است در آزادراه ها حرکت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور هوندا 250 CR

در جاده های دو طرفه با دنده سنگین حرکت کنید.

وقتی نیز به سبقت گرفتن بود از بوق و نور بالا استفاده نمایید.

رانندگی با لاستیک های ریس در روزهای بارانی ممنوع می باشد.

در مسافرتی که مسافتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر را باید بپیمایید فقط موتورسیکلت باید یک سرنشین داشته باشد.

چند نمونه از موتورسیکلت های مسافرتی

در ادامه چند موتورسیکلت مسافرتی که قدرت و شتاب بالایی را دارند و سواری نرمی را ارائه می دهند خواهیم پرداخت.

هوندا Gold Wing

 این موتورسیکلت دو نفره می باشد و برای مسافرت عالی می باشد. این مدل هوندا پیشرانه ای ۶ سیلندر دارد و برای مسافرت های طولانی مناسب می باشد. در نمونه های جدید هوندا توانسته سیستم تعلیق جدید بر ردی آن نصب کند و آیرودینامیک آن را تغییر دهد.

کاوازاکی کانکرز ۱۴

کانکرز ۱۴ موتورسیکلتی با پیشرانه ۱۳۵۲ سی سی می باشد که دارای ۴ سیلندر است. این موتورسیکلت دارای شیشه جلو می باشد که به صورت الکترونیکی می توان آن را تنظیم نمود‌.

بی ام و R1250 Gs

موتورسیکلت مسافرتی بی ام و R1250 GS ماهیتی افرودی دارد و سیستم تعلیق آن قابل تنظیم می باشد. همچنین دارای گرم گن صندلی است و راکب و سرنشین از آن بهره برده اند.

هارلی دیویدسون Ultra Limited

 هارلی دیویدسون از شرکت های آمریکایی تولید کننده موتورسیکلت می باشد که مدل اولترا آن از کیفیت و طراحی عالی برخوردار است و فضای مناسب برای قرار دادن وسیله ها دارد و مخزن سوخت آن تا ۲۲.۷ لیتر بنزین در خود جای می دهد.

جمع بندی

 اکثر گردشگران در جهان دوست دارند مسافرت را تجربه کنند و سفری هیجان انگیز داشته باشند. برای سفر با موتورسیکلت بهتر است از موتورسیکلت هایی استفاده کنید که مناسب برای مسافرت هستند و برای همین منظور طراحی و تولید شده اند. در ابتدا باید مقصد سفر خود را مشخص نمایید و بنا به مقصد موتور خارجی یا داخلی را انتخاب نمایید. همچنین باید قبل از سفر موتورسیکلت را بررسی نمایید تا در حین سفر مشکلی ایجاد نشود.

باید ملزومات سفر را نیز به همراه داشته باشید و تمامی مدارک و وسایل جانبی و ‌… موتورسیکلت را به همراه داشته باشید.

پیام بگذارید

تماس با ما