موتورسیکلت های خودکار برتر

موتورسیکلت های خودکار برتر

موتورسیکلت های خودکار برتر

موتورسیکلت های دوچرخ از پرتردد ترین موتورسیکلت ها در خیابان ها می باشند که رفت و آمد را برای افراد آسان نموده است. همچنین امروزه موتورسیکلت های خودکار زیادی تولید شده است که برای افراد مبتدی و همچنین افرادی که مشکلات حرکتی دارند مناسب می باشد. این موتورسیکلت ها بی کلاچ می باشند و به همین دلیل خودکار نام گرفته اند. در این مقاله به موتورسیکلت های خودکار برتر خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

موتورسیکلت های خودکار برتر

همانطور که گفته موتورسیکلت های خودکار بدون کلاچ می باشند و تعویض دنده در آنها رخ نمی دهد. موتورسیکلت های خودکار راحتی خوبی دارند و برای همه افراد چه جوان و چه پیر مناسب می باشد. در این مقاله توانسته ایم لیستی موتورسیکلت های خودکار برتر را فراهم آوریم. لازم به ذکر است برخی موتورسیکلت های الکتریکی نیز به دلیل نداشتن کلاچ در این لیست قرار دارد.

لیست موتورسیکلت های خودکار

در این بخش موتورسیکلت های برتر شرکت های معتبر موتورسازی را معرفی خواهیم نمود.

هوندا NT1100

 این موتورسیکلت در دسته موتورسیکلت های اسپرت-تورینگ می باشد که شبیه به موتورسیکلت ادونچر Africa Twin است. رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی دارد و همچنین نسبت به مدل گفته از تعلیق ساده تری برخوردار می باشد. از امکانات این موتورسیکلت مسافرتی می توان به محفظه بار، کروز کنترل، گرم کن دسته فرمان، بادگیر جلو قابل تنظیم اشاره کرد. مخزن بنزین این موتورسیکلت گنجایش ۲۰ لیتر بنزین را دارد. این موتورسیکلت هوندا از جعبه دنده خودکار دو کلاچ بهره برده است که می توان نحوه تنطیم دنده در حالت خودکار و دستی را تنظیم نمود.

هوندا گلدوینگ تور DCT

 این موتورسیکلت خودکار برتر از جعبه دنده ۷ سرعته DCT بهره برده است و بسیار تعویض دنده آن دقیق می باشد. انجین موتور شش سیلندر دارد که ۹۸ اسب بخار قدرت تولید می کند. چرخ های در رینگ های آلومینیومی قرار دارد. تعلیق دوبل جناقی بر روی آن نصب شده است‌ که‌ در ناهمواری ها احساس ناراحتی ایجاد نمی کند. از جمله تنظیمات پیش فرز جعبه دنده این موتورسیکلت می توان به اسپرت، اقتصادی، باران و تور برای راحتی در سفرهای طولانی اشاره کرد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چی شد که موتور هوندا محبوب شد؟

هوندا ادونچر Africa Twin

این موتورسیکلت نیز دارای جعبه دنده DCT می باشد و تعویض دنده آن نرم صورت می گیرد. انتقال قدرت به چرخ های عقب آن عالی است و برای مسیرهای خارج جاده عملکرد خوبی دارد. این موتورسیکلت ادونچر مخزن سوخت بزرگی دارد و کمک فنرهای الکتریکی دارد.

هوندا Rebl 1100

 موتورسیکلت کروزر هوندا از موتورسیکلت های خودکار برتر می باشد که قدرت موتور، گشتاور، ترمز موتوری و زمان تعویض دنده آن قابل برنامه ریزی می باشد. تنظیمات جعبه دنده آن شامل باران، اسپرت و استاندارد نی باشد و همچنین از حالت دستی نیز برای تعویض دنده می توان استفاده کرد.

موتورسیکلت بچگانه الکتریکی Indian eFTR Mini

 شرکت ایندیان تاکنون دو موتورسیکلت تمام الکتریکی تولید نموده است که توسط موتور الکتریکی حرکت می کنند و نیازی به تعویض دنده ندارند. این موتورسیکلت ها خودکار نیستند و کلاچ نیز ندارند. موتورسواران کوچک می توانند از این مدل موتورسیکلت بچگانه الکتریکی استفاده کنند.

موتورسیکلت اسپرت الکتریکی انرژیکا Ego

انرژیکا نیز موتورسیکلت خودکار برتر خود را وارد بازار نموده است که گشتاور خرد کننده و قدرت در دسترس دارد و همچنین بدون کلاچ می باشد. حداکثر قدرت این موتورسیکلت الکتریکی ۱۶۹ اسب بخار می باشد و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین دارای باتری ۲۱.۵ کیلو ولتی دارد و تا ۴۱۸ کیلومتر در داخل شهر می توان با آن تردد نمود. در ۴۰ دقیق ۸۰ درصد باتری آن پر می شود.

اسکوتر الکتریکی BMW CE 04

این اسکوتر الکتریکی دارای جعبه دنده CVT می باشد و بهترین موتورسیکلت بدون کلاچ می باشد. صندلی های صف، رینگ های یک تکه و بدنه ربات مانندی دارد. باتری موتورسیکلت الکتریکی بی ام و سی ای ۶۰.۶ آمپر ساعتی و ۱۴۷.۶ ولتی در کف موتورسیکلت نصب شده است. ۴۲ اسب بخار قدرت دارد و دارای سیستم خنک کننده آب خنک می باشد.

یاماها اس مکس

اسکوتر یاماها اس مکس از تولیدات شرکت یاماها می باشد که همانند یک اسکوتر راحت است و همانند یک موتورسیکلت ریس شتاب دارد. انجین آن ۱۵۵ سی‌سی است و تک سیلندر و دو سوپاپه می باشد. به دلیل سیستم انژکتوری که دارد از سوخت کمی استفاده می کند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چه زمانی باید لاستیک های موتورسیکلت خود را تعویض کنم؟

آپریلیا اس آر

این موتورسیکلت جوان پسندانه همانند یک گلادیاتور ایتالیایی می درخشد. خطوط نوک تیز و حالت تهاجمی موتورسیکلت بسیار این موتورسیکلت را خاص کرده است. انجین موتورسیکلت حجم ۱۵۴ سی‌سی دارد و چهار زمانه می باشد.  تولید قدرت این موتورسیکلت ۱۰.۲ اسب بخار می باشد و ۱۱ نیوتن متر گشتاور دارد. به دلیل وزن کمی که دارد(۱۲۲ کیلوگرم) کنترل آن آسان می باشد.

وسپا GTS 300

 این اسکوتر بسیار گرانقیمت می باشد و به قولی فوق لاکچری است. این موتورسیکلت ۲۱.۲ اسب بخار نیرو تولید می کند و گشتاور آن ۲۳ نیوتن متر می باشد. این موتورسیکلت از موتورسیکلت های خودکار برتر می باشد که دارای جعبه دنده اتوماتیک می باشد.

یاماها آیروکس

در ایران یاماها آیروکس مورد استقبال زیاد جوانان قرار گرفته است. انجین موتورسیکلت ۱۵۵ سی سی حجم دارد و توان تولیدی آن ۱۴.۷ اسب بخار می باشد و گشتاور آن ۱۳.۸ نیوتن متر است. این موتورسیکلت چهار زمانه دارای چهار سوپاپ نیز می باشد و با سیستم خنک کننده آب خنک سیستم خنک می شود.

به دلیل داشتن لاستیک های فاق بزرگ و پهن ظاهر جذابی دارد و به راحتی از دست اندازها و چاله ها عبور می کند.

هوندا کلیک ۱۵۰ سی سی

در ایران این موتورسیکلت جزو پرفروش‌ترین هاست. این موتورسیکلت در دسته موتورسیکلت های خودکار برتر در ایران قرار دارد و از سواری نرمی برخوردار می باشد. این موتورسیکلت حجم ۱۵ سی سی دارد البه ۱۲۵ سی سی آن نیز در بازار موجود است. خرید موتورسیکلت اورجینال هوندا کلیک کمی سخت می باشد. زیرا نمونه های تقلبی زیادی در بازار وجود دارد.

نتیجه گیری

برای خرید موتورسیکلت های خودکار باید بودجه مناسبی داشت و هر چقدر عملکرد موتورسیکلت بالاتر باشد باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت نمود. لازم به ذکر است موتورسیکلت های گفته شده که در لیست موتورسیکلت های خودکار برتر قرار دارند همگی از هزینه بالایی برای خرید برهوردار هستند همچنین در صورت خرابی آن باید برای تعمیر نیز هزینه بالایی پرداخت کرد. در نتیجه متناسب با بودجه خود موتورسیکلتی مناسب انتخاب نمایید تا در آینده نیز دچار مشکل نشوید.

پیام بگذارید

تماس با ما