موتور سواری بهتر است یا ماشین سواری

موتور سواری بهتر است یا ماشین سواری

موتور سواری بهتر است یا ماشین سواری

موتور سواری یا ماشین سواری به نیاز هر فرد بستگی دارد. مثلا فردی مجرد است و با موتور نیز میتواند تردد کند در صورتی که برای فرد متاهل سخت می باشد‌. همچنین فردی در آب و هوای سردسیر زندگی می کند و نمی تواند با موتور رفت و آمد کند. پس باید ابتدا نیازهای خود را بشناسیم. موتورسواری از هیجان بالایی برخوردار است و در شهرهای شلوغ برای گذر از ترافیک مناسب می باشد. همچنین مصرف سوخت کمتری دارد که به کاهش هزینه ها کمک می کند. در این مقاله به مبحث موتورسواری بهتر است یا ماشین سواری خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

موتور سواری بهتر است یا ماشین سواری

موتورسیکلت سریعتر از خودرو می باشد و بعد از هواپیما در دومین مرتبه سرعت قرار دارد. البته ایمنی کمتری دارد که یکی از معایب آن می باشد.

هزینه نگهداری ماشین بیشتر از موتورسیکلت می باشد و تعمیرات آن هزینه بر می باشد که در وضع اقتصادی امروز بسیار سخت است. موتورسیکلت در فصل سرما مناسب نمی باشد و مشکلاتی را ایجاد می کند. به طور کلی می توان گفت که موتور سواری یا ماشین سواری هم مزایا دارد و هم معایب. هر کدام باید نسبت به موقعیتی که در آن قرار دارید استفاده شود.

دلایل بهتر بودن موتورسیکلت

دلایل زیادی وجود دارند که نشان می دهند موتورسیکلت برای سواری مناسب نیست. ولی دلایلی نیز وجود دارد که آن بهتر از وسایل نقلیه قلمداد می کند. در این مقاله به دلایل بهتر بودن موتورسیکلت می پردازیم.

وزن کمتر موتورسیکلت

موتورسیکلت ها وزن کمتری نسبت به ماشین دارند و موتور سواری را آسان می کنند. خصوصا برای افراد مبتدی و تازه کار استفاده از موتورهای سبک پیشنهاد می شود تا به راحتی بتوانند آن را کنترل کنند.

همچنین به دلیل وزن کمی که دارند جاده ها را کمتر تخریب می کنند و فشار زیادی به زیر ساخت جاده وارد نخواهند کرد. هر چقدر وزن موتور کمتر باشد سوخت کمتری نیز می سوزاند. به دلیل کوچک بودن در هنگام پارک کردن جای کمی می گیرد و این یک مزیت بزرگ است‌.

هزینه کم موتور سواری

هزینه خرید موتورسیکلت کمتر از خودرو می باشد و همچنین تعمیرات آن، پول سالیانه بیمه و سوخت موتورسیکلت هزینه کمتری را در بر می گیرد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
قیمت موتور طرح کلیک ۱۵۰

لذت زندگی با موتورسیکلت

موتورسواری هیجان بالایی دارد و باعث افزایش آدرنالین در خون می شود. به دلیل هیجانی که این وسیله نقلیه دارد مسافرت با آن بسیار خاطره انگیز می باشد.

موتورسواری یک ورزش

کنترل موتورسیکلت در جاده و همچنین تردد در جاده های شلوغ با این وسیله و طرز نشستن بر روی آن نوعی تمرین و ورزش است. باید در هنگام موتورسواری بدن به شکل درست قرار بگیرد تا راکب موتورسیکلت دچار خستگی نشود.

عبور از ترافیک

به دلیل عرض کم موتورسیکلت ها به راحتی از کنار خودروها عبور می کنند و در ترافیک ها شلوغ دیگر اتلاف وقتی صورت نمی گیرد. لازم به ذکر است در برخی از شهرها مسیر مخصوص موتورسیکلت وجود دارد که راکبان موتورسیکلت دیگر در ترافیک گیر نمی کنند.

کاهش استفاده از موبایل

در هنگام موتورسواری شما می توانید دقایقی را از دنیای هوشمند موبایل فاصله بگیرید. به دلیل سرعت بالا در موتورسواری استفاده از موبایل امکان پذیر نیست و ممکن است حادثه ایجاد کند.

تعمیر مکانیکی موتورسیکلت

موتورسواران بیشتر از رانندگان ماشین از تعمیر مکانیکی موتورسیکلت اطلاعات دارند و در صورت خرابی می توانند تعمیرات موتورسیکلت را خود انجام دهند. به صورت ساده تر موتور سوار با یادگیری اصول تعمیر موتورسیکلت در صورت خرابی به راحتی آن را تعمیر می نماید و دیگر نیازی به چند روز اتلاف وقت و قرار دادن موتورسیکلت در تعمیرگاه نیست.

لباس مخصوص موتور سواری

افراد موتور سوار با استفاده از لباس های مخصوص موتورسواری می توانند رانندگی ایمن داشنه باشند. این لباس ها انواع مختلفی دارد و در طرح ها و مدل مختلفی و با ایمنی بالا در بازار به فروش می رسند.

 

معایب موتورسیکلت

موتورسیکلت ها در کنار مزایای و برتری که نسبت به ماشین سواری دارند معایبی نیز دارند که عبارتند از:

کاهش ایمنی در موتور سواری

موتور سواری باید با توجه به نکات ایمنی انجام شود و حتما در هنگام رانندگی از کلاه کاسکت، لباس مخصوص موتورسواری، دستکش و … استفاده نمایید تا در هنگام بروز حادثه صدمه کمتری به شما وارد شود.

عدم انجام حرکات نمایشی

برخی از افراد موتور سوار به قوانین رانندگی عمل نمی کنند و با موتورسیکلت حرکات نمایشی در خیابان انجام می دهند که آسیب زیادی به خود و شاید دیگران وارد می کنند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
رونمایی از جدیدترین موتورسیکلت های هوندا 2022

آلودگی هوا

موتورسوارانی هستند که از موتورسیکلت خود مراقبت نمی کنند و در صورت خرابی آنها را تعمیر نمی نمایند و در نتیجه به دلیل داشتن روغن سوزی و … موجب آلوده شدن محیط زیست می شوند.

مزایای ماشین سواری

ماشین سواری نیز مزایای زیادی دارد که به آن می پردازیم.

مناسب برای سفر خانوادگی

همانطور که گفته شد سفر با موتورسبکلت امکان پذیر است ولی سفر خانوادگی را نمی توان با موتورسیکلت رفت. ماشین به دلیل ایمن بودن و همچنین جای زیاد برای وسایل سفر بهتر می باشد.

استفاده در روزهای سرد

به دلیل کابین داشتن خودروها در هوای بارانی و برف نیز می توانید از آن استفاده کنید و نگران مریض شدن نباشید.

معایب ماشین سواری نسبت به موتورسواری

ترافیک

در شهر های شلوغ امکان گیر کردن در ترافیک وجود دارد و افراد زمان زیادی را در ترافیک گیر می کنند و نمی توانند در زمان مناسب در محل کار و … حاضر باشند.

هزینه بر بودن

ماشین نسبت به موتورسیکلت هزینه بالایی دارد و برای تعمیر، سوخت و … باید هزینه زیادی را خرج کرد.

تحرک کمتر

ماشین سواری شما را تنبل می کند. استفاده همیشگی از ماشین موجب تنبل شدن شما می شود و در مسافت های کم نیز با ماشین خواهید رفت و در نتیجه برای سلامتی شما خوب نیست.

نتیجه گیری

موتورسیکلت و ماشین هر کدام مزایای خود را دارند و در هر شرایطی و طبق نیاز هر فرد هر دو وسیله نقلیه کاربرد دارند. مثلا در روزهای سرد استفاده از ماشین در الویت قرار دارد و با موتور بیرون رفتن بسیار سخت می باشد و ممکن است موجب مریضی شود. برای رفت و امد شهری و رفتن به محل کار برای کاهش اتلاف وقت در ترافیک موتور سواری را پیشنهاد نی دهیم تا در زمان کمی بتوانید به محل کار خود بروید. همچنین پیک های موتوری عمده کار آنها در خیابان می باشد و همیشه در حال تردد هستند و باید از موتورسیکلت استفاده کنند تا بسته مورد نطر را در اسرع وقت به دست مشتری برسانند.

پیام بگذارید

تماس با ما