برندهای محبوب موتورسیکلت در ایران

برندهای محبوب موتورسیکلت

محبوب‌ترین برندهای موتورسیکلت در ایران کدامند؟

موتورسیکلت وسیله نقلیه ای دوچرخ می باشد که افراد زیادی برای خالی کردن هیجانات خود و یا کاهش زمان رفت و آمد و اتلاف نکردن وقت از آن استفاده می کنند. در هنگام خرید موتورسیکلت در ایران برندهای مختلفی را مشاهده می کنیم که برخی تولیدات کشور خودمان می باشد و برخی تولید خارج می باشد. موتورسیکلت های زیادی از تولیدات کشورهای ژاپنی، آمریکایی، اروپایی، چینی و … وارد ایران شده اند که کیفیت خوبی دارند. در این مقاله به چند نمونه از برندهای محبوب موتورسیکلت در ایران می پردازیم با ما همراه باشید.

انواع برندهای محبوب موتورسیکلت در ایران و جهان

همانطور که گفته شد برندهای مختلفی دست به تولید موتورسیکلت زده اند و در این مقاله به چند شرکت محبوب در بین مردم خواهیم پرداخت.

برند هوندا: برندهای محبوب موتورسیکلت

اولین برند معروف در ایران هوندا می باشد که توسط سوئیشیرو هوندا تاسیس شده است. این شرکت در ابتدا برای شرکت تویوتا رینگ و پیستون تولید می کرد و توانست بعد از جنگ جهانی اولین دوچرخ خود را تولید و روانه بازار کند که بااستقبال خوبی روبه رو شد‌. این برند موتورسیکلت های زیادی تولید کرده است و در هر نوع کلاسی موتورهای خاصی ارائه نموده است که در نوع خود بهترین می باشند. تمامی موتورسیکلت های هوندا ویژگی مشترکی دارند و به دلیل قابلیت اطمینان و نگهداری کم در بین مردم شناخته شده هستند. این موتورسیکلت ها از استحکام خوبی برخوردار هستند و جزو بهترین انتخاب ها می باشند.

از جمله موتورسیکلت های برند هوندا می توان به GoldWing 1800cc، موتورسیکلت های CBR، موتورسیکلت های آفرودCRF، موتورسیکلت های اسکوتر مانند کلیک و … اشاره داشت.

موتورسیکلت یاماها

دومین شرکت موتورسازی در جهان یاماها می باشد که یک برند ژاپنی است و توسط توراکوسو یاماها تاسیس شده است. برند یاماها طرفداران زیادی دارد و موتورسیکلت های زیادی را وارد بازار نموده است. البته شرکت یاماها در زمینه آلات موسیقی، تجهیزات ورزشی قدرتی و الکترونیکی نیز فعالیت دارد.

موتورسیکلت های سوزوکی

سوزوکی نیز یکی از برندهای محبوب موتورسیکلت در ایران و جهان می باشد که از قدیم  موتورسیکلت تولید می کرد. در اوایل دهه ۷۰ میلادی توانست موتورسیکلت دو زمانه تولید کند و بهترین موتورسیکلت دو زمانه برند سوزوکی GT750 می باشد. همچنین در سال ۱۹۷۰ در مسابقات جهانی موتور کراس، موتورسیکلت ۲۵۰ سی سی سوزوکی قهرمان شد. این برند ژاپنی بیشتر موتورسیکلت های اسپرت و آفرود تولید می کند که موتورسیکلت های آن از تکنولوژی های روز بهره برده اند‌.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
7 راه برای سالم نگه داشتن انجین موتورسیکلت

برند کاوازاکی

کاوازاکی نیز برند محبوب موتورسیکلت در ایران و جهان می باشد که در ژاپن تاسیس شده است. این شرکت در ابتدا هواپیما می ساخت و سپس به تولید موتورسیکلت پرداخت. موتورسیکلت های اسپرت کاوازاکی بسیار پرطرفدار می باشد و همچنین موتورسیکلت های ماجراجو آن نیز از استقبال خوبی برخوردار بوده است. کاوازاکی KLR650 از موتورسیکلت های ماجراجو این برند می باشد که هنوز برای سفر در دور دنیا و ماجراجویی های آخر هفته کاربرد دارد.

شرکت بی ام و : برندهای محبوب موتورسیکلت

بی ام و یکی از شرکت های موتورسازی خارجی می باشد که با تولید موتورسیکلت های ادونچر معروف شد. همچنین موتورسیکلت های اسپرت خوش ساختی را ارائه داده است و در این کلای موتورسیکلت نیز خوش درخشیده است. شرکت بی ام و از تولید موتورسیکلت های ورزشی، موتورسیکلت های شهری و موتورسیکلت های خیابانی نیز غافل نشده است و در کنار پرستیژ خوبی که دارد مهندسی عالی ای بر روی آن اجرا شده است‌.

برند دوکاتی

دوکاتی برندی ایتالیایی است که یک برند محبوب موتورسیکلت در ایران و جهان می باشد. این موتورسیکلت ها در کنار عملکرد بالایی که دارند از ظاهر زیبا و هنری برخوردار هستند. موتورسیکلت های دوکاتی با دست ساخته می شوند و موتورسیکلت های تولید شده از این برند در مسابقات حرف اول را می زنند. همانطور که گفته شد موتورسیکلت های دوکاتی ظاهری فراتر از یک موتورسیکلت عادی دارد و استایل بی نظیر خود را به رخ می کشد.

موتورسیکلت های برند تریومف

بریتیش تریومف از شرکت های جوان در عرصه ساخت موتورسیکلت می باشد. موتورسیکلت های این برند ظاهر کلاسیکی دارد و چند سال بعد از تاسیس شرکت تریومف (۱۹۸۴) شروع به تولید موتورسیکلت نموده است‌.

موتورسیکلت KTM

 برند KTM از برندهای موتورسازی اتریشی می باشد که در سال۱۹۳۴ تاسیس شده است. این برند محبوب موتورسیکلت، موتورسیکلت های آفرود خاصی را تولید کرده است که بی مثال می باشد. البته در زمینه موتورسیکلت های ادونچر نیز قدرتمند درخشیده است.

ایندیان موتورسیکلت

برند ایندیان در سال ۱۹۰۱ اولین موتورسیکلت خود را وارد بازار کرده است. این شرکت آمریکایی در ابتدای ورود موتورسیکلت خوبی را وارد بازار کرد و همچنین توانست موتورسیکلت های مسابقه پرسرعت و پر شتابی را تولید کند. این برند محبوب موتورسیکلت در سال ۱۹۱۱ میلادی توانست مقاوم اول تا سوم را در جایزه توریستی جزیره من

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
روغن موتور موتور سیکلت: درجه بندی ویسکوزیته

کسب کند.

برند هارلی دیویدسون: برندهای محبوب موتورسیکلت

این برند در سال ۱۹۰۳ در میلواکی، ویسکانسین تاسیس شده است و جزو برندهای شناخته شده در جهان می باشد. از جمله تولیدات این موتورسیکلت می توان به رزمناو و مدل های استریت ۵۰۰ و ۷۵۰ اشاره کرد. همچنین موتورسیکلت شهری و ماجراجویی الکتریکی LiveWire از تولیدات برند هارلی دیویدسون می باشد.

پرفروش ترین برند موتورسیکلت

خرید موتورسیکلت به تکنولوژی موتورسیکلت و سلیقه فردی بستگی دارد و همچنین سابقه شرکت موتور سازی نیز ملاک می باشد. به طورکلی شرکت های یاماها،کاوازاکی ، هوندا و ویکتوری در صدر جدول پرفروش ها قرار دارند.

قطعات برندهای شناخته شده

در بازار بعد از ساخت و تولید موتورسیکلت جدید قطعات موتورسیکلت نیز وارد می شود و در صورت بروز هر گونه مشکل می توان قطعات آت را تعویض کرد. حال اگر برند ناشناخته ای را خریداری کنید امکان دسترسی به قطعات آن کم می باشد و نمی توانید موتورسیکلت خود را تعمیر نمایید و در نتیجه پول خود را هدر داده اید. به طور کلی باید از برندهای محبوب و شناخته سده خریداری کنید تا در آینده مشکلی رخ ندهد.

نتیجه گیری

موتورسیکلت های زیادی تاکنون تولید شده اند که برخی از آن‌ها از کیفیت قطعات و ظاهر خوبی برخوردار هستند و مشتری با توجه به نیاز خود آن را خریداری می کند. هوندا، یاماها، کاوازاکی، سوزوکی، بی ام و و … از برند محبوب موتورسیکلت در ایران و جهان می باشند که قطعات آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. البته موتورسیکلت هایی نیز تولید شده اند که شناخته نیستند و کیفیت پایینی دارند.

به طور کلی در هنگام خرید موتورسیکلت بهتر است از برندهای شناخته شده استفاده کنید تا در صورت خرابی قطعات بتوان به راحتی آن را تعمیر نمود. قطعات موتورسیکلت های شناخته نشده در بازار به صورت کم وجود دارد یا اصلا موجود نمی باشد و در صورت خرابی نمی توان آنها را تعمیر نمود.

پیام بگذارید

تماس با ما