چند نمونه از موتورسیکلت های پرکاربرد هوندا در ایران

چند نمونه از موتورسیکلت های پرکاربرد هوندا در ایران

چند نمونه از موتورسیکلت های پرکاربرد هوندا در ایران

هوندا از شرکت های بزرگ تولید کننده موتورسیکلت در دنیا می باشد که یک برند زانتی است و تاکنون توانسته موتورسیکلت های پرکاربرد زیادی را تولید کند. ایرانیان از زمان های گذشته از تولیدات این شرکت استفاده می کردند و برندی نام آشنا در بین ایرانیان می باشد. شرکت هوندا تاکنون در همه کلاس ها موتورسیکلت تولید نموده است که می توان به مینی موتورها، موتورهای کراس قدرتمند، موتورهای اسپرت تک سیلندر و سوپر بایک و … اشاره کرد. همچنین تولیدات این شرکت نسبت به برندهای دیگر از قیمت مناسبتری نیز برخوردار می باشند. در این مقاله به چند نمونه از موتورسیکلت های پرکاربرد در ایران خواهیم پرداخت و بهترین ها را به شما معرفی خواهیم نمود.

خرید موتورسیکلت پرکاربرد هوندا

هر فردی برای خرید در ابتدا معیارهایی دارد که براساس آن معیارها خرید خود را انجام می دهد. اولین و مهم ترین آن بودجه فرد می باشد و بعد از آن عملکرد موتورسیکلت، شتاب و سرعت موتورسیکلت ملاک می باشد. همچنین مکانی که می خواهید موتورسیکلت سوار شوید نیز مهم است.

برخی افراد برای شرکت در مسابقه موتورسیکلت خریداری می کنند و برخی برای رفت و آمد و کاهش اتلاف وقت در ترافیک ها از این وسیله دوچرخ استفاده می کنند. بزرگ و کوچک بودن موتورسیکلت نیز امری مهم می باشد و باید به آن توجه کرد. زیبایی ظاهری موتورسیکلت چندان مهم نیست و بیشتر بر روی عملکرد آن باید توجه نمود.

چند نمونه از موتورسیکلت های پرکاربرد هوندا در ایران

همانطور که گفته شد هوندا موتورسیکلت های زیادی را تولید کرده است که همگی در جای خود قابل استفاده و کاربرد خوبی دارند. در ادامه به چند نمونه از موتورسیکلت های معروف این شرکت خواهیم پرداخت.

موتورسیکلت سی جی ۱۲۵ سی‌سی

هوندا ژاپن در سال ۱۹۷۶ این موتورسیکلت را تولید کرده است و در سطح جهان شناخته شده است. بعد از چندین سال می توان این موتورسیکلت ها را در خیابان ها دید و چند برند ایرانی این موتورسیکلت را با طراحی اولیه تولید کرده اند و هنوز کاربرد دارد. الیته نمونه های کپی آن از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. برخی از شرکت ها نیز انجین های پرحجم تری (۱۵۰ سی سی،۲۰۰سی سی و …) بر روی همان شاسی اولیه هوندا سی جی ۱۲۵ نصب کرده اند و قدرت و شتاب آن را بیشتر نموده اند. لازم به دکر است موتورسیکلت سی جی ۱۲۵ سی سی از موتورسیکلت های پرکاربرد هوندا در ایران می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
بهترین موتورسیکلت های هوندا و هارلی

موتورسیکلت ویو

موتورسیکلت ویو از موتورسیکلت های شرکت هوندا می باشد که شرکت های ایرانی نظیر کویر، کبیر، نیروموتور، همتاز و … نیز از روی آن کپی برداری کرده اند. این موتور دارای حجم انجین ۱۲۵ سی‌سی می باشد که ۹ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن ۱۰.۴ نیوتن متر می باشد. همچنین دارای یک جعبه دنده ۴ سرعته می باشد تا بتواند گشتاور را به چرخ های عقب منتقل کند. دارای کلاچ اتوماتیک می باشد و از استارت الکتریکی هندلی بهره برده است. میزان سوخت موتورسیکلت ویو ۱.۶ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

 

هوندا کلیک

این موتورسیکلت تهاجمی جزو بهترین تولیدات هوندا در زمینه موتورسیکلت های اسکوتر می باشد. در ایران بسیار پرطرفدار می باشد و از شتاب و قدرت خوبی برخوردار است‌.

به دلیل ویژگی های زیادی که دارد در بین مردم ایران خوش درخشیده است و از جمله ویژگی های بارز آن می توان به خاموش و روشن شدن اتوماتیک چراغ های عقب اشاره کرد و همچنین خاموش شدن سنسور جک در هنگام پایین آوردن جک نیز یک آپشن مهم این موتورسیکلت می باشد. براساس طرح این موتورسیکلت، موتورسیکلت های کپی زیادی تولید شده اند که با قیمتی ارزان‌تر به فروش می رسند ولی کیفیت کلیک اصل را ندارند.

هوندا سوپر کاب سی ۱۲۵ سی‌سی

از موتورسیکلت های پرطرفدار هوندا در ایران و جهان سوپرکاب می باشد که در ایران با نام هوندا ۷۰ شناخته شده است. این موتورسیکلت در کنار طراحی کلاسیکی که دارد بسیار مدرن می باشد. از جمله ویژگی های این موتورسیکلت هوندا می توان به موتور چهار زمانه تک سیلندر آن اشاره داشت. حجم انجین این موتور ۱۲۵ سی سی می باشد و از نوع انژکتوری می باشد. همچنین دارای دیسک جلوی ۲۲۰ میلی متری ABS می باشد و در قسمت عقب از ترمز درام بهره برده است. از آپشن های دیگر این موتورسیکلت نیز می توان به نمایشگر LCD دیجیتال اشاره نمود.

موتورسیکلت سوپر کاب سی ۱۲۵ به دلیل قیمت ارزانی که دارد بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است. همچنین در اندازه های مختلف تولید شده است و برای همه افراد(چاق، بلند و …)مناسب می باشد. مصرف کم بنزین و بی صدا بودن آن نیز توجه مردم را به خود جلب نموده است.

هوندا CB1000R

طراحی کلاسیک در کنار مدرن بودن بسیار جالب است و در لحظه فرد را درگیر خود می کند. این موتورسیکلت ترکیبی از موتورسیکلت های اسپرت، کروزر و یا حتی نئو اسپورت کافه می باشد و قدرت آن بی مثال می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتورسیکلت هوندا چقدر بنزین مصرف می کند؟

موتورسیکلت هوندا CB1000 R دارای پیشرانه ای ۴ سیلندر و ۹۹۸ سی‌سی می باشد.۱۴۳ اسب بخار قدرت دارد و دارای ترمزهای ضد قفل، دستیار کلاچ، کنترل های سواری کابلی و چراغ های LED می باشد. بدنه موتورسیکلت از جنس آلومینیوم می باشد و که در کنار محکم و سبک بودن، سواری نرم و راحتی دارد و کنترل آن در سرعت بالا راحت است.

هوندا تریل ۱۲۵

این موتورسیکلت برای استفاده در داخل شهر و همچنین استفاده در جاده ها و اطراف شهر مناسب می باشد. این موتورسیکلت در دسته موتورسیکلت های قدرتی قرار دارد و به دلیل کیفیت خوبی که دارد دچار آسیب نمی شود.

حجم موتورسیکلت تریل ۱۲۵ سی سی می باشد و دارای موتوری چهارزمانه، تک سیلندر و دو سوپاپه می باشد. همچنین از گیربکس نیمه اتوماتیک چهار سرعته بهره برده است و دارای محافظ موتور می باشد تا از موتورسیکلت در برابر سنگ خا بزرگ و کنده درختان محافظت کند.

 

هوندا ADV150: موتورسیکلت های پرکاربرد هوندا در ایران

هوندا ADV150 برای تردد در داخل شهرها و جاده های خاکی مناسب می باشد و بسیار راحت و ایمن است.این موتورسیکلت را می توان در دسته موتورهای ادونچر و اسکوتر دانست. این موتورسیکلت تک سیلندر می باشد و  حجمی معادل ۱۴۹.۳ سی سی دارد. ۱۴.۷ اسب بخار قدرت دارد و در هر ۶۵۰۰ دور در دقیقه، ۱۳.۸ نیوتن متر گشتاور دارد. از ترمز دیسکی در جلو و عقب استفاده شده است و دارای پورت USB می باشد. مجهز به سیستم ضد سرقت می باشد و به صورت هوشمند مصرف انرژی را مدیریت می کند‌. برای استفاده از مسافت های طولانی پیشنهاد می شود. باتری موتورسیکلت ADV150 ۱۲ ولتی با ظرفیت ۵ آمپر ساعت می باشد.

نتیجه گیری

شرکت هوندا از برندهای معتبر جهانی می باشد که تولیدات زیادی داشته است و موتورسیکلت های پرکاربرد هوندا در ایران بسیار زیاد هستند و توانستیم در این مطلب به چند نمونه از پرکاربردترین آنها اشاره کنیم.

این برند تاکنون توانسته در تمامی رده ها خوش بدرخشد و محصولاتی با کیفیت را ارائه کند. شما می توانید برای خرید محصولات اصل هوندا به فروشگاه اینترنتی هوندا کلیک مراجعه کنید. هوندا کلیک می تواند با بودجه شما، بهترین پیشنهاد را بدهد و موتورسیکلتی مناسب را با ضمانت نامه در اختیار شما قرار دهد.

پیام بگذارید

تماس با ما