موتورهای سنگین شرکت هوندا را بشناسید.

موتور سنگین هوندا

موتورهای سنگین شرکت هوندا را بشناسید.

شرکت هوندا در ایران جزو شناخته ترین ها می باشد و موتورسیکلت های زیادی را در انواع اسکوتر، کروزر، موتور سنگین و … تولید و روانه بازار نموده است و هر کدام قابلیت و امکانات به روزی دارند که می توانند نیاز هر فردی را تامین کنند. مثلا نوعی از موتورسیکلت فقط برای تردد شهری مناسب است، نوعی دیگر برای مسابقه، آفرود و … مناسب می باشد. پس می توان گفت برند هوندا فقط در ساخت یک نوع موتورسیکلت فعالیت ندارد و می تواند در تمامی کلاس ها موتوری بی نظیر را ارائه دهد.

شرکت هوندا توسط سوئیشیرو هوندا در ژاپن تاسیس شده است و در کشور ایران نیز دارای نمایندگی است. هوندا در کنار تولید موتورسیکلت در تولید خودرو نیز سرآمد است و جزو شرکت های برجسته خودروسازی در جهان می باشد.

همگی با موتورهای CG125 خاطره دارید و هنوز هم در برخی شهرها از این موتورسیکلت استفاده می شود. این موتورسیکلت با قیمتی پایین توسط شرکت هوندا تولید شد و برای رفت و آمدهای درون شهری و روزانه مناسب بود. ولی امروزه شرکت هوندا موتورسیکلت های مدرن و پیشرفته تری را تولید می کند که دیگر موتور CG۱۲۵  در بین آنها جایگاهی ندارد.

موتورسیکلت CB1300 از موتورهای سنگین جدید می باشد که از سال ۲۰۰۸ وارد ایران شد و نمونه های جدید و به روز آن در سال ۲۰۲۰ دوباره تولید و روانه بازار ایران شده است. کلاس CB از محصولات قدیمی شرکت هوندا است که در ساخت بدنه موتورهای CB میزان فلاپ و قطعات پلاستیکی آیرودینامیکی به صورت کمی استفاده شده است.

این موتورها دارای چراغ های گرد و اگزوز بزرگ می باشد و ظاهر کلاسیکی دارند.

موتورسیکلت چیست؟

موتورسیکلت هایی که حجمی بالای ۳۰۰ سی سی دارند را موتور سنگین می گویند این موتورها محدودیت تردد در داخل کشور دارند. به طور کلی در ایران موتورهایی که حجم آن ها بیشتر از ۲۵۰ سی سی باشد نمی تواند در خیابان ها تردد کنند. لزوما معنی حرف موتور سنگین یا موتور سبک ربطی به وزن آن ندارد و  حجم آن بیشتر ملاک می باشد.

موتور سنگین هوندا CB1300

موتور سنگین هوندا CB1300 از سری موتورهای CB می باشد که در ایران در زمان قبل از انقلاب استفاده می شد. این موتورسیکلت مدرن و فول آپشن دارای پیشرانه چهار زمانه با حجم ۱.۳ لیتر می باشد. توان تولیدی و قدرت آن ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور آن ۱۱۷ نیوتن متر می باشد.

همچنین دارای گیربکس چهار سرعته می باشد. این موتور سنگین ۲۳۰ کیلوگرم وزن دارد. ترمزهای عقب و جلو هیدرولیکی و مجهز به سیستم صد قفل می باشند. طراحی ظاهری آن نقطه قوت این موتورسیکلت می باشد.

این موتورسیکلت دو تیپ سوپر فور و سوپر بولدر را دارد که مدل سوپر فور آن در قسمت باک ک صفحه بدنه  شبیه به مدل های قبلی است و همچنین مدل سوپر بولدر آن دارای چراغ های فرم دار و شاسی آیرودینامیکی می باشد و شباهت زیادی به موتورهای مسابقه دارد.

موتورسیکلت CB1300 دارای قیمت بسیار بالایی است و جزو آخرین مدل های CB می باشد. این مدل به دلیل مشخصات فنی خوبی که دارد از قیمت بالایی برخوردار می باشد و همچنین برند هوندا جزو پرفروش ترین و معتبرترین برندهاست.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
آچار کشی موتورسیکلت هوندا

این موتورسیکلت همه کاره است و برای رفت و آمد داخل شهری یا برای گذراندن یک تعطیلات آخر هفته مناسب می باشد.

موتورسیکلت هوندا CB1000

موتورسیکلت هوندا CB1000 نیز در دسته موتور سنگین هوندا قرار دارد که در سال ۱۹۹۲ وارد خط تولید شرکت هوندا شد. این موتورسیکلت ها با موتورسیکلت های سری CBR متفاوت هستند. موتورهای CBR اسپرت می باشند و برای مسابقات موتورسواری مناسب هستند. در صورتی که این موتورسیکلت ها مناسب پیست نیستند‌.

این موتورسیکلت دارای باک بزرگی است و همچنین رنگ بدنه آن ترکیبی می باشد. این موتور سنگین هوندا دارای دو لوله اگزوز در دو طرف موتورسیکلت می باشد که بسیار جالب است و همچنین ظاهر زیبایی نیز ایجاد کرده است. موتور Cb1000 دارای حجم ۹۹۸ سی سی می باشد و ۴ سیلندر دارد.

قدرت این موتور ۹۸ اسب بخار و گشتاور آن ۸۴ نیوتن متر می باشد که با جعبه دنده ۵ سرعته به چرخ های عقب منتقل می کند‌. این موتورسیکلت ورنی حدود ۲۳۶ کیلوگرم دارد و برای افراد مبتدی هدایت آن سخت است و اصلا توصیه نمی شود‌. این موتور حجم موتور بالایی دارد و بعد از موتور CB 1300جزو بهترین موتور سنگین هوندا می باشد.

چگونه در ایران می توان موتورسنگین سوار شد؟

همانطور که گفته شد در ایران موتورهایی با حجم بیشتر از ۲۵۰ سی سی در سطح شهر تردد نمی تواند کند و مناسب افراد خاص می باشد. موتورهای سنگین پلاک نمی شوند و باید از نمونه های مجاز استفاده کرد به این صورت که فقط در خارج شهر و از محل خانه تا پیست مسابقه فقط استفاده شود.

نکات مهم در خرید موتورسیکلت

در هنگام خرید موتورسیکلت چه موتورهای سنگین و چه سب باید نکاتی را رعایت کنید با ماه در ادامه همراه باشید.

ایمنی موتورسیکلت

ایمنی مهم ترین نکته در خرید موتورسیکلت است. موتورسیکلت ها باید ایمنی بالایی داشته باشند تا راکب دچار ضرر جانی نشود و در سرعت بالا نیز بتوان آن را کنترل کرد.

قیمت موتورسیکلت

قیمت در خرید موتورسیکلت مهم است و باید با توجه به بودجه خرید انجام گیرد‌. موتورهای سنگین از قیمت بالایی برخوردار هستند و برای افراد حرفه ای مناسب است که قیمت برای آنها مهم نیست.

وزن موتورسیکلت

وزن موتور سنگین بسیار زیاد است و سواری آن نیز سخت است. موتورسوارهای حرفه ای فقط می توانند این نوع موتورها را کنترل کنند.

تحقیق کردن

برای خرید هر موتورسیکلتی باید تحقیق کنید و برای موتورهای سنگین بیشتر. شما باید در مورد شتاب، توان تولیدی و … موتور اطلاعات کسب کنید و موتور مناسب با نیاز خود خریداری نمایید.

برند محصول

در ایران هوندا از برندهای معتبر موتورسیکلت می باشد و همچنین رقیب های چون یاماها، کاوازاکی و سوزوکی نیز دارد که قیمت های بیشتری از هوندا دارند.

نگه داری از موتورهای هوندا

موتورسیکلت ها نیاز به نگهداری و مراقبت دارند تا طول عمر آنها افزایش یابد. خصوصا موتورهای سنگین به مراقبت بیشتری نیز نیاز دارند. در ادامه به چند نکته مهم خواهیم پرداخت.

از روغن موتور مناسب برای موتورسیکلت استفاده کنید و در زمان تعیین شده روغن موتور را تعویض کنید.

قبل از خالی شدن باک بنزین آن را پر کنید. زیرا اشغال هایی که در کف باک وجود دارند وارد محفظه احتراق می شوند.

در سایه بان یا پارکینگ موتورسیکلت خود را نگه داری کنید تا نور خورشید موجب فرسودگی و مشکلات دیگر نشود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چگونگی اخذ معاینه فنی موتورسیکلت

جمع بندی موتور سنگین

موتور سنگین هوندا از موتورهای مجاز می باشد که در داخل ایران قابل تردد است و به طور کاملا قانونی می توان از آن استفاده کرد. این موتورسیکلت ها را می توانید از فروشگاه اینترنتی هوندا کلیک خریداری کنید.

در این فروشگاه می توانید در مورد محصول مورد نطر خود تحقیق کنید و با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهید. شایان به ذکر است محصولات هوندا کلیک همگی اصل و اورجینال هستند و همچنین دارای ضمانت نامه و گارانتی می باشند و شما می توانید با خیالی راحت خرید خود را انجام دهید.

هوندا گروم

هوندا گروم

هوندا گرم موتوری کوچک شبیه به دوچرخه است. در سال ۲۰۱۴ تولید و روانه بازار شده است و مدل به روز تر آن در سال ۲۰۱۷ تولید شده است. آیت موتور قادر به تحمل دو سرنشین می باشد و همچنین انجین انژکتوری دارد. این موتور را در دسته موتورهای اسپرت نیز می توان قرار داد.

هوندا سوپر کاب سی ۱۲۵

هوندا سوپر کاب سی ۱۲۵

هوندا سوپر کاب جزو پرفروش‌ترین موتورسیکلت های شرکت هوندا می باشد و در ایران با نام هوندا ۷۰ شناخته شده است. این موتور چهار زمانه، تک سیلندر و پیشرانه ۱۲۵ سی سی انژکتوری دارد. این موتور از قیمت خوبی برخوردار می باشد و برای رفت و آمد در سطح شهر مناسب است.

هوندا کلیک ۱۵۰i

هوندا کلیک ۱۵۰i

هوندا کلیک نیز در دسته مینیموتورها قرار دارد و طاهر زیبا و تهاجمی دارد. برای استفاده روزانه و ترددهای بین شهری مناسب است و جزو پرطرفدارترین ها در ایران است. تک سیلندر می باشد و گیربکس ۵ سرعته دارد. سیتم ترمز آن CBS می باشد و در دسته موتورهای اتوماتیک قرار دارد.

PCX150هوندا

PCX150هوندا

 موتورسیکلت PCX150 سی سی نیز از مینی موتورها و اسکوترهای پرسرعت می باشد که ظاهر زیبا و مدرنی دارد. سواری این موتور بسیار نرم و راحت است.

موتورسیکلت های اسپرت

موتورسیکلت های اسپرت از انواع موتور هوندا می باشد که برای سرعت بالا در پیچ و خم های جاده ای مناسب است. این موتورها کارایی، قدرت و ایمنی بالایی دارند ولی برای افراد مبتدی و تازه کار مناسب نیست.

هوندا CB1000R

هوندا CB1000R

 این مدرن در عین مدرن بودن ظاهر و ابعاد کلاسیکی دارد. این موتور دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی سی می باشد و قدرت آن ۱۴۳ اسب بخار می باشد. از جمله امکانات این موتورسیکلت می توان به ترمزهای ضد قفل، دستیار کلاچ، چراغ های ال ای دی، و صفحه نمایش ال سی دی اشاره کرد.

این موتور به دلیل جنسی از آلومینیوم در کنار محکم بودن سبک است و در سرعت بالا می توان آن را کنترل نمود.

جمع بندی انواع موتور هوندا

در این متن در مورد برخی از مدل های پرطرفدار شرکت هوندا صحبت کردیم که هر کدام کارایی های مختلفی داشتند و بنا بر سلیقه و شرایط استفاده می توان بهترین ها را انتخاب کرد.

هوندا کلیک فروشگاه اینترنتی در عرصه فروش موتورسیکلت و لوازم یدکی موتورسیکلت می باشد و شما می توانید انواع موتور هوندا را از این فروشگاه خریداری کنید.

تمامی موتورسیکلت های موجود در این فروشگاه دارای ضمانت نامه و گارانتی هستند و شما می توانید انتخابی مناسب با توجه به بودجه خود داشته باشید.

پیام بگذارید

تماس با ما