لیستی کامل از موتورسیکلت های هوندا در کلاس های مختلف

انواع موتور هوندا

لیستی کامل از موتورسیکلت های هوندا در کلاس های مختلف

موتورسیکلت یک وسیله پرشتاب و هیجان انگیز است و سواری آن برای اولین بار ترسی توام با هیجان بالا دارد. موتورسیکلت انواع مختلفی دارد و از برندهای محبوب در ایران برند هوندا می باشد که از شرکت های ژاپنی است و در تولید انواع موتورسیکلت و خودرو فعالیت دارد. در این مقاله به انواع موتور هوندا خواهیم پرداخت با هوندا کلیک همراه باشید‌.

شرکت هوندا به تولید انواع مختلف موتورسیکلت پرداخته است و شما می توانید با بودجه ای که دارید انتخابی درست داشته باشید. سواری با موتورسیکلت کمی خطرناک است ولی مزایای خیلی زیادی دارد که مهم ترین آنها این است که‌ موتور از خودرو سرعت بالاتری دارد و همچنین در ترافیک به راحتی به دلیل فضای کمی که اشغال می کند تردد می کند‌.

البته برخی فقط موتورسیکلت را برای هیجان می پسندد و برای تخلیه انرژی خود از موتورهای مسابقه در پیست استفاده می کنند که موجب ترشح آدرنالین در خون می شود و هیجان زندگی را چندین برابر می کند.

انواع موتور هوندا

شرکت هوندا مدل های مختلفی را تولید کرده است و برای هر کلاس چند نوع موتور را روانه بازار کرده است تا افراد بتوانند در بین چندین موتور بهترین را مناسب با بودجه خود انتخاب کنند. موتور مسابقه، موتور کروزر یا تفریحی، موتور مسافرتی، موتور اسکوتر، موتور گازی، موتور کافه ریسر، موتور همه جا رو و … می باشد که هر کدام برای‌ مکانی خاص مناسب هستند و سواری آنها نرم و راحت می باشد.

هوندا موتور برای انواع موتور ها از نام هاي رمز استفاده کرده است و با توجه با کلمات درج شده می توان نوع موتور و کاربرد آن را تشخیص داد. به عنوان مثال موتورهای استاندارد را با کد CB می توان شناخت و همچنین موتورهای افرود با کد CRF قابل شناسایی هستند. موتورسیکلت های برتر شرکت هوندا نیز با کد Gold Wing شناخته می شوند.

مدل های موتور سیکلت هوندا

در این مقاله به چند نمونه از موتورسیکلت های شرکت هوندا خواهیم پرداخت و شما می توانید با مطالعه این مطلب موتورسیکلتی مناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

موتور ادونچر

موتورهای ادونچر برای ماجراجویی مناسب هستند و می توانید برای رفع هیجانات خود و کشف ماجراهای جدید از آن استفاده کنید. موتورهای ادونچر عبارتند از:

هوندا CB500X

این مدل هوندا در دسته موتورهای استاندارد قرار دارد که برای رفت و آمد به محل کار و یا رفت و آمدهای دیگر مناسب می باشد.ظاهر این موتور بزرگ می باشد ولی بعد از نشستن به باریکی باک و شاسی پی خواهید برد. موتور سی بی ۵۰۰ ایکس دو سیلندر و دو سوپاپ می باشد. تا ۴۸ اسب بخار قادر به تولید نیرو است و باک آن تا ۱۶ لیتر بنزین ظرفیت دارد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
تفاوت موتورهای چهارزمانه و دوزمانه چیست؟

قابلیت و توانایی حمل دو سرنشین را دارد و برای فعالیت های روزمره مناسب است. نکته مهم در مورد این موتورسیکلت طراحی آن است و می توان در جاده های ناهموار، تپه ها و … نیز از آن استفاده کرد.

هوندا ADV150: انواع موتور هوندا

برای رفت و آمد در خیابان های پر دست انداز و کوچه ها مناسب می باشد و همچنین برای مسیرهای خاکی نیز مناسب می باشد. این موتور سواری نرم و راحتی دارد و انجین آن ۱۴۹ سی سی می باشد. قادر به تولید ۱۴.۷ اسب بخار قدرت می باشد و گشتاور آن ۱۳.۸ نیوتن متر می باشد.

به دلیل هندلینگ بالا برای مسافت های طولانی مناسب می باشد. این موتور در دسته موتورهای ادونچر و اسکوتر قرار دارد و موتورسیکلت پرطرفداری می باشد.

هوندا NC750X

 این موتور دارای ظاهری خشن ولی با عملکردی ساده و روان می باشد که برای افراد مبتدی نیز کار با آن راحت است. در دسته موتورهای ادونچر قرار دارد و برای آفرود و تردد شهری مناسب می باشد.

موتورسیکلت های کروزر یا تفریحی

موتورسیکلت های کروزر مناسب برای تفریح می باشند و سواری نرم و راحتی دارند. شرکت هوندا برای این موتورها نیز مدل های مختلفی

را طراحی و تولید کرده است که به چند نمونه از آنها خواهیم پرداخت.

هوندا فیوری

این موتور از طراحی کلاسیکی برخوردار است و بسیار قدرتمند می باشد و در ساخت آنها از تکنولوزی های روز استفاده شده است. هوندا فیوری را می توان یک هلی کوپتر دانست. میله های دسته بلندی دارد و صندلی آن هم اندازه چرخ عقب می باشد. سیستم تعلیق خوبی دارد و تواند هوندا فیوری حداکثر ۸۰۰ دور در دقیقه می باشد.

هوندا SHADOW

هوندا Shadow از انواع موتور هوندا می باشد که دارای گیربکس پنج سرعته می باشد. مخزن سوخت آن ۳.۷ گالن سوخت ذخیره می کند. همچنین دارای سیستم تعلیق مناسب  می باشد طاهر آن بسیار زیبا می باشد و از طراحی خوبی برخوردار است.

موتورسیکلت مینیموتو

این نوع موتورها بسیار کوچک هستند و بی شباهت به دوچرخه نیستند و انواع مختلفی دارند. البته در کنار کوچک بودن هیجان زیادی را تزریق می کنند که مهم ترین مزایای موتورسیکلت همین هیجان و سرعت است.

 

هوندا گروم

هوندا گرم موتوری کوچک شبیه به دوچرخه است. در سال ۲۰۱۴ تولید و روانه بازار شده است و مدل به روز تر آن در سال ۲۰۱۷ تولید شده است. آیت موتور قادر به تحمل دو سرنشین می باشد و همچنین انجین انژکتوری دارد. این موتور را در دسته موتورهای اسپرت نیز می توان قرار داد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
علائم خرابی باتری موتورسیکلت

هوندا سوپر کاب سی ۱۲۵

هوندا سوپر کاب جزو پرفروش‌ترین موتورسیکلت های شرکت هوندا می باشد و در ایران با نام هوندا ۷۰ شناخته شده است. این موتور چهار زمانه، تک سیلندر و پیشرانه ۱۲۵ سی سی انژکتوری دارد. این موتور از قیمت خوبی برخوردار می باشد و برای رفت و آمد در سطح شهر مناسب است.

هوندا کلیک ۱۵۰i

هوندا کلیک نیز در دسته مینیموتورها قرار دارد و طاهر زیبا و تهاجمی دارد. برای استفاده روزانه و ترددهای بین شهری مناسب است و جزو پرطرفدارترین ها در ایران است. تک سیلندر می باشد و گیربکس ۵ سرعته دارد. سیتم ترمز آن CBS می باشد و در دسته موتورهای اتوماتیک قرار دارد.

PCX150هوندا

 موتورسیکلت PCX150 سی سی نیز از مینی موتورها و اسکوترهای پرسرعت می باشد که ظاهر زیبا و مدرنی دارد. سواری این موتور بسیار نرم و راحت است.

موتورسیکلت های اسپرت

موتورسیکلت های اسپرت از انواع موتور هوندا می باشد که برای سرعت بالا در پیچ و خم های جاده ای مناسب است. این موتورها کارایی، قدرت و ایمنی بالایی دارند ولی برای افراد مبتدی و تازه کار مناسب نیست.

هوندا CB1000R

 این مدرن در عین مدرن بودن ظاهر و ابعاد کلاسیکی دارد. این موتور دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی سی می باشد و قدرت آن ۱۴۳ اسب بخار می باشد. از جمله امکانات این موتورسیکلت می توان به ترمزهای ضد قفل، دستیار کلاچ، چراغ های ال ای دی، و صفحه نمایش ال سی دی اشاره کرد.

این موتور به دلیل جنسی از آلومینیوم در کنار محکم بودن سبک است و در سرعت بالا می توان آن را کنترل نمود.

جمع بندی انواع موتور هوندا

در این متن در مورد برخی از مدل های پرطرفدار شرکت هوندا صحبت کردیم که هر کدام کارایی های مختلفی داشتند و بنا بر سلیقه و شرایط استفاده می توان بهترین ها را انتخاب کرد.

هوندا کلیک فروشگاه اینترنتی در عرصه فروش موتورسیکلت و لوازم یدکی موتورسیکلت می باشد و شما می توانید انواع موتور هوندا را از این فروشگاه خریداری کنید.

تمامی موتورسیکلت های موجود در این فروشگاه دارای ضمانت نامه و گارانتی هستند و شما می توانید انتخابی مناسب با توجه به بودجه خود داشته باشید.

پیام بگذارید

تماس با ما