موتورسیکلت سی جی ۱۲۵ چگونه است؟ موتور هوندا ژاپنی قدیمی

موتور هوندا ژاپنی قدیمی

موتور هوندا ژاپنی قدیمی

موتورسیکلت سی جی ۱۲۵ یک موتور هوندا ژاپنی قدیمی است که عمری حدودا ۳۶ ساله دارد و از تولیدات اولیه شرکت هوندا موتور می باشد.

شرکت هوندا برندی نامی در زمینه موتورسیکلت و خودرو می باشد که توسط سوئیشیرو هوندا ساخته شده است. سوئیشیرو از مکانیک های خلاق بود که در ابتدا برای شرکت تویوتا رینگ و پیستون تولید می کرد و بعد از مدتی و اتمام جنگ جهانی دوم توانست اولین موتورسیکلت خود را که شبیه به دوچرخه بود و تفاوت آن فقط در نصب موتور آن بود وارد بازار کند.

این موتورسیکلت دارای قیمت کمی بود و مردم برای راحتی در رفت و آمد این محصول را خریداری می کردند و هوندا توانست خود را از ورشکستگی بعد جنگ جهانی برهاند.

موتور هوندا

موتور هوندا ژاپنی قدیمی

شرکت هوندا توانسته شرکت های زیر مجموعه خود را در کشورهای ایران، فرانسه، آمریکا، چین و … تاسیس کند و جزو بزرگترین تولیدکنندگان موتورسیکلت و خودرو در جهان می باشد و رقابت تنگاتنگی با شرکت های یاماها، سوزوکی و کاوازاکی دارد.

هوندا ۱۰۰ سوپر کاپ از موتورسیکلت های ابتدایی این شرکت می باشد که دارای پیشرانه چهار زمانه و گیربکس چهار دنده بود و در سال های اول تولید فروشی بی نظیر داشت.

از دیگر تولیدات شرکت هوندا می توان به تولید موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت، قایق موتوری، پمپ های آب، تجهیزات الکتریکی، تیلرها، ژنراتورها و همچنین تولید و ساخت ربات و تجهیزات انتقال برق اشاره داشت.

مقایسه هوندا با دیگر موتورسیکلت ها

موتور هوندا ژاپنی قدیمی

مقایسه موتورسیکلت های برند هوندا با دیگر محصولات کاری عبث و بیهوده است. زیرا هوندا در ایران دارای نمایندگی است و در کنار زیبایی ظاهری می توان در صورت هر گونه خرابی سریعا آن را تامین کرد. تعمیرکاران با موتورهای هوندا بیشتر سروکار داشته اند و به راحتی و در اسرع وقت می توانند آنها را تعمیر کنند.

موتور هوندا ژاپنی قدیمی

موتور هوندا ژاپنی قدیمی

موتورسیکلت ۱۲۵ سی جی ۱۲۵، جرو موتور هوندا ژاپنی قدیمی است که هنوز در خیابان های ایران تردد دارد. آیت موتورسیکلت برای ترددهای داخلی شهری مناسب است و همانند مدل های پیشرفته هوندا نمی توان مسافت های طولانی را با آن پیمود.

این موتور دوام و کارآیی بالایی دارد ولی در زمینه سرعت انتظار زیادی نمی توان از آن داشت.

مشخصات موتور هوندا ژاپنی قدیمی

مشخصات موتور هوندا ژاپنی قدیمی

انجین این موتورسیکلت ۱۲۴ سی سی می باشد و نیاز بسیار کمی به مراقبت و نگه داری دارد. جعبه دنده آن پنج سرعته است و همچنین برق ۱۲ ولتی دارد.‌ استارت هندلی در ابتدا به جرقه زن برقی ارتقا پیدا کرد و سپس استارتر برقی بر روی آن نصب شد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
دلایل روشن نشدن موتورسیکلت

موتور سی جی ۱۲۵ حداکثر توان تولید آن ۱۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۹.۵ نیوتن متر می باشد. در سال‌های اخیر برای کاربرد بهتر این موتور، تمامی بخش ها ملزم به تغییر شدند و فقط انجین آن ثابت مانده است.

به طوری که ترمز کاسه در قسمت جلو به ترمز دیسکی تغییر پیدا کرده است و قاب و زنجیر موتور که بسته بود به گارد محافظ تغییر پیدا کرده است. همچنین شکل ظاهری آن نیز دستخوش تغییرات شده است.

جایگاه موتور هوندا ژاپنی قدیمی

جایگاه موتور هوندا ژاپنی قدیمی

این موتورسیکلت توانست در کشورهای اروپایی نیز جایگاه خود را کسب کند و برای مبتدیان که تازه به موتورسواری علاقه پیدا کرده اند گزینه مناسبی می باشد.

از سال ۲۰۰۸ تولید این موتور هوندا ژاپنی قدیمی در کشور ژاپن از رده خارج شد و دیگر به تولید آن نپرداختند و شروع به تولید موتورسیکلت های مدرن تر کردند.

البته در کشورهایی چون پاکستان، ایران، افغانستان و… هنوز این مدل تولید می شود زیرا برای کار بسیار مناسب است و در کنار قیمت مناسبی که دارد برای هر قشری مناسب می باشد.

انواع موتورسیکلت

موتورسیکلت ها انواع مختلفی دارند  و شرکت هوندا نیز بنابر نیاز مشتری موتورسیکلت های متفاوتی را با هر موقعیتی تولید کرده است. از انواع موتورسیکلت می توان به موتورهای مسابقه، موتورهای شهری، موتورهای کروزر یا تفریحی، موتورهای مسافرتی، موتورهای فراجاده ای، موتورهای اسکوتر، موتور گازی، موتور مینی، موتور کافه ریسر، موتور همه جا رو و ‌‌‌‌..‌. اشاره داشت که که هر کدام با نیاز مشتری ساخته شده اند و برای موقعیت های مختلف می توان استفاده کرد

چند مدل از موتورسیکلت های پیشرفته شرکت هوندا

در حال حاضر تمامی شرکت های تولید کننده موتورسیکلت محصولاتی مدرن و پیشرفته تولید می کنند و از جمله موتورهایی که برای تردد شهری مناسب هستند اسکوترها می باشند که بی صدا هستند و سرعت و شتاب بالایی دارند. این موتورها سواری نرمی دارند و برای کاهش خستگی مناسب هستند‌. در ادامه به چند موتور شهری پرکاربرد خواهیم پرداخت.

هوندا کلیک

هوندا کلیک از موتورهای پرشتاب درون شهری و جاده ای است که ظاهر تهاجمی دارد و دارای امکاناتی چون اتوهلد، سیستم‌ آی دلینک، استاپ، سنسور جک، کلید باز کرد محفظه بار، ثفحه پشت آمپر آنالوگ و دیجیتال و سیستم روشنایی زنون می باشد.

این موتورسیکلت ها تک سیلندر، چهار زمانه و دو سوپاپه می باشد و به دلیل داشتن تایرهای پهن سواری نرمی دارد. در زیر زین محفظه ای قرار دارد که می توان کلاه کاسکت را درون آن قرار داد‌.هوندا کلیک دو مدل ۱۵۰ سی سی و ۱۲۵ سی سی دارد که بیشتر در بین جوانان پرطرفدار است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتورسیکلت هوندا فیشر: طراحی، قدرت و عملکرد

البته به دلیل سواری نرمی که دارد و همچنین اتومات بودن (بدون کلاچ حرکت می کند‌) آن چه پیر و چه جوان خریدار آن هستند‌.

 

هوندا PCX 150

هوندا PCX 150 نیز از مدل های پیشرفته در موتورهای اسکوتر می باشد که امکاناتی چون انجین پیشرفته، نمایشگر دیجیتال و ترمز ضد قفل برای چرخ جلو دارد. تک سیلندر و چهار سوپاپ هوشمند دارد و موتورسیکلت کم مصرفی می باشد. سرعت و شتاب این موتور از مدل های قبلی کمی بیشتر است و همچنین قیمت بالاتری نیز دارد.

 

هوندا ADV150

این موتور جزو موتورهای شهری و جاده ای است و در ارتفاعات نیز می توان از آن استفاده کرد. انجین این موتور ۱۵۰ سی سی می باشد و تگ سیلندر، چهار زمانه و دو سوپاپ می باشد. استارت آن برقی است و ظرفیت باک آن ۸ لیتر می باشد.

قدرت آن ۱۴ اسب بخار و گشتاور آن ۱۴ نیوتن متر می باشد. وزن موتور ۱۳۳ کیلوگرم است و بسیار سبک و چالاک می باشد‌. بسیار کم صدا است حتی در سرعت بالا نیز صدای زیادی تولید نمی کند‌.

قیمت موتور هوندا ژاپنی قدیمی

قیمت این موتورسیکلت نسبتا به مدل های پیشرفته قیمت مناسبی دارد البته همانطور که گفته شد این موتورسیکلت در ژاپن دیگر تولید نمی شود و نمونه های تقلبی چینی در ایران زیاد دیده می شود. همچنین در ایران با نام های دیگر به فروش می رسد که صد در صد کیفیت نمونه ژاپنی خود را ندارد. برای خرید موتور سیکلت اصل سی جی ۱۲۵ فقط می توان کارکرده و دست دوم آن را خریداری کرد.

 

هوندا کلیک از فروشگاه های معتبر در زمینه فروش موتورسیکلت می باشد و اگر قصد خرید موتورسیکلت و لوازم جانبی موتورسیکلت را دارید می توانید به آدرس سایت این فروشگاه رفته و با دیدن محصولات و قیمت هایی که دارند خریدی مطمئن انجام دهید. لازم به ذکر است تمامی موتورسیکلت ها و لوازم یدکی این فروشگاه دارای گارانتی و ضمانت نامه می باشند و محصولات مورد نیاز خود را می توانید با خیالی آسوده از هوندا کلیک خریداری نمایید.

پیام بگذارید

تماس با ما