هوندا Monkey موتورسیکلت مدل 2022

هوندا Monkey موتورسیکلت

هوندا Monkey موتورسیکلت مدل 2022

اگرچه Monkey 125 در سال 2018 به بازار عرضه شد، اما نام Monkey از دهه 1960 رایج شده است، و از سال 1961 به عنوان یک وسیله بازی جذاب برای کودکان در یک پارک موضوعی ژاپنی، با چرخ های پنج اینچی و سیستم تعلیق سفت و سخت شروع شد. قاب و موتور از مینی‌بایک MSX125 هوندا است که در سال 2014 معرفی شد، که چرخ‌ها، ترمزها و سیستم تعلیق جذابی دارد، اما استایل بسیار الهام‌گرفته‌شده از نسخه اصلی است، که نتیجه آن بسیار زیبا، اما با ساختار بسیار مدرن است.

سپس مدل‌های مختلف دیگری تولید شد که هر کدام سبک و اندازه خاص خود را داشتند. اولین مدل Monkey کلاسیک جاده‌ای در سال 1963 وارد بازار شد و تا سال 2009 در خط تولید هوندا باقی ماند. نه سال بعد، دوباره در بازار بازگشت.

هوندا Monkey موتورسیکلت مدل 2022 با جعبه دنده پنج سرعته جدید و موتوری مطابق با مقررات آلایندگی یورو 5 عرضه شده است. هوندا موتورسیکلتی ساخته است که نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه در دنیای مدرن نیز کارایی دارد. در برخی از مدل‌های یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل، همیشه اینطور نیست، زیرا به‌طور ناامیدکننده، استایل اغلب بر توانایی سواری اولویت دارد.

هوندا Monkey جدید دارای چرخ های 12 اینچی و ارتفاع صندلی تنها 776 میلی متر است. اما بزرگ‌ترین تعریفی که می‌توانیم به Monkey بدهیم این است که مانند هر 125 مدرن دیگری کار می‌کند: سواری با آن بسیار لذت‌بخش است، می‌تواند به راحتی ترافیک را حفظ کند – و کاهش دهد، در نتیجه برای سواری در اطراف شهر، کاملاً راحت است.

آنقدر کوچک، سبک و چابک است که از میان ترافیک ها و انبوه ماشین ها به راحتی عبور می کند. اما این موضوع را از دست داده است. هوندا موتورسیکلتی ساخته است که نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه در دنیای مدرن نیز کارایی دارد. در برخی از مدل‌های یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل، همیشه اینطور نیست، زیرا به‌طور ناامیدکننده، استایل اغلب بر توانایی سواری اولویت دارد.

علاوه بر این، مانند اکثر 125 ها، Monkey را می توان با گواهینامه رانندگی موقت روی پلاک L سوار کرد، البته تا زمانی که CBT گرفته باشید. همه اینها در مورد گروم کمی ارزان‌تر و مسلماً بدبین‌تر نیز صادق است. اما این موتوسیکلت بیشتر برای نوجوانان مد روز است. اگر سبک کلاسیک را دوست دارید و می‌خواهید موتورسیکلتی سرگرم‌کننده داشته باشید که شما را به یاد دوران جوانی شما بیاندازد، نمی‌توانیم به معرفی جذاب‌تری برای موتورسواری فکر کنیم.

هوندا Monkey
هوندا Monkey موتورسیکلت

کیفیت سواری و ترمز هوندا Monkey

از آنجایی که هوندا Monkey آنقدر کوچک است که می توانید به سادگی در اطراف شهر به راحتی حرکت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
منظور از توانایی اسب بخار در موتورسیکلت چیست؟

سیستم تعلیق – دسته های معکوس با ظاهری مدرن در جلو با کمک فنرهای رنگی و غیر قابل تنظیم در عقب – بسیار نرم تنظیم شده است، همانطور که صندلی عظیم، عمیق و آجدار است، بسیار راحت است و احساس آرامش به شما می دهد.

تنها نقطه ضعف این سواری نرم این است که Monkey دارای حداکثر وزن مجاز 105 کیلوگرمی است. با توجه به سبک بودن Monkey ، ترمز آن به خوبی کار می کند. اگرچه تنها یک دیسک 190 میلی‌متری در جلو وجود دارد که توسط کولیس پیستون دوقلوی ناچیز با تنظیم مشابه در عقب قابل درک است، اما آنها به اندازه کافی قدرتمند هستند و حس زیادی دارند.

در حالی که حتی سیستم ABS که به یک IMU متصل است تا موتور را در ترمز شدید نگه دارد، بی عیب و نقص است و تنها زمانی که توانستم آن را در طول روز فعال کنم، روی برخی از دست اندازهای بسیار تهاجمی آرام کننده ترافیک بود.

موتور هوندا Monkey

Monkey مدرن هوندا از یک موتور 125 سی سی چهار زمانه با هوا خنک می شود که فقط 9 اسب بخار قدرت و 8.1 فوت پوند گشتاور تولید می کند – اگرچه این مقدار برای سال 2021 ارتقا یافته است – و کار کردن با آن آسان است: آن را کلید بزنید، روشن کنید و LCD Monkey را روشن کنید. خط تیره وارد زندگی می شود و به شما یک چشمک گستاخانه می دهد.

سپس به سادگی دکمه استارت را می زنید، روی دنده کلیک می کنید و یکی از خنده برانگیزترین سواری هایی را که می توانید تصور کنید شروع می کنید. Monkey کوچولو به طرز باورنکردنی سرگرم کننده است.

اگرچه فقط چهار دنده دارد (اگرچه این دوباره برای سال 2021 به 5 ارتقا یافت)، بنابراین به نظر می رسد سرعت آن در حدود 55 مایل در ساعت تمام می شود – اما این برای سواری در داخل شهر کافی است، جایی که شما همچنین از کلاچ فوق سبک آن قدردانی می کنید و گیربکس سبک پر، به این معنی که تغییر نسبت ها تلاش کمی می کند.

دریچه گاز Monkey نیز به طرز لذت بخشی صاف است، بدون هیچ نشانه ای از گیرایی در دهانه های پایین دریچه گاز، و همچنین به طور قابل ملاحظه ای بدون لرزش است، به جز در هنگام تیک اور که مانند هارلی دیویدسون کوچک می لرزد.

اما در حالی که همه چیز در اطراف شهر و برای نشستن در ترافیک روان خوب است، این عملکرد ناچیز به معنای سبقت گرفتن تقریباً منتفی است. بله، Monkey به خوبی شتاب می‌گیرد و شما می‌توانید با ماشین‌ها به میدان‌ها و تا سرعت 40 مایل در ساعت برگردید، اما حتی کامیون‌هایی با سرعت 50 مایل در ساعت به مسیری طولانی و صاف نیاز دارند تا بخیزید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
انواع مختلف موتور موتور سیکلت

قابلیت اطمینان و کیفیت ساخت هوندا Monkey

Monkey فقط 7 ماه و 2000 کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت تا ایراداتی در قابلیت اطمینان پیدا کند. اما هوندای معمولی قطعات با کیفیت خوبی می سازد. رنگ آمیزی و کروم عالی. هر بار برای اولین بار بدون توجه به آب و هوا و ذخیره سازی شروع می شود.

اگرچه Monkey و همکارش، MSX125 Grom، تنها موتورهای Monkey یا مینی در حال حاضر موجود در بازار نیستند – و مطمئناً ارزان‌ترین هم نیستند – هر دو دارای یک هوای کلاس و با کیفیت هستند که کمتر کسی به آن نزدیک می‌شود.

اگرچه کوچک است، مانند هر هوندای دیگر به درستی طراحی و مجهز شده است. Grom از نظر قابلیت اطمینان شهرت خوبی دارد، بنابراین دلیل واقعی وجود ندارد که Monkey نیز نباید یکی از آن ها را توسعه دهد. مالکان همچنین از کیفیت و قابلیت اطمینان آن ابراز خرسندی می‌کنند، آن را در میان جمعی متمایز می‌کند و هر دو نیز پیروان اختصاصی خود را ایجاد کرده‌اند که با اطمینان شبکه فروشندگان کیفیت هوندا و ضمانت دو ساله.

با Monkey، علاوه بر مکانیک‌های اولیه MSX، ​​تمام جزئیات کلاسیک مورد نیاز وجود دارد و درست است، از جمله لوگوی قدیمی هوندا وینگ روی مخزن – اما برای ویژگی‌های مدرنش هم بدتر به نظر نمی‌رسد. حتی هوای کیفیت قدیمی هوندا را تراوش می کند زیرا همه چیزهای براق فلزی مناسبی هستند، نه فقط پلاستیکی با روکش کروم.

اگر به خوبی از موتورسیکلت مراقبت کنیم، دلیلی ندارد که انتظار مشکلی داشته باشیم. Monkey یک هوندا است، با تمام اطمینان و کیفیتی که به ارمغان می آورد. مدل 125 تحت فشار است، بنابراین بعید است که دچار ساییدگی یا کشیدگی شود، و کم‌رنگ است و برای سوار شدن یک قلاب است، بنابراین بعید است که آسیب ناشی از تصادف متحمل شود.

مشخصات موتورسیکلت هوندا
مشخصات موتورسیکلت هوندا

سخن آخر

هوندا Monkey 125 بر پایه هوندا MSX125 با اندازه مشابه یا همان طور که به آن Grom نیز گفته می شود، ساخته شده است. با استفاده از همان چرخ‌ها، ترمزها و سیستم تعلیق جلو، Grom فروتن از سال 2013 با ما بوده است و در آن زمان، به‌روزرسانی‌هایی را دریافت کرده است تا مطابق با Euro4 باشد.

پیام بگذارید

تماس با ما