موتور هوندا کلیک 150

هوندا کلیک 150

درباره شرکت هوندا

Honda Motor Company . یک تولید کننده مشهور جهانی و پیشرو در صنعت موتور سیکلت است که مفهوم آن در سال 1946 در یک گاراژ کوچک در ژاپن آغاز شد. بنیانگذار سوئیچیرو هوندا شرکت را از فروش موتوری با موتورهای مازاد به تسلط بر بازار خودرو و نشان دادن حضور خود در مسابقات فرمول 1 توسعه داد.

به لطف رویای بزرگ بنیانگذار و اشتیاق تزلزل ناپذیر برای تعالی، هوندا اکنون یک رهبر معتبر جهانی در بخش‌های مختلف خودروسازی و صنایع شناخته شده برای ساخت هوندا CB750، همراه با راه‌حل‌های انرژی، ATV/UTV، موتور سیکلت و خودروهای الکتریکی است.

مشخصات هوندا کلیک 150
هوندا کلیک 150

موتور هوندا کلیک 150

CLICK150i جدید از یک موتور PGM-FI با حجم 150 سی سی، خنک کننده مایع با قدرت هوشمند پیشرفته و سیستم استارت ACG و Idling Stop استفاده می کند که به موتورسیکلت 52 کیلومتر در لیتر مصرف سوخت می دهد.

CLICK150i همچنین مجهز به پانل تمام دیجیتال متر و روشنایی تمام LED است. در همین حال، به طور انحصاری دارای یک نشان سه بعدی است که با افتخار نام خود را نشان می دهد.

برای راحتی بیشتر و امنیت بیشتر، این مدل دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند سیستم کلید هوشمند بدون کلید، روشن/خاموش احتراق، هشدار ضد سرقت و سیستم پاسخ‌گویی است. همچنین با طراحی چرخ اسپرت جدید با لاستیک‌های بدون تیوب پهن‌تر، ترمز دیسکی موج‌دار و پله‌های آلومینیومی اسپرت همراه است.

تعداد زیادی از موتورسیکلت‌ها به فروش می‌رسند، اما به نظر می‌رسد تعداد کمی از آن‌ها به اندازه Click 150i برای مقابله با سرنشینان کاملاً ساخته شده باشند.

هوندا مجموعه بسیار گسترده ای از اسکوترهای AT دارد، با کلیک 150i تا حدودی در وسط، درست بالای بیت و کلیک 125i، اما درست زیر PCX 150 قرار گرفته است.

طراحی موتورسیکلت هوندا 150 کلیک

به طور خاص، کلیک 150i هنوز هم با طراحی جسورانه خود، دارای سیستم روشنایی تمام LED متشکل از چراغ های موقعیت، چراغ های جلو، چراغ های عقب و چراغ های راهنما جلو و عقب است.

به لطف چراغ‌های موقعیت شاخی شکل و چراغ‌های جلوی LED دوقلو، نمای جلو، به‌ویژه در شب، بسیار متمایز است. هوندا این طراحی را دوگانه می نامد که از خودروی اسپرت رده بالای هوندا، NSX الهام گرفته شده است.

بقیه بدن خوشبختانه برهنه شد، بدون برگردان های رنگی روشن که در این بخش رایج است. در عوض، طراحی جسورانه را با نمادهای کوچک سه بعدی، منحصر به فرد 150i تحسین می کند. این خودرو بر روی دوشاخ های تلسکوپی در جلو و تک تک شوک چرخشی در عقب سوار می شود. طراحی آن با یک صدا خفه کن اسپرت با درپوش انتهایی آلومینیومی تکمیل شده است.

Powering the Click یک موتور PGM-FI با حجم 150 سی سی است که با مایع خنک می شود، دارای قدرت هوشمند پیشرفته، استارت ACG و سیستم توقف در حالت آرام است که به موتورسیکلت 52 کیلومتر در لیتر مصرف سوخت می دهد. این مدل با سیستم ترمز ترکیبی و قفل پارک ترمز به عنوان ویژگی های ایمنی اضافه شده عرضه می شود.

مشخصات فنی هوندا کلیک 150 پلاس

هوندا کلیک 150 پلاس محصول جدیدی از غول صنعت جهان است که از موتور 150 سی سی، خنک کننده مایع، PGM-FI مجهز به فناوری پیشرفته Smart Power و استارت ACG با سیستم آفلاین بهره می برد. هوندا با این ویژگی ها ادعا می کند که کلیک 150 می تواند به رکورد سوخت 52 کیلومتر در لیتر برسد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
آشنا شوید با طرز عملکرد سیستم ترمز برمبو موتور سیکلت و ساخت آن

از دیگر ویژگی های کلیدی می توان به صفحه نمایش پنل دیجیتال، نورپردازی فراگیر LED، لاستیک های بدون تیوب و سیستم روشن/خاموش هوشمند بدون کلید، هشدار ضد سرقت و سیستم واکنش برگشت اشاره کرد.

موتور کلاس اسکوتر – مدل 1398 – دارای سیستم انژکتور – مشعل بنزینی – استارت و دسته برقی – حداکثر سرعت 105 کیلومتر در ساعت – حجم باک 6 لیتر – مصرف سوخت 1.5 لیتر در هر 100 کیلو – با 6 دنده و اتوماتیک – تک سیلندر – دو سوپاپ – ترمز دیسکی جلو – ترمز دیسکی عقب

مشخصات فنی هوندا کلیک 150 پلاس 
مشخصات فنی هوندا کلیک 150 پلاس

ویژگی های جدید هوندا کلیک 150

منحصر به فرد 150i، سیستم جدید بدون کلید است که معمولاً در موتورهای بزرگتر ارائه می شود. از یک جا کلیدی بدون کلید فیزیکی تشکیل شده است. در عوض، فوب یک سیگنال الکترونیکی منتشر می‌کند که به موتورسیکلت می‌گوید چه زمانی مالک نزدیک است.

هنگامی که نزدیک موتورسیکلت هستید، ابتدا دکمه روشن/خاموش روی فوب را فشار داده و نگه دارید، دکمه استارت روی فرمان سمت راست را فشار دهید تا فعال شود، سوئیچ استارت را روشن کنید، سپس اهرم ترمز را بکشید و دوباره دکمه استارت را فشار دهید تا موتورسیکلت روشن شود. موتورسیکلت همچنین دارای دکمه باز کردن قفل صندلی است.

به سادگی صفحه را در موقعیت “Seat” بچرخانید و دکمه را فشار دهید تا صندلی باز شود. این کار نیاز به بیرون آوردن کلید برای به دست آوردن اشیای قیمتی خود را از بین می برد. این یک محفظه 18 لیتری را باز می کند که می تواند یک کلاه ایمنی تمام صورت را ذخیره کند.

سیستم بدون کلید همچنین می تواند پاسخ موتور را (با ایجاد صدا) داشته باشد تا به موتورسوار کمک کند آن را در یک پارکینگ شلوغ پیدا کند. اگر موتورسیکلت از صاحبش دزدیده شود، دوباره راه اندازی نمی شود، مگر اینکه کلید آن نزدیک باشد. اگر در زمانی که موتور از قبل کار می کند گرفته شود، وقتی موتور سیکلت از کلید دور می شود، دوباره روشن نمی شود.

پس از روشن شدن، مشهودترین تغییر پانل ابزار کاملا دیجیتال است. این دستگاه دارای سنج دیجیتالی سوخت، نمایشگر دیجیتال سرعت، مصرف سوخت در زمان واقعی، ساعت و یک متر سفر است که می تواند اطلاعات مختلفی را نمایش دهد. به سادگی دکمه “انتخاب” را فشار دهید و کیلومتر شمار، سفر A و B و میانگین مصرف سوخت برای سفر A را نشان می دهد.

ایمنی و کارایی موتورسیکلت هوندا کلیک 150

با روشن بودن سیستم Idling Stop، وقتی به یک تقاطع یا چراغ توقف می‌رسید، احساس می‌کنید که فعال می‌شود. تنها چند ثانیه پس از توقف کامل موتورسیکلت، موتور برای صرفه جویی در مصرف سوخت خاموش می شود. به سادگی دریچه گاز را بچرخانید و دوباره راه اندازی می شود. بلافاصله پس از شروع کار نمی کند، اما چند دقیقه پس از سواری شروع به فعال شدن می کند زیرا خازن برای ایجاد انرژی نیاز دارد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور چهارچرخ و کاربرد آن

یکی دیگر از ویژگی های جدید سیستم ترمز Combi است. در مواقع اضطراری، این سیستم هر دو ترمز جلو و عقب را تنها با یک اهرم ترمز (سمت چپ) کنترل می کند. هنگامی که اهرم سمت چپ بیش از 50% کشیده شود فعال می شود. هنگامی که کمتر از 50% کشیده می شود، به سادگی به عنوان ترمز عقب عمل می کند. هنگامی که بیش از نیمه کشیده شود، ترمز جلو را نیز فعال می کند تا در مواقع اضطراری فاصله توقف را کاهش دهد.

این موتور را بسیار سریع و کارآمد کند می کند و اگر به صورت دستی این کار را انجام می دادید، خیلی زودتر از آنچه انتظار داشتید متوقف می شود. هنگامی که اهرم به تدریج فشار داده می شود بهترین کار را انجام می دهد زیرا فشارهای ناگهانی ممکن است منجر به قفل شدن چرخ های عقب شود. نیازی به گفتن نیست که این یک سیستم کاملاً کاربردی است و به راحتی کمترین صحبت در مورد آن اما چشمگیرترین ویژگی کلیک است.

هنگام خروج از موتورسیکلت، به سادگی صفحه را به حالت خاموش برگردانید و دکمه قفل روی فوب را فشار دهید. اگر این کار را فراموش کردید، موتورسیکلت در واقع وقتی از آن دور می‌شوید قفل می‌شود. برای امنیت بیشتر، می توان ترمز دستی روی فرمان سمت چپ را کشید و چرخ عقب را قفل کرد. این باید برای کسانی که قبلاً مدل های قدیمی مانند Zoomer X داشتند آشنا باشد.

سوالات متداول استاندارد Honda Click 150i

قیمت On Road و Ex-Showroom Honda Click 150i Standard چقدر است؟

قیمت در جاده از روپیه شروع می شود. 99900 و قیمت نمایشگاه از روپیه شروع می شود. 99900

مسافت پیموده شده هوندا کلیک 150i استاندارد چقدر است؟

هوندا کلیک 150i استاندارد مسافت پیموده شده خوبی را ارائه می دهد.

رنگ های موجود در هوندا کلیک 150i استاندارد چیست؟

هوندا کلیک 150i استاندارد در رنگ های موجود است.

ظرفیت باک سوخت هوندا کلیک 150i استاندارد چقدر است؟

ظرفیت مخزن سوخت هوندا کلیک 150i استاندارد 5.5 لیتر است.

یک هوندا کلیک 150i استاندارد چقدر وزن دارد؟

هوندا کلیک 150i استاندارد 113 کیلوگرم وزن دارد.

هوندا کلیک 150i استاندارد چند دنده دارد؟

هوندا کلیک 150i استاندارد دارای دنده های سرعت متغیر است.

هوندا کلیک 150
کارایی موتورسیکلت هوندا کلیک 150

نتیجه گیری

زمان ما با کلیک نشان داد که، با وجود بسیاری از ویژگی‌های جدید، یادگیری استفاده و سازگاری با آن بسیار آسان است. سیستم بدون کلید مدتی طول می کشد تا به آن عادت کند اما به سرعت پس از مدتی به طبیعت دوم تبدیل می شود. توصیه می‌کنیم در ترافیک کم تا متوسط، ویژگی توقف در حالت آرام را روشن کنید، زیرا روشن نگه داشتن آن در ترافیک بسیار سنگین باعث می‌شود که به‌طور مکرر متوقف شود و در برخی مواقع آزاردهنده شود.

جای تعجب نیست که ببینیم Click 150i اغلب توسط سواران Angkas استفاده می شود زیرا نیروی اضافی موتور 150 سی سی بدون زحمت وزن یک مسافر اضافی را تحمل می کند. ترمزهای ترکیبی نیز یک ویژگی مفید هستند، به ویژه زمانی که به وزن آن مسافر اضافی عادت نداشته باشید.

پیام بگذارید

تماس با ما