موتور سیکلت هوندا Monkey – نقد و بررسی

موتور سیکلت هوندا Monkey – نقد و بررسی

وقتی هوندا Monkey جدید و به روز شده دوباره در سال 2018 معرفی شد، تا حدی فکر کردم که غول های ژاپنی عقل خود را از دست داده اند. سپس موفقیت Grom را به یاد آوردم و اینکه چگونه تمام ساخت‌های جالب و ویدیوهای بدلکاری دیوانه‌وار را در یوتیوب تماشا می‌کردم و می‌خواستم یکی از آنها بسیار بد باشد. در ادامه مقاله نگاهی عمیق تر به هوندا Monkey خواهیم داشت، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی Monkey هوندا

هوندا Monkey برای اولین بار به عنوان یک سواری برای کودکان در شهربازی Tama Tech در ژاپن ظاهر شد. هوندا یک دوچرخه اسباب‌بازی مربع شکل بدون تعلیق 49 سی‌سی برای تاما تک توسعه داد که به عنوان دو محصولی از این سرمایه‌گذاری بسیار محبوب شد و سپس یک نسخه جاده‌ای را تولید کرد.

در دهه 70، Monkey رشد کرد، از لحاظ ظاهری اصلاح‌شد، با مخزن متفاوت و لاستیک‌های پهن‌تر، وارد بازار شد.

هوندا Monkey اصلی دهه 1970

هوندا Monkey 49 سی سی اصل

Monkey 49 سی‌سی به مدت 60 سال در قالب‌های مختلف به کار خود ادامه داد و سرانجام هوندا در سال 2017 آن را متوقف کرد.

فقط یک سال بعد بود که Monkey دوباره به تولید برگشت و طرفداران زیادی پیدا کرد. موتور 125 سی سی چهار زمانه بزرگتر، هوا خنک، کلاچ کامل و گیربکس چهار سرعته، قاب کمی بزرگتر برای سواری کاربردی تر، نوستالژی کاملا یکپارچه با ویژگی های مدرن مانند ABS.

چه حرکتی هوندا با به روز رسانی مینی موتورسیکلت خود انجام داد.

برای مدل 2022 هوندا با افزودن گیربکس 5 سرعته برای کمک به توانایی دوچرخه‌ها در کروز، این گام را فراتر گذاشته است و مطابق با مقررات یورو 5 سازگار شده است.

رنگ آن مشکی مرواریدی یا زرد موزی است.

وزن خیس آن فقط 104 کیلوگرم، فاصله بین دو محور 1145 میلی متر و ارتفاع صندلی 775 میلی متر است. با این ارقام، برای اکثر دوچرخه‌سواران مناسب است، به استثنای آن‌هایی که کاملاً قد بلند هستند، در یک نقطه معین فقط تنگ می‌شوید و سواری برایتان سخت است.

با این حال، برای سواران کوتاه قد، قد و وزن عالی است. من افراد زیادی را در اینترنت می بینم که به دنبال یک موتور سیکلت کوچک برای یادگیری هستند. خوب ممکن است غیر متعارف باشد، اما از نظر مشخصات فیزیکی، بسیار عالی است.

Monkey با چنگال USD، سیستم تعلیق دوگانه عقب، چرخ‌های 12 اینچی و یک قاب فولادی آماده برای مقابله با برخی از زمین‌های ناهموار در صورت نیاز عرضه می‌شود.

فوق العاده چابک است، پرتاب کردن آن آسان است، قدرت کافی برای یادگیری دوچرخه سواران جدید و قدرت کافی برای دوچرخه سواران باتجربه که بتوانند اوقات خوبی را سپری کنند و شاید در آن دچار مشکل شوند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
علت خراب شدن ترمز موتورسیکلت

موتورسیکلت های زیادی وجود ندارند که فوراً لبخند را بر لبان همه بنشانند، چه بخواهید و چه نخواهید، این احتمال وجود دارد که شما اطراف Monkey را فقط به خاطر خالص ترین نمایش آزادی سواری آن روشن کنید.

این در بین نسل‌ها نیز قابل استفاده است، از بچه‌هایی که در دهه ۷۰ یک Monkey اصلی داشتند تا سوارکاران جوان امروزی که در همه چیزهای قدیمی و قدیمی هستند.

مخزن بادام زمینی، میله‌های کوچک Monkey، لاستیک‌های 12 اینچی بزرگ، صندلی بزرگ و اگزوز جارو شده با محافظ حرارتی کرومی و گلگیرها، همگی آن را مطابق با اصالت دستگاه نگه می‌دارند.

از نظر عملکرد، می توانید با یک مخزن 1.23 گال (5.6 لیتری) حدود 157 مایل بر کیلوگرم را ببینید. این مقدار زیادی مایل قبل از نیاز به سوخت گیری مجدد است که Monkey را به یک ماشین عالی در شهر تبدیل می کند.

پیتر جونز در مورد اولین تاثیرات خود در Cycle World نوشت: «تصور فوری سوارکاری Monkey امروزی یک سرگرمی خالص، احشایی و هیولایی است. این یک بشکه از سرگرمی بیایید آن را دوباره انجام دهیم،» او نوشت. “این موتورسیکلتی است که هر سواری را یک بچه می کند.”

در دنیایی پر فشار، مبارزه با ترافیک، تامین اهداف خانواده و پول محور، باید سخت‌تر کار کرد، و همه بلایای دنیا که به نظر می‌رسد غلیظ و سریع پیش می‌آیند، چه کسی نمی‌خواهد هرازگاهی بررسی کند و باشد. دوباره بچه؟

من انجام می دهم و هوندا به ما کمک می کند تا این کار را انجام دهیم.

مشخصات Monkey هوندا
نوع موتور

124.9 سی سی تک سیلندر چهار زمانه هوا خنک

مته سوراخ کردن و سکته مغزی

50mm x 63.1mm

نسبت تراکم

10:1

القاء

PGM-FI با غنی سازی خودکار

آتش گرفتن

کاملا ترانزیستوریزه

قطار سوپاپ

SOHC; دو سوپاپ در هر سیلندر

آیا خیابان Monkey هوندا قانونی است؟

هوندا میمون کاملاً یک مینی دوچرخه قانونی خیابانی است. می‌توانید آن را بگیرید و همراه با دوستتان با یک CBR600RR سوار شوید. ممکن است دیوانه به نظر بیایید، اما تا زمانی که مجوز، بیمه مناسب و غیره داشته باشید، انجام این کار قانونی است.

آیا Monkey هوندا برای پول مناسب است؟

در بریتانیا یک مدل کاملاً جدید 2022 با قیمت 3899 پوند به فروش می رسد.

در ایالات متحده یک مدل جدید از 4199 دلار شروع می شود.

با نگاهی به بازارهای مختلف مورد استفاده، هوندا Monkey ارزش خود را به خوبی حفظ می کند (مخصوصاً مدل معرفی شده مجدد، 2018 به بعد).

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
آشنایی با سیستم روغن کاری موتور

شما در قبال پول بسیار زیادی دریافت می کنید:

قابلیت اطمینان و کیفیت هوندا
ترمزهای دیسکی هیدرولیک متصل به ABS
یکپارچهسازی با سیستمعامل، یک ظاهر طراحی برجسته
موتورسیکلت کاملا دنده – اندازه عالی برای دوچرخه سواران جدید برای یادگیری دنده ها و اصول اولیه سواری
چراغ های جلو و عقب LED
من فکر می‌کنم این دوچرخه‌ها در سال‌های آینده همچنان ارزش خود را حفظ خواهند کرد، و صاحبان آن‌ها را پس از فرسودگی جدید آن‌ها را به افراد جدیدی می‌فروشند تا از آنها قدردانی کند.

علاوه بر این، قیمت‌گذاری مدل «جدید» با بسیاری از دوچرخه‌های دسته 125 سی‌سی برای دانش‌آموزان برابری می‌کند و بنابراین یک سبک جایگزین با قیمتی مشابه یا کمتر برای این دسته از موتورسیکلت‌ها ارائه می‌دهد.

سرعت بالا Monkey هوندا
بیایید کاملا واقعی باشیم، هوندا Monkey دوچرخه ای نیست که برای سرعت یا عملکرد ساخته شده است. تنها هدف آن بازگرداندن لبخند به چهره مردم و یادآوری این موضوع است که موتور سواری سرگرم کننده است.

آمار رسمی 9 اسب بخار قدرت و 11 نیوتن متر گشتاور، با حداکثر سرعت تخمینی کلی 65 مایل در ساعت است.

ممکن است لازم باشد در یک جاده صاف و مستقیم طولانی باشید و از دنده برای رسیدن به آنجا استفاده کنید. یا روی تپه ای که به سمت پایین حرکت می کند با کمی نیروی باد پشت سر شما برای بلند شدن یا حتی بالاتر از آن رقم.

پیدا کردن یک Monkey قدیمی هوندا برای فروش

پیدا کردن یک هوندا Monkey اصلی کلاسیک مانند جستجوی گرد و غبار طلا است.

بسیاری از آنها در آن زمان مورد استفاده و سوء استفاده قرار گرفتند. همانطور که طبیعت دوچرخه بود، بیشتر به عنوان یک اسباب بازی رفتار می شد تا یک مصنوع گرانبها که باید برای سال های آینده حفظ شود.

خودرو و کلاسیک دارای یک مدل هستند که به طور کامل بازسازی شده است و ادعا می شود که وضعیت خوبی دارد. قیمت درخواستی برای این 8495 پوند است.

مدل های مختلفی در بازار وجود دارد که از قطعات مختلف دوچرخه های دیگر ساخته شده اند، از جمله یکی که من دیدم با موتور 125 سی سی چینی لیفان در آن وجود دارد. به نظر من این فقط شرم آور است و یکپارچگی یک دوچرخه کلاسیک را از بین می برد. برای قیمت درخواستی 3K بهتر است پول را برای یک مدل کاملاً جدید خرج کنید.

این نسخه محدود Monkey R، یک دوره یک ساله از مدل‌های اسپرت بود و جالب‌ترین نمونه‌ای بود که می‌توانم پیدا کنم و ارزش قیمت پیشنهادی 5999 دلار را داشت. می توانید آن را در Cycle Trader بررسی کنید.

 

پیام بگذارید

تماس با ما